Własna działalność gospodarcza co powinien wiedzieć początku

stmartin

Nowicjusz
Dołączył
5 Styczeń 2013
Posty
1
Punkty reakcji
0
Miasto
Warszawa
Witam,
Jestem programistą i chcę założyć własną działalność gospodarczą i mam kilka pytań, które są specyficzne dla rodzaju działalności jaką zamierzam prowadzić, a raczej nasuwają mi się na myśl.

Jeżeli chodzi o założenie działalności to w internecie jest to krok po kroku opisane jak to zrobić i myślę że nie będę miał z tym problemu.
Zdecydował bym się na podatek liniowy 19%, i VAT.
Działalność będzie polegała na świadczeniu usług projektowych i programistycznych. Pracę będę wykonywał dla jednej firmy, i faktura będzie wystawiana raz w miesiącu za wykonaną usługę.
Jest to pierwsza moja firma więc obniżone składki ZUS obowiązuje przez pierwsze 2 lata.

Pracodawcy często preferują taką formę współpracy firma-firma bo dla nich jest to niższy kosz , a za benefit dla mnie , że mogę sobie odliczyć różne rzeczy od podatku VAT.

Z tego co wyczytałem mogę odliczyć VAT od zakupionych towarów i usług związanych z prowadzeniem mojej działalności, np komputer, oprogramowanie, itp.

Nasuwają się pytania które chciałem zadać i ktoś bardziej doświadczony pomoże mi rozwiać wszelkie wątpliwości.

1. Czy mogę odliczyć cały VAT od zakupionych towarów i usług związanych z prowadzeniem mojej działalności, np komputer, oprogramowanie, itp.
2. Czy mogę odliczyć cały VAT za usługi księgowej ?
3. Mam prywatny laptop, który po założeniu działalności będzie mi służył to różnego rodzaju rzeczy związanych z prowadzeniem mojej działalności, i pytanie czy np. w przyszłości jak będę chciał zakupić do niego podzespoły, np więcej pamięci RAM czy większy dysk HDD, to czy mogę odliczyć cały VAT ?
4. Mam prywatny samochód, który po założeniu działalności będzie mi służył jako środek transportu do firmy w której będę świadczył usługi projektowe i programistyczne. Czy mogę odliczyć cały VAT z ubezpieczenie OC/AC , części zamienne, przeglądy , naprawy, oleje ?