kdVer
Nowicjusz
- Dołączył
- 5 Kwiecień 2008
- Posty
- 1 609
- Punkty reakcji
- 27
- Wiek
- 35
Witam Was ponownie!
Jak widzicie zakładam nową rekrutację, w istniejącym systemie, który spróbowałem na wakacje - byłem graczem, mi się podobało, inni stwierdzili, że brakuje jednak magii i potworów..
Od razu zaznaczam: jeśli zbierze się chętnych, sesja i tak wystartuje albo w październiku albo ostatnim tygodniem września! Zakładając oczywiście, że będę studiować dalej. Teraz tylko zawczasu pozwalam Wam się zastanowić i ewentualnie zrobić postacie, mi resztka wakacji pozwoli dokończyć questa.
Sesja na 3-4 osoby. Z założenia ma być krótka, na próbę (może miesiąc czy jakoś tak). Przygoda będzie w miarę klasyczna - tyle by zapoznać się z realiami, postaciami. Jeśli wypali, potem się zrobi drugą, dlatego nie musicie się specjalnie wahać i myśleć czy to nie za dużo czasu bo sam wiem, że to się rozwleka.
Teraz do rzeczy.
---
Rzecz dzieje się w Rzeczpospolitej XVII wieku - czas wielu wojen, buntów, zwrotów w polityce, kontrreformacji itd. Złoty wiek dla szlachty, początek upadku kraju, wciąż jednak mającego wielką siłę. Jednocześnie świetne miejsce dla wielu awanturników i różnorakich typów czyli dla Was. Bardziej klimatyczne wprowadzenie opracuję robiąc samą sesję, teraz tylko tych najbardziej nierozeznanych odsyłam do Sienkiewicza. Pierwsza przygoda nie będzie związana z żadną "większą" historią, co najwyżej otrze się o nazwisko, postać, miejsce.
Nie będę stawiał na czysty story-telling, gdyż mnie np. walki w Dzikich Polach się podobają - o nich jeszcze wspomnę gdyż wymagają od gracza operowania kilkoma nazwami ciosów itd, sprowadzających się do określenia ataku (podlew, odlew itd) i części ciała w którą się celuje. Jednakowoż to wstawię gdy/jeśli pojawią się KP.
Reszta mechaniki normalna, np. test na spadnięcie z konia = zręczność+jazda na koniu+rzut kostką.
W DP istnieje co prawda magia, gusła ale raczej gracze nie będą mogli przywoływać itd - postaram się nie wprowadzać elementów nadnaturalnych.
Dlatego głównie walka rękami, różnego rodzaju bronią białą (wykaz pojawi się potem, wraz z opisem mechaniki), łukiem, bronią palną (opisy, plusy i minusy również potem).
Zamiast ras mamy do wyboru nacje, takie oto
Nacje - pokazywarka
Są to podstawowe polskie nacje, niedokończeni pludracy to obcokrajowcy - ale jeśli ktoś się na niego namyśli, będziemy się konsultować, nie powinno być obcych więcej jak jeden.
Po nacjach występują w DP typy szlacheckie, które dzielimy co do zasady następująco:
Hreczkosieje (szlachta rolnicza, typowa): Hreczkosiej karbowy, Klucznik, Ekonom, Woźny, Podstarości, Kawalkator, Palestrant, Pacholik
Żołnierze: wachmistrz, tatar litewski, kozak herbowy, towarzysz lekki, towarzysz pancerny, pocztowy, husarz, lisowczyk
Hultaje: rębajło, infamis, pijanica, Warchoł, krzykacz sejmowy, swawolnik, zawalidroga
Są one dosyć różne, możecie obejrzeć kim są i jakie mają bonusy.
Typy - pokazywarka
Są tu też dla pokazu jak widać obcokrajowcy, nie wklejałem już kobiet ale jeśli chce ktoś - też jedną lub dwie dopuszczam i wtedy wkleję
W razie gdy ktoś chce wziąć typ obcokrajowaca jak bombardier ale dać mu polskie pochodzenie albo polski typ szlachcica tyle że zza granicy - opiera się na takich podstawowych pakietach punktów
Mieszanie ras - pokazywarka
Wiek - jest kilka kategorii, każda daje różną ilość punktów i na pewno pozwala zrobić postać charakterystyczną jak Zagłoba
Wiek - pokazywarka
Teraz cechy główne, ich opis oraz jak obliczyć, tutaj.
