na podstawie tego co przedstawia Biblia nawet gdyby istniał, nie byłby godzien wyznawania."co czytam? :
Czwarta Księga Mojżesza. 32.13
"I rozgorzał gniew Pana na Izraela, i sprawił, ze tułali się po pustyni przez czterdzieści lat, aż wyginęło pokolenie, które czyniło zło w oczach Pana."
Rozumiem ojca złego na swoje dzieci i dającego im klapsa. No chyba, że jest się Bogiem. Wtedy można dać klapsa całemu pokoleniu. :|
Druga Księga Kronik. 33.9
"Lecz Manasses zwiódł Judę i mieszkańców Jeruzalemu, tak iż postępowali gorzej niż narody, które Pan wytępił przed synami izraelskimi."[/]
Czyli są równi i równiejsi. A Bóg zabija na równi z człowiekiem?
Czwarta księga Mojżeszowa. 8.12.
"Lewici zaś położą swoje ręce na głowy cielców, ty złożysz jednego na ofiarę za grzech, a drugiego na ofiarę całopalną dla Pana, aby dokonać przebłagania za Lewitów."
Ofiary ze zwierząt dla Boga. Barbarzyństwo. A jest to w wielu miejscach w Biblii (4 księga Mojżeszowa, rozdział 28 Ofiary codzienne, Ofiary w sabat i w pierwszy dzień miesiąca, Ofiary w określone święta, rozdział 29 Dalsze szczegóły o ofiarach świątecznych). Co więcej, jest w Biblii także opis jak zrobić ołtarz całopalny. "
Liczb 32:13
"I Jehowa zapłonął gniewem na Izraela, i sprawił, że się błąkali po pustkowiu przez czterdzieści lat, aż wyginęło całe pokolenie, które postępowało niegodziwie w oczach Jehowy."
1. Bóg jest Stwórcą człowieka i to On wyznacza mierniki dobra i zła. W Jego oczach lud izraelski postępował
niegodziwie.
2. To, że "wyginęło całe pokolenie", nie znaczy, że Bóg je uśmiercił.
Po prostu umarli ze starości nie dostając się do ziemi obiecanej.
Prawdziwe są słowa Dawida, który napisał w
Psalmie 103:8-10
8 Jehowa jest miłosierny i łaskawy,
nieskory do gniewu i obfitujący w lojalną życzliwość.
9 Nie będzie zawsze wytykał winy
ani nie będzie chował urazy po czas niezmierzony.
10 Nie postąpił z nami według naszych grzechów
ani nie sprowadził na nas tego, na co zasługujemy za swe przewinienia.
Faktycznie, był to tylko KLAPS.
3. Czy fakt, że Bóg zapłonął gniewem, w czymś Mu ujmuje?
Jest taki werset -
Efezjan 4:26
Bądźcie srodze zagniewani, a jednak nie grzeszcie
Druga Księga Kronik. 33.9
"Lecz Manasses zwiódł Judę i mieszkańców Jeruzalemu, tak iż postępowaligorzej niż narody, które Pan wytępił przed synami izraelskimi."[/]
Czyli są równi i równiejsi. A Bóg zabija na równi z człowiekiem?
2 Kronik 33:9
A Manasses zwodził Judę i mieszkańców Jerozolimy, by postępowali gorzej niż narody, które Jehowa usunął sprzed oblicza synów Izraela.
Juda i mieszkańcy Jerozolimy ponieśli bardzo srogie konsekwencje swojego postępowania.
2 Kronik 36:17
17 Sprowadził więc przeciwko nim króla Chaldejczyków, który pozabijał ich młodzieńców mieczem w domu ich sanktuarium, nie okazując współczucia młodzieńcom ani dziewicom, starym ani zniedołężniałym. Wszystko wydał On w jego rękę.
A czy słusznie Jehowa wytępił narody zamieszkujące ziemię obiecaną?
Warto zauważyć, że nie wytępił ich od razu.
Ziemię, w której zamieszkiwali, Bóg obiecał już Abrahamowi, a od tamtej chwili minęło 400 lat.
