Gdzie rozliczyć PITy we Wrocławiu ?

ilkas

Nowicjusz
Dołączył
19 Lipiec 2010
Posty
307
Punkty reakcji
6
Miasto
Kraków
Pracuje na zlecenie w kilku firmach. W zeszłym roku przez dwa miesiące pracowałam w Niemczech. Z uwagi na mój młody wiek, muszę się rozliczyć, a zupełnie nie wiem jak, nie mam doświadczenia w wypełnianiu PITów. Proszę o informację gdzie mogłabym tanio załatwić rozliczenie we Wrocławiu.
 

Max Kwiatkowski

Bywalec
Dołączył
14 Luty 2013
Posty
547
Punkty reakcji
136
Wiek
33
Skontaktuj się z pracodawcą. Najczęściej to właśnie pracodawca przygotowuje dla ciebie PIT.
Możesz też skorzystać z jakiegokolwiek darmowego programu do wypełniania deklaracji PIT, zostaniesz tam pokierowana co robić krok po kroku.
Można również zlecić to jakiejkolwiek księgowej, która zrobi to dla ciebie za 100 - 200 zł.

No i deklarację rzecz jasna dostarczasz do swojego urzędu skarbowego.
 
Dołączył
25 Marzec 2012
Posty
1 108
Punkty reakcji
186
Dobra, to ja zadam od siebie jeszcze dwa głupie pytania ^^

1. Jeśli pracodawca przygotuje mi PIT, to nic nie muszę z nim robić, wystarczy go zanieść?
2. Czy PIT muszę zanieść do "swojego" urzędu skarbowego, czy jest jakaś opcja, żeby go złożyć gdzieś gdzie mam bliżej? (Odległość ponad 200km ^_^ )
 

Max Kwiatkowski

Bywalec
Dołączył
14 Luty 2013
Posty
547
Punkty reakcji
136
Wiek
33
Nie, nie. Pracodawca przygotowuje PIT, ale to podatnik musi się z niego rozliczyć. Możesz mieć kilka PITów, jakieś ulgi itp. - tego pracodawca nie wie.
Dlatego na podstawie otrzymanych PITów sporządzasz deklarację (np. za pomocą darmowych programów) i wtedy dostarczasz do swojego urzędu skarbowego - tego, w którym się rozliczasz, do którego jesteś przypisana. Nie trzeba dowozić dokumentu osobiście - może być kurier, a można skorzystać z e-deklaracji.
 
Dołączył
25 Marzec 2012
Posty
1 108
Punkty reakcji
186
Dzięki za odpowiedź na moje "blondykowate" pytania :D

Chyba moja ex-księgowa chciała mnie wprowadzić w błąd... :huh:
 

Max Kwiatkowski

Bywalec
Dołączył