benjamin.szot napisał:
Z Biblii wynika jednoznacznie, że JEHOWAH to Absolut. I jak nawet katolicki profesor KUL-u stwierdza NIE JEST WYNALAZKIEM LUDZKIM, LECZ DAREM DANYM PRZEZ OBJAWIENIE ! Dociera ?
Może gdybym była Żydówką, może by dotarło. Ale nie jestem, więc nie dociera.
benjamin.szot napisał:
że doktryna o trójcy jest niebiblijna, gdyż Tetragram będący zapisem Imienia Bożego odnosi się wyłącznie do Tego, który jest Niebiańskim Ojcem Jezusa Chrystusa.
Nie dla zabawy Biblia podzielona jest na Stary i Nowy Testament, jednak chrześcijanin powinien zawsze przekładać ów Nowy nad Stary. W Starym mamy do czynienia z ewidentnym niepełnym objawieniem Boga. Owo objawienie dopełnia się w Ewangeliach Nowego Testamentu - w Jezusie Chrystusie.
Dlatego też
doktryna o trójcy jest jak najbardziej biblijna ale Wy jako iż reprezentujecie nauki kryptojudaistyczne, nie dostrzegacie sensu, tudzież ostatecznego przekazu Słowa Bożego.
benjamin.szot napisał:
Jeśli więc chcemy w języku Biblii zaznaczyć, że chodzi nam o Istotę Najwyższą niezbędny jest Tetragram będący zapisem Imienia Bożego
Ale w odniesieniu do ksiąg starotestamentowych, do Starego Testamentu, do Starego Przymierza. Nic poza tym.
benjamin.szot napisał:
Ponadto - Imię Boże JEHOWAH nie jest wynalazkiem Towarzystwa Strażnica. Było stosowane już w dobie Reformacji np. w Polsce przez Braci Polskich ( Rakowian
Jeśli przykłady, to konkretne, Bracia Polscy do mnie nie przemawiają, niestety.
benjamin.szot napisał:
Jezus nigdy nie był Absolutem i miał nad sobą Boga o czym sam otwarcie powiedział już po zmartwychwstaniu - Ewangelia Jana 20 : 17.
Powiedział, że jeszcze nie wrócił do Ojca. Jak już pisałam wcześniej, Jezus jest Bogiem w ludzkim ciele. Przez to stał się również człowiekiem doskonałym.
A dowody na Boskość Jezusa znajdziemy w Nowym Testamencie:
ἐγὼ καὶ ὁ πατὴρ ἕν ἐσμεν.
Fakt, faktem te słowa nie mówią wprost, iż owa jedność oznacza tożsamość, ale po reakcji zgromadzonych Żydów jasno widać, jak należy to zadnie rozumieć. Powinniśmy również zwrócić uwagę na to, iż Jezus nigdy nie zaprzeczył swojej boskości.
Czy tutaj:
εἶπεν αὐτοῖς Ἰησοῦς, Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, πρὶν Ἀβραὰμ γενέσθαι ἐγὼ εἰμί.
Reakcja Żydów jest taka sama, co również wskazuje na jednoznaczność twierdzenia.
ἀπεκρίθη Θωμᾶς καὶ εἶπεν αὐτῷ, Ὁ κύριός μου καὶ ὁ θεός μου.
Tomasz mówi wprost. Jezus nie zaprzecza.
(proszę zwrócić uwagę na to, iż owe słowa padają po Zmartwychwstaniu)
προσδεχόμενοι τὴν μακαρίαν ἐλπίδα καὶ ἐπιφάνειαν τῆς δόξης τοῦ μεγάλου θεοῦ καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ,
Paweł również wyraża się dość jasno: Wielkiego Boga … Jezusa Chrystusa.
λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς, Τοσούτῳ χρόνῳ μεθ' ὑμῶν εἰμι καὶ οὐκ ἔγνωκάς με, Φίλιππε;
ὁ ἑωρακὼς ἐμὲ ἑώρακεν τὸν πατέρα: πῶς σὺ λέγεις, Δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα;
Jezus mówi tutaj jasno, jest taki sam jak Ojciec. Człowiek nie może być Bogiem, ale Bóg może być człowiekiem.
א לְדָוִד: יְהוָה, אוֹרִי וְיִשְׁעִי--מִמִּי אִירָא;
יְהוָה מָעוֹז-חַיַּי, מִמִּי אֶפְחָד.
w porównaniu z:
Πάλιν οὖν αὐτοῖς ἐλάλησεν ὁ Ἰησοῦς λέγων,
Ἐγώ εἰμι τὸ φῶς τοῦ κόσμου: ὁ ἀκολουθῶν ἐμοὶ οὐ μὴ περιπατήσῃ ἐν τῇ σκοτίᾳ, ἀλλ' ἕξει τὸ φῶς τῆς ζωῆς.
benjamin.szot napisał:
Chciałbym również zwrócić uwagę, że nie zajmuję się w poruszonym przez siebie temacie poglądami Towarzystwa Strażnica, lecz zagadnieniem Imienia Bożego. W związku z tym nie zamierzam wdawać się tutaj w dyskusję na ten temat.
Jak nie? Jak tak. Tekst wklejony ze Strażnicy więc jak to należy rozumieć?
Albo będziemy rozmawiać konkretnie, albo wcale.
Wciąż jesteś mi, drogi użytkowniku winien odpowiedzi: kto nazwał Boga?
pogrom.nadchodzi napisał:
Chcesz ze mną w szranki - proszę bardzo tylko nie wiem czy zdzierżysz ! Sam postępujesz jak oszust i kłamca więc wynocha z tego forum do swoich !!!
Dlaczego? Bo Was zdemaskował? Nie musiał nawet tego robić, gdyż wszystko leży jak na dłoni i każdy myślący doskonale wie z kim ma do czynienia w takim temacie jak ten i skąd czerpane są wszelkie inspiracje.
Ponadto, trochę kultury radziłabym już zachować, szanowny użytkowniku o dość wymownym nicku
pogrom.nadchodzi...