III RP vs PRL w statystyce

vik123

Bywalec
Dołączył
11 Listopad 2011
Posty
1 186
Punkty reakcji
45
Miasto
Perth, WA
Kiedys znalazlem takie zestawienie GUS opatrzone komentarzem w jakims artykule. Komentarz jak komentarz, wazne sa liczby a te rozowe nie sa.


" Poziom analfabetyzmu:
1921: 33,1%
1931: 23,1%
1960: 2,7%
1978: 1,2%

Współczynnik Giniego (rozpiętość dochodów osobistych):
1987: 25
2002: 35
Komentarz: Tutaj widać uaktywnienie się najbogatszych ludzi.

Produkcja mleka krowiego:
1989: 16 mld l
1999: 12 mld l

Plony ziemniaków:
1989: 185 q/ha
1999: 157 q/ha

Produkcja masła:
1988: 264 tys. t
2007: 172 tys. t

Produkcja obuwia:
1988: 65,6 mln par
2007: 24 mln par
Komentarz: Nastąpił zalew tanich produktów z Chin, odstępujących jakością od naszych produktów.

Niedożywienie dzieci:
PRL: 0,4%
RP: 24%

Ilość barów mlecznych:
PRL: 40 tys.
2009: 140
Komentarz: Z całej sieci polskich barów szybkiej osbługi ostała się jedynie garstka. Dobre, zdrowe, tanie i polskie jedzenie zostało zastąpione przez szybkie jedzenie koncernów m.in. KFC, McDonald's czy inne kebaby.

Ilość mięsa w szynce:
PRL: 15%
2010: 7%
Komentarz: Obecnie stosowane są tanie chemiczne zamienniki wielu składników produktów mięsnych. Jest możliwe wyprodukowanie parówek cielęcych bez mięsa cielęcego.

Liczba żłobków:
1989: 1553
2006: 371

Liczba pracujących:
1988: 17,8 mln
2007: 13,8 mln
Komentarz: Przez 20 lat zlikwidowano 5 milionów miejsc pracy. Ta liczba pokazuje ogrom zniszczeń Polski. Zlikwidowano kilka tysięcy przedsiębiorstw. Nic dziwnego, że ZUS ma kłopoty.

Wzrost liczby mieszkań:
PRL: 10 mln
RP: 3,5 mln
Komentarz: PRL (40 lat) vs. III RP (20 lat) ? nawet jeśli podzielimy PRL na dwa uśrednione okresy 20-letnie, to i tak liczba nowych mieszkań jest większa niz przez 20 lat kapitalizmu.

Długość linii kolejowych:
1980: 27 tys.
2010: 19 tys.
Komentarz: Żaden na świecie kraj nie dokonał takiej destrukcji swojej infrastruktury. Zlikwidowaliśmy prawie 1/3 wszystkich linii kolejowych. Nie mówiąc już o likwidacji branż okołokolejowych czy innych problemów z tym związanych. W prawdzie wzrosła liczba dróg utwardzonych, dróg szybkiego ruchu czy dróg w ogóle oraz liczba pojazdów posiadanych przez społeczeństwo. Co ciekawe, większość projektów budowy dróg zaplanowano właśnie w PRL-u.

Flota handlowa:
1989: 249 statków
2000: 128 statków

Wydobycie węgla kamiennego:
1979: 180 mln t (5. miejsce na świecie)
2008: 83 mln t (10. miejsce na świecie)
Komentarz: Żeby nie było wątpliwości, na całym świecie wydobycie węgla kamiennego rośnie. Wypadliśmy z gry.

Produkcja stali:
1988: 17 mln t (13. miejsce na świecie)
2009: 9 mln t (19. miejsce na świecie)
Komentarz: Podobnie jak w przypadku WK, na świecie produkcja stali rośnie.

Produkcja siarki:
1989: 4,8 mln t (1. miejsce na świecie)
2000: 1,4 mln t (3. miejsce na świecie)
Komentarz: Żeby nie było złudzeń, tu również rośnie produkcja na świecie.

Zgłoszone patetny:
1989: 5294
2000: 2404

Przyznane patenty:
1989: 2854
2000: 939
Komentarz: Tu widać upadek polskiej myśli technicznej. Kiedyś duże przedsiębiorstwa posiadały swoje ośrodki badawczo-rozwojowe, centra naukowe, labolatoria. Teraz liczy się tylko zysk, działalność naukowa spychana jest na państwo.

