wielki_mis
Nowicjusz
Ładnie pięknie, tylko nie wiem co z tym ma miiec wspolnego państwo? Tak, tak Janosikowanie jest najlepsze. Ukraść kierowcy i dać kolejarzowi! Ot co! Bo cel uświęca środki tak? A gdzie zasady?
Adam
A ma wspólnego bo państwo musi brać pod uwagę wszystkie czynniki a nie tylko prosta ekonomie jaką uprawiasz.
Jest czynnik ekologiczny i czynnik bezpieczeństwa. Ile jest wypadków na drogach i ile cierpień.A to tez przekłada sie na czynnik ekonomiczny odszkodowania czy też leczenie.
Jak słusznie stwierdził serwor przewozy towarowe nie są dotowane i na siebie. PKP CARGO ma zysk i też spółki prywatne które zaczynają ostro konkurować z nim.
A nikt nie zabiera kierowcy bo tu raczej chodzi o tranzyt który wcale nie musi być prowadzony drogami.
I ten kierowca też nie straci bo i tak będzie musiał być w tym pociągu by potem jechać dalej.A może nawet przedsiębiorca zyska jeśli cena przewozu będzie niższa niż koszt jazdy po drodze.
Właśnie co mnie nie przekonuje do twojej partii to chęć pochopnych działań.
Jeśli chce się zrozumień taką firmę jak PKP trzeba wróć do początku zmian ustrojowych.
PKP w roku 90-tym zatrudniał koło 500 000 ludzi miał bagaż w postaci różnych nie ekonomicznych rzeczy jak mieszkania różnego budynki czy tez ziemia które nie były konieczne do działania ekonomicznego.Według ciebie należało tych wszystkich ludzi zwolnić niech zbierają puszki.
Jednak przez te lata w miarę bez konfliktowo zmniejszyć zatrudnienie do jak się nie mylę 160 000 zatrudnionych w całej sieci PKP.
Rozbito PKP na mniejsze spółki>PKP CARGO - czyli przewozy towarowe są już dochodowe,PKP INTERCITY czyli pociągi ekspresowe są też dochodowe.PKP energetyka też jest dochodowa.Sprywatyzowano ośrodki wypoczynkowe pracownicze,czy tez oddzielono od PKP koleje linowe czy koleje miejskie.PKP CARGO jest przymierzane do prywatyzacji.Według twojej partii już w latach 90 ci ludzie byliby na bruku i ciekawym gdzie by oni pracowali.