Ostrzeżenie przed sklepem Skyprojekt.pl

AleksyDwaKleksy

Nowicjusz
Dołączył
31 Lipiec 2012
Posty
5
Punkty reakcji
0
Witam!
31 grudnia zamówiłem w sklepie skyprojekt.pl konsolę Nintendo 3DS XL: http://skyprojekt.pl...dowa-etui.html.
03.01.2013r. przesyłka została dostarczona do mnie, konsola od pierwszego dotknięcia ekranu rysikiem była używana z dwiema folijkami hori, była używana tylko w domu i to przez bardzo krótki czasu, łącznie może 2 godziny, gdyż jestem bardzo czuły na efekt 3D
i nie mogłem z niej korzystać w tym trybie, notomiast bez 3D piksele były strasznie widoczne, towar nie spełnił moich oczekiwań. Odesłałem ją 07.01.13, została dostarczona w dniu 08.01.2013. Konsola była używana w etui i z dwiema foliami hori, zdjąłem ją przed włożeniem do kartonika przed wysyłką. Opakowanie zostało otwarte poprzez rozcięcie taśmy, nie zostało uszkodzone najmniejszym stopniu. Towar wrócił w takim stanie, w jakim przyszedł, w dodatku starannie zapakowany. Wysłałem ją kurierem "Siódemka".
Skontaktowałem się ze sklepem w 09.01.13r, by zapytać się czy przesyłka doszła, dostałem informację, że tak, ale jest nieotwarta. Dostałem w odpowiedzi taką wiadomość:






witam

jest taka konsola

wczoraj zostala odebrana

kolega który się tym zajmuje zglaszal ze to towar jest otwarty i nosi slady uzytkowania na któryms z ekranow

jutro się tym zajmiemy




Wysłałem maila, że to jest niemożliwe, napisałem, że mam zdjęcia zrobione przed wysyłką, wraz z datą (co jest prawdą) i nie doczekałem się odpowiedzi, napisałem, że w razie czego skieruję sprawę do sądu (pozew cywilny).
W czwartek (10.01.13r) zadzwoniłem do sklepu i dowiedziałem się, że paczka jest jeszcze nieotwarta i czeka na swoją kolej, co przeczy poprzedniej wiadomości. W piątek również zadzwoniłem i usłyszałem to samo.
Dzisiaj również napisałem maila z pytaniem, kiedy zostanie dokonana wpłata na moje konto i nie doczekałem się odpowiedzi. Zadzwoniłem po godzinie 17 i zapytałem o moje zamówienie, w odpowiedzi usłyszałem, że jestem tym panem, co straszy prawnikami, a jak zapytałem kiedy się czegoś dowiem, pan z obsługi powiedział, że "paczka gdzieś teraz sobie leży" i mam czekać na maila. Biorąc pod uwagę pierwszego maila, sklep nie ma zamiaru przyjąć paczki, chociaż przy umowie zawieranej na odległość mam do tego prawo. Napisali, że jeden z ekranów nosi ślady użytkowania, chociaż nawet nie otworzyli paczki. Niemożliwym jest, by ekran nosił ślady użytkowania, jeśli między pierwszym i ostatnim dotknięciem rysika była na nim folia.
W dodatku zgodnie z prawem sklep ma obowiązek niezwłocznie oddać pieniądze, w terminie nie dłuższym niż 14 dni.






Art. 7.
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie
dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1.
2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy
za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument
jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega
zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach
zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą
się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.


i



3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.






Co to znaczy niezwłocznie? Dlaczego paczka "sobie leży"?
Paczka jest od zeszłego wtorku u sprzedawcy, nikt nie kwapi się, by oddać pieniądze, nikt nie odpisuje na moje maile, sam muszę dzwonić i jestem bezczelnie zbywany. Jeszcze gwoli ścisłości, dodałem do paczki pisemną rezygnację z zakupu oraz wysłałem takiego maila:






Rezygnuję z zakupu w terminie krótszym niż 10 dni od zawarcia umowy kupna na odległość. Taką samą informację zawarłem na piśmie, które zostało dołączone do przesyłki, która została Państwu dostarczona wczoraj, tj. 08.01.2013r. o godzinie 18:42.

Zwróciłem kompletny zestaw, tj. konsolę ze stylusem, całą zawartość pudełka od 3DS XL (książeczki itd, nawet nie były wyciągane), etui, ładowarkę samochodową, przejściówkę na gniazdko 230V, kartę 4GB oraz paragon. Sam zachowałem kopię paragonu, dowód nadania przesyłki, oraz dokładne zdjęcia wykonane przed wysyłką, tj. w dniu 07.01.13r o godzinie 17. Nr. listu przewozowego to xxxxxxxxxxx, wysłane firmą przewozową "Siódemka". Przesyłka została odebrana wczoraj przez Pana xxxxxx. Konsola jest w stanie idealnym, nie nosi śladów użytkowania, tak samo, jak i reszta zestawu, co potwierdzają wykonane przeze mnie zdjęcia. Proszę o zwrot pieniędzy na konto, tj.



Nr konta: xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx

xxxxxxxxxx

xxxxxxxxxx
Na piśmie również zawarłem informację dot. prośby o zwrot na konto. Proszę o informację, kiedy przelew zostanie wykonany. Należna mi kwota to 599zł. Mój nr. kontaktowy: xxxxxxxxx.



Pozdrawiam serdecznie

xxxxxxxxxxxxxxx



Przestrzegam Was przed tym http://skyprojekt.pl/ sklepem. Jeśli nie oddadzą mi pieniędzy, to składam pozew cywilny, mam dokumentację, zdjęcia itp. i nikt mi nie wmówi, że konsola wróciła w stanie naruszonym.
Jutro udaje się do rzecznika praw konsumenta. Nikomu nie polecam!
 
Do góry