Honda Crx 1.6 16v Czy Nissan 200sx ?

wosl

Nowicjusz
Dołączył
28 Marzec 2006
Posty
163
Punkty reakcji
0
Wiek
37
Miasto
Underground
No witam serdecznie i mam takie pytanie ktory samochodzik bedzie lepszy bo juz troche sobie odlozulem i juz niedlugo przekrocze prog pieniezny i ojciec dolozy mi troche sianka do fury. Za bardzo nie wiem jak jezdzi sie nissanem ale miałem okazje przejechac sie CRXem i bardzo mi sie podobalo był po delikatnym tunningu (chip, wymiana zawieszenia i troche wyglad) przyspieszał całkiem niezle i ładnie terz trzymał sie w zakretach. Ciekawi mnie jak jezdzi sie tym nissanem bo mam mozliwosc kupienia za podobna cene co crx (10 000PLN) a co 2 l biturbo 16v to nie to samo co honda, obawiam sie tylko spalania takiego cacka. Ten crx na ktorego sie czaje to jak jezdzi sie spokojnie to na miescie pali 7-8 l (no 16 do max 20 przy naprawde sportowej jezdzie ) a tamte 2 literki to pewnie nie schodza ponizej 13 na miescie??

Z góry dzieki za pomoc.
 

NieMaLekko

Nowicjusz
Dołączył
4 Marzec 2006
Posty
173
Punkty reakcji
0
Wiek
18
Miasto
biorą się dzieci?
No witam serdecznie i mam takie pytanie ktory samochodzik bedzie lepszy bo juz troche sobie odlozulem i juz niedlugo przekrocze prog pieniezny i ojciec dolozy mi troche sianka do fury. Za bardzo nie wiem jak jezdzi sie nissanem ale miałem okazje przejechac sie CRXem i bardzo mi sie podobalo był po delikatnym tunningu (chip, wymiana zawieszenia i troche wyglad) przyspieszał całkiem niezle i ładnie terz trzymał sie w zakretach. Ciekawi mnie jak jezdzi sie tym nissanem bo mam mozliwosc kupienia za podobna cene co crx (10 000PLN) a co 2 l biturbo 16v to nie to samo co honda, obawiam sie tylko spalania takiego cacka. Ten crx na ktorego sie czaje to jak jezdzi sie spokojnie to na miescie pali 7-8 l (no 16 do max 20 przy naprawde sportowej jezdzie ) a tamte 2 literki to pewnie nie schodza ponizej 13 na miescie??

Z góry dzieki za pomoc.

A to twoje pierwsze auto?


Co do Nissana:

1. 2.0T bi-turbo to to napewno nie bylo bo 200sx'y mają single turbo
2. Jesli jechałeś tym modelem który chcesz kupić i jeśli kosztuje on w granicach 10tys pln to napewno nie bylo to 2.0T tylko 1.8T
3. Nissany 200sx jako takie jako takie dzielą się na (mowa tu o modelach sprzedawanych na europe):

a) 200sx s13 z silnikiem ca18det 1.8T: http://www.hiboox.com/images/a38d2b8.jpg
na japonie model ten nazywał sie 180sx (albo 169 albo 179 KM, nie pamietam) a w europie były dwie wersje, przed FL i po FL, różni je przedni zderzak (w wersji przed FL byl bardziej kanciasty, na zdjeciu jest po FL)

B) 200 sx
s14: http://silviars13.free.fr/images/nissan/S1...14%20-%2002.jpg
(okrągłe przednie światła)
s14a: http://www.hylander.de/200sx/upload/Noggler/IMG_0620.JPG
i owszem te autka miały silnik 2.0T sr20det i około 200Km
4. s13 owszem da sie spotkac z sr20det ale jest to swap, auto takie nie wystepowalo seryjnie
aha, w polsce wystepuje jeszcze 240sx s13, wolnossacy z silnikiem 2.4 N/A no i sa jeszcze warjace na temat 200sx'a w japoni np przod od jednej wersji tyl od drugiej ale w tym polapac sie ciezko a ja znawca tematu nie jestem.

