bawi mnie ciągłe wymyślanie nowych terminów na podobno zupełnie nowatorskie działania
marketing is marketing i twierdzenie, że nie ma potrzeb, których nie mamy, ale takie, o których jeszcze nie wiemy, mówi wg mnie wszystko
bo przecież robiąc reklamę kierowaną do kogokolwiek kierujemy ją tak naprawdę do czyjegoś mózgu, to na nim od lat ludzie od reklamy opierają swoje chwyty, to jego chcą "zakręcić" w taki sposób, by ustawił się na konsumpcję
kierowanie do kogoś reklamy to raz, a podświadoma próba wciśniecia mu danego towaru( bądz skłonienie go do takiego, a nie innego postępowania) to dwa. Ponieważ reklama powinna być jawna.
Reklama ukryta
• Jest to zachęcanie do nabywania towarów lub usług w taki sposób, że odbiorca reklamy ma wrażenie, iż jest ona neutralną, obiektywną informacją o tych towarach czy usługach
• Art. 16 ust. 1 pkt 4 stanowi, że czynem nieuczciwej konkurencji jest wypowiedź, która zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji.
• Skoro zachęca do nabywania towarów lub usług, to jest w niej element charakterystyczny dla każdej reklamy (bardziej lub mniej zakamuflowany)
• Skoro sprawia wrażenie neutralnej informacji to jest to nieuczciwe.
• Przykładowe postacie reklamy ukrytej:
-Reklama odredakcyjna (kryptoreklama)
-Reklama w opiniach, testach i ekspertyzach naukowych
-Lokowanie produktu (product placement)
-Reklama w przewodnikach, encyklopediach, słownikach
-Reklama wykorzystująca głos lub wizerunek osób występujących w programach informacyjnych,
-Reklama podprogowa (subliminalna)
obowiązują 2 ustawy z zakresu zwalczania nieuczciwych działań rynkowych
--> 16.4.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
-->23.8.2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym