Rejestracja firmy.

mmichal

Nowicjusz
Dołączył
8 Wrzesień 2008
Posty
50
Punkty reakcji
0
Witam!
Otóż zaczynam studia i razem z tym planuję otworzyć malutką, jednoosobową firmę.

Na studia przeprowadzam się do innego miasta i tam też będzie 'siedziba' mojej firmy. Ale gdzie muszę zarejestrować moją firmę? W miejscu stałego zameldowania, czy w miejscu gdzie będzie siedziba firmy? I czy muszę mieć do tego tymczasowe zameldowanie w miejscu gdzie będę mieszkał przez okres studiów? Po 5 latach, czyli po studiach siedziba pewnie się zmieni, czy można to zgłosić i ją wtedy zmienić?

Druga sprawa to księgowość, myślałem, że może ja bym sobie z nią radził, ale średnio wiem jak się za to zabrać ;P Więc gdzie tanio sobie taką księgowość załatwić? W biurze rachunkowym, czy może są jakieś tańsze sposoby? I na czym polega prowadzenie księgowości w firmie, która będzie trudniła się głównie handlem? Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów na pewno, ale czy coś jeszcze?

Pytania może głupie, ale ważne dla mnie :)
 

nnbobak

Nowicjusz
Dołączył
11 Sierpień 2010
Posty
3
Punkty reakcji
0
Witam!
Otóż zaczynam studia i razem z tym planuję otworzyć malutką, jednoosobową firmę.

Na studia przeprowadzam się do innego miasta i tam też będzie 'siedziba' mojej firmy. Ale gdzie muszę zarejestrować moją firmę? W miejscu stałego zameldowania, czy w miejscu gdzie będzie siedziba firmy? I czy muszę mieć do tego tymczasowe zameldowanie w miejscu gdzie będę mieszkał przez okres studiów? Po 5 latach, czyli po studiach siedziba pewnie się zmieni, czy można to zgłosić i ją wtedy zmienić?

Druga sprawa to księgowość, myślałem, że może ja bym sobie z nią radził, ale średnio wiem jak się za to zabrać ;P Więc gdzie tanio sobie taką księgowość załatwić? W biurze rachunkowym, czy może są jakieś tańsze sposoby? I na czym polega prowadzenie księgowości w firmie, która będzie trudniła się głównie handlem? Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów na pewno, ale czy coś jeszcze?

Pytania może głupie, ale ważne dla mnie :)

Witam
Jeżeli chcesz otworzyć firmę to z pewnością pomoże Ci ten artykuł http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-spolek/spolka-partnerska/artykuly/zakladanie-firmy-w-tzw--jednym-okienku-2.html , zawarte są w nim wszystkie podstawowe informacje i troszkę więcej ;). Polecam!!!
 

partnerski

Nowicjusz
Dołączył
13 Grudzień 2009
Posty
53
Punkty reakcji
0
adres siedziby nalezy wpisac albo tam gdzie rzeczywiscie bedzie ta siedziba, albo w miejscu zameldowania. Wazne jest to ze w siedzibie musza byc przechowywane dokumenty, zawsze gotowe do pokazania przy ewentualnej inspekcji. JEsli chcesz ja zarejestrowac w miejscu wynajmowania lokalu na czas studiow to powinienes miec tymczasowe zameldowanie i oczywiscie podpisana umowe najmu.

jesli bedziesz prowadzic dzialanosc na zasadach ogolnych to bedziesz musial prowadzic ksiege przychodow i rozchodow - jest sporo darmowych aplikacji w sieci pomagajacych samodzielnie prowadzic tego typu ksiege i generowac wydruki dla US.

jak nie zapomne to potem podam Ci nazwe tego programiku z ktorego ja kozystam, musze sprawdzcic na domostwie jak on sie zwie :)
 

kojak007

Nowicjusz
Dołączył
18 Sierpień 2010
Posty
2
Punkty reakcji
0
Słyszeliście kiedyś o czymś takim jak wirtualne biuro? Wraz z przyjacielem chcemy złożyć firmę jednak nie posiadamy własnych lokali. Znaleźliśmy w Internecie firmę www.krakowski-adres.pl, która udostępnia swój adres dla nowo zakładanych firm, dodatkowo oferują możliwość przesyłania korespondencji na wskazany przez Nas adres. Co o tym myślicie, to chyba nowa usługa w Polsce?
 

Julka89

Bywalec
Dołączył
14 Luty 2010
Posty
2 342
Punkty reakcji
79
Miasto
mój kawałek podłogi
Jeśli chodzi o księgowość to musisz ją prowadzić, by móc rozliczać się z Urzędem Skarbowym. Musisz sobie wybrać formę rozliczeniową. To jest bardzo ważne bo jak ci US na tyłek siądzie i kare ci dowali to się nie pozbierasz.

Biura rozrachunkowe i księgowe to ściągary niezłej kasy, wiec uważaj by Ciebie nie naciągały. Zorientuj się w cenach i sam naucz się kilku niezbędnych czynności związanej z księgowością.
Chcesz prowadzić działalność handlową więc papierków i faktur będzie sporo. Księgowa jest Ci potrzebna tylko po to by je pozbierać do kupy i obliczyć należny podatek do US.

Zastanów się, jaka formę rozliczeniową wybierzesz. Tu masz ściągę link
 
Do góry