Dla każdego, kto uważa, że Jezus Chrystus został stworzony powinien sprawdzić następujące dowody biblijne dyskwalifikujące tę naukę.
Historia Bożego Narodzenia.
Oczywiście, nie jest to fikcyjna historia. Jest to prawdziwa, historyczna opowieść, która opowiada nam wspaniałą nowinę o chwalebnym narodzie Zbawiciela, dawno temu, ponad 2000 lat temu w 7 roku pne, kiedy Pan Jezus urodził się i zaczął mieszkać wśród ludzi, gdy Stał się dzieckiem i wszedł w ludzkość.
Ale zanim będziemy mogli właściwie zrozumieć, jak piękna i majestatyczna ta prawdziwa, historyczna opowieść jest naprawdę, musimy najpierw dojść do wniosku, że ta historia "przerasta" czas; jest starsza niż 2000 lat. Po prostu, aby właściwie zrozumieć kim był Ten który narodził się z dziewicy, Ten położony w żłobie, Ten który urodził się w Betlejem, musimy zobaczyć co jeszcze Biblia ma do powiedzenia na temat tego "dziecka".
W Starym Testamencie, w Księdze Micheasza 5:2, Bóg daje bardzo dziwne i bardzo ciekawe stwierdzenie:
Co za niezwykłe stwierdzenie! Ten który wyjdzie z Betlejem [z innych informacji biblijnych wiemy, że to odnosi się do Jezusa] nie "zacznie" Jego wyjścia z punktu jego wejścia w świat w Betlejem, ale Ten który już zaczął "wyjścia jego", Ten który już był "z dawna, ode dni wiecznych [od wieczności]."
Teraz, opis ten nie można dopasować człowiekowi, bo żaden człowiek nie jest "z dawna, ode dni wiecznych [od wieczności]." Rodzimy się na świat i mamy początek, i wkrótce umieramy i mamy zakończenie. Istnieje coś co jest wyjątkowe i bardzo szczególe u tego władcy w Izraelu, który "wyjdzie", ponieważ On już był "z dawna, ode dni wiecznych [od wieczności]."
Dowiadujemy się, że w jakiś sposób Ten który ma się narodzić [który już był] pojawia się w innych częściach Biblii i dowiadujemy się wiele o tej osobie w Księdze Izajasza. Jest napisane w Księdze Izajasza 7:14:
Jak czytelnik ma to odebrać? Jak może dziewica począć? To nie jest możliwe. To nie jest coś, co dzieje się z kobietą. Kobieta musi znaleźć męża i być z mężczyzną w celu poczęcia dziecka. W ten sposób Bóg ustanowił rzeczy. To jest poza sferą możliwości, że kobieta poza mężczyzną mogła począć i porodzić syna. Tak więc od razu, czytamy Pismo Święte i jesteśmy zdumieni i oszołomieni tym co Bóg powiedział, ale jeszcze bardziej niesamowite jest imię, które sam Bóg daje dziecku, urodzonemu z dziewicy. Bóg mówi: "nazwie imię jego Immanuel." Dlaczego Bóg wybrał to imię dla tego dziecka?
Nie musimy zmagać się z tym pytaniem. Nie musimy się zastanawiać w ogóle, ponieważ Biblia odpowiada na to pytanie. Bóg stanowi szczególny punkt wyjaśnianiu tej sprawy [tak że nikt nie ma żadnych wątpliwości] o tym co on mówi w Księdze Izajasza, rozdziale 7. Nasz Pan wyjaśnia to w Nowym Testamencie, w Ewangelii Mateusza 1:18-23:
W tym fragmencie Bóg wyjaśnia wszystkie pytania. Oczywiście, Ewangelia Mateusza została napisana przez Boga w 1 wieku naszej ery, kilkaset lat później gdy Bóg wzruszył Izajasza napisać rzeczy które czytamy w Księdze Izajasza 7:14, więc Bóg nie zawsze wyjaśnia rzeczy tak szybko jak może byśmy chcieli, ale wyjaśnia rzeczy i to "krystalicznie czysto." Dziecko rodzi się "z Ducha Świętego", a On nie miał ziemskiego ojca. I, tak, kobieta Maryja jest dziewicą kiedy poczyna i rodzi; ona nigdy nie "znała" mężczyzny. I, tak, dziecko jest nazywane Jezus a także cytuje fragment w Księdze Izajasza, które mówi, że "nazowią imię jego Emanuel", a co znaczy to imię? Cóż, Bóg nie zostawia tego "kwestią sporną" lub pozostawia na kogokolwiek rozszyfrowanie, ale On interpretuje to imię dla nas i mówi: "co się wykłada: Bóg z nami."
