Dzikie Pola

Status
Zamknięty.

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
Witam Was ponownie!

Jak widzicie zakładam nową rekrutację, w istniejącym systemie, który spróbowałem na wakacje - byłem graczem, mi się podobało, inni stwierdzili, że brakuje jednak magii i potworów..

Od razu zaznaczam: jeśli zbierze się chętnych, sesja i tak wystartuje albo w październiku albo ostatnim tygodniem września! Zakładając oczywiście, że będę studiować dalej. Teraz tylko zawczasu pozwalam Wam się zastanowić i ewentualnie zrobić postacie, mi resztka wakacji pozwoli dokończyć questa.

Sesja na 3-4 osoby. Z założenia ma być krótka, na próbę (może miesiąc czy jakoś tak). Przygoda będzie w miarę klasyczna - tyle by zapoznać się z realiami, postaciami. Jeśli wypali, potem się zrobi drugą, dlatego nie musicie się specjalnie wahać i myśleć czy to nie za dużo czasu bo sam wiem, że to się rozwleka.
Teraz do rzeczy.

---

Rzecz dzieje się w Rzeczpospolitej XVII wieku - czas wielu wojen, buntów, zwrotów w polityce, kontrreformacji itd. Złoty wiek dla szlachty, początek upadku kraju, wciąż jednak mającego wielką siłę. Jednocześnie świetne miejsce dla wielu awanturników i różnorakich typów czyli dla Was. Bardziej klimatyczne wprowadzenie opracuję robiąc samą sesję, teraz tylko tych najbardziej nierozeznanych odsyłam do Sienkiewicza. Pierwsza przygoda nie będzie związana z żadną "większą" historią, co najwyżej otrze się o nazwisko, postać, miejsce.

Nie będę stawiał na czysty story-telling, gdyż mnie np. walki w Dzikich Polach się podobają - o nich jeszcze wspomnę gdyż wymagają od gracza operowania kilkoma nazwami ciosów itd, sprowadzających się do określenia ataku (podlew, odlew itd) i części ciała w którą się celuje. Jednakowoż to wstawię gdy/jeśli pojawią się KP.
Reszta mechaniki normalna, np. test na spadnięcie z konia = zręczność+jazda na koniu+rzut kostką.
W DP istnieje co prawda magia, gusła ale raczej gracze nie będą mogli przywoływać itd - postaram się nie wprowadzać elementów nadnaturalnych.
Dlatego głównie walka rękami, różnego rodzaju bronią białą (wykaz pojawi się potem, wraz z opisem mechaniki), łukiem, bronią palną (opisy, plusy i minusy również potem).
Zamiast ras mamy do wyboru nacje, takie oto
Nacje - pokazywarka
Są to podstawowe polskie nacje, niedokończeni pludracy to obcokrajowcy - ale jeśli ktoś się na niego namyśli, będziemy się konsultować, nie powinno być obcych więcej jak jeden.
Po nacjach występują w DP typy szlacheckie, które dzielimy co do zasady następująco:
Hreczkosieje (szlachta rolnicza, typowa): Hreczkosiej karbowy, Klucznik, Ekonom, Woźny, Podstarości, Kawalkator, Palestrant, Pacholik
Żołnierze: wachmistrz, tatar litewski, kozak herbowy, towarzysz lekki, towarzysz pancerny, pocztowy, husarz, lisowczyk
Hultaje: rębajło, infamis, pijanica, Warchoł, krzykacz sejmowy, swawolnik, zawalidroga

Są one dosyć różne, możecie obejrzeć kim są i jakie mają bonusy.
Typy - pokazywarka
Są tu też dla pokazu jak widać obcokrajowcy, nie wklejałem już kobiet ale jeśli chce ktoś - też jedną lub dwie dopuszczam i wtedy wkleję :p

W razie gdy ktoś chce wziąć typ obcokrajowaca jak bombardier ale dać mu polskie pochodzenie albo polski typ szlachcica tyle że zza granicy - opiera się na takich podstawowych pakietach punktów
Mieszanie ras - pokazywarka