Liczebność wojska:
1988: 112 656 zaw., 234 344 zas.
2010: 100 412 zaw., 0 zas.

Wzrosła (czasami 2-krotnie) produkcja takich produktów jak telewizory, samochody, sprzęt AGD. Tylko że kiedyś były to polskie produkty, zaprojektowane przez poskich inżynierów i techników, wyprodukowane w większości z polskich części. Teraz my ten sprzęt tylko produkujemy, nie jest on polski, w większości z części importowanych.


pozdrawiam,
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
statystyka to wygodne narzędzie bo łatwo manipulować.

- rozpiętość dochodów. Jaki procent ludzie przeniósł się do miast. Część ludzi w miastach musiała stać się bogatsza.
- produkcja mleka, ziemniaków, masła. Trzeba pamiętać o preferencjach żywnościowych. W latach 80 wpierd... kartofle aż miło, aktualnie część tych osób je sushi. Poza tym proszę o przedstawienie statystyk : ile z tych plonów zmarnowało się po drodze do konsumenta. Może się okazać że konsumowaliśmy de facto mniej niż dzisiaj.
- ile dzieci chodziło w latach 80 w butach firmowych sportowych ? Rozumiem że szkoda że dzisiaj dzieciaki zamiast reeboków nie zakładają relaksów
- ilość barów mlecznych. Rozumiem że istnieje w Polsce przymus jedzenia fast foodów. Polacy jedzą co chcą i dopiero ostatnio wraca trochę tradycja polskiego jadła.
- ilość mięsa w szynce. Takie są normy. Poza tym kiedyś się nie jadło tyle mięsa i ludzie byli zdrowsi. Decyduje też cena. Jak wreszcie oduczyć Polaków kupowania taniego mięsa z marketu
- ilość złobków. W latach 90 nastąpił spadek przyrostu naturalnego i głupi samorządowcy nie zbadali czy to trwałe zjawisko czy przejściowe. W Warszawie likwidował ręka w rękę Piskorski z Kaczyńskim.
- liczba pracujących. Proszę o przytoczenie ile był wtedy emerytów a ile teraz. Wtedy można mówić o tym czy spadła ilość etatów w gospodarce
- liczba mieszkań. Dzisiaj jest jakby trochę więcej przepisów i norm dotyczących budowania. Kiedyś budowanie było prostsze
- długość linii kolejowych. A ile więcej jest dzisiaj zarejestrowanych samochodów. Polacy po prostu przestali jeździć koleją a przesiedli się do swoich samochodów. Poza tym jak dawno jechałeś pociągiem ? Polecam wrażenia niezapomniane
- flota handlowa. Rozumiem że armator bez względu na koszty ma kupować polskie statki. Ciekawe kto będzie to finansował. Jeśli armator kupi droższe statki to jego usługi będą droższe. I kto wynajmie takiego armatora ?
- spada wydobycie węgla. A może zwiększa się wydajność odbiorców węgla i nie potrzebują aż tyle. Poza tym za PRL był to nasz podstawowy produkt eksportowy. Bez tego nie było by w kraju dolarów. Stal i siarka j/w
- czy masz dokładne dane co było przedmiotem patentów w PRL. ja wiem że wtedy wierchuszka partyjna ulokowana w fabrykach masowo na papierze tworzyła nowe usprawnienia i wynalazki produkcyjne biorą ostre premie. A była to najzwyklejsza fikcja
- ciekawe dlaczego polacy w latach 90 nie chcieli kupować cudownych polskich produktów tylko zachodnie ? Spisek czy mądrość. Porównaj model np. Polonez Caro 1995 a VW Passat 1995. Lepszy Polonez ?
 

vik123

Bywalec
Dołączył
11 Listopad 2011
Posty
1 186
Punkty reakcji
45
Miasto
Perth, WA
statystyka to wygodne narzędzie bo łatwo manipulować.

