BLyy
Bywalec
- Dołączył
- 18 Styczeń 2010
- Posty
- 392
- Punkty reakcji
- 32
To, że Jezus miał braci można nawet udowodnić w ogóle nie posługując się greką. Wystarczy uczynić szereg porównań i zestawień, korzystając głównie z jednego cytatu:
"55 Czyż nie jest On synem cieśli? Czy Jego Matce nie jest na imię Mariam, a Jego braciom Jakub, Józef, Szymon i Juda?
56 Także Jego siostry czy nie żyją wszystkie u nas? Skądże więc ma to wszystko?» " (Mt 13,55-56)
Więc weźmy czterech braci: JAKUB, SZYMON, JÓZEF, JUDA + siostry
1) Na pierwszy ostrzał weźmy synów Zebedeusza i Salome.
A gdy poszedł stamtąd dalej, ujrzał innych dwóch braci: Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego, Jana, jak z ojcem swym Zebedeuszem naprawiali w łodzi swe sieci. Ich też powołał. (Mt 4,21)
"A oto imiona dwunastu apostołów: pierwszy Szymon, zwany Piotrem, i brat jego Andrzej, potem Jakub, syn Zebedeusza, i brat jego Jan," (Mt 10,2)
Wtedy zbliżyli się do Niego synowie Zebedeusza, Jakub i Jan, i rzekli: «Nauczycielu, chcemy, żebyś nam uczynił to, o co Cię poprosimy». (Mk 10,35)
Tyle cytatów wystarczy. Weźmy synów Zebedeusza i Salome, których było jedynie Jakuba i Jana będącymi apostołami. Nigdzie w Biblii nie pojawia się postać która jest również nazywana ich bratem i synem Zebedeusza i Salome. A więc:
JAKUB, JAN
TABELKA
Dzieci Zebedeusza i Salome
Jakub
Punkty dzielące
Jan
Punkty brakujące
Szymon, Józef, Juda
Sama tabelka myślę wystarczy by zrozumieć o co chodzi. Chodzi o to, że jedynymi według Biblii synami Salome i Zebedeusza byli tylko Jan i Jakub. A więc Jakub miał tylko brata Jana. I to dyskwalifikuje go, że chodzi o tego Jakuba z (Mt 13,55) bo tam Jana wspomnianego nie ma, a powinien! Wymienia za to Józefa, Szymona i Judasza, plus minimum dwie siostry. Więc to nie są synowie Zebedeusza i Salome, w Biblii zresztą nigdzie nie ma o tym wzmianki, a wszędzie wymienia za to tylko Jakuba i Jana przy Zebedeuszu czy Salome. Nie może być on przywódcą kościoła w Jerozolimie, Jakubem Sprawiedliwym również dlatego, że zbyt wcześniej został ścięty:
" W tym także czasie Herod zaczął prześladować niektórych członków Kościoła. Ściął mieczem Jakuba, brata Jana"(Dz 12,2)
a później właśnie w Dziejach Apostolskich rozdział 15 przewodniczy soborowi Jerozolimskiemu.
„13 A gdy i oni umilkli, zabrał głos Jakub i rzekł: «Posłuchajcie mnie, bracia!
14 Szymon opowiedział, jak Bóg raczył wybrać sobie lud spośród pogan.
15 Zgadzają się z tym słowa Proroków, bo napisano:
16 Potem powrócę
i odbuduję przybytek Dawida,
który znajduje się w upadku.
Odbuduję jego ruiny i wzniosę go,
17 aby pozostali ludzie szukali Pana
i wszystkie narody, nad którymi wzywane jest imię moje -
mówi Pan, który to sprawia.
18 To są [Jego] odwieczne wyroki.
19 Dlatego ja sądzę, że nie należy nakładać ciężarów na pogan, nawracających się do Boga,
20 lecz napisać im, aby się wstrzymali od pokarmów ofiarowanych bożkom, od nierządu, od tego, co uduszone, i od krwi.
21 Z dawien dawna bowiem w każdym mieście są ludzie, którzy co szabat czytają Mojżesza i wykładają go w synagogach».” Dz 15,13-21
2) Teraz zajmiemy się dziećmi Kleofasa i Marii Kleofasowej.
