Czworokąty

Status
Zamknięty.

Tirell

Nowicjusz
Dołączył
20 Listopad 2009
Posty
45
Punkty reakcji
0
Robię prezentacje nt. czworokątów. Interesuje mnie to, czy mają one jakieś znaczenia w życiu codziennym czy jakiś zawodach(nie jako nauczyciel). Czy warto coś o nich wiedzieć dla czegoś więcej niż szkoła? W których zawodach liczy się pola powierzchni czy obwody, bazując na czworokątach.

A że musi to być w formie książki, nie chce żeby to była czysta matematyka z definicją i wzorami. Także takie nieco odmienne ciekawostki są mile widziane.

Mam nadzieje że każdy wie co mam na myśli.

Pozdrawiam.
 

Quirel

Nowicjusz
Dołączył
15 Październik 2007
Posty
335
Punkty reakcji
10
Ogólnopojęta architektura, budownictwo, projektowanie domów, tworzenie symulacji i gier komputerowych.
Praktycznie występuje to we wszystkich zawodach ścisłych i inżynieryjnych. Tam nawet ludzie nie zastanawiają się jak to policzyć, ale robi to się już niejako odruchowo.
 

Tirell

Nowicjusz
Dołączył
20 Listopad 2009
Posty
45
Punkty reakcji
0
A mógłbyś może nieco przybliżyć te zastosowanie w grach komputerowych i symulacjach?
 

Quirel

Nowicjusz
Dołączył
15 Październik 2007
Posty
335
Punkty reakcji
10
Generalnie chodzi o to, że w grach komputerowych wykorzystujących OpenGL (nie programowałem nigdy w DirectX, nie interesowałem się tym tematem ale na 99,99% metoda jest podobna) wszystkie złożone obiekty są tworzone za pomocą tzw. prymitywów.
Karty graficzne pozwalają na bardzo szybkie programowe rysowanie prostych prymitywów (czyli trójkąty, kwadraty, koła, linie i punkty). Aby szybko zrenderować obraz wystarczy utworzyć go z serii bardziej złożonych prymitywów, dzięki czemu bardzo skraca się czas tworzenia obrazu.
Poczytaj i poszukaj na:
http://th.if.uj.edu.pl/~wojteks/CG/
http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=GKIW_Modu%C5%82_1_-_Wprowadzenie_do_grafiki_komputerowej
http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=GKIW_Modu%C5%82_10_-_D%C4%85%C5%BCenie_do_realizmu
http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=GKIW_Modu%C5%82_3_-_Podstawowe_operacje_rastrowe
http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=GKIW_Modu%C5%82_6_-_Modelowanie_obiekt%C3%B3w
http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=GKIW_Modu%C5%82_5_-_Reprezentacja_przestrzeni_tr%C3%B3jwymiarowej_na_p%C5%82aszczy%C5%BAnie
A całościowo tutaj:
http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=Grafika_komputerowa_i_wizualizacja

Do tego dochodzi grafika inżynierska:
http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=CWGI_Modu%C5%82_1

Oczywiście w grach i symulacjach pełną parą wykorzystywane jest prawdopodobieństwo, w tym geometryczne.
Przecież w ten sposób wykonuje się wiele symulacji.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_Monte_Carlo
Można nią np. bardzo szybko uzyskać przybliżoną wartość liczby Pi ;)
Bierzemy sobie kwadrat o boku 2a i koło o promieniu a. Potem losujemy punkty z przedziału (0,0) do (2a, 2a) i sprawdzamy, czy punkt należy do koła czy tylko do kwadraty. Stosunek trafień do nietrafień to przybliżona wartość liczby Pi. Oczywiście to tylko trywialne przykłady, jednak obrazują one bardzo szerokie zastosowanie wydawać by się mogło podstawowych działań.

Swoją drogą nawet kafelkarz, murarz etc. musi umieć policzyć przybliżoną ilość niezbędnego materiału na daną podłogę/ścianę etc. a więc musi umieć policzyć pole powierzchni. A objętość przydaje się przy zakładaniu np. klimatyzacji, gdyż jeden klimatyzator ma maksymalną ilość metrów sześciennych w których jest w stanie wydajnie schładzać powietrze. No chyba, że zostaniesz zwykłym kopaczem rowów. Wówczas ta wiedza nie jest Ci w ogóle potrzebna.
 
Status
Zamknięty.
Do góry