prawa konsumenta

Anittkaaaa

Nowicjusz
Dołączył
11 Lipiec 2006
Posty
363
Punkty reakcji
0
Wiek
34
Miasto
Elblążkowo
Nie wiedzialam gdzie zamiescic ten temat w razie czegos prosze o przelozenie.

Mam takie pytanie odnosnie praw konsumenta, moze ktos sie tym interesuje i bedzie wiedzial.

Dzisiaj byli odwozeni moi znajomi na lotnisko z powodu ogromnych korkow zamiast 1h jechali 3h na lotnisko. Byla ich trojka. Samolot mial odlatywac za 30min mimo wszystko nie zostali oni wpuszczeni na poklad. Rowniez z nimi nie weszlo 13 innych osob bedacych w tej samej sytuacji. Czy tak mozna zrobic? Skoro samolot i tak jeszcze nie odlecial, a spoznilo sie razem okolo 15 osob z nie ich winy... Czy moga oni ubiegac sie o zwrot pieniedzy za bilet badz zasponsorowanie lotu w innym terminie?

Z gory dziekuje za odpowiedzi.
 

Meszek

Nowicjusz
Dołączył
29 Maj 2008
Posty
364
Punkty reakcji
2
Wiek
39
Miasto
Katowice
Może do działu ... turystyka? ;)

A co do tematu, to wszystko zależy od tego, czy osoby te przeszły już odprawę. Pamiętajmy, że trwa ona czasem dość długo, a lotnisko musi trzymać się swoich procedur. Spóźnienie nie wynika też z winy przewoźnika i gdyby miał robić wyjątki za każdym razem, to obawiam się, że żaden samolot nie odlatywałby w zaplanowanym czasie.

Jeśli oczywiście wyglądało to tak, jak opisałem powyżej, to myślę, że można poprosić pracowników lotniska o przemianowanie lotu tak, by mogli odlecieć następnym. Nie sądzę, by musieli tutaj dopłacać. Ewentualnie pokryją jakieś drobne koszta.
 

Lobo2007

Wyjadacz
Dołączył
25 Wrzesień 2007
Posty
10 249
Punkty reakcji
381
Wiek
44
A gdyby samolot na nich poczekał, to kto by zapłacił za opóźnienie, tym co byli na czas na lotnisku?
 

Tendencjusz

-- . .-. -.- ..- .-. -.--
Dołączył
15 Marzec 2008
Posty
1 602
Punkty reakcji
69
Zdecydowanie przewoźnik (przelotnik?) ma prawo mieć swoje procedury. To w zasadzie wszystko w tym temacie.
 
Do góry