"Były tam również niewiasty, które przypatrywały się z daleka, między nimi Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba Mniejszego i Józefa, i Salome." (Mk 15,40)
"Między nimi były: Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba i Józefa, oraz matka synów Zebedeusza." (Mt 27,56)
"A obok krzyża Jezusowego stały: Matka Jego(Maryja) i siostra Matki Jego(Salome), Maria, żona Kleofasa, i Maria Magdalena."(J 19,26)
W obydwu tych cytatach ewidentnie jest napisane, że Maria Kleofasowa miała za synów tylko Jakuba i Józefa, tylko! Gdyby było ich więcej zostaliby akurat tutaj wymienieni, skoro wymienia nawet Józefa gdzie według wszystkich chrześcijan, jednogłośnie jednym z Dwunastu apostołów na pewno nie był. Każdy kto przyjrzy się tym cytatom to wie, że z są wymieniani po kolei zaraz po matce. Nie ma w tych fragmentach nic wieloznacznego przy synach Kleofasa i Marii, jednoznacznie wszyscy wymieniani jeden po drugim.
W Biblii ani razu nie pojawia się Symeon, którym ojcem jest Kleofas, który obejmuje przywództwo nad kościołem po śmierci Jakuba Sprawiedliwego. Znany jest on tylko z tradycji. Biblia również milczy o Józefie, mężu Maryi gdy Jezus był dorosły, a wiec prawdopodobnie Józef nie żył, a gdy Biblia nie wymienia Symeona, prawdopodobnie jeszcze się nie narodził.
TABELKA
Dzieci Kleofasa i Marii
Jakub, Józef
Punkty dzielące
brak
Punkty brakujące
Szymon, Juda
Więc nawet jeśli uznać by znanego tylko z tradycji Symeona, to tak czy owak do tego towarzystwa brakuje Judy. A więc dyskwalifikuje Jakuba Mniejsza Jako Jakuba z Mt 13,55. Poza tym Jakub ten nie należał do grona Dwunastu apostołów, jak i również jego brak Józef. Według tradycji tradycji Kleofas był bratem Józefa, męża Maryi, a więc Jakub i Józef byli kuzynami Jezusa. Z stąd rozróżnienie Jakuba Większego (kuzyn Jezusa) i Mniejszego (też kuzyn Jezusa), którzy właśnie byli prawdopodobnie tak byli rozdzielani jako rodzina Jezusa.
3) Przejdźmy do potomstwa Alfeusza.
"Filip i Bartłomiej, Tomasz i celnik Mateusz, Jakub, syn Alfeusza, i Tadeusz, Szymon Gorliwy i Judasz Iskariota, ten, który Go zdradził."(Mt 10,3)
Trochę powtórzę to co pisałem wcześniej. Nie znamy żony Alfeusza, więc prawdopodobnie już nie żyła. Podobnie Józef nie jest wspominany gdy Jezus był dorosły, a więc również nie żył. A jedynym bratem Jakuba, syna Alfeusza był apostoł Mateusz:
„A przechodząc, ujrzał Lewiego, syna Alfeusza, siedzącego w komorze celnej, i rzekł do niego: «Pójdź za Mną!». On wstał i poszedł za Nim.( Mk 2,14 )
Istnieje też pogląd, że Kleofas i Alfeusz to ta sama osoba, jednak jest to pogląd ten powstał w za Hieronima IV/V w. Jednak nigdzie w Biblii przy imieniu Alfeusz a obok syn Jakub, nigdy nie zostaje nazwany Mniejszym, dosłownie nigdzie. Poza tym Kleofas i jego żona Maria, wiemy, że mieli tylko synów Józefa i Jakuba, zaś Alfeusz miał Jakuba i Mateusza, więc imiona się nie zgadzają. Zresztą w Biblii praktycznie zawsze jest rozróżnienie, że jeśli chodzi o Jakuba, syna Zebedeusza to praktycznie zawsze jest to wspomnienia, podobnie z Jakubem, synem Alfeusza. Ale to kwestia poglądów czy to ta sama osoba czy nie. Więc nawet jeśli przyjąć, że to ta sama osoba brakuje tutaj wymienionych Judę, plus siostry, a do tej czwórki (Mt 13,55) brakuje Mateusza.
Więc się nie zgadza ani liczba dzieci, ani imiona.
TABELKA
Dzieci Alfeusza
Jakub
Punkty dzielące
Mateusz
Punkty brakujące
Józef, Szymon, Juda
Więc nawet jeśli przyjąć, że Kleofas i Alfeusz to ta sama osoba to przeliczając ich dzieci wychodzą: Jakub (połączenie Jakuba Mniejszego, syna Kleofasa, z Jakubem, synem Alfeusza), Józef, Mateusz. A więc nie zgadza się ani liczba dzieci, bo wychodzi na to, że mieli trójkę synów. Nie zgadzają się też imiona. Bo Mateusz nie pasuje do tej czwórki (Mt 13,55), znowu jednak brakuje Judy, zarówno Kleofasowi i Alfeuszowi.
4) A więc podsumowując do Jakuba Sprawiedliwego, brata Jezusa, który jest czwartym Jakubem występującym w Nowym Testamencie.
"55 Czyż nie jest On synem cieśli? Czy Jego Matce nie jest na imię Mariam, a Jego braciom Jakub, Józef, Szymon i Juda?
56 Także Jego siostry czy nie żyją wszystkie u nas? Skądże więc ma to wszystko?» " (Mt 13,55-56)
Teraz interpretując. Jakubem tym nie może być Jakub, syn Zebedeusza, bo zamiast Miriam winna być jego matka Salome. Poza tym Jakub, syn Zebedeusza miał za brata Jana, którego tutaj wymienionego nie ma, a powinien. Więc ani liczba braci się nie zgadza, ani imiona.
Nie może także nim być Jakub, syn Kleofasa i Marii, gdyż gdy przyszło wymieniać dzieci Marii Kleofasowej, wymieniono tylko Jakuba i Józefa. Brakuje Szymona i oczywiścię Judę, którego nie da się nigdzie wcisnąć, nie mówiąc o siostrach. Jakubem z (Mt 13,55) nie może także być apostoł Jakub, syn Alfeusza, bo po pierwsze, nie jest z spokrewniony z Jezusem, a więc odpada od razu. Poza tym wymieniony powinien być jeszcze apostoł Mateusz. Więc znowu ani liczba, ani imiona się nie zgadzają. A nawet jeśli łącząc Kleofasa i Alfeusza również nie zgadza się ani liczba dzieci, ani imiona (Jakub, Mateusz, Józef).
A gdyby ów cytat miał wymieniać po prostu kuzynów Jezusa, to idąc głosem tych którzy rodzeństwo Pana odrzucają, musiałby cytat wymieniać dwóch Jakubów (syna Zebedeusza i Salome, syna Alfeusza/Kleofasa i Marii), Józefa, Szymona, Judę, Jana, Mateusza. A wymienia TYLKO jednego Jakuba, Szymona, Józefa, Judę, a więc takie to bez sensu, bo brakuje drugiego Jakuba, Jana i Mateusza. Biblia również u cioć i wujków Jezusa nigdzie nie wspomina, że mieli córki.
-----------------------------------------------------------
Dodam jeszcze, że można odrzucić tradycję, która mówi, że Kleofas był bratem Józefa, bo ta nauka nie znajduje się w Biblii. Wtedy jedynymi kuzynami Jezusa byliby Jan i Jakub apostołowie, synowie Zebedeusza i Salome. Co od razu mówi tam, że to bracia Jezusa ta czwórka (Jakub, Szymon, Józef, Juda+siostry).
Można również odrzucić pogląd, że Mateusz i Jakub, synowie Alfeusza, to tak naprawdę braćmi nie są, bo może być dwóch Alfeuszów w Biblii. Wtedy kuzynem Jezusa po połączeniu z Kleofasem nie byłby Mateusz. Ale to i tak niewiele zmienia, bowiem liczba dzieci się nie zgadza. Choćby dla przykładu podałem cytaty pod krzyżem:
"Były tam również niewiasty, które przypatrywały się z daleka, między nimi Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba Mniejszego i Józefa, i Salome." (Mk 15,40)
"Między nimi były: Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba i Józefa, oraz matka synów Zebedeusza." (Mt 27,56)
- Cytaty te brzmią jednoznacznie, że jedynymi synami Kleofasa i Marii byli Jakub i Józef: matka Jakuba Mniejszego i Józefa. Więc nie ma mowy by mieli innych synów. Więc znowu nie zgadza się liczba. Podsumowując Maryja była kobietą matką i posiadała więcej dzieci od Marii i Klefasa, Salome i Zebedeusza oraz Alfeusza.