Biblia mówi tak -
Rodzaju 15:13-16
13 A on przemówił do Abrama: „Wiedz z całą pewnością, że twoje potomstwo będzie osiadłym przybyszem w nie swojej ziemi i będą musieli im służyć, ci natomiast będą ich dręczyć przez czterysta lat. 14 Ale ja osądzam naród, któremu będą służyć, i potem wyjdą z wielkim dobytkiem. 15 Ty zaś w pokoju pójdziesz do swych praojców; zostaniesz pogrzebany w późnej starości. 16 Lecz w czwartym pokoleniu tu powrócą, gdyż jeszcze się nie dopełniła wina Amorytów”
W momencie kiedy "dopełniła się wina", Bóg dłużej nie tolerował mieszkańców owej ziemi.
W książce Archaeology and the Old Testament (Archeologia a Stary Testament) czytamy: „Brutalność, zmysłowość i wyuzdanie [które] występują w mitologii kananejskiej (...) musiały wyzwalać u (...) czcicieli najgorsze instynkty i doprowadzić do rozpowszechnienia się najhaniebniejszych zwyczajów owych czasów, takich jak: prostytucja sakralna, składanie ofiar z dzieci i kult węży, (...), [do] okropnego zwyrodnienia Kananejczyków pod względem moralnym i religijnym”
W dziele Halley’s Bible Handbook (1964, s. 161) czytamy: „Kult praktykowany przez Kananejczyków polegał na tym, że w obecności swych bożków pławili się w rozpuście, uważając to za rytuał religijny; ponadto mordowali pierworodnych, składając ich w ofierze tym samym bóstwom. Ogólnie rzecz biorąc, Kanaan stał się jakby Sodomą i Gomorą obejmującą cały naród. (...) Czyż tak odrażająco plugawa i brutalna cywilizacja mogła rościć sobie jakiekolwiek pretensje do dalszego istnienia? (...) Archeolodzy prowadzący wykopaliska w ruinach miast kananejskich dziwią się, że Bóg nie zniszczył ich dużo wcześniej”
Czwarta księga Mojżeszowa. 8.12.
"Lewici zaś położą swoje ręce na głowy cielców, tyzłożysz jednego na ofiarę za grzech, a drugiego na ofiarę całopalną dlaPana, aby dokonać przebłagania za Lewitów."
Ofiary ze zwierząt dla Boga. Barbarzyństwo.
Wyjaśnia to apostoł Paweł
Galatów 3:19-24
19 Na cóż więc Prawo? Zostało dodane, by ujawnić występki, aż przyjdzie potomstwo, któremu dano obietnicę, a przekazane zostało przez aniołów ręką pośrednika. 20 Otóż nie ma pośrednika, gdzie chodzi tylko o jedną osobę, a Bóg jest tylko jeden. 21 Czy zatem Prawo jest przeciwne obietnicom Bożym? Przenigdy! Bo gdyby dano prawo mogące obdarzyć życiem, prawość faktycznie byłaby na podstawie prawa. 22 Ale Pismo oddało wszystko razem pod straż grzechu, żeby obietnicę wynikającą z wiary w Jezusa Chrystusa dano tym, którzy wierzą.
23 Zanim jednak nadeszła wiara, byliśmy strzeżeni przez prawo, razem oddani pod straż, i wypatrywaliśmy wiary, która miała zostać objawiona. 24 Toteż Prawo stało się naszym wychowawcą prowadzącym do Chrystusa, abyśmy dzięki wierze zostali uznani za prawych
Ofiary ze zwierząt wymagane przez Prawo Mojżeszowe wyobrażały większą ofiarę, którą Jehowa miał złożyć za ludzkość — ofiarę z Jego Syna, Jezusa Chrystusa.
Poza tym, pierwszym, który wyszedł z inicjatywą złożenia w ofierze zwierzęcia, był człowiek - Abel.
Najwyraźniej Abel wierzył w Bożą obietnicę wyzwolenia za pośrednictwem obiecanego Potomka i rozumiał, że jeśli ludzkość ma odzyskać doskonałość utraconą przez Adama i Ewę, to konieczne będzie przelanie krwi, ‛rozgniecenie czyjejś pięty’ (Rdz 3:15). Zdawał sobie sprawę, że jest grzesznikiem, i powodowany wiarą, przyniósł ofiarę wymagającą przelania krwi, co trafnie wyobrażało prawdziwą ofiarę za grzechy, złożoną przez Jezusa Chrystusa.