Klanarchia RPG

Furiath

Nowicjusz
Dołączył
22 Maj 2009
Posty
6
Punkty reakcji
0
Chciałbym Wam się pochwalić, bo siedziałem nad tym ładne 3 lata i włożyłem mnóstwo wysiłku. Także nie spodziewajcie się obiektywnej prezentacji :p

99.jpg


Grupa ustatkowanych zawodowo osób postanowiła spełnić się w swoim hobby i napisaliśmy grę z myślą o ludziach, którzy lubią fantastykę, kino rozrywkowe, a przede wszystkim gry komputerowe. Którzy gdzieś kiedyś coś słyszeli o rozrywce typu RPG, kojarzą ją z komputerowych Baldursów, Obliviona, czy Wiedźmina, z opowieści na forach, ale nigdy jeszcze nie mieli okazji wziąć udziału w takiej grze towarzyskiej osobiście.

Zależało nam, aby wydać taką grę, która wprowadzi do hobby jakim jest RPG wielu graczy komputerowych, wciągnie na wiele lat i będzie się ją potem z sentymentem wspominać przez lata (jak ja obecnie wspominam komputerówki, które wprowadziły mnie w temat RPGów typu Eye of The Beholder, Ultima, czy Fallout). Tak powstała Klanarchia.

W skrócie Klanarchia opowiada o zmaganiach wolnych ludzi z Ciemnością w dekoracjach świata, który wieki temu został zniszczony przez demony. Obecnie na jego ruinach rodzi się nowa cywilizacja: setki porozrzucanych klanów przynależących do jednej z wielkich czterech Wolnych Rodzin jednoczą się, aby przeciwstawić się potędze upiorów i ich sług.

Konwencja fantasy horror odcisnęła mocne piętno na grze: od tematyki, poprzez ilustracje i dostępne bohaterom moce i możliwości. Chcieliśmy, aby gra wręcz ociekała klimatem mrocznej cywilizacji opartej na magii i prymitywnej technologii.
Dużo miejsca poświęciliśmy na wyjaśnienie, jak rozpocząć zabawę z RPG, na czym to dokładnie polega i jak grać w Klanarchię. Czytelnik dowie się, jak poprzez różne tricki i techniki narracyjne tworzyć nastrój i przede wszystkim co zrobić, aby z gry wycisnąć maksymalnie wiele grywalności. Przy miodności gry czerpaliśmy wzorce ze sprawdzonych motywów (np. z komputerówek) - dołączyliśmy takie smaczki jak kombosowanie manewrów bojowych, mechanizm sporów społecznych, czy mechaniczne bonusowanie dla graczy, którzy wspomagają klimat.

Całość podana jest w taki sposób, aby nie tylko granie sprawiało wiele satysfakcji, ale sama lektura była potężną inspiracją dla wyobraźni: bogaty opis szczegółów krainy zwanej Rubieżą (wraz z duża mapą formatu A1!), fabularyzowane wstawki, piękny layout, full kolor 424 strony (!), 130 ilustracji, a nawet komiks. W sam raz, by przed snem wertować podręcznik gry i poczytać o niektórych aspektach świata lub sposobach zabawy.
smile.gif


Grę testowało 80 osób przez dwa lata, znaleźliśmy wydawcę (Copernicis - wydał u nas takie hity jak Cyberpunk i Warhammera) aż po wielu miesiącach, wreszcie oddaliśmy Klanarchię RPG do druku . Premiera ok. 30 czerwca +/- 7 dni.

Więcej szczegółów na stronie informacyjnej:
klanarchia.pl

ale jeśli jesteście zainteresowani, to chętnie tutaj odpowiem na Wasze pytania.
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
W takim razie ja mam dwa pytania:
1.W jakich sklepach będzie dostępny ów podręcznik? (Markety, kioski?)
2.DLACZEGO TAK DŁUGO?! :D

Możecie być pewni, że macie już gracza :p
 

Furiath

Nowicjusz
Dołączył
22 Maj 2009
Posty
6
Punkty reakcji
0
Z tego, co wiem od Wydawcy (my jesteśmy autorami, nie mamy wpływu na sprzedaż i dystrybucję) podręcznik będzie dostępny we wszystkich sklepach, które prowadzą sprzedaż RPGów. Na pewno też będzie go można dostać na Allegro albo w sklepach internetowych: rebel.pl. Niestety, podręcznik będzie wtedy droższy o 30 zeta niż zamówiony dzisiaj w przedsprzedaży bezpośrednio w sklepie wydawcy, przedsprzedaż trwa do 5 czerwca i na dokładkę dodawana będzie za darmo kość jaką zrobił najbardziej znany światowy producent kości specjalnie dla nas oraz plakat mapy świata.
Przedsprzedaż:
www.sklep.copcorp.pl/