Również to samo jest z apokryfami pochodzącymi z II wieku, mówiących o rodzeństwie Jezusa Smiley Protoewangelia Jakuba i Księga o narodzeniu Zbawiciela, i o Maryi, i o położnej. wymieniają, że dziećmi Józefa z pierwszego małżeństwa byli tylko Jakub, SzymonSamuel Smiley i nie dam głowy ale była chyba wzmianka o Józefie. Natomiast Judę z dzieci Józefa z pierwszego małżeństwa nie wymienia Grin Dopisali go sobie później w apokryfie z IV/V wieku Historia Józefa Cieśli, wtedy kiedy chrześcijaństwo było religią państwową. Protoewangelia Jakuba i Księga o narodzeniu Zbawiciela, i o Maryi, i o położnej. w ten sposób potwierdzają, że Maryja miała więcej dzieci, nie zgadza się ani liczba, ani imiona. Więc możliwe, że wymieniani w Nowym Testamencie w Biblii czwórka: Jakub, Szymon, Józef i Juda, nie są tymi z apokryfów, bo tamci mogli zamieszkać gdzie indziej, a nawet jeśli, zauważymy, że imiona i liczba się nie zgadza. A dziś popularnym mimo to jest, że Protoewangelia Jakuba i Księga o narodzeniu Zbawiciela, i o Maryi, i o położnej podaje się jako dowód, że Józef miał wcześniej dzieci, jednak pamiętajmy, że jest to apokryf napisany kiedy już rodzice Jezusa nie żyli, więc jaką mogli mieć wiedzę by tak dokładnie to opisywać... Poza tym posługują się nimi przeciwnicy rodzeństwa rodzonego, dodając apokryf Historie Józefa Cieśli, mydląc nam oczy.
Jest to przykład wyjaśnienia tego bez zaglądania do greki. I uważam, że najlepszy przykład sposób na przedstawienie tego. Mam nadzieje, że komuś me rozumowanie przypadnie do gustu. W innych tematach dotyczącym tego wątku, też jestem przygotowany jakby co. Pozdrawiam
"55 Czyż nie jest On synem cieśli? Czy Jego Matce nie jest na imię Mariam, a Jego braciom Jakub, Józef, Szymon i Juda?
56 Także Jego siostry czy nie żyją wszystkie u nas? Skądże więc ma to wszystko?» " (Mt 13,55-56)
Więc weźmy czterech braci: JAKUB, SZYMON, JÓZEF, JUDA + siostry
1) Na pierwszy ostrzał weźmy synów Zebedeusza i Salome.
A gdy poszedł stamtąd dalej, ujrzał innych dwóch braci: Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego, Jana, jak z ojcem swym Zebedeuszem naprawiali w łodzi swe sieci. Ich też powołał. (Mt 4,21)
"A oto imiona dwunastu apostołów: pierwszy Szymon, zwany Piotrem, i brat jego Andrzej, potem Jakub, syn Zebedeusza, i brat jego Jan," (Mt 10,2)
Wtedy zbliżyli się do Niego synowie Zebedeusza, Jakub i Jan, i rzekli: «Nauczycielu, chcemy, żebyś nam uczynił to, o co Cię poprosimy». (Mk 10,35)
Tyle cytatów wystarczy. Weźmy synów Zebedeusza i Salome, których było jedynie Jakuba i Jana będącymi apostołami. Nigdzie w Biblii nie pojawia się postać która jest również nazywana ich bratem i synem Zebedeusza i Salome. A więc:
JAKUB, JAN
TABELKA
Dzieci Zebedeusza i Salome
| (Mt 13,55)
Jakub, Jan Jakub, Szymon, Józef, Juda
Punkty wspólneJakub
Punkty dzielące
Jan
Punkty brakujące
Szymon, Józef, Juda
Sama tabelka myślę wystarczy by zrozumieć o co chodzi. Chodzi o to, że jedynymi według Biblii synami Salome i Zebedeusza byli tylko Jan i Jakub. A więc Jakub miał tylko brata Jana. I to dyskwalifikuje go, że chodzi o tego Jakuba z (Mt 13,55) bo tam Jana wspomnianego nie ma, a powinien! Wymienia za to Józefa, Szymona i Judasza, plus minimum dwie siostry. Więc to nie są synowie Zebedeusza i Salome, w Biblii zresztą nigdzie nie ma o tym wzmianki, a wszędzie wymienia za to tylko Jakuba i Jana przy Zebedeuszu czy Salome. Nie może być on przywódcą kościoła w Jerozolimie, Jakubem Sprawiedliwym również dlatego, że zbyt wcześniej został ścięty:
" W tym także czasie Herod zaczął prześladować niektórych członków Kościoła. Ściął mieczem Jakuba, brata Jana"(Dz 12,2)
a później właśnie w Dziejach Apostolskich rozdział 15 przewodniczy soborowi Jerozolimskiemu.