- rozpiętość dochodów. Jaki procent ludzie przeniósł się do miast. Część ludzi w miastach musiała stać się bogatsza.
- produkcja mleka, ziemniaków, masła. Trzeba pamiętać o preferencjach żywnościowych. W latach 80 wpierd... kartofle aż miło, aktualnie część tych osób je sushi. Poza tym proszę o przedstawienie statystyk : ile z tych plonów zmarnowało się po drodze do konsumenta. Może się okazać że konsumowaliśmy de facto mniej niż dzisiaj.
- ile dzieci chodziło w latach 80 w butach firmowych sportowych ? Rozumiem że szkoda że dzisiaj dzieciaki zamiast reeboków nie zakładają relaksów
- ilość barów mlecznych. Rozumiem że istnieje w Polsce przymus jedzenia fast foodów. Polacy jedzą co chcą i dopiero ostatnio wraca trochę tradycja polskiego jadła.
- ilość mięsa w szynce. Takie są normy. Poza tym kiedyś się nie jadło tyle mięsa i ludzie byli zdrowsi. Decyduje też cena. Jak wreszcie oduczyć Polaków kupowania taniego mięsa z marketu
- ilość złobków. W latach 90 nastąpił spadek przyrostu naturalnego i głupi samorządowcy nie zbadali czy to trwałe zjawisko czy przejściowe. W Warszawie likwidował ręka w rękę Piskorski z Kaczyńskim.
- liczba pracujących. Proszę o przytoczenie ile był wtedy emerytów a ile teraz. Wtedy można mówić o tym czy spadła ilość etatów w gospodarce
- liczba mieszkań. Dzisiaj jest jakby trochę więcej przepisów i norm dotyczących budowania. Kiedyś budowanie było prostsze
- długość linii kolejowych. A ile więcej jest dzisiaj zarejestrowanych samochodów. Polacy po prostu przestali jeździć koleją a przesiedli się do swoich samochodów. Poza tym jak dawno jechałeś pociągiem ? Polecam wrażenia niezapomniane
- flota handlowa. Rozumiem że armator bez względu na koszty ma kupować polskie statki. Ciekawe kto będzie to finansował. Jeśli armator kupi droższe statki to jego usługi będą droższe. I kto wynajmie takiego armatora ?
- spada wydobycie węgla. A może zwiększa się wydajność odbiorców węgla i nie potrzebują aż tyle. Poza tym za PRL był to nasz podstawowy produkt eksportowy. Bez tego nie było by w kraju dolarów. Stal i siarka j/w
- czy masz dokładne dane co było przedmiotem patentów w PRL. ja wiem że wtedy wierchuszka partyjna ulokowana w fabrykach masowo na papierze tworzyła nowe usprawnienia i wynalazki produkcyjne biorą ostre premie. A była to najzwyklejsza fikcja
- ciekawe dlaczego polacy w latach 90 nie chcieli kupować cudownych polskich produktów tylko zachodnie ? Spisek czy mądrość. Porównaj model np. Polonez Caro 1995 a VW Passat 1995. Lepszy Polonez ?

Liczby mowia za siebie. Znaczna czesc produkcji przemyslowej zostala zlikwidowana. Wegiel exportowano i rynek wegla rosnie tylko my nie sprzedajemy ale moze i dobrze. Stali to akurat malo exportowano. W ogromnej wiekszosci szla na rynek krajowy. oprocz tego stal importowano. Co do statkow to wielkosc floty jest porownywana a nie zrodlo zakupow. Poza tym koszty produkcji statkow w PRL nalezaly do najnizszych w swiecie. Sam zadzylem popracowac w stoczni gdanskiej i remontowej. Oczywiscie transport kolejowy zostal w znacznej mierze zastapiony drogowym tak jak bary mleczne junk food'em. To tylko takie zestawienie. Nie jest o butach noszonych tylko produkowanych. W Australii w latach 1980siatych szly buty z PRL' u. Nawet sam sobie raz pare kupilem. Co do patentow to spojz na przyznane. To sa patenty na rynki miedzynarodowe. Zglaszac mozna, wazne co przyjma. Co do mieszkan to juz bredzisz. Polowa mieszkan w obecnej Polsce jest kupowana przez pracujacych za granica. Polacy krajowi albo stawiaja sobie spore domy bo kase naprawde maja albo kupuja klitki bo tylko na takie wiekszosc stac.

