Herbatniczek
dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
- Dołączył
- 5 Sierpień 2011
- Posty
- 10 511
- Punkty reakcji
- 172
serworze bosko napisałeś, dokładnie tak jest, nie na darmo mówił pewien polski polityk o robieniu czegoś amerykanom
No nie wiem... Swoim zachowaniem zamyka powoli szanse Francji na wygrane przetargi OPL i okrętów podwodnych ( choć to co nam oferowali do okrętów podwodnych było po prostu piękne... )Brave napisał:z zachowania Hollande warto się jednak czegoś nauczyć, jak się dba o krajowe interesy
O ile się orientuję, to miałyby one niszczyć okręty podwodne, a w czasie pokoju ( niektóre ) służyć jako śmigłowce ratownicze. No i nie zapominajmy o misjach.Brave napisał:w razie konfliktu z Rosją i tak żaden z tych śmigłowców nie zostałby podniesiony w powietrze (bo po co? przy tym rozmiarze, braku bezpieczeństwa, etc)
Dyplomatą to go nazwać nie można.Herbatniczek napisał:czy ten pan nie rozumie że teraz bez względu na to co chciał powiedzieć między wierszami internet spuchnie od memów z widelcem
http://pulshistorii.pb.pl/4638724,38831,kto-kogo-nauczyl-jesc-widelcem?utm_source=wykop.pl&utm_medium=referral&utm_campaign=socialwykopBrave napisał:co nie zmienia tego, że podobnie jak używania kibli, to widelców nauczyli się od Polaków
Nie jestem ekspertem w dziedzinie wojskowości i nigdzie nie twierdziłam coś innego. Natomiast znam się na finansach. Wiesz co do mnie przemawia? Liczby. Konkret. Suche fakty. Taka moja przypadłość. Wiem, upierdliwa, ale jakże przydatna w życiu. Mam prawo posługiwać się ceną całości kontraktu ponieważ ona pozwala zadać podstawowe pytanie: "na co te pieniądze zostały wydane?" Pakiet wyposażenia. No jasna sprawa. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Chętnie bym te szczegóły poznała by stwierdzić czy owa cena jest uzasadniona czy też nie. Więc jeśli dysponujesz odpowiednimi danymi - wal śmiało. Jeśli nie, to nie uciekaj w ogólniki, które w zasadzie nic nie mówią. W ten sposób można usprawiedliwić każdy przepłacony towar, każdą przepłaconą transakcję i przetarg. Koszty można zawyżać na różne sposoby lub zaopatrzyć dany sprzęt we fikcyjne wyposażenie ale kasując konkretny pieniądz. Więc lać wodę - można, ale w domciu, do wanienki, do tego można puścić sobie gumową kaczuszkę i zobaczyć jak pływa. Tu natomiast - konkrety, w miarę możliwości ^_^Szalony Odys napisał:PS. Jeżeli nie wiesz czym różnią się wersje CSAR, ZOP i SAR to nie posługuj się cenami jako argumentem. Nawet w salonie samochodowym wybór pakietu wyposażenia potrafi podwoić cenę auta.
To ciekawe stwierdzenie biorąc pod uwagę fakt, że wojsko od ok. 10 lat nieśmiało mówi o konieczności wymiany floty. Te śmigłowce powinny być zakupione 9-6 lat temu, wówczas spokojnie moglibyśmy poczekać na chociażby NH90. Teraz pali nam się grunt pod nogami, a nasz rząd wesoło polewa wszystko oliwą.Brave napisał:śmigłowce transportowe to trzeciorzędny zakup, daleko do tego, aby być zakupem drugiego rzutu
Brave napisał:mamy niemal równie stare technologicznie mi-17 (też jak caracale to wiekowa konstrukcja, starsza, lepiej opancerzona - caracale tylko kabina, a i to częściowo)
Brave napisał:dlaczego Francuzi ich mają tak mało? bo mają nowsze...
Brave napisał:Alstom tylko w jednym kraju w UE nie miał postępowania o korupcję, Aerbus w dwóch, jak myślicie jakie kraj występuje w obydwu przypadkach? "francuski uczciwy biznes państwowy"..... tyle śmichów. chichów... a tak bardziej poważnie, mam nadzieję, że te zapowiedziane Black Hawki, to będzie tylko kilka sztuk
No i błąd, Caracal był w Afganistanie na przykład no i Francja bierze udział w wielu konfliktach w Afryce, tam tez prawdopodobnie był używany.pan k napisał:Caracal nigdy nie był używany w działaniach zbrojnych, Black Hawk wielokrotnie i był modernizowany na podstawie prawdziwych doświadczeń bojowych.
