Problem z pracą

Jenna Vienna

Nowicjusz
Dołączył
13 Sierpień 2010
Posty
11
Punkty reakcji
0
Wiek
35
Witam. Chciałabym prosić o poradę. Otóż, od trzech dni pracuję jako lektor języka angielskiego na umowę o dzieło. Pracuję, ale jeszcze umowy nie dostałam. Na zapytanie kiedy mogę się jej spodziewać, dostałam od Pani takie dokumenty do wypełnienia, jak "karta zatrudnienia" i oświadczenie o tym, na jakie konto chcę, aby mi przelano wynagrodzenie. Mam to wysłać pocztą do innego miasta, ponieważ praca jest w filii tej firmy w moim mieście. Mam takie pytanie. Czy tutaj wszystko jest w porządku? Innymi słowy - czy nic tu nie "śmierdzi"? Czy faktycznie jest tak, że najpierw muszę wypełnić taką kartę, żeby dostać umowę? Jak szybko pracodawca powinien przekazać mi umowę? Czy taka karta zatrudnienia gwarantuje mi cokolwiek - mam tu na myśli czy jest to jakiś dowód na to, że w ogóle pracuję w tej firmie? Czy nie jest to tzw. praca "na czarno". Nigdy wcześniej nie podpisywałam żadnej umowy, dlatego nie bardzo się w tym orientuję.
 

stickydude

Nowicjusz
Dołączył
13 Wrzesień 2010
Posty
289
Punkty reakcji
12
Wiek
32
Miasto
Koge
Ja w pracy też miałem tak, że najpierw wypełniałem taki wstępny dokument, a umowę dostałem po jakimś..miesiącu, ale w tej firmie straszne przekręty były.
A póki nie masz umowy to nie masz żadnego dokumentu, który potwierdzałby twoje zatrudnienie. Z resztą możesz chyba zapytać ich w pracy co i jak, prawda?
 
Dołączył
11 Lipiec 2007
Posty
2 041
Punkty reakcji
78
Miasto
tam gdzie wszyscy inni są zbędni
Ja bym nawet o nic nie pytał, byle miał bym pracę i dobre wynagrodzenie.
Mnie byłoby trochę nawet głupio pytać się co i jak, skoro nie dostaję żadnej umowy do podpisania pod rękę. Pracownik przychodząc do pracy powinien wiedzieć/zostać poinformowany na jaką umowę będzie pracować a także kiedy tą umowę dostanie do podpisania.
Jak po miesiącu nie będzie żadnej umowy to można zacząć się martwić i dopytywać. Ale to wg mnie.