Wiek - jest kilka kategorii, każda daje różną ilość punktów i na pewno pozwala zrobić postać charakterystyczną jak Zagłoba
Wiek - pokazywarka

Teraz cechy główne, ich opis oraz jak obliczyć, tutaj.
Cechy główne

Umiejętności, które przyjdzie wybierać
Umiejętności

Postać charakteryzują przywary i przewagi, dodają znacznego kolorytu. Zamieszczam listę, część jest oczywista, te którę są wątpliwe - pytajcie. Chcę by każdy wybrał po dwie lub po trzy przywary i - to już wedle woli - od zera do trzech przewag.
Przywary i przewagi


Wiem, że to co zamieściłem, wprowadza zamieszanie, oto zasady robienia postaci i punktów (mogą być inne niż w podręczniku jeśli się wczytać ale działały).
Wybieracie wiek - zapamiętujecie punkty do rozdzielenia z tej okazji. Macie swoją nację i typ postaci - tam też są określone punkty oraz pewne gotowe umiejętności.
Punkty cech mogą być rozdzielone tylko na punkty cech.
Co do wykupu biegłości/umiejętności obowiązuje zasada - 3 punkty biegłości by wykupić nową od razu na poziomie trzecim, jeden, by podnieść o 1.
Kiedy już pomyślicie jakie biegłości z listy są potrzebne i jakie rozwinąć, bierzecie przywary. Musicie wziąć 2 lub 3. Za każdą macie podaną wartość, dostajecie punkty biegłości. Za te punkty możecie znowu dawać biegłości lub też przewagi jeśli uznacie.
Biegłości bojowe - zostawcie sobie 5-10 punktów, chyba że chcecie postać mającą inne sposoby niż walka - a podnieść za wysoko i tak nie pozwolę.

Na końcu określacie charakter - bez punktów i sami decydujecie o jego poziomie ale będzie to oczywiście mieć wpływ na grę.
Wiara w magię - wątpiący/ostrożny/przezorny/zabobonny/diablo zabobonny
Odwaga - tchórz/lękliwy/ostrożny/niestrachliwy/śmiały/nieustraszony (przewaga do wykupienia za 4 pkt)
Pobożność - ateusz/wątpiący/praktykujący/wierzący/żarliwy/bogobojny
Kochliwość - oziębły/obojętny/cnotliwy/nie od tego/flirciarz/bałamutnik
Honor - bez honoru/niehonorowy/mało honorowy/honorowy/bardzo h./wzorowy
Praworządność - gwałciciel praw/burda/prawem i lewem/dobry obywatel/praworządny/stróż praw

Oczywiście wpłyną te wybory na to jak postacie będą się do siebie odnosić, jakich czynów będą dokonywać a jakich nie będą mogły (gdy np. nie pozwala honor itd). Wiary do wyboru są wszystkie jakie były: rzymska, prawosławie, mahometanizm, protestantyzm, może nawet ateizm.

Jeszcze uwaga: jeśli ktoś wymyśli np. postać chłopa, czy mnicha czy cokolwiek nieobjętego podanymi, niech weźmie na warsztat istniejący typ i go przerobi, np. podstawiając inną biegłość itd.
---

Karta ma ostatecznie wyglądać tak
Imię, nazwisko, herb
Nacja, typ
Wiek, wzrost, waga, wiara
wiara w magię
pobożność
honor
kochliwość
praworządność
reputacja (wypadkowa cech charakteru i historii postaci)
przywary
przewagi

krzepa
zwinność
zmysły
mądrość
fantazja
łeb

fortuna
inicjatywa
cios
tęgość

biegłości - wymienić+poziom
strój (nie zbroja, tą ustalimy)

Rzeczy takie jak pieniądze, majątek, koń, broń, służba itd - zdecyduję po konsultacjach, ostatecznie, ma to być zgraja różnych typów.

