Ekoauta

EKOHOLIK

Nowicjusz
Dołączył
12 Listopad 2013
Posty
13
Punkty reakcji
0
Co myślicie na temat samochodów hybrydowych? Czy naprawdę są one super eko (ekologia i ekonomia)? czy takie auto to opłacalny interes?
 

Gressil

®
Administrator
Dołączył
17 Kwiecień 2009
Posty
6 075
Punkty reakcji
561
Akumulator takiego auta wytrzymuje rok-dwa lata. Później trzeba to wymienić (informacje mam od osoby która z takiego auta korzystała). Później trzeba kupić nowe akumulatory które wcale tanie nie są. Jak dla mnie kupowanie ekologicznego auta nie jest opłacalne.
 

konrad509

Nowicjusz
Dołączył
24 Lipiec 2013
Posty
16
Punkty reakcji
0
Wiek
29
Czym ekologi wiecej w aucie tym wiecej problemów. Ja osobiście nie polecam takich wynalazków.
 
C

Czart

Guest
White-Fisker-Karma-SR-Auto-pur-wheels-project-white-knight-hybrid-electric-car-on-rallyhaus-1.jpg


Karma to sportowa limuzyna, a właściwie chyba bardziej adekwatnie - 4-drzwiowe auto sportowe - o napędzie hybrydowym, która podobnie do Chevroleta Volt, nastawiony jest bardziej na elektrykę, niż spaliny. Tzw. Plug-in-Hybrid (hybryda z możliwością ładowania z gniazdka) produkuje robiące wrażenie, jak na auto proekologiczne 408 KM i typowy dla takich rozwiązań, ogromny moment obrotowy, dostępny w każdym zakresie - bagatela 1300 Nm!

Napęd elektryczny wspomagany jest w razie potrzeby 2-litrowym silnikiem R4 turbo Ecotec od GM. Te wartości rozpędzą bądź co bądź niemałe auto (ok. 5 m długości) do setki w 5,9 s, a w razie potrzeby nawet do 200 km/h, przy zachowaniu teoretycznego spalania na poziomie 2,4 L/100 km. Na samym napędzie elektrycznym będziemy w stanie przejechać do 80 km, a w awaryjnych sytuacjach wesprze nas silnik benzynowy. Baterie słoneczne montowane w dachu pojazdu mają wspomagać pracę akumulatorów.
http://www.amerykany.v10.pl/Fisker,Karma,start,produkcji,i,zaskakujaca,cena,58279.html


ciekawa hybryda


Tesla-Motors-model-s-sigred-front3qtr-600x400.jpg


Tesla Model S charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami. Zasięg auta wynosi około 260 km w wersji z najmniejszym pakietem akumulatorów oraz 480 km w wersji z największym pakietem akumulatorów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 5,6 s, a prędkość maksymalna przekracza 200 km/h. Wersja sportowa Modelu S przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 4,5 s.
http://www.into.pl/pojazdy-elektryczne/Tesla_Model_S/index.html


W silnikach elektrycznych zazwyczaj prócz szczotek, nie psuje się nic.

Sonda lambda, katalizator, zawór egr, pompo wtryskiwacze/pompa wtryskowa, filtr cząsteczek stałych itp. To wszystko w samochodach napędzanych silnikami elektrycznymi jest zbędne, co za tym idzie auto powinno być znacznie tańsze w utrzymaniu.

Akumulator? dużo kosztuje, szybko zużywa się i podobno produkcja, jak i utylizacja nie jest ekologiczna.
Jest to krok ku dobremu, lecz sporo trzeba będzie jeszcze napracować się, by udoskonalić źródło zasilania samochodów elektrycznych.
 

konrad509

Nowicjusz
Dołączył
24 Lipiec 2013
Posty
16
Punkty reakcji
0
Wiek
29
Czart napisał:
Sonda lambda, katalizator, zawór egr, pompo wtryskiwacze/pompa wtryskowa, filtr cząsteczek stałych itp. To wszystko w samochodach napędzanych silnikami elektrycznymi jest zbędne
Tu kolego masz racje. Ale w temacie była mowa o hybrydzie, aucie zasilanym dwoma silnikami, spalinowym i elektrycznym.
Silnik elektryczny sam w sobie raczej sie nie psuje, najcześciej pada sterownik ktorego cena to około 1/4 wartoci auta, nie wspominając o akumulatorach , awariach silnka spalinowego i kosztach jakiegokolwiek serwisu sezonowego.
Pozdrawiam
 
C

Czart

Guest
Zapomniałem, że samochody muszą się psuć.

Oczywiście masz rację. Rozmarzyłem się. :)
 
Do góry