Teraz mamy kilka dodatkowych, niesamowitych informacji że Ten który ma przyjść do Betlejem, który "wyjdzie", i "wyjścia jego są z dawna, ode dni wiecznych.", a który "narodził się z dziewicy", a którego imię [Emmanuel] jest wprost od Boga, jest "Bogiem z nami".
Nie jesteśmy w stanie powstrzymać się i zaczynamy się zastanawiać: Kim jest to tajemnicze dziecko? Kto to może być? Zaczynamy myśleć: "Czy to może być sam Bóg?" Oczywiście, Bóg jest jedyny który jest od wieczności, tak więc, On spełnia kwalifikacje z Księgi Micheasza 5:2. I Bóg będzie "z nami" jeśli On w jakiś sposób stanie się małym dzieckiem i narodzić się z dziewicy, a może właśnie dlatego Jego imię będzie Emmanuel, Bóg z nami.
Cóż, Bóg nie czeka zbyt długo aby rzucić więcej światła na ten temat, w Księdze Izajasza. Kilka rozdziałów później, zaznacza On pewne stwierdzenia, które potwierdzają nasze podejrzenia i potwierdzenia tożsamości tego niezwykłego dziecka. Jest napisane w Księdze Izajasza 9:6:
I to dziecko musi być dzieckiem z Izajasza rozdzial 7, w którym powiedział: "Panna pocznie i porodzi syna".
A my jesteśmy bardzo ciekawi dowiedzieć się więcej na temat tego dziecka, którego imię miało być "Emmanuel" lub "Bóg z nami." W takim razie co mówi Bóg w ostatniej części tego wersetu?
Musimy przestać ... musimy się zatrzymać i pomyśleć o tym. Czy to możliwe, że syn urodził się z dziewicy, którego imię jest Emmanuel, co znaczy "Bóg z nami", którego wyjścia są z dawna, ode dni wiecznych i którego nazwy zawierają nie tylko "Dziwny" i "Radny", ale także "Bóg Mocny, Ojciec wiecznośc, Książę Pokoju"?
Czy to możliwe, że Bóg po prostu deklaruje i wskazuje sprawe rzeczowo, że nadejdzie czas, gdy Mesjasz wejdzie do rodzaju ludzkiego i Osobą tego Mesjasza jest sam Wieczny Bóg? Zatrzymujemy się i zastanawiamy się: Czy to Bóg który jest od wieczności do wieczności, który w Jego wielkości i majestatu zamieszkuje wieczność, który jest Stwórcą, który przemówił i przyniósł na świat istoty, który stworzył wszechświat i wszystko co widzimy w Słowie, który jest Wielkim Ja Jestem, który ma nieograniczoną moc i potęgę i wiedzę, i który jest wspaniały w swej istocie? Ten Bóg stworzył człowieka jako jednego z Jego stworzeń [wykonany na Jego podobieństwo, ale nadal stworzenie, które jest niczym w porównaniu do samego Stwórcy]. Czy to możliwe, że ten Bóg Stwórca, Bóg Biblii, Bóg Pisma Świętego - ten Wielki i Chwalebny Bóg - ustalił, i zdecydował, że On sam w jakiś sposób wejdzie do łona dziewicy i narodzić się jako dziecko, jako syn danym tym których przyszedł zbawić oraz że On będzie wołany "Bóg Mocny, Odwieczny Ojciec," Książę Pokoju "?