Co do jakosci produkcji np samochodow to pytanie jest: dlaczego po likwidacji PRL' u w 1989 nie zczeto produkowac lepszych od VW? Za Gierka to nawet zbudowano kilka ciekawych prototypow. Do produkcji nie weszly z widomych przyczyn.

pozdrawiam,
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
mało merytorycznie skomentowałeś moje dane. Coś chyba kiepski było z polską myślą techniczną skoro nie zbudowaliśmy swojego VW, albo jak wskaże ktoś inny - spisek. A skąd polski producent miał wziąć taki kapitał jak ma VW. Tam wartość kapitału przeznaczonego na innowacje i inwestycje przekraczał kapitał całego polskiego zakładu. Byliśmy byle jakim biednym kraikiem w Europie Środkowo-Wschodniej a nie żadną potęgą. To właśnie Gierek zbudował ten PR polski, który wyznajesz
 
S

serwor

Guest
- liczba pracujących. Proszę o przytoczenie ile był wtedy emerytów a ile teraz. Wtedy można mówić o tym czy spadła ilość etatów w gospodarce

Co ma jedno do drugiego?!
Jesli wtedy o kilka milionow ludzi wiecej pracowalo to sa fakty ,widze ze fakty sie nie licza?
liczba mieszkań. Dzisiaj jest jakby trochę więcej przepisów i norm dotyczących budowania. Kiedyś budowanie było prostsze

Sory ale piszesz bzdety,teraz po prostu mniej sie buduje bo ludzi nie stac na mieszkania,jakby bylo stac to caly kraj by sie budowal.
długość linii kolejowych. A ile więcej jest dzisiaj zarejestrowanych samochodów. Polacy po prostu przestali jeździć koleją a przesiedli się do swoich samochodów. Poza tym jak dawno jechałeś pociągiem ? Polecam wrażenia niezapomniane

Ale kolej to przeciez nie tylko sektor pasazerski!!!!!
Kolej to krwioobieg gospodarki,ty nawet nie wisz czym przywozony jest wegiel,samochody,czesci do produkcji,ruda do hut,drewno do papierni,piasek,cement itd itd.
Jesli gospodarka jest w dobrym stanie kolej jest nieodzowna bo czy wyobrazaz sobie tiry z ruda zelaza na autostradach?
Jeden pociag to ponad 100 tirow.
A takich pociagow z takimi surowcami nawet teraz w kryzysie jedzi codziennie setki.
W dobrych latach liczylo to sie w tysiacach.
A przeciez pozniej taki tir by wracal
- spada wydobycie węgla. A może zwiększa się wydajność odbiorców węgla i nie potrzebują aż tyle.

Teraz mnostwo wegla idzie ze wschodu ,jest duzo tanszy ale tez duzo gorszy,potem ludzie nazekaja na jakosc ale nie wiedza ze to nie polski wegiel.
Ten rosyjski i wegiel idzie nawet na slask.

A skąd polski producent miał wziąć taki kapitał jak ma VW.

A Chinski producent mial kapital?
Ty Herb jestes minimalista,byle co ci wystarczy i cie to cieszy.
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
liczba mieszkań. Dzisiaj jest jakby trochę więcej przepisów i norm dotyczących budowania. Kiedyś budowanie było prostsze
Sory ale piszesz bzdety,teraz po prostu mniej sie buduje bo ludzi nie stac na mieszkania,jakby bylo stac to caly kraj by sie budowal.

oba zdania są prawdziwe - jakby mogli ludzie to by budowali więcej na pewno. Ale że przepisy są coraz bardziej restrykcyjne to nie nowość, widzę teraz na bieżąco w związku z remontem domu ile to wymaga pozwoleń i opinii a wątpię by w PRL we wszystko wtrącał się urzędnik od środowiska, od gleby, od zabytków (!) wreszcie - od rzekomego bezpieczeństwa ludzi
 
S

serwor

Guest
Ogolnie widac ze dzieki zmianie ustroju nasz kraj preznie sie .....zwija i trwa tylko dzieki wyprzedazy tego co stworzyli nasi rodzice ,dziadkowie ,ale to juz koncówka i co bedzie jak wszystko sprzedamy?!

