tylko nie porównuj tak, bo konstrukcja silnika z lat 80 która była prosta maksymalnie jak to możliwe bo żadnej elektronik zawsze będzie mniej awaryjna od nowoczesnych konstrukcji.
a pozatym jakoś nikt na silnik w nissanie 350Z nie narzeka a to jednostka z renaulta.
W nissanie sunnym juz w roku 90 montowano silnik dohc 16V na gaźniku elektronicznym,od 93 wprowadzono już MPI<i w takim kształcie silnik ten wkladano do sunnych do 95',a potem niezmieniony do almery aż do 00'-mowa o 1.4 i 1.6>,natomiast diesel 2.0 był montowany 11 lat bez żadnych zmian.Były to jednostki bezobsługowe,na łańcuchu rozrządu.
Po roku chyba 00' kłopoty finansowe zmusiły nissana do wspłpracy z renault i to by było na tyle jeśli chodzi o bezawaryjność.
Chodzi mi o to że już w 93 roku silniki nissana były technologicznie praktycznie takie same jak dziś-MPI,16V,więc można robić auto nowoczesne i trwałe.Może poniżej 90' owszem ale juz od 90-93 Japończycy konstruowali silnki bardzo skomplikowane.Swoją drogą w w Europie w roku 93' 16V+dohc+mpi trafialo się tylko w autach usportowionych np oplach gsi itd. ,a honda,toyota,nissan wkładali je nawet do najmniejszego segmentu.
A co do 350Z to w top gear właśnie za ten silnik krytykowali,za brak elastyczności i coś tam jeszcze.