TP czy Netia którego dostawcę internetu wybrać ?

Status
Zamknięty.

Krzychu89

Nowicjusz
Dołączył
13 Listopad 2008
Posty
15
Punkty reakcji
0
Witam chce zamówić sobie internet 20 mb i mam możliwość zrobienia tego na lini tp przez dwóch dostawców TP oraz Netię, cenowo wychodzi to samo tylko proszę o wasze opinie jak się sprawuje internet od tych dostawców bo o neti słyszałem różne opinie jak i o TP... proszę o pomoc z góry dziękuję
 

dizzy74

Nowicjusz
Dołączył
6 Listopad 2008
Posty
53
Punkty reakcji
0
jeżeli cenowo oferty Netii i TP wychodzą podobnie, to ja wziąłbym pod uwagę inne czynniki przy wyborze opa.
Jak np. możliwość skorzystania z dodatkowych przywilejów.
W Tepsie przykładowo możesz poza samą Neo, ziąć sobie pakiety telewizyjne w dość atrakcyjnych cenowo stawkach, przetestować łącze rezygnując po 3 tygodniach bez ponoszenia konsekwencji, czy też skorzystać z promocji studenckiej ( umowa na 9 m-cy) jak jesteś oczywiście studentem.

W Netii natomiast może dobrać sobie ruter wi-fi za 1PLN, telewizję kablową co prawda też oferują, ale tylko w kilku wybranych miastach.

Generalnie wybór nowego operatora nigdy nie jest prosty.
Każdy dokonuje go wg. indywidualnych kryteriów.
 

a3z4

Grandmaster
Dołączył
18 Lipiec 2008
Posty
1 605
Punkty reakcji
451
Miasto
Środek świata
Z Netii nigdy nie korzystałem, za to w TP jestem już gdzieś tak 6 lat. I co prawda na początku było naprawdę kiepsko awarie itd. ostatnio naprawdę się polepszyli. Różne oferty, tanie ceny więc mogę polecić. ;)
 

Qon

Eksperfekcjonista
VIP
Dołączył
21 Grudzień 2006
Posty
7 886
Punkty reakcji
184
Miasto
Alpha Centauri
Zdecydowanie TP. Pracuję w konkurencji obu tych firm i tak jak klienci Tepsy przechodzą do nas z powodu lepszych cen, tak klienci Netii przechodzą z powodu problemów technicznych i kiepskiej obsługi klienta. W średnich miastach (nie wspominając o mniejszych) Netia nie ma nawet biur obsługi i wszystko trzeba załatwiać telefonicznie lub korespondencyjnie. Do tego Netia działa na kablach TP i mam uzasadnione podejrzenia, że w przypadku usterek Tepsa w pierwszej kolejności naprawia swoich klientów, a ci Netii zawsze mogą dłużej poczekać.
 

wicherek

Nowicjusz
Dołączył
6 Listopad 2006
Posty
94
Punkty reakcji
0
Wiek
43
[...] to ja wziąłbym pod uwagę inne czynniki przy wyborze opa.
Jak np. możliwość skorzystania z dodatkowych przywilejów. [...]

rozszerzając liste można się też zastanowić czy chlopak nie ma możliwości podpisania umowy na firmę, a wtedy w gre wchodził by też DSL od tp.

Krzychu89 prędkość to nie wszystko :)
 

lancaster

Nowicjusz
Dołączył
16 Październik 2010
Posty
5
Punkty reakcji
0
Zdecydowanie TP. Pracuję w konkurencji obu tych firm i tak jak klienci Tepsy przechodzą do nas z powodu lepszych cen, tak klienci Netii przechodzą z powodu problemów technicznych i kiepskiej obsługi klienta. W średnich miastach (nie wspominając o mniejszych) Netia nie ma nawet biur obsługi i wszystko trzeba załatwiać telefonicznie lub korespondencyjnie. Do tego Netia działa na kablach TP i mam uzasadnione podejrzenia, że w przypadku usterek Tepsa w pierwszej kolejności naprawia swoich klientów, a ci Netii zawsze mogą dłużej poczekać.