Przecież sama napisalaś że nie znasz sie na sprzecie wojskowym więc myśle że mogła byś miec wszystkie dane a i tak byś nie miała o tym pojęcia.Bianka napisał:Chętnie bym te szczegóły poznała by stwierdzić czy owa cena jest uzasadniona czy też nie
Ta wersja Carakala została oblatana coś 2000 rok.Szalony Odys napisał:Konstrukcja Carcala może mieć 50 lat, ale wojsko dostanie nowe maszyny, ze świeżymi resursami i nową awioniką!.
Aha co do wspaniałych amerykanskich BH S-70i one zdaję sie nie mają nawet homologacji do latania nad morzem.Śmigłowiec powstał na zapotrzebowanie francuskich sił zbrojnych do zadań CSAR (poszukiwawczo-ratunkowych w warunkach bojowych), po odrzuceniu testowanego w latach 1996-1999 AS532A2 Cougar jako zmodernizowana konstrukcja. Pierwszy prototyp wzniósł się w powietrze 27 listopada 2000 roku w miejscowości Marignane.
Pierwsze sześć śmigłowców dostarczono do francuskich sił powietrznych w lutym 2005 roku.
http://dziennikzbrojny.pl/artykuly/art,6,27,1452,lotnictwo,smiglowce,smiglowiec-sikorsky-s-70-black-hawk-cz-i[SIZE=small]W 2006 roku firma Sikorsky rozpoczęła prace nad nowym wariantem śmigłowca Black Hawk, który miał stanowić odpowiedź na zapotrzebowanie użytkowników eksportowych. Maszyna miała bazować na UH-60M, jednak pozbawiona części wyposażenia wybranego dla amerykańskich sił zbrojnych – dzięki temu możliwe byłoby zawieranie transakcji bez zgody Kongresu Stanów Zjednoczonych, w ramach programu DCS. Nowy model otrzymał oznaczenie S-70i Black Hawk International, na centrum jego powstawania zostały wybrane zakłady PZL Mielec, które w 2007 roku zostały kupione przez Amerykanów. W porównaniu do UH-60M maszyna jest lżejsza o około 500 kg, które mogą być zagospodarowane przez kupców na instalację dodatkowego wyposażenia lub wzrost ładowności. Jej napęd stanowią silniki wersji "D", ale z układem sterowania ze starszego modelu T700-GE-701C. Wirnik główny to również wersja wczesniejsza znana ze śmigłowca UH-60L. Awionika choć uproszczona to również glass cockpit z czterema wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi. [/SIZE]
Zle myślisz. Nie siedzisz w mojej głowie, więc ocenę pozostaw mnie. Łaskawie. Pokaż mi wyliczenia. Znasz się, dysponujesz zapewne odpowiednimi, szczegółowymi informacjami. Podaj je. Ale nie to co Ci się zdaje jak na poprzedniej stronie, a coś bardziej konkretnego odnośnie tego kontraktu Masz jego wartość przed oczami, wystarczy rozłożyć go na czynniki pierwsze. Przejdźmy z teorii do praktyki. I dyskusji o konkretach, czyli o pieniądzach. A kwestia pojęcia, to już nie Twój problemserwor napisał:Przecież sama napisalaś że nie znasz sie na sprzecie wojskowym więc myśle że mogła byś miec wszystkie dane a i tak byś nie miała o tym pojęcia. Wyposażenie to podstawa, do tego serwis, wyszkolenie serwisantów, pilotów itd
Brave, dobrze wiemy, że Airbus dysponuje potężnym lobby, które teraz podnosi lament. Rzecz w tym, że kupno Black Hawków BEZ PRZETARGU zakrawa już o kpinę. Lobby Amerykańskie ma jak widać wpływy nawet w rządzie Polskim. Jak sądzisz, ile zapłacimy za te 70 śmigłowców, o których docelowo mówi Macierewicz?Brave napisał:Tak wiem, ja nienormalny jestem, i chciałbym bez korupcji, lub chociaż ukarania winnych, ps. w Czechach po zakupie samolotów Casa, zajmujący się tym kontraktem trafili do sądu, z powodu niegospodarności (Czesi kupowali taniej od nas), znowu będzie, że się czepiam... Siemoniaka, cyz Komorowskiego tym razem i jego "uczciwej" ekipy całkiem oczywiście przypadkowo w TVN jako obrońca caracali Pan Kierwiński, który przez pomyłkę pracował dla spółki zależnej Airbusa
Serworze, Bianka to harda babka, nie zagłębiając się w szczegóły kontraktu nic chyba nie ugrasz. Przynajmniej jeśli chodzi o wyposażenie, bo przecież ja juz napisałem o dość ważnej rzeczy - kody i lecencja na rozwijanie śmigłowca + remonty i składanie w kraju.Bianka napisał:kwestia pojęcia, to już nie Twój problem