Cechy główne
Umiejętności, które przyjdzie wybierać
Umiejętności
Postać charakteryzują przywary i przewagi, dodają znacznego kolorytu. Zamieszczam listę, część jest oczywista, te którę są wątpliwe - pytajcie. Chcę by każdy wybrał po dwie lub po trzy przywary i - to już wedle woli - od zera do trzech przewag.
Przywary i przewagi
Wiem, że to co zamieściłem, wprowadza zamieszanie, oto zasady robienia postaci i punktów (mogą być inne niż w podręczniku jeśli się wczytać ale działały).
Wybieracie wiek - zapamiętujecie punkty do rozdzielenia z tej okazji. Macie swoją nację i typ postaci - tam też są określone punkty oraz pewne gotowe umiejętności.
Punkty cech mogą być rozdzielone tylko na punkty cech.
Co do wykupu biegłości/umiejętności obowiązuje zasada - 3 punkty biegłości by wykupić nową od razu na poziomie trzecim, jeden, by podnieść o 1.
Kiedy już pomyślicie jakie biegłości z listy są potrzebne i jakie rozwinąć, bierzecie przywary. Musicie wziąć 2 lub 3. Za każdą macie podaną wartość, dostajecie punkty biegłości. Za te punkty możecie znowu dawać biegłości lub też przewagi jeśli uznacie.
Biegłości bojowe - zostawcie sobie 5-10 punktów, chyba że chcecie postać mającą inne sposoby niż walka - a podnieść za wysoko i tak nie pozwolę.
Na końcu określacie charakter - bez punktów i sami decydujecie o jego poziomie ale będzie to oczywiście mieć wpływ na grę.
Wiara w magię - wątpiący/ostrożny/przezorny/zabobonny/diablo zabobonny
Odwaga - tchórz/lękliwy/ostrożny/niestrachliwy/śmiały/nieustraszony (przewaga do wykupienia za 4 pkt)
Pobożność - ateusz/wątpiący/praktykujący/wierzący/żarliwy/bogobojny
Kochliwość - oziębły/obojętny/cnotliwy/nie od tego/flirciarz/bałamutnik
Honor - bez honoru/niehonorowy/mało honorowy/honorowy/bardzo h./wzorowy
Praworządność - gwałciciel praw/burda/prawem i lewem/dobry obywatel/praworządny/stróż praw
Oczywiście wpłyną te wybory na to jak postacie będą się do siebie odnosić, jakich czynów będą dokonywać a jakich nie będą mogły (gdy np. nie pozwala honor itd). Wiary do wyboru są wszystkie jakie były: rzymska, prawosławie, mahometanizm, protestantyzm, może nawet ateizm.
Jeszcze uwaga: jeśli ktoś wymyśli np. postać chłopa, czy mnicha czy cokolwiek nieobjętego podanymi, niech weźmie na warsztat istniejący typ i go przerobi, np. podstawiając inną biegłość itd.
---
Karta ma ostatecznie wyglądać tak
Imię, nazwisko, herb
Nacja, typ
Wiek, wzrost, waga, wiara
wiara w magię
pobożność
honor
kochliwość
praworządność
reputacja (wypadkowa cech charakteru i historii postaci)
przywary
przewagi
krzepa
zwinność
zmysły
mądrość
fantazja
łeb
fortuna
inicjatywa
cios
tęgość
biegłości - wymienić+poziom
strój (nie zbroja, tą ustalimy)
Rzeczy takie jak pieniądze, majątek, koń, broń, służba itd - zdecyduję po konsultacjach, ostatecznie, ma to być zgraja różnych typów.
---
Wasze karty wezmę i jeśli będzie to potrzebne do danej historii - trochę zmienię, by np. nie było zbyt wyexpionych w czymś (ale oczywiście różnice będą).
Ciosy, walkę itd właściwie będą przeprowadzał sam, Wy tylko będziecie pisać co postać po kolei robi a ja podam przebieg.
Na razie jednak chcę zobaczyć czy będzie odzew, jeśli tak - będziemy mieć dokładniejsze postacie. Dlatego też problemy z punktami itd piszcie i się je jeszcze ugładzi oczywiście.
Wkleiłem tylko te wybrane strony z podręcznika a i tak jest tego trochę - mogłem pominąć niechcący coś potrzebnego np. do obliczenia jakiegoś, dawajcie znać, mamy miesiąc by wszystko zrobić.