---

Wasze karty wezmę i jeśli będzie to potrzebne do danej historii - trochę zmienię, by np. nie było zbyt wyexpionych w czymś (ale oczywiście różnice będą).
Ciosy, walkę itd właściwie będą przeprowadzał sam, Wy tylko będziecie pisać co postać po kolei robi a ja podam przebieg.
Na razie jednak chcę zobaczyć czy będzie odzew, jeśli tak - będziemy mieć dokładniejsze postacie. Dlatego też problemy z punktami itd piszcie i się je jeszcze ugładzi oczywiście.
Wkleiłem tylko te wybrane strony z podręcznika a i tak jest tego trochę - mogłem pominąć niechcący coś potrzebnego np. do obliczenia jakiegoś, dawajcie znać, mamy miesiąc by wszystko zrobić.
Tak więc powodzenia i zapraszam na próbe;)
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Pozwolisz spróbować? Czytałem Opowieści z Dzikich Pól, trylogie mam za sobą, klimat mi się podoba, nie wiem jak wyjdzie z mechaniką. Dam KP i jak zechcesz weźmiesz mnie na piąte koło u wozu. Termin mi pasuje, początek roku to idealna pora na granie.
Skany są nieczytelnie poza głównymi statystykami nie wiem co pisze u swawolnika

poza tym chyba nie wszystkie biegłości są na skanach
chyba brak zeskanowanych biegłości bojowych :)
mam nadzieje, że kolory czytelne, zaznaczam nim powiązane rzeczy, by nie wypisywać co z nacji, to tym samym kolorem daje punkty :)przy typie biegłości proste są zaznaczone jako +, muszę je wykupić, czy mam na przykład czytanie i pianie +1 xD?
Tam zostało mi 5 punktów wolnych z przywar, 1 zostanie niewykorzystany, prawda? nic z nim nie da się zrobić?
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
KP:
charakternik100.jpg
Imię, Nazwisko, Herb:
Nacja: Mazury, Typ: Swawolnik
Wiek: 34 biegłosci 20) Wzrost: 182 cm, Waga: 85kg, Wiara: Katolicyzm

Wiara w magię
- Zabobonny
Odwaga - Śmiały
Pobożność - Praktykujący
Kochliwość - Nie od tego
Honor - Mało Honorowy
Praworządność - Prawem i lewem

Reputacja (wypadkowa cech charakteru i historii postaci)
Przywary - Ubogi (+4), Śmiertelny Wróg (+6), Jednooki (+6)
Przewagi - Czuwanie (z Typu), 1 Wytrzymałość (-4), 2 Gibkość (-4), 3 Słuch Nietoperza (-3)
Punkty Wolne: 5, - 2, -2, = 1


Krzepa
6 + 2 + 3 = 11
Zwinność 6 + 4 = 10
Zmysły 5 + 3 = 8
Mądrość 4 + 2 = 6
Fantazja 4 + 2 = 6
Łeb 5 + 2 = 7

Fortuna 7
Inicjatywa 6
Cios +0
Tęgość +1

Biegłości:
Bojowe:
Szabla 8 + 3 = 11
Rusznica 5+1 = 6
Włócznia 7

Proste:
Jazda Konna 7 + 3 = 10
Tortury 1 = 1
Tropienie 1 + 2 + 1 = 4
Czytanie i pisanie 2 + 1 = 3
Genealogia i Heraldyka 1 = 1
Skradania 4 = 4
Kowalstwo 1 + 3 + 1 = 5
Uprawa Roli 2 = 2
Arkan 3 + 1 = 4

Strój:Żupan, Hajdawery, Delia, Czarne Buty z wysoką cholewą, Rękawice, Koszula

Historia:
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
więc tak.
niestety to jedyne skany na jakie na cudzym kompie mnie stać aczkolwiek kiedy teraz próbuję, mogę je odcyfrować - a ostatecznie po to właśnie mamy możliwość dogadania się żebym pomógł.
Pobieżny opis swawolnika:
nie dorównuje panom z ciężkich chorągwi/lubi wojnę bo daje mu okazję do łupienia wsi itd/wolontariusze-swawolnicy mogą zmienić stronę podczas bitwy i nie są typem wzorowego żołnierza

