Praca za granicą

izuniakn

Nowicjusz
Dołączył
8 Październik 2007
Posty
354
Punkty reakcji
0
Hej!!
Na razie jestem w I klasie technikum handlowym no i sie tak zastanawiam czy jakbym skończyła to jakbym wyjechała za granicę mając 21 lat czy bym coś tam znalazła nawet jakbym nie miała zdanej matury i zdanego technika??Czy zagranicą poszukują takich młodych ludzi??
Czy bardziej opłaca mi się zostać w Polsce i tu pracować??

z góry dzięki za odpowiedź :)
Pozdrawiam.
 

mahzel1

Nowicjusz
Dołączył
3 Styczeń 2008
Posty
28
Punkty reakcji
0
W Anglii większość osób ma wykształcenie na poziomie polskiego gimnazjum...niestety. Tam osoba w wieku 16 lat uważana jest za dorosłą i duża część osób w tym wieku już pracuje - dorywczo lub na stałe. W Anglii nie musisz mieć wykształcenia żeby znaleźć pracę, jednak na wysokie zarobki i perspektywy kariery to nie licz.

Przede wszystkim musisz znać angielski. No bo jak wyobrażasz sobie szukanie pracy znając tylko polski? Wiem, że dużo osób nie zna angielskiego i pracuje - to często nie problem. Ale wykonują oni najgorszą pracę. U mężczyzn to jeszcze ujdzie bo na budowę się załapią a tam stawki dość wysokie są. A kobiety... praca w sklepie, restauracji, barze lub fabryce. W tych 3 pierwszych musisz znać angielski przynajmniej w stopniu komunikatywnym - żeby zrozumieć o co klient prosi, pyta. Do fabryki niby nie trzeba języka ale trudno się dostać do takiej pracy jak się nie ma znajomości.

Jeśli poważnie myślisz o wyjeździe to koniecznie skup się na nauce języka! Wiem, że to jest czasochłonne ale naprawde warto. Znajomość języka da Ci o wieeeeele więcej możliwości.

I pamiętaj, że w życiu nic nie przychodzi łatwo. Im więcej się wysilisz tym więcej będziesz mieć.
 

LaggeR

OpenMinded Metalhead
Dołączył
30 Sierpień 2006
Posty
1 939
Punkty reakcji
11
Wiek
36