benjamin.szot
Nowicjusz
- Dołączył
- 17 Maj 2012
- Posty
- 555
- Punkty reakcji
- 1
Może gdybym była Żydówką, może by dotarło. Ale nie jestem, więc nie dociera.
To nie dobrze, że nie dociera, ale dobrze, że się do tego przyznajesz.
Nie dla zabawy Biblia podzielona jest na Stary i Nowy Testament, jednak chrześcijanin powinien zawsze przekładać ów Nowy nad Stary. W Starym mamy do czynienia z ewidentnym niepełnym objawieniem Boga. Owo objawienie dopełnia się w Ewangeliach Nowego Testamentu - w Jezusie Chrystusie.
Dlatego też doktryna o trójcy jest jak najbardziej biblijna ale Wy jako iż reprezentujecie nauki kryptojudaistyczne, nie dostrzegacie sensu, tudzież ostatecznego przekazu Słowa Bożego.
Biblia nie zna takiego podziału na Stary i Nowy Testament. Podział na Stary i Nowy Testament - to sprawa tradycji. Łacińskie testamentum nieraz było stosowane jako odpowiednik greckiego diatheke ale nie zawsze zakresy znaczeniowe się pokrywały.
Biblia jest jedna, choć nauka Jezusa jest w niej najbardziej istotna. Jezus nie dzielił Pisma Świętego na Stary i Nowy Testament
Doktryna o trójcy jest oszustwem i nigdzie w Biblii nie ma takiej nauki !
Ale w odniesieniu do ksiąg starotestamentowych, do Starego Testamentu, do Starego Przymierza. Nic poza tym
Również w odniesieniu do Nowego Testamentu. W Apokalipsie - w rozdziale 19 : 1, 4, 6 - Ten, który siedzi na tronie nazwany jest JAH co jest skrócona formą Świętego Imienia Bożego. Na tronie nie siedzi więc Allah albo Wisznu lub Sziwa, Gdyby Arabom albo Hindusom głosić Ewangelię o bezimiennym Bogu to natychmiast skojarzyliby na tronie swego Boga. A jednak to nie ten sam Bóg co Bóg Biblii, bo gdyby był ten sam to Pierwsze Przykazanie Dekalogu nie miałoby żadnego sensu.
Jeśli przykłady, to konkretne, Bracia Polscy do mnie nie przemawiają, niestety.
To bardzo źle, bo to świadczy o ignorancji. Przekład Biblii Nieświeskiej Szymona Budnego i Nowy Testament Łoski oraz Pisma Braci Polskich są ewidentnym przykładem, że Imię Boże Jehowa - nie jest wynalazkiem Towarzystwa Strażnica. Polecam też link dotyczący literatury polskiej, świadczący o używaniu tego Imienia powszechnie w literaturze polskiej przez różnych wybitnych poetów i powieściopisarzy polskich WWW.JEHOWA.INFO
NASTĘPNE UWAGI SĄ NIE NA TEMAT ! - nie mniej odpowiem, aby ktoś nie myślał, że ja wklejam jakieś " gotowce ". Ale robię to wyjątkowo. Następnym razem jeśli ktoś chce na ten temat dyskutować, to niech założy sobie oddzielny temat.
Powiedział, że jeszcze nie wrócił do Ojca. Jak już pisałam wcześniej, Jezus jest Bogiem w ludzkim ciele. Przez to stał się również człowiekiem doskonałym.A dowody na Boskość Jezusa znajdziemy w Nowym Testamencie: ἐγὼ καὶ ὁ πατὴρ ἕν ἐσμεν.
Fakt, faktem te słowa nie mówią wprost, iż owa jedność oznacza tożsamość, ale po reakcji zgromadzonych Żydów jasno widać, jak należy to zadnie rozumieć. Powinniśmy również zwrócić uwagę na to, iż Jezus nigdy nie zaprzeczył swojej boskości.
To są kompletne bzdury. Nie ma ani jednego wersetu, który by potwierdzał, że Jezus jest Bogiem w ludzkim ciele.
