7th Sea

Status
Zamknięty.

Kaththea

Nowicjusz
Dołączył
23 Listopad 2006
Posty
1 262
Punkty reakcji
0
Myśle że MG się zgodzi. :) ;) To ilu graczy mamy w sumie? 5? :D To zapowiada się całkiem duża sesja :p

Odpowiadając na pytanie z kilku postów wcześniej "ile taka sesja by trwała i kiedy?"
Sesja będzie trwała tak długo aż nie rozwiążemy jej głównego wątku i tak jak pisał wcześniej MG zaczynamy za tydzień. :)

PS. Przepraszam że nie cytuje ale mój komputer sie zepsuł a taty jest lekko trupiasty...
 

Lusjus

Klawiatury Muszkieter :)
Dołączył
5 Grudzień 2006
Posty
1 229
Punkty reakcji
0
Wiek
35
Miasto
Wolsztyn
Ja bym chciał sprobowac :) ale widze ze chyba komplet macie :) to nic sprobuje kiedy indziej
 

Muc13k

Nowicjusz
Dołączył
25 Marzec 2007
Posty
204
Punkty reakcji
0
Wiek
32
Miasto
Dukla
jak jest sesja to nie trzeba pisac pzez zaluzmy 2 h tylko mozna sobie pujsc i puzniej kontynuowac??
 

Amano

Nowicjusz
Dołączył
13 Marzec 2007
Posty
171
Punkty reakcji
0
Wiek
38
Dobra. Na początek coś co będzie mi trudno znieść. Błędy!!! FF 2 ma wtyczkę sprawdzającą błędy w oknie przeglądarki, wiec zlitujcie się ludzie. Ustalimy wspólnie limit postów na jeden dzień. Przykładowo umawiamy sie na minimum jeden post dziennie by gra mogła toczyć się w miarę gładko. Jeśli chcecie większą częstotliwość dzienną ok. Chce jednak by wszyscy byli zadowoleni i zawsze znaleźli czas na pisanie.

Dalej gracze. Nasz skład to: gumas, Kaththea, Lusjus, Muc13k, Qon. Nikogo nie przegapiłem prawda?

Chciałbym by każdy z graczy napisał czy ma pojęcie o RPG jako takim, czy grał w 7th Sea, czy zna zasady z podręcznika gracza. Wtedy będę dokładnie wiedział ile rzeczy muszę ująć w przygotowywanym dla Was "poście instrukcyjnym" :p

Wszystkim nie znającym świata polecam www, którą wcześniej podałem. To absolutne minimum. Przypominam, że tworzycie postaci piratów, ewentualnie jeśli ktoś nie ma ochoty grać piratem, może stworzyć dowolną postać będącą w niewoli wspomnianych wyżej psów morskich :p Scenariusz powoli się pisze. Ach! Jeszcze jedno, nie bawimy się w żadne gówniane dopasowanie drużyny, w 7th Sea, drużyna się zna i lubi, więc tak będzie. Wszystkie nieścisłości będziemy wyjaśniać na bieżąco.

Ostatnia sprawa czyli przerwy w sesji. Zbliżają się święta i w sobotę i niedzielę 7-8.04.2007 nie będę miał dostępu do netu, wiec nie będzie żadnych postów w tych dniach. Możemy grę zacząć w piątek przed świętami, lub w lany poniedziałek. Decyzja zależy od Was. Pomyślcie troszkę nad postaciami. Wszystkie ustalenia mielimy w tym temacie ok?
 

Qon

Eksperfekcjonista
VIP
Dołączył
21 Grudzień 2006
Posty
7 886
Punkty reakcji
184
Miasto
Alpha Centauri
Chciałbym by każdy z graczy napisał czy ma pojęcie o RPG jako takim, czy grał w 7th Sea, czy zna zasady z podręcznika gracza. Wtedy będę dokładnie wiedział ile rzeczy muszę ująć w przygotowywanym dla Was "poście instrukcyjnym" :p

Mam pojęcie o RPG. W 7th Sea nie grałem. Nie znam zasad. W miarę możliwości postaram się doczytać. Więcej grzechów nie pamiętam.

Zapowiada się ciekawie BB)

Aha, minimum 1 post dziennie może być, choć nie gwarantuję jeśli chodzi o weekendy.
 

