Furiath
Nowicjusz
- Dołączył
- 22 Maj 2009
- Posty
- 6
- Punkty reakcji
- 0
Chciałbym Wam się pochwalić, bo siedziałem nad tym ładne 3 lata i włożyłem mnóstwo wysiłku. Także nie spodziewajcie się obiektywnej prezentacji
Grupa ustatkowanych zawodowo osób postanowiła spełnić się w swoim hobby i napisaliśmy grę z myślą o ludziach, którzy lubią fantastykę, kino rozrywkowe, a przede wszystkim gry komputerowe. Którzy gdzieś kiedyś coś słyszeli o rozrywce typu RPG, kojarzą ją z komputerowych Baldursów, Obliviona, czy Wiedźmina, z opowieści na forach, ale nigdy jeszcze nie mieli okazji wziąć udziału w takiej grze towarzyskiej osobiście.
Zależało nam, aby wydać taką grę, która wprowadzi do hobby jakim jest RPG wielu graczy komputerowych, wciągnie na wiele lat i będzie się ją potem z sentymentem wspominać przez lata (jak ja obecnie wspominam komputerówki, które wprowadziły mnie w temat RPGów typu Eye of The Beholder, Ultima, czy Fallout). Tak powstała Klanarchia.
W skrócie Klanarchia opowiada o zmaganiach wolnych ludzi z Ciemnością w dekoracjach świata, który wieki temu został zniszczony przez demony. Obecnie na jego ruinach rodzi się nowa cywilizacja: setki porozrzucanych klanów przynależących do jednej z wielkich czterech Wolnych Rodzin jednoczą się, aby przeciwstawić się potędze upiorów i ich sług.
Konwencja fantasy horror odcisnęła mocne piętno na grze: od tematyki, poprzez ilustracje i dostępne bohaterom moce i możliwości. Chcieliśmy, aby gra wręcz ociekała klimatem mrocznej cywilizacji opartej na magii i prymitywnej technologii.
Dużo miejsca poświęciliśmy na wyjaśnienie, jak rozpocząć zabawę z RPG, na czym to dokładnie polega i jak grać w Klanarchię. Czytelnik dowie się, jak poprzez różne tricki i techniki narracyjne tworzyć nastrój i przede wszystkim co zrobić, aby z gry wycisnąć maksymalnie wiele grywalności. Przy miodności gry czerpaliśmy wzorce ze sprawdzonych motywów (np. z komputerówek) - dołączyliśmy takie smaczki jak kombosowanie manewrów bojowych, mechanizm sporów społecznych, czy mechaniczne bonusowanie dla graczy, którzy wspomagają klimat.
Całość podana jest w taki sposób, aby nie tylko granie sprawiało wiele satysfakcji, ale sama lektura była potężną inspiracją dla wyobraźni: bogaty opis szczegółów krainy zwanej Rubieżą (wraz z duża mapą formatu A1!), fabularyzowane wstawki, piękny layout, full kolor 424 strony (!), 130 ilustracji, a nawet komiks. W sam raz, by przed snem wertować podręcznik gry i poczytać o niektórych aspektach świata lub sposobach zabawy.
Grę testowało 80 osób przez dwa lata, znaleźliśmy wydawcę (Copernicis - wydał u nas takie hity jak Cyberpunk i Warhammera) aż po wielu miesiącach, wreszcie oddaliśmy Klanarchię RPG do druku . Premiera ok. 30 czerwca +/- 7 dni.
Więcej szczegółów na stronie informacyjnej:
klanarchia.pl
ale jeśli jesteście zainteresowani, to chętnie tutaj odpowiem na Wasze pytania.
Grupa ustatkowanych zawodowo osób postanowiła spełnić się w swoim hobby i napisaliśmy grę z myślą o ludziach, którzy lubią fantastykę, kino rozrywkowe, a przede wszystkim gry komputerowe. Którzy gdzieś kiedyś coś słyszeli o rozrywce typu RPG, kojarzą ją z komputerowych Baldursów, Obliviona, czy Wiedźmina, z opowieści na forach, ale nigdy jeszcze nie mieli okazji wziąć udziału w takiej grze towarzyskiej osobiście.
Zależało nam, aby wydać taką grę, która wprowadzi do hobby jakim jest RPG wielu graczy komputerowych, wciągnie na wiele lat i będzie się ją potem z sentymentem wspominać przez lata (jak ja obecnie wspominam komputerówki, które wprowadziły mnie w temat RPGów typu Eye of The Beholder, Ultima, czy Fallout). Tak powstała Klanarchia.
W skrócie Klanarchia opowiada o zmaganiach wolnych ludzi z Ciemnością w dekoracjach świata, który wieki temu został zniszczony przez demony. Obecnie na jego ruinach rodzi się nowa cywilizacja: setki porozrzucanych klanów przynależących do jednej z wielkich czterech Wolnych Rodzin jednoczą się, aby przeciwstawić się potędze upiorów i ich sług.
Konwencja fantasy horror odcisnęła mocne piętno na grze: od tematyki, poprzez ilustracje i dostępne bohaterom moce i możliwości. Chcieliśmy, aby gra wręcz ociekała klimatem mrocznej cywilizacji opartej na magii i prymitywnej technologii.
Dużo miejsca poświęciliśmy na wyjaśnienie, jak rozpocząć zabawę z RPG, na czym to dokładnie polega i jak grać w Klanarchię. Czytelnik dowie się, jak poprzez różne tricki i techniki narracyjne tworzyć nastrój i przede wszystkim co zrobić, aby z gry wycisnąć maksymalnie wiele grywalności. Przy miodności gry czerpaliśmy wzorce ze sprawdzonych motywów (np. z komputerówek) - dołączyliśmy takie smaczki jak kombosowanie manewrów bojowych, mechanizm sporów społecznych, czy mechaniczne bonusowanie dla graczy, którzy wspomagają klimat.
Całość podana jest w taki sposób, aby nie tylko granie sprawiało wiele satysfakcji, ale sama lektura była potężną inspiracją dla wyobraźni: bogaty opis szczegółów krainy zwanej Rubieżą (wraz z duża mapą formatu A1!), fabularyzowane wstawki, piękny layout, full kolor 424 strony (!), 130 ilustracji, a nawet komiks. W sam raz, by przed snem wertować podręcznik gry i poczytać o niektórych aspektach świata lub sposobach zabawy.
Grę testowało 80 osób przez dwa lata, znaleźliśmy wydawcę (Copernicis - wydał u nas takie hity jak Cyberpunk i Warhammera) aż po wielu miesiącach, wreszcie oddaliśmy Klanarchię RPG do druku . Premiera ok. 30 czerwca +/- 7 dni.
Więcej szczegółów na stronie informacyjnej:
klanarchia.pl
ale jeśli jesteście zainteresowani, to chętnie tutaj odpowiem na Wasze pytania.