Hotelarstwo

nefretari88

Nowicjusz
Dołączył
6 Październik 2008
Posty
113
Punkty reakcji
0
Wiek
36
Witam, czy sa osoby ktore takowy kierunek studiow obraly?

moze jakas wymiana wiedzy? kto chetny?
 

szczygi

Nowicjusz
Dołączył
7 Kwiecień 2009
Posty
53
Punkty reakcji
0
Wiek
39
W praktyce nie wiem jak to jest. Ale jakoś sobie wielkiego popytu na to nie wyobrażam. Gdzie praca po tym? małe hoteliki - właściciele prowadzą, a w recepcji pracuje ktokolwiek znający angieslki i wyglądający jakoś. Hotele nad morzem/w górach... starsza pani na recepcji która siedzi od 30 lat tam i sie dobrze sprawdza... Wielkie hotele. Tam jest może praca dla ludzi po czymś takim... ale ile masz takich w PL? porównaj z ilością ludzi którzy corocznie kończą taki kierunek. I masz praktycznie tylko w największych miastach... Jednym słowem jakoś nie wyobrażam sobie świetlanej przyszłości w tym zawodzie ;)
 

BlueDreams

Nowicjusz
Dołączył
15 Wrzesień 2008
Posty
230
Punkty reakcji
4
Wiek
33
Ja w prawdzie nie studiuję jeszcze ale uczę się w technikum hotelarskim. Co do wypowiedzi .S. nie jest tak różowo w branży jak Ci się wydaje, nawet w moim mieście ( 18 tys mieszkańców), żeby pracować na recepcji dwugwiazdkowego hotelu trzeba mieć wykształcenie wyższe, mieć wiedzę w zakresie marketingu, ekonomii i rachunkowości, znać biegle co najmniej dwa języki. Nawet na stanowisko kelnerki nie przyjmują do hotelu po samej maturze. W mniejszych hotelach i podobnych obiektach wystarczy technik hotelarstwa, ale w większych juz trzeba mieć wykształcenie wyższe.

Moim zdaniem jest to przyszłościowy kierunek aczkolwiek nie łatwy. Hotelarstwo i turystyka w Polsce mocno się rozwija w ostatnim czasie, więc może to być dobry pomysł. Kierunek ten jest o tyle ciekawy że masz możliwość wyjechania na praktykę za granicę, praktycznie za darmo. Ja w czerwcu na przykład wyjeżdżam na 4 miesiące do Grecji :)

Pozdrawiam
 

szczygi

Nowicjusz
Dołączył
7 Kwiecień 2009
Posty
53
Punkty reakcji
0
Wiek
39