Promocja w wyszukiwarkach

Agolek

Nowicjusz
Dołączył
27 Marzec 2009
Posty
23
Punkty reakcji
0
Małe firmy przeznaczają coraz większe środki na promocję swojej oferty w wysukiwarkach internetowych. W Polsce dominuje przede wszystkim promocja w Google, z racji największej popularności tego medium. Wg agencji Artefakt najczęściej małe firmy nie przeznaczają więcej niż 2000 zł na SEM. Warto jednak zauważyć, że w przypadku wyszukiwarek internetowych, reklama dociera do potencjalnego klienta w momencie, w którym poszukuje informacji. Czy internet wyprze w przypadku małych firm tradycyjne metody promocji jak plakat i ulotka?
 

zapiso

Nowicjusz
Dołączył
24 Sierpień 2010
Posty
7
Punkty reakcji
0
Internet to nie tylko wyszukiwarki (ich oddziaływanie ma ogromny zasięg!), to także m.in. własna strona lub wizytówka w sieci, wpisanie do katalogu firm, które od razu czynią naszą firmę bardziej medialną i nowoczesną, rośnie ona w oczach klienta, postrzegana jest za bardziej profesjonalną... Patrząc z perspektywy klienta, również jest to dla niego wygodne, kiedy może spokojnie przyjrzeć się ofercie i wybrać to, co odpowiada mu najbardziej ;) Zapiso.pl daje właśnie takie możliwości. W dzisiejszych czasach wszystko toczy się bardzo szybko, więc i informacje, które do nas docierają pojawiają się i znikają niemal natychmiast - w związku z tym tak wielkie powodzenie mają media społecznościowe i to one właśnie mają wielką szansę na wyparcie bardziej tradycyjnych metod reklamy, o których wspominasz (czyli ulotki, plakaty - formy drukowane). Z jednej strony robi się niesamowity natłok informacji, z drugiej Internet daje nam możliwość ogarnięcia i uporządkowania potrzebnych i przydatnych danych. Warto więc poznać te 'dobre' strony sieci i 'okiełznać potwora' ;)
 

bodokoks

Nowicjusz
Dołączył
13 Październik 2010
Posty
6
Punkty reakcji
0
Buzz marketing rulez :p ale co tam ja też mogę :p bez reklamy nie ma siana chyba że mamy stałych odbiorców i nie chcemy mieć nowych.
Większość firm korzysta z usług agencji interaktywnych ewentualnie zatrudnia własnych specjalistów z tej branży ale wiedzmy jedno a mianowicie to że marketing internetowy wciąż się zmienia i wymaga bardzo świeżego podejścia a jeden specjalista powiedzmy ds. marketingu nie jest wstanie ogarnąć nowości w branży SEM dobrać odpowiednie słowa kluczowe
przy tym zajmować się tworzeniem folderów firmy itd.
 

Kociak30

Nowicjusz
Dołączył
30 Wrzesień 2010
Posty
4
Punkty reakcji
0
Najskuteczniejsza forma promocji stron to wysoka pozycja w kluczowych wyszukiwarkach.
 

Koles29sdz

Nowicjusz
Dołączył
1 Grudzień 2009
Posty
30
Punkty reakcji
3
Najskuteczniejsza forma promocji stron to wysoka pozycja w kluczowych wyszukiwarkach.
Pewnie że pozycjonowanie stron tylko nie każdy właściciel firmy o tym wie,maja strony w internecie i często się pytają czemu nie ma wejść lub jest ich tak mało,jak zaczniesz tłumaczyć co i jak to mówią że osoba co im stronę robiła nic nie mówiła że będą musieli też zadbać o pozycjonowanie optymalizacje pod wyszukiwarki itd.
 

FestBaba

Nowicjusz
Dołączył
16 Listopad 2010
Posty
76
Punkty reakcji
0
Jest jeszcze mailing, który może wspierać działania firmy lub informować o nowościach czy wydarzeniach.

W sieci znalazłam dwa popularne serwisy mailingowe www.sare.pl oraz www.favore.pl

Tylko zawsze myślałam, że rozsyłanie e-maili jest tanie. No bo to tylko e-mail. Widać takie działania muszą być bardzo skuteczne, skoro jedna akcja mailingowa kosztuje parę tysięcy złotych.