Tak, jest to dokładnie to oczym Biblia mówi i widzimy dlaczego biblijna historia Bożego Narodzenia rozpoczął się przed "czasem." Wszystko zaczęło się w radzie wieczności w Osobie Boga Wszechmogącego. Zaczęło się od Jego decyzji wejścia w świat jako zwykły człowiek.
Historia Bożego Narodzenia.
Oczywiście, nie jest to fikcyjna historia. Jest to prawdziwa, historyczna opowieść, która opowiada nam wspaniałą nowinę o chwalebnym narodzie Zbawiciela, dawno temu, ponad 2000 lat temu w 7 roku pne, kiedy Pan Jezus urodził się i zaczął mieszkać wśród ludzi, gdy Stał się dzieckiem i wszedł w ludzkość.
Ale zanim będziemy mogli właściwie zrozumieć, jak piękna i majestatyczna ta prawdziwa, historyczna opowieść jest naprawdę, musimy najpierw dojść do wniosku, że ta historia "przerasta" czas; jest starsza niż 2000 lat. Po prostu, aby właściwie zrozumieć kim był Ten który narodził się z dziewicy, Ten położony w żłobie, Ten który urodził się w Betlejem, musimy zobaczyć co jeszcze Biblia ma do powiedzenia na temat tego "dziecka".
W Starym Testamencie, w Księdze Micheasza 5:2, Bóg daje bardzo dziwne i bardzo ciekawe stwierdzenie:
"Ale ty, Betlehemie Efrata! acześ najmniejszy między tysiącami Judzkimi, z ciebie mi jednak wyjdzie ten, który będzie panującym w Izraelu, a wyjścia jego są z dawna, ode dni wiecznych."
Co za niezwykłe stwierdzenie! Ten który wyjdzie z Betlejem [z innych informacji biblijnych wiemy, że to odnosi się do Jezusa] nie "zacznie" Jego wyjścia z punktu jego wejścia w świat w Betlejem, ale Ten który już zaczął "wyjścia jego", Ten który już był "z dawna, ode dni wiecznych [od wieczności]."
Teraz, opis ten nie można dopasować człowiekowi, bo żaden człowiek nie jest "z dawna, ode dni wiecznych [od wieczności]." Rodzimy się na świat i mamy początek, i wkrótce umieramy i mamy zakończenie. Istnieje coś co jest wyjątkowe i bardzo szczególe u tego władcy w Izraelu, który "wyjdzie", ponieważ On już był "z dawna, ode dni wiecznych [od wieczności]."
Dowiadujemy się, że w jakiś sposób Ten który ma się narodzić [który już był] pojawia się w innych częściach Biblii i dowiadujemy się wiele o tej osobie w Księdze Izajasza. Jest napisane w Księdze Izajasza 7:14:
"Przetoż wam sam Pan [Jehowa] znak da. Oto panna pocznie i porodzi syna, a nazwie imię jego Immanuel."
Jak czytelnik ma to odebrać? Jak może dziewica począć? To nie jest możliwe. To nie jest coś, co dzieje się z kobietą. Kobieta musi znaleźć męża i być z mężczyzną w celu poczęcia dziecka. W ten sposób Bóg ustanowił rzeczy. To jest poza sferą możliwości, że kobieta poza mężczyzną mogła począć i porodzić syna. Tak więc od razu, czytamy Pismo Święte i jesteśmy zdumieni i oszołomieni tym co Bóg powiedział, ale jeszcze bardziej niesamowite jest imię, które sam Bóg daje dziecku, urodzonemu z dziewicy. Bóg mówi: "nazwie imię jego Immanuel." Dlaczego Bóg wybrał to imię dla tego dziecka?