Mapa świata dołączona do gry w formacie a1 (ok. 50 cm na 80 cm);
Projekt kości dziesięciościennych q-workshop dla Klanarchii (w sklepach kości od 30 czerwca)

Długo - tyle czeka się w drukarni, która gwarantuje dobrą jakość papieru (full kolor, kreda, 424 strony);
 

Qon

Eksperfekcjonista
VIP
Dołączył
21 Grudzień 2006
Posty
7 886
Punkty reakcji
184
Miasto
Alpha Centauri
Fajnie, że ktoś jeszcze walczy o dobre papierowe RPG. Pozdrawiam i życzę powodzenia!
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
Mam rozumieć, że przedsprzedaż trwa do 5 czerwca za 99 zł? Hmm, wygląda to opłacalnie. Jednak trzeba to kupić w internecie, tak? Czy jest inne wyjście na kupienie przedsprzedażnych podręczników? Niedługo mam urodziny i taki podręcznik byłby całkiem fajny :p
 

Furiath

Nowicjusz
Dołączył
22 Maj 2009
Posty
6
Punkty reakcji
0
Przedsprzedaż do 5 czerwca tylko w internecie za 99 zeta.

Po premierze dopiero podręcznik pojawi się w sklepach za 130 zł.
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
A koszty za przesyłkę? Jak nie ma, to super ^^ A jak są, to ile trzeba zapłacić?
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
Rozumie, 107 złoty trzeba zapłacić.

Dobra, a teraz pytanie takie o grze:
Czy postacie tam są już "gotowe" czy można je robić od podstaw?

Na stronie pisze, że gra się profesjonalistami więc nie wiem.
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
Grę dostałem, tylko specjalne kości Klanarchii nie :/ Szkoda. Trochę później one dojdą.
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
Podręcznik bardzo dobrze zrobiony. Wszystko ładnie opisane.
Jeszcze w to nie grałem, bo nie przeczytałem całego z powodu bycia na kolonii. Bardzo ciekawe klasy postaci. Tak trzymać! Ocena maksymalnie pozytywna.
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
Z tego co wyczytałem jeden z archetypów może coś przywoływać. Muszę to przeczytać spokojnie i od początku ;P
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
To ja się podpiszę pod tym pytaniem? :p :)cenzura:a się chyba zaczynam wciągać w to rpg)
wciągasz? mnie tak wciągnęło, i tyle lat się to kumulowało, że ledwie zacząłem, a chce sprawdzić siedem klas, druid, tzn, jestem, jeszcze tempest, różnokształtny, geomancer, pan szarosinych, akolita skóry i mag żywiołów, może i niektóre klasy są bezsensowne i na siłe robione, ale fanularnie może być bardzo ciekawy taki akolita skóry :D

Z tego co wyczytałem jeden z archetypów może coś przywoływać. Muszę to przeczytać spokojnie i od początku ;P
e tam przywołanie, a gdzie zwierzęce formy, gdzie zastraszanie roślin itp, :D
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
Ja może w ciągu tygodnia zagram sobie pierwszą sesyjkę w to :) Zapowiada się nieźle, pewnie zrobię wiedźmiarza :) Chociaż póki co chyba mam większą ochotę na exalted...Nie ma to jak epicki heroic :)
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Jakiś czas temu wpadł mi wreszcie w ręce pachnący świeżym drukiem (wspaniały aromat), nowy egzemplarz podręcznika do Klanarchii. Nie powiem, jestem pod wrażeniem. Umiejętnie połączono klimaty post-apo wraz z mroczną konwencją magii i miecza. Sam zainspirowany jestem hanzyckimi klanami, które są odpowiednikami sycylijskich rodzin mafijnych. Przy czym z postacią będę musiał poczekać, bo to mi najpierw przypada rola MG. Ogólnie rzecz biorąc autorom nie zabrakło inwencji twórczej. Klanarchia to swoiste połączenie komiksowych klimatów (przekontrastowane walki), mrocznej magii, mechanicznych tworów rodem z japońskich anime i lekkiego fetyszyzmu. Choć to pierwsza wersja systemu i jest nieco błędów, to ciężki, sugestywny klimat wynagradza niedociągnięcia. Polecam, bo to nietuzinkowy, oryginalny świat.

Co do druidów, o których wspominał Bishop. Jest pewien szczep zamieszkujący lasy, który łączy ludzi z drzewami tworząc koszmarne kreatury. Przy czym to splugawiona organizacja, więc kierowanie takim druidem odpada. Magii jest jednakże sporo i można wybrać dla siebie np. Wybrańca Przodka (może wzywać opiekuńcze duchy) czy Śniącego (nawiązuje kontakt z innymi sferami rzeczywistości).
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
Caleb, także zrób sesję na forum ;) Tylko trudno by było kartę postaci zrobić (rzut kostką, rysowanie znaku itp). Ale może być ciekawie.
 
Do góry