Dlatego też charakter chyba pasuje do postaci - a widzę, że to taki trochę terminator (wiesz, że w tamtych czasach 182 cm to był szok, nie? :p)
Widzę, że cechy podstawowe masz z typu - teraz możesz rozdzielić między nie punkty, które dostałeś za wiek by skonkretyzować postać. Maksimum każdej cechy głównej to 32 pkt, postaraj się nie przekraczać np. 17 żadnej chyba, że chcesz postać upośledzić w innych kwestiach. Ale tak około 10 pkt to względnie podstawowa wartość, te wynikające z typu z karty - dają minimum.

Swawolnik dostaje też z typu takie rzeczy:
szabla 8
rusznica 5
włócznia 7
tortury 1
tropienie 1 albo cyrulik 1
czytanie i pisanie 2
jazda konna 5
genealogia heraldyka 1
łacina albo inna biegłość zwykła 1
skradanie 4
rusznica +1 albo łuk 5

te już masz zapewnione, oczywiście jak wybierzesz tam gdzie jest wybór.

Owszem, brakuje biegłości bojowych na liście, do nich dojdziemy jeszcze. Z krzepy z kolei biegłości jako takiej nie ma do wyboru, to jest pełna lista zwykłych biegłości. Możesz je wykupić na zasadzie 3pkt/3 lvl albo doładować te które już masz 1pkt/1 lvl. Max biegłości jest 15 bodajże więc raczej nie zechcesz rozwinąć tylko jednej.
No a bojowe - widzisz np. że masz już szablę, włócznię, rusznicę lub łuk (wybierzesz jaką bronią na odległość będzie i albo dodajesz 1 do rusznicy albo od nowa bierzesz łuk na 5)
Takie umiejętności jak szabla itd będzie mieć każdy, zależnie od typu, można je też doładować - 2 pkt wolne za 1 pkt biegłości bojowej (limit też 15). Ale po wyborze typu nie ma już raczej sensu np. wykupić od nowa halabardę bo wtedy przecież nie korzystasz z przydzielonych cech.
Aha i wiara - napisz jaka, jest praktykujący czyli średni ale musisz powiedzieć jaka wiara, z tego też wypłyną pewnie utarczki i problemy (jeśli weźmiesz niepopularną albo jeśli inny gracz weźmie inną). Mała honorowość pozwoli mu na pewne niemoralne działania ale np. będzie bał się czasem jak ktoś mu nagada o potworach itd. Jeśli weźmiesz nieustraszony, musisz zapłacić te 4 pkt za to - będzie co prawda nieustraszony i zrobi wszystko co wymyśli ale czasem może go tez popchnąć za daleko.

A ogólnie - czemu miałbym nie wziąć, nie przewiduję tłoku :p

PS
Dobra, nie widziałem, że edytowałeś, zostawię treść postu, może ktoś przeczyta zastanawiając się co po kolei

PS 2
Dopiero jak pojawi się więcej, zgram sobie KP na mojego kompa i tam przejrzę jeszcze raz z podręcznikiem, sprawdzę czy punkty będą pasować itd oraz - biorąc pod uwagę historię - wyznaczę postaciom ekwipunek początkowy i ich stan.
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Dałem sobie kowalstwo zamiast łaciny i wykupiłem arkan. Historie i imię jeszcze wymyślę, choć wizje postaci mam od wczoraj. To ma być taka wysoka tyka mrukliwa i drażliwa :p
kp będziemy sobie sami trzymać? Można troche tak graficznie jak Caleb? :)

A dałem honorowy, u nich honor to i tak pojęcie względne, i nawet honorowi się migali od pojedynków czy byli gotowi gardło poderżnąć skrycie (Taki Skrzetuski to baja Sienkiewicza, ale miła baja :) ) u nich honor objawiał się w dbaniu o wizerunek xD
jak mam w sumie 3 pisania i czytania to mam problemy z czytaniem i błędy wale? xD czy np 2 wystarczy? XD
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
Bishop:
To jak będziesz miał problemy jakieś i wątpliwości, czytaj temat, myślę, że jest tu to co wystarczy do zrobienia kp. Niewykluczone, że po teraz dopiero we wrześniu wejdę, żeby obejrzeć temat i wtedy też pogadamy dalej więc bez stresu.
No i oczywiście wezmę, widzę że stary skład się zgłasza :p