„13 A gdy i oni umilkli, zabrał głos Jakub i rzekł: «Posłuchajcie mnie, bracia!
14 Szymon opowiedział, jak Bóg raczył wybrać sobie lud spośród pogan.
15 Zgadzają się z tym słowa Proroków, bo napisano:
16 Potem powrócę
i odbuduję przybytek Dawida,
który znajduje się w upadku.
Odbuduję jego ruiny i wzniosę go,
17 aby pozostali ludzie szukali Pana
i wszystkie narody, nad którymi wzywane jest imię moje -
mówi Pan, który to sprawia.
18 To są [Jego] odwieczne wyroki.
19 Dlatego ja sądzę, że nie należy nakładać ciężarów na pogan, nawracających się do Boga,
20 lecz napisać im, aby się wstrzymali od pokarmów ofiarowanych bożkom, od nierządu, od tego, co uduszone, i od krwi.
21 Z dawien dawna bowiem w każdym mieście są ludzie, którzy co szabat czytają Mojżesza i wykładają go w synagogach».” Dz 15,13-21
2) Teraz zajmiemy się dziećmi Kleofasa i Marii Kleofasowej.
"Były tam również niewiasty, które przypatrywały się z daleka, między nimi Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba Mniejszego i Józefa, i Salome." (Mk 15,40)
"Między nimi były: Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba i Józefa, oraz matka synów Zebedeusza." (Mt 27,56)
"A obok krzyża Jezusowego stały: Matka Jego(Maryja) i siostra Matki Jego(Salome), Maria, żona Kleofasa, i Maria Magdalena."(J 19,26)
W obydwu tych cytatach ewidentnie jest napisane, że Maria Kleofasowa miała za synów tylko Jakuba i Józefa, tylko! Gdyby było ich więcej zostaliby akurat tutaj wymienieni, skoro wymienia nawet Józefa gdzie według wszystkich chrześcijan, jednogłośnie jednym z Dwunastu apostołów na pewno nie był. Każdy kto przyjrzy się tym cytatom to wie, że z są wymieniani po kolei zaraz po matce. Nie ma w tych fragmentach nic wieloznacznego przy synach Kleofasa i Marii, jednoznacznie wszyscy wymieniani jeden po drugim.
W Biblii ani razu nie pojawia się Symeon, którym ojcem jest Kleofas, który obejmuje przywództwo nad kościołem po śmierci Jakuba Sprawiedliwego. Znany jest on tylko z tradycji. Biblia również milczy o Józefie, mężu Maryi gdy Jezus był dorosły, a wiec prawdopodobnie Józef nie żył, a gdy Biblia nie wymienia Symeona, prawdopodobnie jeszcze się nie narodził.
TABELKA
Dzieci Kleofasa i Marii
| (Mt 13,55)
Jakub, Józef |Jakub, Szymon, Józef, Juda
Punkty wspólneJakub, Józef
Punkty dzielące
brak
Punkty brakujące
Szymon, Juda
Więc nawet jeśli uznać by znanego tylko z tradycji Symeona, to tak czy owak do tego towarzystwa brakuje Judy. A więc dyskwalifikuje Jakuba Mniejsza Jako Jakuba z Mt 13,55. Poza tym Jakub ten nie należał do grona Dwunastu apostołów, jak i również jego brak Józef. Według tradycji tradycji Kleofas był bratem Józefa, męża Maryi, a więc Jakub i Józef byli kuzynami Jezusa. Z stąd rozróżnienie Jakuba Większego (kuzyn Jezusa) i Mniejszego (też kuzyn Jezusa), którzy właśnie byli prawdopodobnie tak byli rozdzielani jako rodzina Jezusa.
