Witam,
Potrzebuję porady w następującej kwestii:
Pracodawca u którego pracuję zaproponował mi dwie możliwości przedłużenia niniejszej współpracy - umowę o pracę lub rozliczenia na podstawie założonej przeze mnie działalności gospodarczej.
W detalach wyglądałoby to mniej więcej tak:
1) Pracodawca przeznacza na mnie daną kwotę x z której przy umowie o pracę odprowadza wszystkie składki i podatek. Kwota x jest całkowitym kosztem jaki ponosi za mnie Pracodawca (ZUS 51,52,53 - ściągany z wynagrodzenia brutto pracownika i płacony przez pracodawcę oraz podatek).
2) Zakładam działalność gospodarczą - ryczałt i wspomnianą kwotę x wystawiam na rachunku dla pracodawcy. Koszty jakie ponoszę to przez pierwsze dwa lata ZUS około 366 zł i podatek 8,5% - stawka dla usług.
W obu przypadkach kosztuję Pracodawcę dokładnie tyle samo, ale przy działalności ryczałtowej zarabiam więcej.
Ale tutaj pojawiają się moje pytania:
*Czy zakładając działalność gospodarczą moje składki zus, są warte przy rozliczaniu tyle samo co w przypadku umowy o pracę?
*Czy rzeczywiście jedyne koszty jakie poniosę co miesiąc to ZUS i podatek? (Księgowość mogę sama prowadzić)
*Czy na ryczałcie mogą być osoby, które zajmują stanowisko Project Manager? Koordynacja, manager szkoleń językowych?
*Czy założenie działalności w skutkach długofalowych jest dla mnie opłacalne? W sensie finansowym od zaraz jest, ale jakie są inne plusy i minusy?
Będę wdzięczna za pomoc!
Potrzebuję porady w następującej kwestii:
Pracodawca u którego pracuję zaproponował mi dwie możliwości przedłużenia niniejszej współpracy - umowę o pracę lub rozliczenia na podstawie założonej przeze mnie działalności gospodarczej.
W detalach wyglądałoby to mniej więcej tak:
1) Pracodawca przeznacza na mnie daną kwotę x z której przy umowie o pracę odprowadza wszystkie składki i podatek. Kwota x jest całkowitym kosztem jaki ponosi za mnie Pracodawca (ZUS 51,52,53 - ściągany z wynagrodzenia brutto pracownika i płacony przez pracodawcę oraz podatek).
2) Zakładam działalność gospodarczą - ryczałt i wspomnianą kwotę x wystawiam na rachunku dla pracodawcy. Koszty jakie ponoszę to przez pierwsze dwa lata ZUS około 366 zł i podatek 8,5% - stawka dla usług.
W obu przypadkach kosztuję Pracodawcę dokładnie tyle samo, ale przy działalności ryczałtowej zarabiam więcej.
Ale tutaj pojawiają się moje pytania:
*Czy zakładając działalność gospodarczą moje składki zus, są warte przy rozliczaniu tyle samo co w przypadku umowy o pracę?
*Czy rzeczywiście jedyne koszty jakie poniosę co miesiąc to ZUS i podatek? (Księgowość mogę sama prowadzić)
*Czy na ryczałcie mogą być osoby, które zajmują stanowisko Project Manager? Koordynacja, manager szkoleń językowych?
*Czy założenie działalności w skutkach długofalowych jest dla mnie opłacalne? W sensie finansowym od zaraz jest, ale jakie są inne plusy i minusy?
Będę wdzięczna za pomoc!