Ciekawe skąd otakie serwisy pozyskują adresy e-mailowe?
 

zoska1

Nowicjusz
Dołączył
2 Grudzień 2010
Posty
23
Punkty reakcji
0
Najskuteczniejsza reklama to połączenie wszystkich wspomnianych wcześniej metod. Obecnie na rynku jest bardzo wiele firm oferujących takie kompleksowe usługi, jak Netimage na przykład, skuteczny a przy tym nie drogi .
 

Internetoholik

Nowicjusz
Dołączył
27 Grudzień 2010
Posty
11
Punkty reakcji
0
Wiek
34
Nie da rady wyprzeć takiej formy promocji bo ludzie będą z domu wychodzić choćby nie wiem co i zawsze na ulicy znajdzie się jakiś klient, niemniej jednak warto zauważyć że coraz więcej osób woli siedzieć w domu w ciepełku z kawusią w ręku i to właśnie internet dociera do największej rzeszy klientów.

Pozycjonowanie jest jedną z form promocji w internecie kolejną bardzo popularną są portale społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter i taka reklama dociera nie tylko wtedy gdy klient poszukuje informacji tylko może dowiedzieć się od znajomego. Większość firm sobie nie zdaje jeszcze sprawy z tego jaką moc ma internet w docieraniu do klienta i widzę to w swoim otoczeniu. Jeszcze trochę i małe firmy które działają na terenie małego miasteczka będą mogły się skutecznie reklamować na Facebook'u.

FestBaba adresy mailowe nie są drogie, można znaleźć ich bardzo dużo na allegro, tylko że z takiego kupna na parę tysięcy maili odpisze może 1% osób. Kupować mogą również od stron niszowych z forów internetowych lub po prostu sami mogą je zbierać tworząc strony niszowe i wtedy skuteczność jest trochę większa.

michal_z_bulowic pozycjonowanie to nie tylko zdobywanie linków. Większą wartość ma raczej dobrze dobrana treść na stronie i słowa kluczowe i to o to trzeba dbać najwięcej.
 

galanonim2

Nowicjusz
Dołączył
21 Październik 2010
Posty
41
Punkty reakcji
0
Małe firmy przeznaczają coraz większe środki na promocję swojej oferty w wysukiwarkach internetowych. W Polsce dominuje przede wszystkim promocja w Google, z racji największej popularności tego medium. Wg agencji Artefakt najczęściej małe firmy nie przeznaczają więcej niż 2000 zł na SEM. Warto jednak zauważyć, że w przypadku wyszukiwarek internetowych, reklama dociera do potencjalnego klienta w momencie, w którym poszukuje informacji. Czy internet wyprze w przypadku małych firm tradycyjne metody promocji jak plakat i ulotka?

Moim zdanie wyparłby, gdyby ludzie przestali wychodzić z domu (wiem, nie tylko w domu mamy dostęp do neta :)) Plakat, ulotka, gazeta i.t.p zawsze będzie dobrą formą reklamy, chociaż wydaje mi się, że internet dominuje na tym polu...
 

rossboss

Nowicjusz
Dołączył
9 Marzec 2011
Posty
7
Punkty reakcji
0
To prawda, internet to tylko kolejne medium w dotarciu do odbiorcy. Też sądzę, że obecnei przeważa na rynku. Ale tak jak wspomniales, gazety i ulotki nadal sa w cenie i rzeczywiście zawsze będą dobra reklamą.
 

Gadzeteo

Nowicjusz
Dołączył
11 Marzec 2011
Posty
3
Punkty reakcji
0
Jeśli chodzi o google adwords to jest dobra pukawka w potencjalnego klienta, ale też trzeba wiedzieć jak to robić, tzn. jakich tych słów kluczowych użyć, aby był ten dający zysk 'klik' i tu juz wchodzi w gre doświadczenie czyli metoda prób i błędów. Na nieprzemyślane słowa kluczowe nie ma sensu wydawać kasy.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie to 1 zasada: BYĆ WSZĘDZIE gdzie się da.. pisać wszędzie gdzie się da i robić to wszędzie gdzie sie da, z tym że jest 1 problem i haczyk.. jest to czasochłonne i trzeba to robić z sensem i pisać wartościową treścią (dosłownie i w przenośni).

Natomiast ulotki, plakaty i etc. to jak najbardziej dobry sposób na utrwalanie marki.
 
Do góry