Morion:
chcesz mieć arkan to masz, także pasuje do takiego swawolnika/freelancera. Widzę, że szablę itd już ustaliłeś też tak jak będzie i nie wyglądają na jakieś przepakowane więc póki co, przed ostatecznym sprawdzeniem - pasuje.
Czytanie/pisanie - lvl 1 znaczy, że możesz coś tam jakoś odczytać jeśli język nie jest zbyt trudny, oczywiście po polsku tylko. Lvl 2 - napisać z błędami i odczytać w miarę sprawnie.
Kiedy zobaczę ostatecznie jakie biegłości kto z Was będzie miał wybrane, skonsultuje się z papierami i napiszę Wam co dokładnie to daje na danym poziomie (na tym kompie nawet podręcznika nie mam). Co do zasady jednak wypadałoby by choć jedna postać umiała czytać bo czasem się przyda
Tylko żeby nie było rozczarowań - jeśli weźmiesz teraz honorową postać to może nawet i zrobi ona coś niehonorowego ale z oporami, będzie mieć potem z tym problemy itd. Jeśli zaś będziesz systematycznie prowadził honorową jako niehonorową, zmienię jej nastawienie odgórnie :p Po prostu zaznaczam, że to może mieć wpływ na postępowanie.
Z tym gdzie będzie kp i jak wyglądać, poczekamy aż się zbierze liczba ludzi. Najczytelniej chyba byłoby mi je mieć w jakimś pliku oddzielnym dla każdego ale wiem, że to nie zawsze jest wygodne więc może i będą w opisach, spoilerach, jak posiedzę trochę z netem na moim kompie to może i będzie to wyglądać ładnie.

I do obu Was:
jak zaznaczałem, broni jeszcze nie wybieracie, zbroi, konia itd też nie. Owszem, przed startem gry każdemu dam limit złota (Tobie Morion, mały, boś ubogi) i ceny rzeczy, będzie wolny rynek. Historię możecie jaką-taką nakreślić, np. co postać głównie robi/-ła, co przeżyła, jaką ma wieś, gdzie żyje, co z rodziną itd. Ale rzeczy konkretne zrobię chyba sam na potrzeby przygody, np. jeden stanie się przysłanym przez kniazia człowiekiem, inny typowym adventurerem szwędającym się po świecie, który przypadkiem napotkał kompanię, inny wpadnie na resztę w ramach pijatyki albo pojedynku...zależnie od tego jakie postacie będą, póki co jest jeden zawadiaka, polecam Bishopowi ale i przyszłym ludziom by zastanowili się nad obcokrajowcem, Tatarem, Kozakiem, popem prawosławnym. Jak dla mnie to może być i Murzyn przysłany przez chana.
Liczę, że bierzecie pod uwagę, że postacie zrobione tak a nie inaczej, tak powinny się zachowywać - czyli mrukliwy typ czasem coś powie chamsko albo rzuci kuflem czy strzeli dziewkę służebną po twarzy za niesubordynację :p
I jak mówiłem, quest będzie klasyczny, jakaś walka, jakiś wyczyn, podróż, nagroda - naprawdę, taka próba. Oczywiście przewiduję możliwość zmiany losów przygody ale cel będziecie mieć dosyć jasno wytyczony, teraz nie porywamy się na żadne intrygi, tajemnice. Dlatego mogę podpowiedzieć, że przydadzą się skille typowe jak jazda, walka, skradanie itd. Ale jeśli ktoś zainwestuje w skille bardziej "społeczne" też nie zawali przez to wszystkiego, zasadniczo będzie można wybrać czy gadamy i handlujemy czy wyżynamy i torturujemy czy też podsłuchujemy/uciekamy.