5. jesli jezdziles juz autem rwd; panujesz dobrze nad samochodem; umiesz obchodzic sie z autem z turbo (czekamy przed ruszeniem i zgaszeniem olej co max 10 tys a tak to co 7-8); wiesz co daje turbo lag, mokra droga gaz i zakret; masz rozsadek i rozwage i nie ponosi Cie ułanska fantazja to 200sx jest całkiem fajnym autkiem
6. ale nie za 10tys, za tyle nie kupisz w polsce zdrowego egzemplarza, nie bitego, bez szlifu wału.
7. 200sx to bardzo wrazliwe auta, na poczatku produkcji byly problemy z obiegiem oleju w ukladzie i turbiny bardzo czesto padaly (koszt 1000 - 2000 zł), poza tym wał.... każdy kto ma to autko błaga o nominalny ;) a niektórzy dochodzą do 3eciego albo i 4tego szlifu B).
8. Pytałeś o spalanie - 13litrow w miescie to realna liczba, a jesli chcesz autem jezdzic na codzien i przez caly czas to musisz liczyc sie z 300zł na miesiac na utrzymanie

Co do Hondy:

1. Sprecyzuj o który dokładnie silnik Ci chodzi bo w CRX'ach występowały 125, 130 i 160konne, wszystkie z V-Tec'iem
2. Najwiecej moge Ci powiedziec o ostatnim silniku ale mysle ze rady tyczą się właściwie wszystkich trzech bo wszystkie to V-Tec'i:
a)Przy zakupie weź ze sobą naprawde dobrego mechanika albo pojedz na stacje diagnostyczna i niech posłuchają czy zawory nie stukają, niech sprawdzą czy krzywki na wale nie są podtarte.
B)V-tec ma prawo do brania oleju - to silnik wysoko obrotowy wiec ubytek przy gazowaniu 0,5 - 0,7 litra na 1000Km to nic strasznego,
c) i teraz rzecz paradoksalna: poproś kogoś o przegazowanie na biegu jałowym, jeśli zrobi to bez zbędnego oporu to znaczy że w zupełności nie zna się na tych silnikach - pod żadnym pozorem nie wolno ich gazować na postoju ale jak już to zrobi - stój z tyłu - jeśli leci niebieski albo czarny dymek to mały remoncik będzię Cie napewno czekał (aha i jeszcze jeden fajny trik jak sie poznac na typowym uzytkowniku fajnego auta - najlepiej jak bys sie z nim przejechał po tym jak auto dosc dlugo stalo, jesli gazuje na zimnym silniku - to tak jak przy Turbo - wielki błąd)
d) przejdź się i zwróć uwagę na skrzynię biegów, szczególnie na 3eci bieg... czy wchodzi bez oporów i zgrzytów, jeśli jest zgrzyt to znaczy że padł synchronizator trójki, częsta przypadłość, ale bolesna do usunięcia u mechanika.
3. pojedź do blacharza // lakiernika - niech zobaczy gdzie i jak była bita, bo zaręczam Ci że bezwypadkowej nie dostaniesz ;)
4. dzwięk V-tec'a wkecającego się na obroty jest poezyjnie piękny.
5. Na miescie pali 8-10 ;) przy czestym zalaczaniu V-tec'a faktycznie 16 - 18, skrzynia jest fatalnie zestopniowana na trasy (na 5tce przy 3tys obrotow ma 90-100 Km\h)
6. 10tys to realne pieniadze za ktore kupisz w miare niezły egzemplarz, utrzymanie - jak to przy japoncach, ceny czesci umiarkowane, duzo zamiennikow (ale nie polecam), zadko kiedy cos pada.
7. Zmiany oleju tak jak w Turbo - 7 - 10tyś jesli chcesz zeby silnik troche dluzej pozyl
8. Zdrowy CRX z 1.6 160 konnym do 100 ma 7.2 - 7.5 sek, 200sx 6.9 - 7sek


Który lepszy to sam musisz ocenić, wedle własnych potrzeb, zresztą porównywanie ich pod jakim kolwiek względem ma średni sens bo to auta z dwóch różnych beczek, po prostu kwestia gustu i portfela.
Natomiast niegrzecznie mówiąc, jeśli ma byc to twoje pierwsze auto to najpierw proponuje kubeł lodowatej zimnej wody i spotkanie czołem ze ścianą.
 

