Czym naprawdę jest podatek ekologiczny i dopłaty

nuworld

Błądzi człowiek, póki dąży.
Dołączył
9 Listopad 2007
Posty
3 029
Punkty reakcji
5
Na początku mam prośbe do Qon-a o wykasowanie mojego poprzedniego tematu o podatku ekologicznym. Troche tam od rzeczy napisalem, wcale nie popieram tego ustrojstwa, choć jak też tam wyłozylem - popieram NAPRAWDE ekologiczne technologie jak np. samochody na wodór czy bioetanol. Nie ze wzgledu na Co2 ale na spaliny ogólnie, rakotwórcze związki itp. Popieram tez alternatywne paliwa jak olej rzepakowy głównie ze wzgledu potrzeb uniezaleznienia sie od rynku ropy.

Ale do rzeczy. Podatek ekologiczny (który tak silnie lobbują w UE Niemcy) a w Polsce bezmyślnie politycy to podchwytują (na szczeście mała jest szansa zeby to weszło, bo ta ustawa zniszczyłaby aktualnie rządzącą partię). W Europie najwiecej samochodów produkują Niemcy oraz Francuzi. Jadąc na koniku pseudoekologii stworzyli zamordyzm w postaci podatek ekologicznego (np. płacenie ok 3 tys zł za posiadanie 10 letniego auta), który w oficjalnej wersj miał wyeliminować z dróg stare "trujące" samochody (płacisz co rok jak posiadasz stare auto) oraz dopłaty rządowe za kupno nowego auta a zezłomowanie starego (w Niemczech na złomowiskach wylądowało wiele nawet 5 letnich aut).

I teraz tak - co to ma wspólnego z ekologią? Otóż niewiele...Według oficjalnej wersji np. niemieckiego lobby motoryzacyjnego, które promuje takie rozwiazanie (a są to także "dziennikarze" np. "polskiej" gazety "auto-moto" - firma Bauer i oszołom redaktor naczelny) masowe przejscie włascicieli starych samochodów na nowe zmniejszy emisje CO2 bo nowe samochody emitują go mniej....tyle ze to nie zawsze prawda. Sa niektóre 10 letnie samochody, które emitują całkiem mało Co2, fakt ze raczej są to auta małe, ale to i tak bez znaczenia bo - wyprodukowanie nagle duzo wiekszej ilosci samochodów i tak sprawi ze do atmosfery CO2 wyemitują fabryki produkujace samochody i część !!! Poza tym składowanie na zlomowiskach tak duzej ilosci aut (to te "stare" ) tez ekologiczne nie jest bo przecież oprócz tego ze samochody wydzielają trujace gazy , to mają tez w sobie trujące płyny (np. plyn hamulcowy, elektrolit w akumulatorze, farby, freon itp).. No a co z milosnikami starych aut? Dlaczego ktoś ma być pozbawiony swojej pasji? A co z biednym studentem czy małolatem, który chce sobie kubic auto do 5 tys zl zeby tylko jezdzic? To oczywiscie ekoterrorystów (a także cwaniaczków niemieckiej i francuskiej motoryzacji) nie obchodzi.
Dopłat rządu nawet nie będe komentował - czysty idiotyzm a na warunki Polskie - niemożliwość.

Wedlug wiliczen tez, motoryzacja odpowiada tylko za 20% emitowanego co2 na swiecie !!!

Wiec o co tak naprawde chodzi i po co tak DRASTYCZNE rozwiązania? O kase dla niemieckich, francuskich i innych zainteresowanych firm motoryzacyjnych !!! Lobby paliwowe tez pośrednio na tym korzysta bo np. w nowszych dieslach raczej juz nie mozna jezdzic na oleju opałowym czy rzepakowym...chociaż...dla chcącego nic trudnego ;) Stare diesle mogą jezdzic nawet na smalcu jakby ktoś chcial, wiec nie dziwne ze lobby paliwowe pośrednio wspiera tą inicjatywę.

No wlasnie, a przeciez juz dzis bez problemu mozna przerobic tak silniki (a nawet niektóre bez przeróbek) aby: 1. emitowaly mniej co2, 2. dodatkowo uniezaleznic sie od ropy. Nie trzeba poronionych wynalazków elektrycznych czy filtrów cząsteczek stałych.


Olej rzepakowy, opałowy czy bioester - diesle
Bioetanol - benzyniaki

Problem z głowy. Tylko oczywiscie nie zarobią na tym firmy motoryzacyjne i paliwowe - wiec do tego nie dojdzie. Pozostaje tylko solidarnośc kierowców a takze ich pomysłowość i sprzeciw wobec dosłownie antydemokratycznych zakusów Niemieckich lobby aut.

