lunarbird
Chaos Master
Top stwierdzenie znacząco straciło na aktualności z chwilą wydania Neverwinter Nights. W NWN można grać praktycznie tak samo jak w normalny RPG - z Mistrzem Gry (w NWN nazywa się Dungeon Master) i graczami. Tylko oczywiście zakres możliwości jest ograniczony silnikiem NWN. W NWN przecież były na fanowskich stronach przygody pisane na podstawie LotR na przykład.Komputerowe erpgegi i oryginalne mają wspólne cechy, jednak sama ich idea jest inna,
Tylko, że cRPG zawiera się w RPG jak dla mnie. To podkategoria. Idea rozgrywki jest podobna, tylko narzędzia są inne i stąd deko inna specyfika. Komputerowe RPG też ktoś wymyśla ostatecznie, tyle że już nie Mistrz Gry na ogół. Dlatego myślę, że gdyby było podforum cRPG to nikogo by nadmiernie nie zabolało. Na tym forum są działy o daleko mniej popularnych rzeczach.Pisanie o cRPG nie zwiększy popularności działu, jedynie zmieni jego funkcję, a nie na tym nam tu zależy.
Nieaktualne ogłoszenia się kasuje, drodzy państwo.Ponadto notka Moriona jest stara. On nie jest już modem, a ja jestem otwarty na propozycje.
Od siebie dodam, że w cRPG zawsze mnie drażniła ścisła klasowość. Prawie wszystkie systemy na których robiono gry zniechęcają do postaci wieloklasowej. A przecież w takim BG mag/kapłan potrafił być całkiem groźnym przeciwnikiem (zaklęcia defensywne kapłana w połączeniu z zaklęciami ofensywnymi maga stanowiły śmiertelnie groźną kombinację). Chyba tylko Fallout od tego odszedł. Pod tym względem papierowe RPG jest lepsze. Chociaż mnie w RPG zastanawia, jak to jest że iloś poziomowy wojownik może sobie biegać po lawie i jakoś nie jest to w miarę rozsądnie wytłumaczone.
Przymierzałem się do zbudowania autorskiego systemu RPG opartego o świat ReWorld. Ale zawiesiłem pomysł, bo na tworzeniu systemów RPG się nie znam.