Lusjus

Klawiatury Muszkieter :)
Dołączył
5 Grudzień 2006
Posty
1 229
Punkty reakcji
0
Wiek
35
Miasto
Wolsztyn
O RPG wiem tyle co narazie przeczytałem , a ostatnio czytałem duzo , o tym 7th Sea to przeczytałem to było na tej stronce co podałes,

A co do ilosci postów to ustalcie sami bo mi obojetnie , i tak jestem codziennie na kompie raczej .
 

Amano

Nowicjusz
Dołączył
13 Marzec 2007
Posty
171
Punkty reakcji
0
Wiek
38
OK najwyższa pora strzelić jakimś konkretem. Wszelkie pytania dotyczące bezpośrednio postaci piszcie na priv. O sesji samej w sobie gadamy tutaj. A teraz wspomniany KONKRET.

____________________________________________________________________________

7th Sea PBF
wersja 0.1

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
INSTRUKACJA GRY

Świat
http://7thsea.polter.pl/Ahoj-na-Siodmym-Morzu-c6424
http://7thsea.polter.pl/Ahoj-na-Siodmym-Morzu-czesc-2-c6434
http://7thsea.polter.pl/Ahoj-na-Siodmym-Morzu-czesc-3-c6436

Zasady przyjęte na forum

Tworzenie bohatera:
Z racji, że gra odpywa się za pomocą forum, zasady dotyczące bohaterów są czysto umowne i służyć będą raczej poglądowej ocenie sytuacji i możliwych wyników działań graczy. Niemniej jednak są niezbędne do sensownego i w miarę sprawiedliwego grania. Uprościłem system przyjęty w 7th Sea. Bardziej szczegółowe wyjaśnienia odnośnie cech, czarnoksięstwa czy nacji znajdziecie w artykułach o 7th Sea. Przy tworzeniu postaci proszę o zachowanie następujących kryteriów. Imię, opis wyglądu, historia bohatera, mechanika (czyli wszystko co przedstawiono poniżej)

Krok pierwszy:
Zdecyduj czy grasz czarnoksiężnikiem pełnej krwi czy szermierzem.

Krok drugi:
Przydziel wartości punktowe cechom swojego bohatera.
Krzepa: miara siły, kondycji i muskulatury postaci.
Gibkość: determinuje zręczność, zmysł równowagi, koordynację ruchową
Rezon: czyli siła woli i determinacja bohatera
Dowcip: intelekt, spryt, mądrość
Animusz: miara stylu bohatera

Na cechy możesz przeznaczyć 10 punktów. Pamiętaj, że żadna z cech na tym etapie nie może mieć więcej jak 3 punkty.

Krok trzeci:
Wybierz nację. Przedstawiono je według schematu. Nazwa, premia do cechy, nazwa szkoły magii (tylko czarnoksiężnicy)

Avalon +1 do rezonu, glamour
Castille + 1 do gibkości, brak
Eisen +1 do krzepy, brak
Montaigne +1 do animuszu, Porte
Usuria +1 do rezonu, pieriemienie
Vendel +1 do dowcipu, Laerdom
Vodacce + do dowcipu, Sorte

Krok czwarty:
Wybierz dwie z poniższych zalet lub jedną podwójną.