Ja na razie jezdze na zwyklym ON , ale przymierzam sie do OR w lecie , głownie z powodów ekonomicznych ale ekologie tez biorę pod uwagę ;)

Ps: Niemiecki naród dziś totalnie zgłupiał...
 

Brave

Recenzent
Moderator
Dołączył
1 Marzec 2007
Posty
19 988
Punkty reakcji
360
Miasto
lsm
Wedlug wiliczen tez, motoryzacja odpowiada tylko za 20% emitowanego co2 na swiecie !!!
tego produkowanego przez czlowieka, a sam czlowiek ledwie kilka % w ogolnym bilansie

widzisz nuworld, socjaldemokracja to taki system, ktory walczy z kapitalizmem, uzywajac roznych zaklec, te wielkie koncerny, sa wrogami kapitalizmu, stad sponsoruja politykow wprowadzajacych takie idiotyzmy, jeden idiotyzm powiedzmy spowoduje strate dla koncernu 100mln inny zysk, pare mld , w koncu i tak na tym zarobia
co gorsza jako ze zastosowano idiotyczne przeisy amerykanskie o tzw ladzie korporacyjnym (wlasnie sie z nich maerykanie wycofuja) to wlasciciele/akcjonariusze maja mikroskopijny wplyw na dzialania zarzadow spolek (kolejny antykapitalistyczny pomysl)

ja nie mam nic przeciwko tankowaniu chociazby uszlachetnionego spirytusu do mego samochodu - o ile bede mial mozliwosc wyboru, a zarazem nie bede doplacal do tego spirytusu dodatkowo kasy = ma sie liczyc rachunek ekonomiczny, a nie zmienne pomysly politykow

niemcy pokazuja juz dzisiaj czym ma byc panstwo ue, to ma byc instrument dominacji niemeickiej w europie, a powolne sobie drugie panstwo do wspolrzadzenia zawsze da sie przekupic (jak teraz francuzow)

przy czym symptomatyczne jest to ze komisja europejska ma nam wlasnie wymierzyc kare za przekroczenie limitu deficytu budzetowego, gdzie niemcy, francja, wlochy obywaja sie bez kary 2 i 3 rok (rowni i rowniejsi) = tak na marginesie jestem przeciwnikiem deficytu jako takiego = zycie na koszt przyszlych pokolen

cale to ideologiczne podporzadkowanie partykularnych interesow pod wezwaniem ekologicznym czy jakimkolwiek innym brzydko pachnie...
 

nuworld

Błądzi człowiek, póki dąży.
Dołączył
9 Listopad 2007
Posty
3 029
Punkty reakcji
5
ja nie mam nic przeciwko tankowaniu chociazby uszlachetnionego spirytusu do mego samochodu - o ile bede mial mozliwosc wyboru, a zarazem nie bede doplacal do tego spirytusu dodatkowo kasy = ma sie liczyc rachunek ekonomiczny, a nie zmienne pomysly politykow

Akcyza na E85 (bioetanol) bedzie na pewno niższa, poniewaz paliwo to spala sie szybciej o 30% szybciej niz benzyna. Sama cena za litr bedzie w okolicach 3,6 zł. Oczywiscie najlepiej miec do tego silnik flexi fuel, ale chyba do zwyklych niektórych tez mozna bedzie lać.

niemcy pokazuja juz dzisiaj czym ma byc panstwo ue, to ma byc instrument dominacji niemeickiej w europie, a powolne sobie drugie panstwo do wspolrzadzenia zawsze da sie przekupic (jak teraz francuzow)

Dokladnie, tez to wlasnie zauwazylem. Co wiecej przyznał to także Joshka Fisher, polityk niemiecki z partii zielonych. Autorytet żaden, ale jakby nie bylo niemiecki polityk.


przy czym symptomatyczne jest to ze komisja europejska ma nam wlasnie wymierzyc kare za przekroczenie limitu deficytu budzetowego, gdzie niemcy, francja, wlochy obywaja sie bez kary 2 i 3 rok (rowni i rowniejsi) = tak na marginesie jestem przeciwnikiem deficytu jako takiego = zycie na koszt przyszlych pokolen

I tak to wlasnie działa. Zrozumialem juz, ze to co Niemcy w nas wpompowali ( bo to oni są najwiecej dają kasy w UE), odzyskają z nawiązką. Nie ma nic za darmo.
 
Do góry