I tak mamy olbrzymie dlugi wiec dlugo na pozyczkach nie pojedziemy juz.
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
mój wspaniały serwor znów za mną przepada, jak miło

- liczba pracujących. Część pracujących poszła na emeryturę, emerytów jest więcej niż w PRL to oczywiste. Poza tym często zlikwidowano stanowiska pracy całkiem nieprzydatne. Wiem co mówię, w mojej fabryce było masę niepotrzebnych administracyjnych etatów dla rodzin partyjnych. Nic nie robili tylko kasę brali, a reszta zapieprz.. na nich
- adekwatnie transport kolejowy został zastąpiony kołowym. Tak szybciej i taniej. A poza tym na koli zbyt kradną aby im coś powierzyć
- oczywiście że węgiel mamy z Rosji, za PRL wysyłaliśmy go w drugą stronę za ruble transferowe (dla młodych to taka namiastka pieniędzy)
- co do Chin to chyba posiadasz taką elementarną wiedzę, że koncerny światowe inwestowały kasę w Chinach, ci wredni kapitaliści wysyłali Dolary i Euro aby budować gospodarkę Chin. Poza tym nie słyszałem aby Chiny produkowały własną markę samochodów na tym poziomie co koncerny światowe
 

dorkfargog

Bywalec
Dołączył
14 Czerwiec 2011
Posty
869
Punkty reakcji
31
Wiek
32
Miasto
Pomorze Zachodnie
Ogolnie widac ze dzieki zmianie ustroju nasz kraj preznie sie .....zwija

A za PRL to prosperity było. To, że obecny ustój jest zły nie znaczy że poprzedni był dobry (lub raczej wydolny).

trwa tylko dzieki wyprzedazy tego co stworzyli nasi rodzice ,dziadkowie ,ale to juz koncówka i co bedzie jak wszystko sprzedamy?!

Nie przesadzajmy, może z jednej strony to wszystko co posprzedawano nie było aż tak bezwartościowe, (patrząc na bezcen za jaki to sprzedano), z drugiej strony nie było warte aż tyle jak by tego niektórzy chcieli.
 
S

serwor

Guest
- adekwatnie transport kolejowy został zastąpiony kołowym. Tak szybciej i taniej. A poza tym na koli zbyt kradną aby im coś powierzyć

Dobre ,tylko tak sie sklada ze to kolej przewozi najbardziej cenne ladunki,po prostu nie wiesz co piszesz.
Myslisz ze czym przewozi sie elektronike,samochody,czesci samochodowe itd?
Przez Polske idzie szlak z Chin do europy zachodniej.
Nawet nie masz pojecia jakie samochody ida do Rosji.
Jeden taki pociag to 100-150 na przyklad audi A6.

Wlasnie kolej jest najbezpieczniejsza dla towarow.
 

vik123

Bywalec
Dołączył
11 Listopad 2011
Posty
1 186
Punkty reakcji
45
Miasto
Perth, WA
A za PRL to prosperity było. To, że obecny ustój jest zły nie znaczy że poprzedni był dobry (lub raczej wydolny).



Nie przesadzajmy, może z jednej strony to wszystko co posprzedawano nie było aż tak bezwartościowe, (patrząc na bezcen za jaki to sprzedano), z drugiej strony nie było warte aż tyle jak by tego niektórzy chcieli.


Wiadomo, ze PRL rajem nie byl i widomo dlaczego. Powiedzmy wiekszosc wie dlaczego. Kilka lat temu rozmawialem na jakiejs party z paroma ex-radzieckimi inzynierami z zamknietych miast na Uralu. Bardzo pouczajaca rozmowa. Wniosek dla obu krajow (ZSRR i PRL) byl podobny, a mianowicie, ze mimo takiego debilizmu i wtracania sie partyjnych przyglupow we wszystko (na Uralu to dopiero mieli kontrole ale wiecej swobody technicznej) az tyle zbudowano.

pozdrawiam,
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
Dobre ,tylko tak sie sklada ze to kolej przewozi najbardziej cenne ladunki,po prostu nie wiesz co piszesz.
Myslisz ze czym przewozi sie elektronike,samochody,czesci samochodowe itd?
Przez Polske idzie szlak z Chin do europy zachodniej.
Nawet nie masz pojecia jakie samochody ida do Rosji.
Jeden taki pociag to 100-150 na przyklad audi A6.

Wlasnie kolej jest najbezpieczniejsza dla towarow.

Z Chin na zachód przez Polskę ??? Czy przypadkiem nie kontenerem przez Hamburg do reszty zachodnie Europy . A takie samochody mogą być wiezione do Rosji bo jest to pod ochroną rosyjskiej mafii. Takich nikt w Polsce nie ruszy
 
S

serwor

Guest
Tak Herb z Chin do europy i z powrotem,jest duzo blizej niz statkiem i szybciej,nie rozsmieszaj mnie ta mafia,praktycznie wszystkie nowe samochody jada do Polski i z Polski koleja.