Akademia wojskowa - znasz się na bitwach, jesteś doskonałym żołnierzem swojego kraju
Arystokrata - jesteś członkiem rodu szlacheckiego, posiadasz majątek ziemski (zaleta podwójna)
Castilliańskie wykształcenie - znasz się na rzeczy, większość posiadanych umiejętności "działa" lepiej (tylko Castille, zaleta podwójna)
Czarny Piotruś - dziwnym trafem wszystkie wydarzenia koncentrują się na Tobie
Dracheneisen - masz broń lub pancerz wykonany z Dracheneisen (tylko Eisenczycy, zaleta podwójna)
Drobny - jesteś mniejszy od przeciętnych ludzi, więc wiele czynności wymagających sprytu wychodzi Ci lepiej
Języki - wybierz dodatkowy język, którym władasz (możesz wybrać dwa, wtedy zaleta liczy się jako podwójna)
Koneksje - masz swoich informatorów w kilku miejscach
Leworęczny - Twoją wiodącą ręką jest lewa, przez co trudniej z Tobą walczyć
Nadludzka cecha - zwiększ o 1 dowolną cechę
Niebezpieczny urok - masz w sobie to coś co przyciąga do Ciebie płeć przeciwną
Niezłomna wola - jeśli coś postanowisz to nic Cię nie skłoni do zmiany zdania
Ogromy - jesteś wielki przez co łatwiej Ci wystraszyć innych i zadajesz poważniejsze obrażenia
Orientacja w walce - podczas pojedynku trudno Cię zaskoczyć
Patron - masz kogoś kto sypie na Ciebie pieniądze, daje Ci schronienie gdy tego potrzebujesz
Służba - masz służącego, który nosi Ci broń, pomaga się ubrać etc. pachołek na posyłki
Święcenia - jesteś księdzem/zakonnicą, znasz się na religii
Twardy - to co dla niektórych jest raną, dla Ciebie ledwie zadrapaniem
Uniwersytet - wybierasz dwie dodatkowe umiejętności
Wyostrzone zmysły - łatwiej Ci dostrzec niewielką skazę na podłodze, wyczuć truciznę w herbacie etc.
Wytrawny pijak - masz mocną głowę jak mało kto, możesz pić jak smok a i tak nie wpłynie to na Twoje zachowanie

Krok piąty:
Wybierz 5 umiejętności

Umiejętności społeczne:
Aktor - umiesz śpiewać, grać role, tańczyć
Artysta - tworzysz dzieła w wybranej dziedzinie (muzyka, malarstwo, rzeźbiarstwo, pisarstwo)
Dworzanin - wiesz do czego służy 4 widelczyk od lewej, umiesz się właściwie ubrać i zachować
Medyk - umiesz udzielać pomocy rannym i chorym
Miastowy - miasto to Twój dom, wiesz jak się w nim nie zgubić i gdzie szukać pomocy
Myśliwy - potrafisz upolować zwierzynę, oprawiać skóry, tropić etc.
Przestępca - znasz się na handlu kradzionymi rzeczami, umiesz oszukiwać w kartach i otwierać zamknięte zamki
Szpieg - skradania i działanie po cichu to Twoja specjalność, czytasz z ruchu warg, umiesz przygotować truciznę
Uczony - znasz się na jednej z dziedzin fizyce, matematyce, chemii bądź astrologii
Żeglarz - wiesz do czego służą wszystkie liny na statku, umiesz przewidywać pogodę i znasz morskie opowieści

Umiejętności wojenne
Atleta - bieganie, huśtanie się na żyrandolach, skakanie po karczemnych stołach to Twoja specjalność
Broń ciężka - żaden miecz nie jest dostatecznie ciężki dla Ciebie
Broń drzewcowa - doskonale władasz włóczniami, pikami etc.
Broń palna - wiesz jak strzelać by nie oderwało Ci ręki i jak ładować proch
Fechtunek - jesteś wytrawnym szermierzem (darmowa jeśli wybrałeś Szermierza)
Jeździec - umiesz jeździć konno
Kusznik - wygrywasz wszystkie konkursy w :p
Łucznik - Robin Hood?
Nieczysta walka - wiesz po co kopie się między nogi i po co wkłada się pięści pod żebra
Nóż - jeden nóż w zębach, dwa w dłoniach, a i tak wiesz jak dziabnąć i rzucać
Panzerhand - umiesz używać Eisenskich panzerhandów
Pięściarz - pojedynki bokserskie to Twoja codzienność
Puklerz - umiesz zasłaniać się tarczą podczas starć, a także atakować przy jej pomocy
Zapaśnik - w walce stosujesz chwyty, rzuty i dźwignie

Krok szósty:
Wybierz jedną z zaszłości. Zaszłość jest elementem przeszłości Twojego bohatera i jednocześnie motorem działań dla jego działań w przygodzie. Dokonaj wyboru, a następnie opisz najlepiej jak potrafisz zaszłość i nie zdradzaj jej innym graczom.

