Serwisy społecznościowe burzą dotychczasowy porządek w Internecie. Z najnowszych badań wynika, że tego typu portale są bardziej popularne niż wysyłanie e-maili. W ten trend wpisuje się rosnąca popularność polskich serwisów społecznościowych.
Z najnowszych badań przeprowadzonych w marcu 2009r. przez Nielsen Online na terenie Stanów Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii wynika, że 67% internautów korzysta z serwisów społecznościowych, a z e-maili 65%. Skoro coraz więcej internautów coraz dłużej przegląda te serwisy, to są potencjalnymi odbiorcami coraz większej liczby reklam.
Wzrost popularności serwisów społecznościowych i blogów o 5,4% w ciągu roku był najbardziej dynamiczny wśród wszystkich form aktywności w Internecie. Wzrost popularności tej formy spędzania czasu w sieci był trzykrotnie większy niż wzrost ogólnego czasu poświęcanego na surfowanie w sieci.
Jeśli zmiany będą zachodzić w takim tempie można się zastanawiać kiedy social media przegonią wyszukiwarki internetowe dominujące w tym badaniu. A to oznaczałoby prawdziwą rewolucję w Internecie, szczególnie dla marketerów polujących na e-klientów.
Walka serwisów o użytkowników trwa także w Polsce. Serwis Elefanta.pl, rekomendujący ulubione strony internautów, usprawnia działanie serwisu opierając się na sugestiach swoich użytkowników. Efekty tych udogodnień są już widoczne ? liczba użytkowników w marcu 2009r. wzrosła do 486 tysięcy, czyli o 20% w porównaniu do grudnia 2008r.
Z najnowszych badań przeprowadzonych w marcu 2009r. przez Nielsen Online na terenie Stanów Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii wynika, że 67% internautów korzysta z serwisów społecznościowych, a z e-maili 65%. Skoro coraz więcej internautów coraz dłużej przegląda te serwisy, to są potencjalnymi odbiorcami coraz większej liczby reklam.
Wzrost popularności serwisów społecznościowych i blogów o 5,4% w ciągu roku był najbardziej dynamiczny wśród wszystkich form aktywności w Internecie. Wzrost popularności tej formy spędzania czasu w sieci był trzykrotnie większy niż wzrost ogólnego czasu poświęcanego na surfowanie w sieci.
Jeśli zmiany będą zachodzić w takim tempie można się zastanawiać kiedy social media przegonią wyszukiwarki internetowe dominujące w tym badaniu. A to oznaczałoby prawdziwą rewolucję w Internecie, szczególnie dla marketerów polujących na e-klientów.
Walka serwisów o użytkowników trwa także w Polsce. Serwis Elefanta.pl, rekomendujący ulubione strony internautów, usprawnia działanie serwisu opierając się na sugestiach swoich użytkowników. Efekty tych udogodnień są już widoczne ? liczba użytkowników w marcu 2009r. wzrosła do 486 tysięcy, czyli o 20% w porównaniu do grudnia 2008r.