Reakcja Żydów nie jest dowodem na to, że Jezus miał na myśli swoją boskość. Cały kontekst wskazuje na to, że miał na myśli, że jest obiecanym Mesjaszem wykonującym dzieło swojego Niebiańskiego Ojca, z którym jest w duchowej jedności - Jana 10 : 24 -25.
Nie ma tu żadnej mowy o boskości, lecz jedności. Ponadto werset Jana 10 : 29 wskazuje, że Ojciec większy ponad wszystkich. Wściekłość Żydów wywołały słowa Jezusa, że nie należą do owiec, bo owce jego głosu słuchają - Jana 10 : 26.
Są one w ręku Ojca czyli są w duchowej jedności z Bogiem. A o tym powiedział Jezus w ten sposób : ἵνα πάντες ἓν ὦσιν, καθὼς σύ, πάτερ, ἐν ἐμοὶ κἀγὼ ἐν σοί, ἵνα καὶ αὐτοὶ ἐν ἡμῖν ὦσιν, ἵνα ὁ κόσμος πιστεύῃ ὅτι σύ με ἀπέστειλας
εἶπεν αὐτοῖς Ἰησοῦς, Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, πρὶν Ἀβραὰμ γενέσθαι ἐγὼ εἰμί. Reakcja Żydów jest taka sama, co również wskazuje na jednoznaczność twierdzenia.
ten werset również nie świadczy o żadnej Boskości, lecz o pierwszeństwie Chrystusa przed Abrahamem.
ἀπεκρίθη Θωμᾶς καὶ εἶπεν αὐτῷ, Ὁ κύριός μου καὶ ὁ θεός μου.Tomasz mówi wprost. Jezus nie zaprzecza.(proszę zwrócić uwagę na to, iż owe słowa padają po Zmartwychwstaniu)
I ten sam Jezus zmartwychwstały nieco dalej w Jana 20 : 17 mówi, że ma nad sobą Boga : λέγει αὐτῇ Ἰησοῦς, Μή μου ἅπτου, οὔπω γὰρ ἀναβέβηκα πρὸς τὸν πατέρα· πορεύου δὲ πρὸς τοὺς ἀδελφούς μου καὶ εἰπὲ αὐτοῖς, Ἀναβαίνω πρὸς τὸν πατέρα μου καὶ πατέρα ὑμῶν καὶ θεόν μου καὶ θεὸν ὑμῶν
προσδεχόμενοι τὴν μακαρίαν ἐλπίδα καὶ ἐπιφάνειαν τῆς δόξης τοῦ μεγάλου θεοῦ καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, Paweł również wyraża się dość jasno: Wielkiego Boga … Jezusa Chrystusa.
Ten werset wcale nie świadczy o tym, że Jezus jest wielkim Bogiem, gdyż w tekście greckim występuje słowo καὶ , które oddziela τοῦ μεγάλου θεοῦ od Ἰησοῦ Χριστοῦ . Następny werset mówi o okupie, który złożył Chrystus. Bóg nie złożył okupu, lecz Jego umiłowany Syn.
λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς, Τοσούτῳ χρόνῳ μεθ' ὑμῶν εἰμι καὶ οὐκ ἔγνωκάς με, Φίλιππε; ὁ ἑωρακὼς ἐμὲ ἑώρακεν τὸν πατέρα: πῶς σὺ λέγεις, Δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα;
Jezus mówi tutaj jasno, jest taki sam jak Ojciec. Człowiek nie może być Bogiem, ale Bóg może być człowiekiem.
W następnym wersecie Jezus mówi : οὐ πιστεύεις ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί ἐστιν; τὰ ῥήματα ἃ ἐγὼ λαλῶ ὑμῖν ἀπ’ ἐμαυτοῦ οὐ λαλῶ· ὁ δὲ πατὴρ ἐν ἐμοὶ μένων ποιεῖ τὰ ἔργα αὐτοῦ. 11 πιστεύετέ μοι ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί· εἰ δὲ μή, διὰ τὰ ἔργα αὐτὰ πιστεύετε - ale nie w sensie literalnym lecz duchowym. Jezus powiedzial wyraźnie : " Słowa, które powiedzialem do was są duchem i żywotem " - Jana 8 : 63.
