Problem z autem!

Kylunio666

Nowicjusz
Dołączył
14 Luty 2007
Posty
50
Punkty reakcji
3
Wiek
36
Miasto
Tu i tam:) Wszędzie:)
Siemka!
Mam mały problem z Golfem III! Mianowicie od pewnego czasu jak odkręcam korek od oleju to jest na nim taki osad i za każdym razem jak go wytre to po przejechaniu krótkiego odcinka pojawia się znowu! Słyszałem wiele opinii na ten temat! Kolega mi mówił że to uszczelka pod głowicą ale płyn nie ucieka! A mechanik na warsztacie mi powiedział że to sie tak dzieje jak auto jeźdxi na krótkie dystanse i że jak sie nim przejade w dłuższą trase to powinno to zniknąć! Co się dzieje? Bo ja nie mam zielonego pojęcia! Wymieniłem nawet olej i to samo się dzieje!
 

GFdYx

Nowicjusz
Dołączył
29 Styczeń 2007
Posty
186
Punkty reakcji
0
Wiek
35
1. z czego jest ten osad??
2.zobacz w pojemniju na plyn chlodniczy czy jest olej, albo sprawdz czy ci sie zaczyna szybko " gotowac" silnik.

Jezeli nie masz zadnego z objawów w pkt. 2 to mozesz sie nie martwic o uszczelke pod głowca

a bierze ci wogóle olej?? ile ma przejechane??
 

Kylunio666

Nowicjusz
Dołączył
14 Luty 2007
Posty
50
Punkty reakcji
3
Wiek
36
Miasto
Tu i tam:) Wszędzie:)
Nie pobiera oleju! W płynie nie ma oleju! Wszystko sprawdzaliśmy z tym mechanikiem! No i to jest prawda że na krótkich odcinkach tak sie może dziać?
 

yeti86

Nowicjusz
Dołączył
9 Czerwiec 2006
Posty
2 399
Punkty reakcji
0
Wiek
38
Miasto
Jarocin
ja cie zaprosze na vwzone.pl albo vwgolf.pl raczej miejsce bardziej odpowiednie ku temu
 

*Ktosik:D

rozhuśtywacz brzóz
Dołączył
21 Luty 2006
Posty
850
Punkty reakcji
0
Wiek
39
Miasto
NeverLand
Ja w golfie2 miałem taki osad na korku..z oleju ale koloru jak kawa z mlekiem to była wina uszczelki pod głowicą..tyle że mi płyn spierniczał litrami..i wogóle sie miąchało :D
 

GFdYx

Nowicjusz
Dołączył
29 Styczeń 2007
Posty
186
Punkty reakcji
0
Wiek
35
jak płyn uciekał, to wtedy jest winna uszczelka pod głowica, a to co miałes na korku to był olej z woda.
 

Kylunio666

Nowicjusz
Dołączył
14 Luty 2007
Posty
50
Punkty reakcji
3
Wiek
36
Miasto
Tu i tam:) Wszędzie:)
No to właśnie na korku osad jest takiego koloru jak kawa z mlekiem! Tylko że płyn mi wogóle nie ucieka! Olej już wymieniałem!
 

*Ktosik:D

rozhuśtywacz brzóz
Dołączył
21 Luty 2006
Posty
850
Punkty reakcji
0
Wiek
39
Miasto
NeverLand
Jesli wody ci nie ubywa, a oleju nie przybywa..to może faktycznie wina wilgoci w oleju która sie ujawnia jak silnik nie jest dobrze dogrzany... może warto by było przegonić autko :D
 

GFdYx

Nowicjusz
Dołączył
29 Styczeń 2007
Posty
186
Punkty reakcji
0
Wiek
35
to może faktycznie wina wilgoci w oleju która sie ujawnia jak silnik nie jest dobrze dogrzany... może warto by było przegonić autko :D

zgadzam sie z tym, lepiej tak zrób, zanim bedziesz podejmował decyzje o jakiejs naprawie
 
S

Silvesters

Guest
Nie wiem czego to jest wina ale spotkalem sie z tym u mamy w jej bujace.. Tez nic nie ubywa i nie przybywa.. to poprostu jakies tam opary sie osadzaja!! Bez paniki:)
 

Focus

Nowicjusz
Dołączył
17 Grudzień 2005
Posty
198
Punkty reakcji
0
Wiek
35
Miasto
Lublin
witam!słuchaj mam fieste rocznik 99r. mam ten sam problem. napewno uzywasz oleju syntetycznego.I otuz, tez pod pokrywka oleju zaobserwowałem zbierający sie asad koloru kawa z mlekiem. Po wytarciu i przejechaniu krutkiej trasy osad pojawiał sie znowu.Lecz gdy byłem w trasie i zrobiłem ponad 700km w ciągu 1 dnia i gdy zajrzałęm do wlewu oleju po osadzie nie było śladu. teraz robiąc 10km dziennie do pracy i spowrotem problem sie powtarza, wiec mysle ze autem poprostu trzeba jezdzic i tyle...!xD
 

Kylunio666

Nowicjusz
Dołączył
14 Luty 2007
Posty
50
Punkty reakcji
3
Wiek
36
Miasto
Tu i tam:) Wszędzie:)
Właśnie stosuje się teraz do tego co powiedzieliście! Od tygodnia nim jeżdże do miasta i z powrotem i widzę zmiany zachodzące właśnie przy silniku! Może pod korkiem znika powoli ten osad i jeszcze jest ale coraz mniej ale dzieje się coś innego! Na zimnym silniku mam 1000 obr./min a jak się nagrzeje to wskazówka spada do 800 obrotów! Kolega mówił żeby podkręcić mu coś dzięki czemu zwiększy obroty ale nie jestem pewien czy można takie coś zrobić i czy nie będzie szkodliwe dla silnika? Podkerślając że wcześniej autko śmigało jak marzenie i mimo iż silnik jest 1.4 to cały czas była wskazówka na 1000obr./min!! Co sie z nim znowu dzieje? Czy mam sie go pozbyć? Dlaczego tak świruje?
 

yeti86

Nowicjusz
Dołączył
9 Czerwiec 2006
Posty
2 399
Punkty reakcji
0
Wiek
38
Miasto
Jarocin
nic nie świruje, jak spadną obroty jałowe na ciepłym silniku i nie gaśnie to jest ok, wynika to z tego że jak silnik jest rozgrzany to "lżej sie mu pracuje" zupełnie normalne.
 
Dołączył
20 Marzec 2007
Posty
42
Punkty reakcji
0
Wiek
44
Miasto
małointeresujące
to nie wina obrotów
jest kilka opcji:

1 - samochód ma instalacje gazowa - i to normalna sprawa wtedy
2 - ma nieszczelnosci - i tu uwaga - jak zaniedbacie - planowanie głowicy murowane

3 - mieszanie olejow to juz masakra - np. castrol wogole nie miesza sie z innymi i potem sie robi problem....jesli musicie dolewac to zawsze taki sam rodzaj - ale jak uzywacie castrola to lejcie tylko castrol - jak innego - to tylko inny - taka zasada

osad przy dluzszej jezdzie znika - nic dziwnego - zmywa go goracy olej, co nie oznacza ze problem sie rozwiazal
 
Do góry