Neuromarketing

B

benjamima

Guest
ja szczerze mówiąc wątpię w przekaz podprogowy - wiem, że niby jest to przebadane itp, ale po prostu nie wierzę w mechanizm działania. jako osoba racjonalna podejmuję decyzje po namyśle, a nie pod wpływem impulsu...
 

koles git

Nowicjusz
Dołączył
17 Lipiec 2010
Posty
312
Punkty reakcji
9
Miasto
Świat
bawi mnie ciągłe wymyślanie nowych terminów na podobno zupełnie nowatorskie działania

marketing is marketing i twierdzenie, że nie ma potrzeb, których nie mamy, ale takie, o których jeszcze nie wiemy, mówi wg mnie wszystko

bo przecież robiąc reklamę kierowaną do kogokolwiek kierujemy ją tak naprawdę do czyjegoś mózgu, to na nim od lat ludzie od reklamy opierają swoje chwyty, to jego chcą "zakręcić" w taki sposób, by ustawił się na konsumpcję
 

kika868686

Master
Dołączył
21 Czerwiec 2009
Posty
2 568
Punkty reakcji
130
bawi mnie ciągłe wymyślanie nowych terminów na podobno zupełnie nowatorskie działania

marketing is marketing i twierdzenie, że nie ma potrzeb, których nie mamy, ale takie, o których jeszcze nie wiemy, mówi wg mnie wszystko

bo przecież robiąc reklamę kierowaną do kogokolwiek kierujemy ją tak naprawdę do czyjegoś mózgu, to na nim od lat ludzie od reklamy opierają swoje chwyty, to jego chcą "zakręcić" w taki sposób, by ustawił się na konsumpcję

kierowanie do kogoś reklamy to raz, a podświadoma próba wciśniecia mu danego towaru( bądz skłonienie go do takiego, a nie innego postępowania) to dwa. Ponieważ reklama powinna być jawna.

Reklama ukryta
• Jest to zachęcanie do nabywania towarów lub usług w taki sposób, że odbiorca reklamy ma wrażenie, iż jest ona neutralną, obiektywną informacją o tych towarach czy usługach
• Art. 16 ust. 1 pkt 4 stanowi, że czynem nieuczciwej konkurencji jest wypowiedź, która zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji.
• Skoro zachęca do nabywania towarów lub usług, to jest w niej element charakterystyczny dla każdej reklamy (bardziej lub mniej zakamuflowany)
• Skoro sprawia wrażenie neutralnej informacji to jest to nieuczciwe.
• Przykładowe postacie reklamy ukrytej:

-Reklama odredakcyjna (kryptoreklama)
-Reklama w opiniach, testach i ekspertyzach naukowych
-Lokowanie produktu (product placement)
-Reklama w przewodnikach, encyklopediach, słownikach
-Reklama wykorzystująca głos lub wizerunek osób występujących w programach informacyjnych,
-Reklama podprogowa (subliminalna)

obowiązują 2 ustawy z zakresu zwalczania nieuczciwych działań rynkowych

--> 16.4.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
-->23.8.2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
 

lasiczka_poznan

Nowicjusz
Dołączył
14 Luty 2009
Posty
404
Punkty reakcji
0
jak swego czasu prowadzacy na zjeciach w AP Edu mowil o neuromarketingu nie chcialo mi sie wierzyc, ale dzisiaj juz mysle inaczej. pracuje w branzy marketingowej i wiem ze firmy sie tym ineteresuja. zreszta mysle ze w tym kierunku sie marketing bedzie rozwijal. ale czyz nie jest to troche przerazajace?
 

kika868686

Master
Dołączył
21 Czerwiec 2009
Posty
2 568
Punkty reakcji
130
jak swego czasu prowadzacy na zjeciach w AP Edu mowil o neuromarketingu nie chcialo mi sie wierzyc, ale dzisiaj juz mysle inaczej. pracuje w branzy marketingowej i wiem ze firmy sie tym ineteresuja. zreszta mysle ze w tym kierunku sie marketing bedzie rozwijal. ale czyz nie jest to troche przerazajace?

że na robią pranie mózgu? no przerażające, ale jeszcze gorsze jest to, że nic z tym nie możemy zrobić .
 
Do góry