I na sam koniec - jeśli zobaczę, że tworzycie postacie jednookie (bo mała strata w grze a punkty są) i ubogie (bo nie pomrzemy z głodu, nie?) tylko po to by jakieś przywary wziąć - to będzie zło. Po prostu, nie powielajcie się. To na razie, do usłyszenia
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Zostanę przy mało honorowym. Historii nie ma, ale honorowy mi nie bardzo pasuje. To nie będzie Skrzetuski, ale hmm... człowiek o swoim własnym poczuciu sprawiedliwości i honoru. W swoim mniemaniu nie będzie on zły i podły, jednak raczej kimś w stylu 'cel uświęca środki' A czy on się musi potworom w paszczę pchać? W sumie jak czytałem opowieści z dzikich pól to lepiej się byłoby wystraszyć i noc w gospodzie przeczekać niż pchać się w las xD

Co do złota, byle jakoś konia mieć, szablę i arkan, broń palna, bez tego przeżyję. Strzelać umie, bo warto umieć, ale bez tego się póki co obejdzie. No cokolwiek gotówki, by się napić. By wynająć nocleg mi nie trzeba, przespać się może w czyjejś stodole.
A co do historii ogólnie widzę go jako biednego szlachcica, który chętnie u większych panów służył, co lubili z sąsiadami rozwiązywać problemy zanim to sądy zrobiły :p a że ubóstwo go drażniło ruszył z rodzinnych stron licząc, że prawem i lewem ale jakoś dorobi się przynajmniej małego, ale własnego majątku :)
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
hehe, co do Twojego gościa Morion
czytałem podręcznik wczoraj i po pierwsze będę musiał Ci odjąć biegłości trochę ale tylko tam gdzie dokupiłeś je za punkty wolne - jednak przelicznik będzie większy żeby nie było za łatwo.
Okazało się też, że max dla cechy głównej to 20 ale to tak naprawdę nic nie zmienia - mając 11 krzepy, a to Twoja najsilniejsza cecha, jesteś i tak jeszcze nie fenomenalny.
Co do przywar jednak, muszę wnosić byś zmienił sobie jedno oko - daje niezłe minusy do rusznicy i do wypatrywania a rozumiem, że chciałeś mieć spottera. Dlatego też wymień ją na inną jeśli tak uznasz albo przestaw się z dobrego wzroku np. na sam słuch. Opisów przywar nie mogę dać niestety więc wiem, że nie wiedziałeś o minusach.
Ubogi da Ci to, że na początku gry będziesz miał handicap do itemów i złota i nic poza tym co przy sobie (brak domu, wsi itd) - ale przewiduję możliwość poprawienia ekwipunku, może nawet dosyć szybko, zależy jak słabe przedmioty dostaniesz na start :p
Osobisty wróg przyda się do przygody i wprowadzi jakiś wątek - wg. zasad wybierając to, musisz zacząć grę śledzony lub ścigany co ładnie się wplecie.
Dlatego sugeruję jedną przywarę zmienić, np. kuternogę weź - minusy do testów poruszania się na piechotę.
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
ale ja wg tych zasad tam robiłem, temu został mi 1 PW, (z przywar zostało mi 5, po użyciu do biegłości prostej 2 PW- 1 Punk biegłości, daje dwa, wynosi to 4, zatem 1 zostaje) brałem to pod uwagę :) (przelicznik z podręcznika jest wg Ciebie za mały? on tam ma 6 PW za biegłość bojową - 1 poziom - i 4 za 1 cechę, lub na odwrót,) jest duży, z PW mam tylko 2 punkty biegłości po przeliczeniu i 1 nie do wykorzystania xD
zastanowie się, ale to dziwne, gdy strzelasz i tak patrzysz jednym okiem (ta, oglądałem pokachontas i ten tekst by patrzeć obojgiem oczu. Dureń który to napisał nigdy na strzelnicy nie był, a strzelał co najwyżej z procy xD)

OOO, młodszy brat, i mamy powód czemu taki ubogi, młodszy nic nie dziedziczy xD
Moje statsy nie są przepakowane, więc chyba jest ok (początkowo chciałem dać go na szablę i arkan mocno, ale uznałem, że lepiej będzie jak na początku będzie to średniak)
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Co do przywar, zostanę przy oku. Jak strzelasz jedno i tak musisz zamknąć, lub przesłonić, więc jak lewego oka brak to nie problem :) dwa, kuternoga do skradającej sie postaci nie pasuje, poza tym stawiam na słuch :p
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
Morion
no spoko, Twój wybór, tylko informuję jak jest, że jedno oko uprawnia do otrzymania -4 przy testach na wypatrywanie i -1 do rusznicy (tą rusznicę równoważy typ postaci, który daje +1 więc nie ma straty).
Możesz być wydziedziczony, jak dla mnie to możesz zrobić historyjkę, że właśnie rodzina z jakiegoś powodu go ściga (bo np. jest prawym ale wyrzuconym przez macochę dziedzicem czy inna historia rodem z Kopciuszka) i wtedy pasuje od razu posiadanie wroga.
I tak, nie jest wypakowany więc poczekam do porównania z innymi postaciami i wtedy zobaczymy.
W sumie zawsze gadasz o druidach, myślałem, że weźmiesz ponurego Litwina z puszczy co obłaskawia zwierzęta, gra na tatarskiej piszczałce z kości itd.

niestety nie oglądałem Pocahontas ale możesz się utożsamiać jak chcesz :p

Bishop
Owszem, pominąłem nację obcokrajowców zachodnich (mają jedną wspólną a nie krajami). Są dosyć elastyczni tak, że domyślnie posługują się rapierem a nie szablą, z tej okazji mają +2 do zwinności bo muszą uniki itd przed kłuciem znać. Do tego wybierają jedną dowolną biegłość zwykłą +1 i język kraju z którego pochodzą +2
Jeśli zamyślisz postać z obcego kraju ale z typem polskim - postępujesz wg. tego co jest w pierwszym poście - mieszanie ras.
Rusini i Litwini są w nacjach, Tatarów i jeszcze bardziej wschodnich należy właśnie na tych nacjach opierać a w typach jest chyba tatar LITEWSKI.
Jeśli mogę sugerować, to skoro pierwszy będzie drażliwy i wredny, możesz zastanowić się nad jakimś dobrodusznym pijaczyną czy nad paladynem co brzydzi się światem ;)

Ogólnie
Zamyśliłem jak będzie z walkami - przed sesją zamieszczę ogólne szablony wrogów, np. określę jakie staty ma podstawowy chłop, podstawowy tatar czy kozak. Jeśli ktoś będzie wyjątkowy, jak np. chłop-terminator, dostanie te same staty ale powiększone (jednak przed walką nie napiszę jak bardzo powiększone). Prawdziwe bossy w stylu pojedynków ze znanym szlachcicem - statów nie poznacie, co najwyżej usłyszycie od ludzi w czym jest dobry i z czego słynie.
Myślę, że to pozwoli z góry założyć, że np. na tylu czy tylu chłopów można się rzucić czy że na szeregowego tatara 1 v 1 nie będzie problemu ale przy tych szczególnych, pomyśleć.
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Uznałem, że jednak wole typowym szlachcicem zagrać :) I to mnie z tą rusznicą dziwi, bo ja się nie utożsamiam z pokahontas i zawsze jak strzelam to patrze jednym okiem :p Ja nie chce wypatrywać, a nasłuchiwać :p
No i mówię, kuter noga co skrada się? Zastanowiłbym się nad zmianą, tylko powiedz jaki będę miał przelicznik punktów z przywar na punkty biegłości prostej :)
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
to zróbmy tak: przelicznik zostanie ten co był już.
A kuternogę podałem ot tak, jako inną ułomność, możesz brać co chcesz - kutergęba (problemy z wymową, testy ujemne przy rozmowach/przekonywaniu), okrutnik (reputacja złego gościa, czasem możesz mieć berserk i za daleko pojechać z rozwałką), cham (minusy do uwodzenia/gadania/reputacji itd), lęk przed wodą :)D) co tylko uważasz. Albo słaba pamięć - testy ujemne przy przypominaniu sobie info i ich zapamiętywaniu. Mi tam nie zależy ani na nogach ani oczach :p
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
i po pierwszej poprawce (egzaminu), zbliżamy się powoli do finału.. Mniejsza o to, znalazłem kilka świetnie moim zdaniem pasujących do klimatu DP tracków ale wypada zapytać; chcecie Morion i Bishop (zakładając, że wchodzisz wciąż w grę) ewentualnie spróbować we 2 jeśli ludzi nie będzie? Niby mniej roboty, niby też mniej zabawy ale w sumie ja jestem skłonny jak coś. Mogę powiedzieć tylko, że planuję by miało to w porównaniu z Dawn of the dead, poziom jakiś ;)
 

