Szpiedzy

scandal

Nowicjusz
Dołączył
23 Czerwiec 2007
Posty
271
Punkty reakcji
1
Wiek
43
Nie chodzi mi o 007 czy Janka Kolssa. Chodzi mi o prawdziwych szpiegów z okresu II wojny światowej.
Jakich znacie? Po której stronie walczyli?

Z tego co wiem to właśnie Polska miała najlepszy (i największy) wywiad z państw alianckich w czasie wojny. Jednak jednocześnie chyba najmniej doceniony.
Przeczytałam książkę Agent Zigzag - o jednym z najsłynniejszych podwójnych brytyjskich agentów. Wiem co nieco o "Cicero" ale co więcej?

Czy ktoś się interesował tym tematem? Bo ja jeszcze jestem zielona w nim :)
 

Cvahoo

Nowicjusz
Dołączył
7 Październik 2008
Posty
448
Punkty reakcji
6
Wiek
41
Miasto
Preston
Też się za bardzo na tym nie znam, ale spróbuj wyszukać w necie informacje o:

- Czerwona Orkiestra
- Richard Sorge

Polecam też książki Wołoszańskiego, jeśli się nie mylę napisał kilka o tajnych operacjach w XX wieku, między innymi w II WŚ. O tej Czerwonej Orkiestrze czytałem właśnie coś od niego (nie pamietam tytułu).
 

scandal

Nowicjusz
Dołączył
23 Czerwiec 2007
Posty
271
Punkty reakcji
1
Wiek
43
Z tego co się orientuję to Wołoszański sam był agentem.. SB?:)
Co nie zmienia faktu że cenię jego programy i książki :)
 

rooley12

Nowicjusz
Dołączył
26 Styczeń 2010
Posty
20
Punkty reakcji
0
ja polecam audycje wołoszańskiego na jego stronce internetowej, to te z radia zet i są naprawdę znakomite :) choć nieco sensacyjne
 

skoczek478

Nowicjusz
Dołączył
12 Kwiecień 2010
Posty
91
Punkty reakcji
7
Miasto
Zachodniopomorskie