Tak więc powodzenia i zapraszam na próbe
Jak widzicie zakładam nową rekrutację, w istniejącym systemie, który spróbowałem na wakacje - byłem graczem, mi się podobało, inni stwierdzili, że brakuje jednak magii i potworów..
Od razu zaznaczam: jeśli zbierze się chętnych, sesja i tak wystartuje albo w październiku albo ostatnim tygodniem września! Zakładając oczywiście, że będę studiować dalej. Teraz tylko zawczasu pozwalam Wam się zastanowić i ewentualnie zrobić postacie, mi resztka wakacji pozwoli dokończyć questa.
Sesja na 3-4 osoby. Z założenia ma być krótka, na próbę (może miesiąc czy jakoś tak). Przygoda będzie w miarę klasyczna - tyle by zapoznać się z realiami, postaciami. Jeśli wypali, potem się zrobi drugą, dlatego nie musicie się specjalnie wahać i myśleć czy to nie za dużo czasu bo sam wiem, że to się rozwleka.
Teraz do rzeczy.
---
Rzecz dzieje się w Rzeczpospolitej XVII wieku - czas wielu wojen, buntów, zwrotów w polityce, kontrreformacji itd. Złoty wiek dla szlachty, początek upadku kraju, wciąż jednak mającego wielką siłę. Jednocześnie świetne miejsce dla wielu awanturników i różnorakich typów czyli dla Was. Bardziej klimatyczne wprowadzenie opracuję robiąc samą sesję, teraz tylko tych najbardziej nierozeznanych odsyłam do Sienkiewicza. Pierwsza przygoda nie będzie związana z żadną "większą" historią, co najwyżej otrze się o nazwisko, postać, miejsce.
Nie będę stawiał na czysty story-telling, gdyż mnie np. walki w Dzikich Polach się podobają - o nich jeszcze wspomnę gdyż wymagają od gracza operowania kilkoma nazwami ciosów itd, sprowadzających się do określenia ataku (podlew, odlew itd) i części ciała w którą się celuje. Jednakowoż to wstawię gdy/jeśli pojawią się KP.
Reszta mechaniki normalna, np. test na spadnięcie z konia = zręczność+jazda na koniu+rzut kostką.
W DP istnieje co prawda magia, gusła ale raczej gracze nie będą mogli przywoływać itd - postaram się nie wprowadzać elementów nadnaturalnych.
Dlatego głównie walka rękami, różnego rodzaju bronią białą (wykaz pojawi się potem, wraz z opisem mechaniki), łukiem, bronią palną (opisy, plusy i minusy również potem).
Zamiast ras mamy do wyboru nacje, takie oto
Nacje - pokazywarka
Są to podstawowe polskie nacje, niedokończeni pludracy to obcokrajowcy - ale jeśli ktoś się na niego namyśli, będziemy się konsultować, nie powinno być obcych więcej jak jeden.
Po nacjach występują w DP typy szlacheckie, które dzielimy co do zasady następująco:
Hreczkosieje (szlachta rolnicza, typowa): Hreczkosiej karbowy, Klucznik, Ekonom, Woźny, Podstarości, Kawalkator, Palestrant, Pacholik
Żołnierze: wachmistrz, tatar litewski, kozak herbowy, towarzysz lekki, towarzysz pancerny, pocztowy, husarz, lisowczyk
Hultaje: rębajło, infamis, pijanica, Warchoł, krzykacz sejmowy, swawolnik, zawalidroga
Są one dosyć różne, możecie obejrzeć kim są i jakie mają bonusy.
Typy - pokazywarka
Są tu też dla pokazu jak widać obcokrajowcy, nie wklejałem już kobiet ale jeśli chce ktoś - też jedną lub dwie dopuszczam i wtedy wkleję
W razie gdy ktoś chce wziąć typ obcokrajowaca jak bombardier ale dać mu polskie pochodzenie albo polski typ szlachcica tyle że zza granicy - opiera się na takich podstawowych pakietach punktów
Mieszanie ras - pokazywarka
Wiek - jest kilka kategorii, każda daje różną ilość punktów i na pewno pozwala zrobić postać charakterystyczną jak Zagłoba
Wiek - pokazywarka
Teraz cechy główne, ich opis oraz jak obliczyć, tutaj.
