^^ Nie trzeba, odbierasz paczkę, sprawdzasz zawartość, ew. protokół szkody, płacisz.
To w innych firmach może być inaczej.
Wg mnie najgorszy kurier to GLS, bo byłem tam kurierem i krytycznie oceniam tą firmę, ale nie pracę. Jednakże mają najtańsze przesyłki.
Za najbardziej profesjonalną uważam ups, dhl i poczta polska
Nawet jak przesyłka jest ubezpieczona to naprawdę ciężko o dostanie rekompensaty za uszkodzoną, zniszczoną czy też brak przesyłki.
w ciągu 2-3 miesięcy pisałem 3-4 protokoły szkody, w tym jeden przypadek to był zwrot z powodu zamawianego innego towaru (pomyłka- inne rolety, inny kolor i rozmiar)
kolejność jaka następowała to:
- podpis otrzymania przesyłki
- sprawdzanie towaru
- ewentualny protokół szkody
- zapłata
Jest wiele ludzi co nie podpiszą odbioru zanim nie sprawdzą przesyłki jednakże jak można sprawdzać przesyłkę jej nie otrzymawszy...
Na mojej trasie był kiedyś taki przypadek że przez 2 tygodnie paczka jeździła do klienta a klient nie zapłacił i paczka wracała z powrotem na magazyn z powody niedostarczenia>> brak kasy. W rzeczywistości klient otrzymał towar, dogadał się z kurierem że zapłaci jak dostanie kasę za ten towar ale najpierw musi go sprzedać na allegro. Po 2 tygodniach osoba co wysłała towar dzwoni do biura i mówi dlaczego paczka jest niezdana przez brak kasy skoro towar już dawno zostaje na allegro licytowany :] ot pracownik długo nie popracował :]
Jakby co to piszcie, trochę się wie o procedurach,
Nie radzę wysyłać tanim kurierem delikatnego towaru, bo ni wrzucając ni zrzucając z tira do dostawczaków mało kto patrzy na znaki "uwaga, szkło" "góra". No chyba że napis "mina dla sapera"