3) Przejdźmy do potomstwa Alfeusza.
"Filip i Bartłomiej, Tomasz i celnik Mateusz, Jakub, syn Alfeusza, i Tadeusz, Szymon Gorliwy i Judasz Iskariota, ten, który Go zdradził."(Mt 10,3)
Trochę powtórzę to co pisałem wcześniej. Nie znamy żony Alfeusza, więc prawdopodobnie już nie żyła. Podobnie Józef nie jest wspominany gdy Jezus był dorosły, a więc również nie żył. A jedynym bratem Jakuba, syna Alfeusza był apostoł Mateusz:
„A przechodząc, ujrzał Lewiego, syna Alfeusza, siedzącego w komorze celnej, i rzekł do niego: «Pójdź za Mną!». On wstał i poszedł za Nim.( Mk 2,14 )
Istnieje też pogląd, że Kleofas i Alfeusz to ta sama osoba, jednak jest to pogląd ten powstał w za Hieronima IV/V w. Jednak nigdzie w Biblii przy imieniu Alfeusz a obok syn Jakub, nigdy nie zostaje nazwany Mniejszym, dosłownie nigdzie. Poza tym Kleofas i jego żona Maria, wiemy, że mieli tylko synów Józefa i Jakuba, zaś Alfeusz miał Jakuba i Mateusza, więc imiona się nie zgadzają. Zresztą w Biblii praktycznie zawsze jest rozróżnienie, że jeśli chodzi o Jakuba, syna Zebedeusza to praktycznie zawsze jest to wspomnienia, podobnie z Jakubem, synem Alfeusza. Ale to kwestia poglądów czy to ta sama osoba czy nie. Więc nawet jeśli przyjąć, że to ta sama osoba brakuje tutaj wymienionych Judę, plus siostry, a do tej czwórki (Mt 13,55) brakuje Mateusza.
Więc się nie zgadza ani liczba dzieci, ani imiona.
TABELKA
Dzieci Alfeusza
| (Mt 13,55)
Jakub, Mateusz |Jakub, Szymon, Józef, Juda
Punkty wspólneJakub
Punkty dzielące
Mateusz
Punkty brakujące
Józef, Szymon, Juda
Więc nawet jeśli przyjąć, że Kleofas i Alfeusz to ta sama osoba to przeliczając ich dzieci wychodzą: Jakub (połączenie Jakuba Mniejszego, syna Kleofasa, z Jakubem, synem Alfeusza), Józef, Mateusz. A więc nie zgadza się ani liczba dzieci, bo wychodzi na to, że mieli trójkę synów. Nie zgadzają się też imiona. Bo Mateusz nie pasuje do tej czwórki (Mt 13,55), znowu jednak brakuje Judy, zarówno Kleofasowi i Alfeuszowi.
4) A więc podsumowując do Jakuba Sprawiedliwego, brata Jezusa, który jest czwartym Jakubem występującym w Nowym Testamencie.
"55 Czyż nie jest On synem cieśli? Czy Jego Matce nie jest na imię Mariam, a Jego braciom Jakub, Józef, Szymon i Juda?
56 Także Jego siostry czy nie żyją wszystkie u nas? Skądże więc ma to wszystko?» " (Mt 13,55-56)
Teraz interpretując. Jakubem tym nie może być Jakub, syn Zebedeusza, bo zamiast Miriam winna być jego matka Salome. Poza tym Jakub, syn Zebedeusza miał za brata Jana, którego tutaj wymienionego nie ma, a powinien. Więc ani liczba braci się nie zgadza, ani imiona.
Nie może także nim być Jakub, syn Kleofasa i Marii, gdyż gdy przyszło wymieniać dzieci Marii Kleofasowej, wymieniono tylko Jakuba i Józefa. Brakuje Szymona i oczywiścię Judę, którego nie da się nigdzie wcisnąć, nie mówiąc o siostrach. Jakubem z (Mt 13,55) nie może także być apostoł Jakub, syn Alfeusza, bo po pierwsze, nie jest z spokrewniony z Jezusem, a więc odpada od razu. Poza tym wymieniony powinien być jeszcze apostoł Mateusz. Więc znowu ani liczba, ani imiona się nie zgadzają. A nawet jeśli łącząc Kleofasa i Alfeusza również nie zgadza się ani liczba dzieci, ani imiona (Jakub, Mateusz, Józef).