ale glupoty opowiadasz, jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj i nie rob ludziom zamieszania, jest jedna FIRMA która zajmuje sie naprawami usterek i tp sa i neti, a nie ze tp naprawia dla neti, obie te firmy maja naprawiane usterki w ciagu 24 godz, wiem bo moj brat PRACUJE W TAKIEJ FIRMIE, netia obniza ceny bo jej rynek na to pozwala, tp sa tez moze ale prezesi z Francji nie chca sie zgodzic (tak w woli scislosci TP NIE JEST POLSKA FIRMA) a netia tak wiec wybralabym netie.... dobre to co polskie :)))))
 

lancaster

Nowicjusz
Dołączył
16 Październik 2010
Posty
5
Punkty reakcji
0
Witam chce zamówić sobie internet 20 mb i mam możliwość zrobienia tego na lini tp przez dwóch dostawców TP oraz Netię, cenowo wychodzi to samo tylko proszę o wasze opinie jak się sprawuje internet od tych dostawców bo o neti słyszałem różne opinie jak i o TP... proszę o pomoc z góry dziękuję

jak podpiszesz umowe z tp to musisz placic tyle ile podpisales, a w neti masz "gwarancje ceny" czyli korzystasz z obnizek wtedy kiedy chcesz i sam sobie dopasowywujesz przepustowosc lub cene za abonament internetowy, wiem co mowie :)) MOI RODZICE MAJA NETIE, wlasnie zmienili przepustowosc mieli 1mb, teraz wzieli 2mb/s w tej samej cenie, wiec szybciej 2x a cena taka sama:)) to jest spoko, bardzo elastyczna umowa, poza tym obsluga klienta jest spoko, nie sluchaj glupot, mili ludzie, zawsze pomoga, poza tym jak podpisujesz umowe mozesz prosic kopie przed przyjeciem kuriera i podpisaniem na mail, zeby sie wczesniej zapoznac, wiec wiesz co bierzesz, ja jestem nba TAK!! A tpsa nie jest zla ale tyle lat robi ludzi w konia nie wiem czy warto sie w to pakowac, pzdr :p
 

PanGerard

Nowicjusz
Dołączył
6 Kwiecień 2010
Posty
27
Punkty reakcji
0
sądzę, że najlepiej byłoby po prostu na własnej skórze przetestować sobie internet.
Sprawdzić co i jak działa, bo co użytkownik to opinia ( Netia czy Tepsa).
W TP masz możliwość wzięcia sobie neo na próbę.
Tzn. przez 3 miesiące testujesz łącze, a jak coś Ci nie odpowiada, to rezygnujesz bez ponoszenia za to konsekwencji.
Podobna możliwość od niedawna, jest również dostępna w przypadku samej usługi telewizyjnej.
Wprowadzili to, przy okazji obniżki cen na większe pakiety TV ( M, L).
Wtedy sam zobaczysz z czym to się dokładnie je.

pozdrawiam
 

Qon

Eksperfekcjonista
VIP
Dołączył
21 Grudzień 2006
Posty
7 886
Punkty reakcji
184
Miasto
Alpha Centauri
ale glupoty opowiadasz, jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj i nie rob ludziom zamieszania, jest jedna FIRMA która zajmuje sie naprawami usterek i tp sa i neti, a nie ze tp naprawia dla neti, obie te firmy maja naprawiane usterki w ciagu 24 godz, wiem bo moj brat PRACUJE W TAKIEJ FIRMIE, netia obniza ceny bo jej rynek na to pozwala, tp sa tez moze ale prezesi z Francji nie chca sie zgodzic (tak w woli scislosci TP NIE JEST POLSKA FIRMA) a netia tak wiec wybralabym netie.... dobre to co polskie :)))))
Jasne, Netia jest tak polska jak Tele2. Skoro sam masz Netię to jesteś średnio obiektywny. Poza tym napisałem, że mam podejrzenia, co do tych usterek, a nie, że na pewno tak jest. Ja nie mam usług ani TP ani Netii, więc jestem znacznie bardziej obiektywny. A to, że mamy na tapecie sprawy kilku klientów, którzy przeszli do nas z Netii i od wielu miesięcy nadal dostają faktury, to jest fakt. Z Tepsą nie zdarzyło się to NIGDY. Nie twierdzę, że TP to superfirma, nie zamierzam ich reklamować, fakt, że mają takie sobie ceny i mają wynalazki typu "opłata za utrzymanie łącza internetowego", czego np. u nas nigdy nie było. Ale my jesteśmy firmą lokalną z zasięgiem poniżej 200 tys. klientów, więc jesteśmy bardziej elastyczni. W każdym razie to z Netią, a nie z TP wiąże się 90% przypadków problemów naszych klientów, np. rzucania kłód pod nogi w przypadku chęci odejścia.
 

