Kto jest winien ukrzyżowania Mesjasza (Zbawiciela) z Nazaretu i kto zafałszował tekst Ewangelii według Ewangelisty Jana?
Ewangelii wg. Jana 10,11 Jezus powiedział: Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz oddaje swoje życie za owce. Natomiast dalej w wierszu 17 Jezus powiedział: Dlatego Bóg Ojciec Mnie miłuje, bo Ja oddaję swoje życie za owce, aby na nowo je odzyskać. Nikt Mi go nie odbiera, lecz sam dobrowolnie je oddaję. Mam moc je oddać i mam moc znowu je odzyskać. Taki nakaz otrzymałem od Mojego Boga Ojca.
W Ewangelii wg. Marka 8,29-31 Jezus zapytał swoich uczniów: "A wy za kogo Mnie Uważacie? Na to Piotr odpowiedział: Ty jesteś Mesjasz. Wtedy Jezus surowo im nakazał, aby nikomu o tym nie mówili. Potem zaczął ich nauczać, że zostanie odrzucony przez starszych oraz przez naczelnych kapłanów i przez nauczycieli Prawa i zostanie zabity, ale po trzech dniach zmartwychwstanie.W Ewangelii Łukasza 24,19-21 Jezus ich zapytał: Cóż takiego stało się w Jerozolimie? Odpowiedzieli Mu " To co się stało z Jezusem Nazarejczykiem, który był prorokiem potężnym w czynie i w słowie wobec Boga i wobec całego ludu; jak naczelni kapłani i przywódcy ludu wydali Go na śmierć i ukrzyżowali. A my spodziewaliśmy się, że On właśnie ma wybawić Izrael.
W Ewangelii Mateusza 20,17-19 czytamy: Gdy wchodzili do Jerozolimy Jezus zgromadził na osobności dwunastu uczniów i powiedział do nich: Oto wchodzimy do Jerozolimy, gdzie syn Człowieczy zostanie wydany naczelnym kapłanom i nauczycielom Prawa i zostanie skazany na śmierć. Oni wydadzą Go poganom na pośmiewisko, na ubiczowanie i zostanie ukrzyżowany, lecz On trzeciego dnia zmartwychwstanie.
Identycznie opisał to Ewangelista Marek 10,32-34.
Przeczytajmy teraz co w tym temacie napisał Ewangelista Łukasz 18,31-33: Jezus zgromadził przy sobie Dwunastu i powiedział do nich: Oto wchodzimy do Jeruzalem i i spełni się wszystko, co prorocy napisali o Synu Człowieczym. Będzie On wydany poganom, wyszydzony, znieważony i opluty, a po ubiczowaniu zabiją Go, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie ( tak na marginesie: Żydzi nazywali poganami Rzymian).
W tym sprawozdaniu Ewangelista Łukasz pominął naczelnych kapłanów i uczonych w piśmie. Przecież to Oni doprowadzili Zbawiciela z Nazaretu na krzyż, ponieważ im zagrażał. Nie tyle ubogi Zbawiciel z Nazaretu zagrażał naczelnym kapłanom i uczonym w piśmie, co zagrażała im nauka którą głosił i zdobywał Sobie coraz więcej zwolenników.
Jest rzeczą pewną, że Ewangelista Jan po ukrzyżowaniu Jezusa, cały swój żal, ból i nienawiść, wylał w Ewangelii na faktycznych zabójców swojego ukochanego mistrza.
W Biblii Tysiąclecia we wstępie do Ewangelii wg. Jana jest napisane: Język Ewanglii Jana jest dość ubogi, słownictwo bardzo niezróżnicowane, styl bezpretensjonalny, czasem wręcz niedbały, obfitujący w liczne semityzmy, skąd zrodziło się nawet przypuszczenie, że czwarta Ewangelia była najpierw zredagowana częściowo lub w całości po aramejsku.
Uważam, że takie przypuszczenie, że pierwotnie Ewangelia ta była napisana po aramejsku, uważam, że jest to szczera prawda. To greccy kapłani którzy zaczęli odgrywać coraz większą rolę w nowo rodzącym się kościele, podczas tłumaczenia Ewangelii Jana na język grecki, w miejsca gdzie były słowa naczelni kapłani i uczeni w piśmie, a takż tam gdzie były słowa strażnicy świątyni, to Oni byli tacy mądrzy i wstawili tam słowa "Żydzi".
Zrobili to po to, aby oni jako kapłani nie byli kojarzeni z kapłanami żydowskimi, którzy byli głównymi przeciwnikami Jezusa i to Oni wydali Jezusa na śmierć przez ukrzyżowanie. (napisał MD)