W nauce Jezusa nie ma żadnej metafizyki ! Tu nie ma żadnej nauki o homoousios. Ta sugestia wywodzi się z filozofii o podłożu gnostyckim, a nie z nauki Pisma Świętego.
לְדָוִ֨ד׀ יְהוָ֤ה׀ אוֹרִ֣י וְ֭יִשְׁעִי מִמִּ֣י אִירָ֑א יְהוָ֥ה מָֽעוֹז־חַ֝יַּ֗י מִמִּ֥י אֶפְחָֽד w porównaniu z:
Πάλιν οὖν αὐτοῖς ἐλάλησεν ὁ Ἰησοῦς λέγων, Ἐγώ εἰμι τὸ φῶς τοῦ κόσμου: ὁ ἀκολουθῶν ἐμοὶ οὐ μὴ περιπατήσῃ ἐν τῇ σκοτίᾳ, ἀλλ' ἕξει τὸ φῶς τῆς ζωῆς.
Słowa Psalmu 27 :1 mówiące, że JEHOWAH jest światłem i słowa z Ewangelii Jana 8 : 12 mówiące, że Jezus jest światłością, nie świadczą wcale za doktryną trynitarną. Jezus nie jest Absolutem, choć odbija w sobie Jego światłość przez co jest światłością dla świata. -
וַיֹּ֗אמֶר נָקֵ֨ל מִֽהְיוֹתְךָ֥ לִי֙ עֶ֔בֶד לְהָקִים֙ אֶת־שִׁבְטֵ֣י יַעֲקֹ֔ב ונצירי וּנְצוּרֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל לְהָשִׁ֑יב וּנְתַתִּ֙יךָ֙ לְא֣וֹר גּוֹיִ֔ם לִֽהְי֥וֹת יְשׁוּעָתִ֖י עַד־קְצֵ֥ה הָאָֽרֶץ
Jak nie? Jak tak. Tekst wklejony ze Strażnicy więc jak to należy rozumieć? Albo będziemy rozmawiać konkretnie, albo wcale.
Bzdura. Sam piszę wszystkie artykuły. Nie wklejam żadnych tekstów ze Strażnicy, choć nie uważam, aby było jakimś przestępstwem powołanie się na niektóre spostrzeżenia tego Stowarzyszenia Biblijnego, jeśli są one trafne. Ale tak samo cytuję ludzi mających zupełnie inny światopogląd, o ile ich pogląd w danej sprawie jest słuszny lub wnosi coś odkrywczego. To że ktoś ma obsesje na tym tle i osobiste uprzedzenia, to nie powód, że wszyscy muszą myśleć tak samo. Ponadto jeśli ktoś pisze coś niezgodnego z prawdą to trzeba to najpierw wykazać, a nie oskarżać o taką czy inną przynależność.
Wciąż jesteś mi, drogi użytkowniku winien odpowiedzi: kto nazwał Boga ?
Już odpowiedziałem powołując się na księdza profesora Łacha z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, że Imię Boże nie jest wynalazkiem ludzkim, lecz zawdzięcza się je objawieniu.
Dlaczego? Bo Was zdemaskował? Nie musiał nawet tego robić, gdyż wszystko leży jak na dłoni i każdy myślący doskonale wie z kim ma do czynienia w takim temacie jak ten i skąd czerpane są wszelkie inspiracje.
Ponadto, trochę kultury radziłabym już zachować, szanowny użytkowniku o dość wymownym nicku pogrom.nadchodzi..
To znaczy kogo zdemaskował ? Jakiego Was ? Chyba samego siebie ! Czy twoją wypowiedź mam również odnosić do siebie ? Bo jeśli tak - to kończymy tą dyskusję.