brofer

Nowicjusz
Dołączył
29 Kwiecień 2009
Posty
87
Punkty reakcji
0
Jakość raczej podobna bo działa to wszystkich na tych samych łączach. Nie wiem jak z cenami. Kiedyś Netia miała dobre ceny, ale nie wiem czy po obniżkach TP ich nie wyprzedziła, bardzo możliwie. Patrz raczej na to kto Ci będzie naprawiał łącze.. lepszą obsługę techniczną zapewni TP, bo to ich łącza. Patrz tez co można dostać przy podpisaniu umowy, bo zawsze operatorzy tym kuszą. Netia daje 50/100pln dla nowych klientów. TP 100/150pln przy zamówieniu online.
 

Karnawal

Nowicjusz
Dołączył
18 Sierpień 2009
Posty
88
Punkty reakcji
0
Wiek
41
Miasto
Warszawa
generalnie lepiej jest brac lacze u wlasciciela infrastruktury, ewentualnie u firmy blizniaczej. czyli jak kable ma tp, to najelepiej wziac neostrade albo orange freedom. zawsze to jeden szczebel mniej przy wszystkich pracach konserwacyjnych.
 

beadrozdz

Nowicjusz
Dołączył
4 Kwiecień 2011
Posty
7
Punkty reakcji
0
Witam
Korzystałam z internetu w TP. Po zakończeniu umowy z różnych względów przeniosłam się do Neti. Podpisałam umowę na 6 mb.
Niestety internet bardzo wolno "chodził", często były przerwy w dostawie. Generalnie od kilku do kilkunastu razy w tygodniu wisiałam na telefonie zgłaszając awarie. Ponieważ pracuję w domu, a internetu głównie używam właśnie do celów zawodowych, ciągłe awarie uniemożliwiały mi pracę.
Po kilku miesiącach okazało się, że niestety ale przepustowość łącza pozwala tylko na 2 mb. Tak jak już wspomniałam dopiero po kilku miesiącach i wielu moich interwencjach Netia łaskawie mnie o tym poinformowała i przepisała umowę na 2 mb. Problem jednak nie zakończył się na tym.
Nadal były notoryczne przerwy w dostawie internetu, nadal wisiałam na telefonie, nadal zgłaszałam awarie.
Już się cieszyłam, że umowa się kończy kiedy to na kilka dni przed jej definitywnym wygaśnięciem Netia ponownie odłączyła mi internet (dodam jeszcze, że nigdy nie zalegałam z opłatami). Cóż było robić- nty już raz zadzwoniłam aby zgłosić awarię. Wówczas uprzejma pani przyjmująca zgłoszenie, jeszcze bardziej uprzejmie poinformowała mnie, że i tak za kilka dni kończy mi się umowa, więc co to za różnica.
Nie doczekałam się usunięcia awarii.
Dlatego uważam, że Netia:
- oszukuje klientów,
- nie dotrzymuje warunków umowy,
- ospale reaguje na wszelkie zgłoszenia awarii wynikające z jej winy,
- wykazuje się brakiem elementarnego poszanowania dla klienta,

Na koniec dodam, że właśnie podpisałam umowę TP.

Pozdrawiam
B
 

CargO

Nowicjusz
Dołączył
10 Grudzień 2005
Posty
272
Punkty reakcji
1
Ja mam internetu od TP już kilka lat, nie ukrywam z poczatku było dużo problemów z nimi ale z czasem minęły. Od jakichś dwóch lat wszystko chodzi aż miło. Co do netii raczej wypowiadać się nie mogę bo nie znam nikogo kto by korzystał z ich usług.
 

PanGerard

Nowicjusz
Dołączył
6 Kwiecień 2010
Posty
27
Punkty reakcji
0
a korzysta ktoś z opcji łączonych Tepsy? (mam tu na myśli Neostradą + telewizja)
Pytam, bo jestem ciekawy opinii na temat tych usług.
 
Status
Zamknięty.
Do góry