Tylko to nie robia firmy polskie ale producenci tych samochodow a oni mafie maja w ..... Im mafia nie podskoczy.
Zreszta nigdy nie slyszalem o jakis napadach mafi na pociagi,to nie ta liga. Na tiry oczywiscie tak.
Wyobraszasz sobie pol milona samochodow rocznie tylko z fabryki w Tychach ktore jada tirami?!
Czy wiesz ze na przyklad tylko jedna elektrocieplownia w twoim miescie potrzebuje dziennie 9.000 ton wegla?
To policz sobie ile to by bylo samochodow ,nawet tych najwiekszych i jakie korki.
 

messi1996

Nowicjusz
Dołączył
10 Listopad 2011
Posty
803
Punkty reakcji
1
Nam pan od WOS-u wytłumaczył dlaczego PRL zbankrutował. Państwo kupowało mleko od rolnika za 1.50 zł a sprzedawało za 1zł.
 

vik123

Bywalec
Dołączył
11 Listopad 2011
Posty
1 186
Punkty reakcji
45
Miasto
Perth, WA
Nam pan od WOS-u wytłumaczył dlaczego PRL zbankrutował. Państwo kupowało mleko od rolnika za 1.50 zł a sprzedawało za 1zł.

W " Pieniadze to nie wszytsko " Kondrat propnowal placic 10zl za sloik jagod gdy przy szosie szly po 5zl i w ten sposob mial zarobic miliard starych zlotych na wykup siebie samego. PRL padl z zupelnie innych powodow a przedewszystkim ze zbytniej glupoty jego nominalnych wlascicieli.

pozdrawiam,
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
messi- to jeden z wielu tysięcy pomysłów dzięki któremu PRL po prostu zbankrutował
Mogę prosić o przykład tej głupoty właścicieli PRL
 

Huehuecoyotl

Bywalec
Dołączył
20 Wrzesień 2011
Posty
2 732
Punkty reakcji
54
statystyka to wygodne narzędzie bo łatwo manipulować

nic dodac nic ujac, czerwoni sa w tym dobrzy..

np.

Komentarz: Nastąpił zalew tanich produktów z Chin, odstępujących jakością od naszych produktów.

A ktos Ciebie zmusza do kupowania produktow z Chin ?

Komentarz: Z całej sieci polskich barów szybkiej osbługi ostała się jedynie garstka. Dobre, zdrowe, tanie i polskie jedzenie zostało zastąpione przez szybkie jedzenie koncernów m.in. KFC, McDonald's czy inne kebaby.

Widocznie tak konsumenci wola.

Komentarz: Obecnie stosowane są tanie chemiczne zamienniki wielu składników produktów mięsnych. Jest możliwe wyprodukowanie parówek cielęcych bez mięsa cielęcego.

Kupuj w ekologicznych sklepach.

Komentarz: Przez 20 lat zlikwidowano 5 milionów miejsc pracy. Ta liczba pokazuje ogrom zniszczeń Polski. Zlikwidowano kilka tysięcy przedsiębiorstw. Nic dziwnego, że ZUS ma kłopoty.

Kolego a to ze w PRLu byl przerost zatrudnienia a caly system ekonomiczny byl nieudolny i calosc szlak trafil, to Tobie umknelo czy specjalnie tak obludnie manipulujesz ?

I to w zasadzie powinno stanowic komentarz do twoich wypocin, skoro PRL byl taki cudowny i byl rajem na Ziemie, dlaczego ludzie go nienawidzili i dlaczego ekonomicznie upadl ?

Komentarz: Żaden na świecie kraj nie dokonał takiej destrukcji swojej infrastruktury. Zlikwidowaliśmy prawie 1/3 wszystkich linii kolejowych. Nie mówiąc już o likwidacji branż okołokolejowych czy innych problemów z tym związanych. W prawdzie wzrosła liczba dróg utwardzonych, dróg szybkiego ruchu czy dróg w ogóle oraz liczba pojazdów posiadanych przez społeczeństwo. Co ciekawe, większość projektów budowy dróg zaplanowano właśnie w PRL-u.