Amnezja - nie znasz swojej przeszłości i próbujesz ją wyjaśnić.
Lęk - jakieś wydarzenie z przeszłości spowodowało, że odczuwasz dziwny lęk np. przed ogniem, magią etc.
Nemezis - z jakiegoś powodu, ktoś ciągle na Ciebie poluje
Pokonany - zostałeś pokonany i okryty dyshonorem, żyjesz tylko po to by zemścić się na tym, który Cię poniżył
Pomylona tożsamość - ciągle jesteś z kimś mylony np. z księciem Sułtanatu Półksięzyca :p
Przysięga - dokonałeś przysięgi i nigdy nie wiadomo kiedy przyjdzie czas jej spełnienia
Rywal - nie musi być Twoim wrogiem, może być przyjacielem, ale zawsze z Tobą o coś rywalizuje np. serce ukochanej?
Sekretna tożsamość - czy o tym wiesz, czy nie, naprawdę jesteś kimś innym znanym obecnie jako Twój bohater
Ścigający - straciłeś coś lub kogoś, być może ślubowałeś, że schwytasz kogoś, w każdym razie polujesz na KOGOŚ/COŚ
Ścigany - odwrotność powyższego, ktoś poluje na Ciebie bo jesteś w posiadaniu czegoś na czym zależy Twojemu ścigającemu
Utracona miłość - miłość Twojego życia, żyje w domu nieprzyjaciela Twojej rodziny, przez to stając się Twoim wrogiem
Wendetta - nie chodzi o zemstę, chcesz kogoś ukarać za to co zrobił w przeszłości, śmierć to dla niego za mało
Zadłużony - kiedyś pożyczyłeś wiele pieniędzy, a dziś okazuje się, że pożyczyłeś je od niewłaściwej i niebezpiecznej osoby
Zobowiązanie - ktoś Ci kiedyś pomógł, dziś Ty jesteś winny przysługę np. uratowanie życia, wydobycie z więzienia

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Kości DRAMY

Postać ma tyle kości DRAMY ile wynosi najniższa z cech bohatera. Na forum będzie obowiązywać zasada, że użycie kości Dramy gwarantuje 100% sukces danej akcji. Kości dramy przydzielam za zagrani finezyjne, pomysłowe i oryginalne. W jednym poście można użyć tylko jednak DRAMY. Zachowane DRAMY to punkty doświadczenia o ile będziecie chcieli bawić się dalej po pierwszej przygodzie :)
 

Kaththea

Nowicjusz
Dołączył
23 Listopad 2006
Posty
1 262
Punkty reakcji
0
Mam pojęcie o RPG (nawet całkiem duże) w 7th sea nie grałam i nie znam zasad :p jakieś blade pojęcie o systemie mam. Będę się starała improwizować x)

PS. Gdyby brakło Ci miejsca dla jakiegoś gracza to mogę odstąpić. :)
 

Amano

Nowicjusz
Dołączył
13 Marzec 2007
Posty
171
Punkty reakcji
0
Wiek
38
Do gry przez forum powinno wystarczyć to co wyżej ;) i inwencja twórcza. Proszę mi nie wymiękać ok?
 

Muc13k

Nowicjusz
Dołączył
25 Marzec 2007
Posty
204
Punkty reakcji
0
Wiek
32
Miasto
Dukla
Imię: Conrad

Szkic:
pirateuc5.jpg

Klasa: Szermierz
Opis:
wysoki dobrze zbudowany mężczyzna nosi szerokie spodnie, wysokie buty, poszarpaną, białą koszulę z poszarpanymi rękawami. Na głowie zawiązaną ma czarną chustę z białą czaszką na czole. Z pod chusty wystaję mu jasne włosy. Nosi potężny miecz, który przy końcu ostrza ma przeczepioną na niedługim łańcuszku małą kotwicę, która rozrywa ciała przeciwników. Na piersi przywiązany ma nóż.
Nacja: Avalon
Punkty:
Krzepa: 2
Gibkość :3
Rezon: 3
Dowcip: 1
Animusz: 2
Zalety: Ogromny, Twardy
Umiejętności: Broń ciężka, Atleta, Nieczysta walka, Nóż, Zapaśnik.
Zaszłość: Pokonany.