yeti

Aлкoгoлик...
Dołączył
27 Luty 2006
Posty
544
Punkty reakcji
0
Wiek
36
Miasto
Я нe знaю...
NieMaLekko, poleciales zdrowo:D
co do nissana nie bede sie odzywal, ale w CRXie sprawdz jeszcze lozyska z tylu...juz od kilku mechanikow slyszalem ze takie cuda sie dzieja. Co do lakiernikow, to jesli bedziesz u fachowca to popros go zeby obczail go ultrafiloletem, karoseria jest strasznie malo odporna na korozje jesli zostanie narszony lakier:/
Ojjj, tak odglos tego silniczka jest piekny, szczerze mowiac, z osiaglanych dla szarego czlowieka samochodow, jest to jeden z piekniejszych w tej klasie:)
 

wosl

Nowicjusz
Dołączył
28 Marzec 2006
Posty
163
Punkty reakcji
0
Wiek
37
Miasto
Underground
coo do tego nissana to moge go kupic od znajomego pod amsterdamem za 2000 euro to jest samochud jego ojca a od 2 latek nie jezdzi tylko co najwyżej na mujke wyjezdza na posesje zeby ladnie sie blyszczal i wogle. (ojciec kolesia kolekcjonował skośnookie samochody był pierwszym właścicielem tego nissana i na pewno nie jest bity i na sto procent ma 2 litrowy silnik biturbo) Jego ojciec ma też crx ale ja go nie chce za nawet 10 euro bo zaczyna gnic blacharka pozatym to moj koles właśnie w tym crx miał kilka dzwonów i ogulnie to szrot. Ale co do crx to mam właściciela ktory ma garażowane autko juz nawet nim jezdziłęm chodzi jak zegarek bo to jest stary kawaler ktoru dba o jak o oko w głowie tylko ze chce za nigo 11000 ale jak narazie to walcze o jakiś rabacik.

Co do tego ktory to moj samochud to bedzie juz jakis 2 tak na dłuższy czas ja od 116 roku żucia śmigam sobie furka bez prawka w tym roku wkońcu robie dzisiaj mam nawet egzamin wewnetrzny ale nieważne wkażdym badz razie potrafie jezdzic samochodami z turbo
 

wosl

Nowicjusz
Dołączył
28 Marzec 2006
Posty
163
Punkty reakcji
0
Wiek
37
Miasto
Underground
civic może ale ma za mało sportowy wyglad nawet po tuningu wole juz zwykłego fabrycznego CRXa z alufelgami
 

Ronnie Coleman

Nowicjusz
Dołączył
25 Styczeń 2006
Posty
972
Punkty reakcji
2
Wiek
34
Miasto
Katowice
Jesli ja bym mial taki wybór wybrał bym Honde. Jakos Honda to Honda mialem okazje jeżdzic Honda z silnikiem 1,5 i jeżdzi to jak marzenie. Tak wiec ja polecam Honde :)
 

NieMaLekko

Nowicjusz
Dołączył
4 Marzec 2006
Posty
173
Punkty reakcji
0
Wiek
18
Miasto
biorą się dzieci?
A mi cały czas po głowie lata żeby kupić takiego starego crx'a, znaleźć gdzieś w miare nie zarżnięty B16A2 i włożyć go centralnie, za siedzeniami. Taka tańsza odmiana Lotusa Elise ;)
 

cruel_woman

....::::sinner::::....
Dołączył
21 Listopad 2005
Posty
2 197
Punkty reakcji
2
Wiek
38
Miasto
by nie było...71
Ja Ci Wojtuś powiem że ja wole Honde.. W ogole Honda CRX to takie moje marzenie (w granicach realnych) :D ale czarna tylko czarna i II
aaaa... i najpierw zrób prawko :p
 

mlody

Nowicjusz
Dołączył
8 Grudzień 2005
Posty
144
Punkty reakcji
0
Miasto
Dębica
zrobisz jak zechcesz ;] przejedz sie jednym zaraz po tym drugim wybierz które ci bardziej pasuje : ]
 

wosl

Nowicjusz
Dołączył
28 Marzec 2006
Posty
163
Punkty reakcji
0
Wiek
37
Miasto
Underground
prawko to jak sie w koncu doczekam na ten posrany państwowy to bede miał tylko ze egzamin bede mial za 3 miechy.
 

ponury_murzyn

Przyjaźnie nastawiony do świata 22-latek ;)
Dołączył
10 Lipiec 2005
Posty
4 235
Punkty reakcji
53
Wiek
34
Miasto
Wrocław
tez bym wzial crx'a. honda moim zdaniem bardziej nadaje sie do sportowej jazdy.
 
Do góry