A gdyby ów cytat miał wymieniać po prostu kuzynów Jezusa, to idąc głosem tych którzy rodzeństwo Pana odrzucają, musiałby cytat wymieniać dwóch Jakubów (syna Zebedeusza i Salome, syna Alfeusza/Kleofasa i Marii), Józefa, Szymona, Judę, Jana, Mateusza. A wymienia TYLKO jednego Jakuba, Szymona, Józefa, Judę, a więc takie to bez sensu, bo brakuje drugiego Jakuba, Jana i Mateusza. Biblia również u cioć i wujków Jezusa nigdzie nie wspomina, że mieli córki.
-----------------------------------------------------------
Dodam jeszcze, że można odrzucić tradycję, która mówi, że Kleofas był bratem Józefa, bo ta nauka nie znajduje się w Biblii. Wtedy jedynymi kuzynami Jezusa byliby Jan i Jakub apostołowie, synowie Zebedeusza i Salome. Co od razu mówi tam, że to bracia Jezusa ta czwórka (Jakub, Szymon, Józef, Juda+siostry).
Można również odrzucić pogląd, że Mateusz i Jakub, synowie Alfeusza, to tak naprawdę braćmi nie są, bo może być dwóch Alfeuszów w Biblii. Wtedy kuzynem Jezusa po połączeniu z Kleofasem nie byłby Mateusz. Ale to i tak niewiele zmienia, bowiem liczba dzieci się nie zgadza. Choćby dla przykładu podałem cytaty pod krzyżem:
"Były tam również niewiasty, które przypatrywały się z daleka, między nimi Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba Mniejszego i Józefa, i Salome." (Mk 15,40)
"Między nimi były: Maria Magdalena, Maria, matka Jakuba i Józefa, oraz matka synów Zebedeusza." (Mt 27,56)
- Cytaty te brzmią jednoznacznie, że jedynymi synami Kleofasa i Marii byli Jakub i Józef: matka Jakuba Mniejszego i Józefa. Więc nie ma mowy by mieli innych synów. Więc znowu nie zgadza się liczba. Podsumowując Maryja była kobietą matką i posiadała więcej dzieci od Marii i Klefasa, Salome i Zebedeusza oraz Alfeusza.
Również to samo jest z apokryfami pochodzącymi z II wieku, mówiących o rodzeństwie Jezusa Smiley Protoewangelia Jakuba i Księga o narodzeniu Zbawiciela, i o Maryi, i o położnej. wymieniają, że dziećmi Józefa z pierwszego małżeństwa byli tylko Jakub, SzymonSamuel Smiley i nie dam głowy ale była chyba wzmianka o Józefie. Natomiast Judę z dzieci Józefa z pierwszego małżeństwa nie wymienia Grin Dopisali go sobie później w apokryfie z IV/V wieku Historia Józefa Cieśli, wtedy kiedy chrześcijaństwo było religią państwową. Protoewangelia Jakuba i Księga o narodzeniu Zbawiciela, i o Maryi, i o położnej. w ten sposób potwierdzają, że Maryja miała więcej dzieci, nie zgadza się ani liczba, ani imiona. Więc możliwe, że wymieniani w Nowym Testamencie w Biblii czwórka: Jakub, Szymon, Józef i Juda, nie są tymi z apokryfów, bo tamci mogli zamieszkać gdzie indziej, a nawet jeśli, zauważymy, że imiona i liczba się nie zgadza. A dziś popularnym mimo to jest, że Protoewangelia Jakuba i Księga o narodzeniu Zbawiciela, i o Maryi, i o położnej podaje się jako dowód, że Józef miał wcześniej dzieci, jednak pamiętajmy, że jest to apokryf napisany kiedy już rodzice Jezusa nie żyli, więc jaką mogli mieć wiedzę by tak dokładnie to opisywać... Poza tym posługują się nimi przeciwnicy rodzeństwa rodzonego, dodając apokryf Historie Józefa Cieśli, mydląc nam oczy.
Jest to przykład wyjaśnienia tego bez zaglądania do greki. I uważam, że najlepszy przykład sposób na przedstawienie tego. Mam nadzieje, że komuś me rozumowanie przypadnie do gustu. W innych tematach dotyczącym tego wątku, też jestem przygotowany jakby co. Pozdrawiam