Nie wiem czy tak to miało wyglądać ale tak mi sie najbardziej podoba.
 

gumas

Nowicjusz
Dołączył
16 Styczeń 2007
Posty
458
Punkty reakcji
0
Wiek
21
Miasto
z łona matki
1. Czarnoksiężnik pełnej krwi

Opis: Niski czarnoksiężnik, ma zgrabne ręce i sympatyczny wyraz twarzy. Piekne błękitne oczy i blond włosy. Szczupły i postawny jak na maga. Ubrany w ciemne szaty, długi płaszcz z grubym brązowym pasem. Na głowie husta pirata, przy pasie 2 pistolety i w sakwie kilka różnych odczynników. Z natury spokojny i uczciwy, ma dobrą orientacje w terenie.
2. Usuria

Krzepa: 2
Gibkość: 1
Rezon: 3
Dowcip: 3
Animusz: 2

3. Vodacce

4.

Uniwersytet
Niebezpieczny urok

5.
Artysta - Malarstwo
Aktor
Medyk
Miastowy
Żeglarz
Broń palna
jeździec

6.Nemezis

Dawniej jako aktor stosowałem różne magiczne sztuczki, kościół goni mnie bo uważa, że jestem synem szatana i uprawiam czarna magie. Nie dość, że oni się mnie uczepili, to jeszcze w moim rodzinnym mieście wszyscy mnie odrzucają. Postanowiłem więc zostać piratem i zostać tym złym za jakiego mnie uważa kościół.
 

Kaththea

Nowicjusz
Dołączył
23 Listopad 2006
Posty
1 262
Punkty reakcji
0
Ja? Wymiękać? A w życiu! Phi! Ja Ci pokaże :p

Hmm nie wiem czy będzie dobrze ale zrobie tak jak mój poprzednik tylko bez szkicu.

Imię: Mia
Opis wyglądu: W chwilach gdy śpi wziąłbyś ją za porcelanową laleczkę w dzień jednak bardziej przypomina jakąś diabelską istotę. Drobna, niewielka wszędzie wepchnie swój zadarty nosek, wszystko musi zobaczyć swoimi kocimi oczami. Na co dzień nosi czerwoną na wpół rozpiętą koszulę, szerokie czarne spodnie sięgające łydek spięte skórzanym pasem z ogromną klamrą, do którego przypiętą ma broń. Nie dba o to aby założyć jakiekolwiek obuwie. Rozpuszczone długie włosy koloru czekolady igrają na wietrze. Z uszu zwisają jej zazwyczaj wielkie kolorowe kolczyki a na szyi świeci się kilka się błyszczących wisiorów i sznurów korali sięgających głębokiego dekoltu.
Historia: (Nie wiem czy mam uzupełniać bo w zaszłościach pisało aby jej nie ujawniać)
Mechanika:
Klasa: Szermierz

Krzepa:2
Gibkość:2
Rezon:2
Dowcip:2
Animusz:3

Nacja: Montaigne
Zalety:
Czarny Piotruś
Drobny

Umiejętności:
Społeczne:

Przestępca
Żeglarz

Wojenne:

Broń palna
Nóż
Nieczysta walka
Fechtunek

Zaszłość: Nemezis


Coś mi się ta karta nie wydaje dobra, ale ja nigdy nie miałam głowy do uzupełniania takich rzeczy :p
 

Lusjus

Klawiatury Muszkieter :)
Dołączył
5 Grudzień 2006
Posty
1 229
Punkty reakcji
0
Wiek
35
Miasto
Wolsztyn
Imię : Carlos

Opis : Jego twarz ma liczne blizny. Nosi krótką brode . Włosy siegają mu do szyji i sa koloru bardzo czarnego jakby ubrudzine od węgla.
Ma ułamanego jednago zęba - jedynke u góry . Chodzi w białej koszuli z poszarpapanymi rekawami. Przy pasie ma 3-lufowy pistolet oraz szable. Sylwetka szczupła , wyglada na wysportowanego . Na lewym przedramieniu tatuaz w kształcie smoka .


Klasa: Szermierz

Krzepa: 1
Gibkosc: 2
Rezon: 3
Dowcip: 3 + 1 = 4
Animusz: 1


Nacja : Vendel

Zalety : Akademia wojskowa i Wyostrzone zmysły

Umiejetnosci: Medyk , Przestepca, Szpieg, Bron palna , Łucznik

Zaszłosc : Amnezja
 
Status
Zamknięty.
Do góry