Witam,
jakiś czas temu nasza firma miała problem z nieprawdziwymi opiniami. Po prostu negatywne wpisy od pseudo niezadowolonych klientów zaczęły mnożyć się jak grzyby po deszczu, niemal na każdym portalu czy forum z opiniami. Zaczęliśmy podejrzewać, że może to być celowe działanie, które miało za zadanie oczernić naszą firmę. Zaczęliśmy takie prywatne śledztwo i udało nam się zidentyfikować hejtera - okazało się, że to jeden z pracowników, który odszedł od nas i założył konkurencyjną działalność. Udało nam się gościa "przekonać" do skasowania większości negatywnych opinii, a także zaprzestania publikowania nowych.
Na jakiś czas problem zniknął, ale teraz dostajemy "rykoszetem" całej tej sytuacji. Chodzi o to, że wpisy, których nie udało się hejterowi usunąć, zaczęły pozycjonować się wysoko w Google (a może to celowe działanie?) i w wynikach wyszukiwania na frazy związane z nazwą firmy mamy szambo. Nie mamy wątpliwości, że tego typu stan rzeczy wpływa bardzo negatywnie na działanie firmy, i trzeba by z tym zrobić porządek. Tylko teraz pytanie jak można się za to zabrać? Bo tych negatywów co pozostały nie da rady już raczej usunąć (admini nie reagują na nasze prośby i groźby) a kontakt z Google nie przyniósł żadnych rezultatów - zupełnie olali sprawę. Macie możne jakiś pomysł, co możemy jeszcze ewentualnie zrobić (poza zmianą nazwy firmy oczywiście), aby uporać się z tą sytuacją?
jakiś czas temu nasza firma miała problem z nieprawdziwymi opiniami. Po prostu negatywne wpisy od pseudo niezadowolonych klientów zaczęły mnożyć się jak grzyby po deszczu, niemal na każdym portalu czy forum z opiniami. Zaczęliśmy podejrzewać, że może to być celowe działanie, które miało za zadanie oczernić naszą firmę. Zaczęliśmy takie prywatne śledztwo i udało nam się zidentyfikować hejtera - okazało się, że to jeden z pracowników, który odszedł od nas i założył konkurencyjną działalność. Udało nam się gościa "przekonać" do skasowania większości negatywnych opinii, a także zaprzestania publikowania nowych.
Na jakiś czas problem zniknął, ale teraz dostajemy "rykoszetem" całej tej sytuacji. Chodzi o to, że wpisy, których nie udało się hejterowi usunąć, zaczęły pozycjonować się wysoko w Google (a może to celowe działanie?) i w wynikach wyszukiwania na frazy związane z nazwą firmy mamy szambo. Nie mamy wątpliwości, że tego typu stan rzeczy wpływa bardzo negatywnie na działanie firmy, i trzeba by z tym zrobić porządek. Tylko teraz pytanie jak można się za to zabrać? Bo tych negatywów co pozostały nie da rady już raczej usunąć (admini nie reagują na nasze prośby i groźby) a kontakt z Google nie przyniósł żadnych rezultatów - zupełnie olali sprawę. Macie możne jakiś pomysł, co możemy jeszcze ewentualnie zrobić (poza zmianą nazwy firmy oczywiście), aby uporać się z tą sytuacją?