Wracamy do pentagramu. Poniżej przypomnienie:
Schemat pentagramu. Rzecz ważna przy silniejszych przeciwnikach, ,,bossach". Możecie go jednak używać w dowolnym momencie, gdyż jest to opcja dobrowolna. Pentagram polega na tym, iż przed turą walki gracz wybiera jedną z dostępnych technik: Wściekły atak, Zaciekła obrona, Utrzymanie pozycji, Błyskawiczna riposta, Rozważne natarcie, Wycofanie. Przeciwnik robi to samo. Podczas starcia MG odkrywa co wybrał przeciwnik i sprawdza wynik. Jeśli od jakiejś techniki odprowadzona jest strzałka, znaczy że jest skuteczniejsza od zagrania przeciwnika, a zwycięzca dostaje +3 kości oraz dodatkowe/zmniejszone obrażenia, uwzględniając obydwa wybory (+1 i -1 zniwelują się wzajemnie). Przykładowo X stosuje Błyskawiczną ripostę, a Y Wściekły atak. X otrzymuje trzy kości, a zwycięzca ponadto zadaje dodatkowe obrażenia (2). Wycofanie, czyli ucieczka zawsze oznacza bonus. Jeśli nikt nie zginął, schematu używa się ponownie w kolejnej turze. Można go również stosować do testów dialogowych (pasja, negocjacje) z poważniejszymi personami oraz walką mentalną. Trzeba jednak zamanifestować swój wybór. Przykładowo osoba wybierająca Wściekły Atak w walce bezpośredniej będzie szarżować w amoku na przeciwnika. Rzecznik klanu, który w pertraktacjach z handlarzem użyje Błyskawicznej riposty odznaczać się będzie ciętym językiem. Dlatego też wskazana jest obserwacja swoich oponentów. Jeśli gracz widzi, że wróg próbuje zasłaniać się tarczą, znaczy że używa Zaciekłej obrony. Stosuje więc Rozważne natarcie/Utrzymanie pozycji i tym samym uzyskuje przewagę.