Pewnie, ale slowa ekonomia i rentownosc sa Tobie obce, w PRLu sie budowalo duzo i na pale, dlatego sie upadl a z dlugami zostalismy do dzis.

Komentarz: Żeby nie było wątpliwości, na całym świecie wydobycie węgla kamiennego rośnie. Wypadliśmy z gry.

To ze wiekszosc naszego wegla bral ZSRR na cele zbrojeniowe Tobie tez umknelo czy specjalnie manipulujesz ?

Komentarz: Podobnie jak w przypadku WK, na świecie produkcja stali rośnie.

To ile sie czego produkuje w prywatnym przedsiebiorstwie uzaleznione jest od mozliwsci sprzedazy, ekonomia jest pojeciem Tobie absolutnie obcym?

To ze za PRL wstawal rano pierwszy sekretarz i mowil "ok, w tym roku wyprodukujemy x ton stali" nie znaczy ze taka idea byla podejsciem dobrym.

Komentarz: Tu widać upadek polskiej myśli technicznej. Kiedyś duże przedsiębiorstwa posiadały swoje ośrodki badawczo-rozwojowe, centra naukowe, labolatoria. Teraz liczy się tylko zysk, działalność naukowa spychana jest na państwo.

Teraz duze przedsiebiorstwa musza byc renowne, skoro musza placic wielki haracz panstwu dziwne aby jeszcze inwestowaly w nauke.
Co do polskiej mysli technicznej i ogolnie calego bloku radzieckiego to byla ona tak wielka i wyniosla ze wszystkie wynalazki kradli od Zachodu.

Hehe, idea centralnie planowanej gospodarki wiecznie zywa, ale podaj mi kolego statystyke ktora z takich ideii przetrwala i nie upadla hee ? Moze taka podasz, bedzie ciekawie...

Kolego mala sciaga z ekonomi rentownej a nie bankrutujacej.

Punkt a) produkuje sie towaru x ... tyle ile towaru x kupia konsumenci. NIe ma jakies okreslonej odgornej warosci x ktora jest dobra badz niedobra.

Punkt b) konsument idze do sklepu i nie patrzy czy polskie, chinskie czy eskimoskie, kupuje co sam uzna za stosowne.

Zacznij od podstaw zanim zaczniesz tak poteznie bredzic...

PRL padl z zupelnie innych powodow a przedewszystkim ze zbytniej glupoty jego nominalnych wlascicieli.

PRL padl bo byl systemem nie majacym za wiele wspolnego z rentowna ekonomia. Zbankrutowal, jak kazdy socjalizm...

Hehe od razu mi sie przypomina opowiesc mojego Taty. W hucie szkla, bodazje Krakow ? przyjechal kiedys jakis sekretaz na wizyacje, bodazje Gomulka ?

I powiedzial "W tym roku huta wyprodukowala tyle szkla ze mozna by oszklic cale wojewodctwo (katowickie wtedy bylo?), tego nie moga dokonca nawet Amerykanie!.. bo jak wiadomo takiego wojewodctwa nie maja" ... hie hie hie, no i na tym mniej wiecej polegaja roznica miedzy Zwiazkiem Radzieckim a blokiem kapitalisycznym.
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
jak się nie chce merytorycznie to tylko emocjonalne teksty pozostają
 

Huehuecoyotl

Bywalec
Dołączył
20 Wrzesień 2011
Posty
2 732
Punkty reakcji
54
jak się nie chce merytorycznie to tylko emocjonalne teksty pozostają

niestety na obrone swoich tez czerwoni maja tylko emocje... i klamstwa, wymagasz argumentow ? takich nie ma...

ano tak, jest przewaznie jeden ... "socjslistyczna" Szwecja w ktorej ten socjalizm taki troche lis malowany i wyrosly na kapitalizmie,
ich zdaniem pewnie jakby PRL trwal nadal to mielibysmy Szwecje!

Te statystyki to udowadniaja!


Jak rozumiem ten temat i ta manipuacja byla proba przekazania iz PRL wspanialy byl i cudowny, z niewiadomych przyczyn upadl ( zapewne to sprawka tych paskudnych liberalow ) i fajnie jakby wrocil!

LITOSCI...

Pozatym dalej mamy PRL, tylko troche zmieniony, zamiast 1 partii do wykarmienia 5 parti i 5x wiecej urzednikow niz za PRL. Szkoda ze tej statystyki nie podano.
 
Do góry