Cechy główne
Umiejętności, które przyjdzie wybierać
Umiejętności
Postać charakteryzują przywary i przewagi, dodają znacznego kolorytu. Zamieszczam listę, część jest oczywista, te którę są wątpliwe - pytajcie. Chcę by każdy wybrał po dwie lub po trzy przywary i - to już wedle woli - od zera do trzech przewag.
Przywary i przewagi
Wiem, że to co zamieściłem, wprowadza zamieszanie, oto zasady robienia postaci i punktów (mogą być inne niż w podręczniku jeśli się wczytać ale działały).
Wybieracie wiek - zapamiętujecie punkty do rozdzielenia z tej okazji. Macie swoją nację i typ postaci - tam też są określone punkty oraz pewne gotowe umiejętności.
Punkty cech mogą być rozdzielone tylko na punkty cech.
Co do wykupu biegłości/umiejętności obowiązuje zasada - 3 punkty biegłości by wykupić nową od razu na poziomie trzecim, jeden, by podnieść o 1.
Kiedy już pomyślicie jakie biegłości z listy są potrzebne i jakie rozwinąć, bierzecie przywary. Musicie wziąć 2 lub 3. Za każdą macie podaną wartość, dostajecie punkty biegłości. Za te punkty możecie znowu dawać biegłości lub też przewagi jeśli uznacie.
Biegłości bojowe - zostawcie sobie 5-10 punktów, chyba że chcecie postać mającą inne sposoby niż walka - a podnieść za wysoko i tak nie pozwolę.
Na końcu określacie charakter - bez punktów i sami decydujecie o jego poziomie ale będzie to oczywiście mieć wpływ na grę.
Wiara w magię - wątpiący/ostrożny/przezorny/zabobonny/diablo zabobonny
Odwaga - tchórz/lękliwy/ostrożny/niestrachliwy/śmiały/nieustraszony (przewaga do wykupienia za 4 pkt)
Pobożność - ateusz/wątpiący/praktykujący/wierzący/żarliwy/bogobojny
Kochliwość - oziębły/obojętny/cnotliwy/nie od tego/flirciarz/bałamutnik
Honor - bez honoru/niehonorowy/mało honorowy/honorowy/bardzo h./wzorowy
Praworządność - gwałciciel praw/burda/prawem i lewem/dobry obywatel/praworządny/stróż praw
Oczywiście wpłyną te wybory na to jak postacie będą się do siebie odnosić, jakich czynów będą dokonywać a jakich nie będą mogły (gdy np. nie pozwala honor itd). Wiary do wyboru są wszystkie jakie były: rzymska, prawosławie, mahometanizm, protestantyzm, może nawet ateizm.
Jeszcze uwaga: jeśli ktoś wymyśli np. postać chłopa, czy mnicha czy cokolwiek nieobjętego podanymi, niech weźmie na warsztat istniejący typ i go przerobi, np. podstawiając inną biegłość itd.
---
Karta ma ostatecznie wyglądać tak
Imię, nazwisko, herb
Nacja, typ
Wiek, wzrost, waga, wiara
wiara w magię
pobożność
honor
kochliwość
praworządność
reputacja (wypadkowa cech charakteru i historii postaci)
przywary
przewagi
krzepa
zwinność
zmysły
mądrość
fantazja
łeb
fortuna
inicjatywa
cios
tęgość
biegłości - wymienić+poziom
strój (nie zbroja, tą ustalimy)
Rzeczy takie jak pieniądze, majątek, koń, broń, służba itd - zdecyduję po konsultacjach, ostatecznie, ma to być zgraja różnych typów.
---
Wasze karty wezmę i jeśli będzie to potrzebne do danej historii - trochę zmienię, by np. nie było zbyt wyexpionych w czymś (ale oczywiście różnice będą).
Ciosy, walkę itd właściwie będą przeprowadzał sam, Wy tylko będziecie pisać co postać po kolei robi a ja podam przebieg.
Na razie jednak chcę zobaczyć czy będzie odzew, jeśli tak - będziemy mieć dokładniejsze postacie. Dlatego też problemy z punktami itd piszcie i się je jeszcze ugładzi oczywiście.
Wkleiłem tylko te wybrane strony z podręcznika a i tak jest tego trochę - mogłem pominąć niechcący coś potrzebnego np. do obliczenia jakiegoś, dawajcie znać, mamy miesiąc by wszystko zrobić.
Tak więc powodzenia i zapraszam na próbe