Bishop986

King of Mars
Dołączył
3 Sierpień 2008
Posty
8 886
Punkty reakcji
70
Miasto
Kraina "By żyło się lepiej"
Tak ja nadal chcę. Tylko teraz mi postać w Klanarchii zabili i musiałem męczyć nową KP. Poza tym (o ile dobrze pamiętam) nie odpisałeś mi czy to co dałeś to wszystkie dostępne nacje?

EDIT: Nieważne ślepy jestem. Dzisiaj jeszcze dam KP :D
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
ja 17 mam poprawkę, potem historię dodam. Jakby Ci do planowania trzeba było dam wersje demo historii na pw
 

Bishop986

King of Mars
Dołączył
3 Sierpień 2008
Posty
8 886
Punkty reakcji
70
Miasto
Kraina "By żyło się lepiej"
kdver potrzebują jeszcze jednej info do mojej postaci - dokładnie w jakich latach toczyć się będzie fabuła. Myślę nad pewną postacią, ale jej istnienie zależy mocno od tego w dokładnie jakim okresie mają się toczyć wydarzenia.
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
ujmę to tak: pierwsza odsłona DP może być w latach dowolnych, żadnych wydarzeń historycznych. W razie powodzenia sesji tej i ewentualnej następnej, wtedy dopiero chciałbym by były to lata 1640-1660, wiadomo, bunty Kozackie, potopy i inne. Czyli logika każe by aktualnie działo się wszystko np. pod koniec lat 1630 lub początek 1640.
Mam już przygodę, taką o zasięgu bardzo lokalnym i zaściankowym, nie wiem tylko czy lepiej na południowym-wschodzie czy bardziej na Litwo-Rusi to umieścić. W sumie wielkiej różnicy nie będzie.
Problemy z nacjami rozumiem rozwiązane.

Będzie przeszkadzać i razić bardzo, jeśli np. wymyślę sobie kto był wojewodą starostą itd w danym czasie, nie konsultując tego? Co do królów i rzeczy poważnych będę się trzymał realiów, wiadomo ale wyszukiwać prawdziwych wsi i ich właścicieli raczej nie :p

Morion: jeśli masz taką opcję, możesz mi napisać na takie punkty jak;
gość jest z Mazur - jakie więc losy rzuciły go na wschód Rzplitej i co tam robi (znajdź jakąś wojnę czy coś i podepnij do niej gościa, jest w końcu swawolnikiem)
co robi ostatnio - czy tylko przelotem znalazł się tam, gdzie go spotkamy czy siedzi tam dłużej w jakiejś robocie. Niezłe kowalstwo i tropienie, komuś się przyda.

Miejsce początkowe będzie, niezależnie od tego w jakiej części kraju, sielską okolicą: dwa lub trzy gospodarstwa szlacheckie, kilka przypisanych wsi, gdzieś sąsiaduje z większą fortuną. Dlatego możecie kombinować by w ten krajobraz się wpasować, czy jako sługa żyda z karczmy czy posłaniec magnata czy tymczasowy pomocnik biedniejszej szlachty czy zbój itd itp...
 
Status
Zamknięty.
Do góry