Nie musimy zmagać się z tym pytaniem. Nie musimy się zastanawiać w ogóle, ponieważ Biblia odpowiada na to pytanie. Bóg stanowi szczególny punkt wyjaśnianiu tej sprawy [tak że nikt nie ma żadnych wątpliwości] o tym co on mówi w Księdze Izajasza, rozdziale 7. Nasz Pan wyjaśnia to w Nowym Testamencie, w Ewangelii Mateusza 1:18-23:
"A narodzenie Jezusa Chrystusa takie było: Albowiem gdy Maryja, matka jego, poślubiona była Józefowi, pierwej niżeli się zeszli, znaleziona jest brzemienną z Ducha Świętego. Ale Józef, mąż jej, będąc sprawiedliwym i nie chcąc jej osławić, chciał ją potajemnie opuścić. A gdy on o tem zamyślał, oto mu się Anioł Pański we śnie ukazał, mówiąc: Józefie, synu Dawidów! nie bój się przyjąć Maryi, żony twojej; albowiem, co się w niej poczęło, z Ducha Świętego jest. A urodzi syna, i nazowiesz imię jego Jezus; albowiem on zbawi lud swój od grzechów ich. A to się wszystko stało, aby się wypełniło, co powiedziano od Pana przez proroka, mówiącego: Oto panna będzie brzemienna i porodzi syna, a nazowią imię jego Emanuel, co się wykłada: Bóg z nami."
W tym fragmencie Bóg wyjaśnia wszystkie pytania. Oczywiście, Ewangelia Mateusza została napisana przez Boga w 1 wieku naszej ery, kilkaset lat później gdy Bóg wzruszył Izajasza napisać rzeczy które czytamy w Księdze Izajasza 7:14, więc Bóg nie zawsze wyjaśnia rzeczy tak szybko jak może byśmy chcieli, ale wyjaśnia rzeczy i to "krystalicznie czysto." Dziecko rodzi się "z Ducha Świętego", a On nie miał ziemskiego ojca. I, tak, kobieta Maryja jest dziewicą kiedy poczyna i rodzi; ona nigdy nie "znała" mężczyzny. I, tak, dziecko jest nazywane Jezus a także cytuje fragment w Księdze Izajasza, które mówi, że "nazowią imię jego Emanuel", a co znaczy to imię? Cóż, Bóg nie zostawia tego "kwestią sporną" lub pozostawia na kogokolwiek rozszyfrowanie, ale On interpretuje to imię dla nas i mówi: "co się wykłada: Bóg z nami."
Teraz mamy kilka dodatkowych, niesamowitych informacji że Ten który ma przyjść do Betlejem, który "wyjdzie", i "wyjścia jego są z dawna, ode dni wiecznych.", a który "narodził się z dziewicy", a którego imię [Emmanuel] jest wprost od Boga, jest "Bogiem z nami".
Nie jesteśmy w stanie powstrzymać się i zaczynamy się zastanawiać: Kim jest to tajemnicze dziecko? Kto to może być? Zaczynamy myśleć: "Czy to może być sam Bóg?" Oczywiście, Bóg jest jedyny który jest od wieczności, tak więc, On spełnia kwalifikacje z Księgi Micheasza 5:2. I Bóg będzie "z nami" jeśli On w jakiś sposób stanie się małym dzieckiem i narodzić się z dziewicy, a może właśnie dlatego Jego imię będzie Emmanuel, Bóg z nami.
Cóż, Bóg nie czeka zbyt długo aby rzucić więcej światła na ten temat, w Księdze Izajasza. Kilka rozdziałów później, zaznacza On pewne stwierdzenia, które potwierdzają nasze podejrzenia i potwierdzenia tożsamości tego niezwykłego dziecka. Jest napisane w Księdze Izajasza 9:6:
"Albowiem dziecię narodziło się nam, a syn dany jest nam;...;"
I to dziecko musi być dzieckiem z Izajasza rozdzial 7, w którym powiedział: "Panna pocznie i porodzi syna".
A my jesteśmy bardzo ciekawi dowiedzieć się więcej na temat tego dziecka, którego imię miało być "Emmanuel" lub "Bóg z nami." W takim razie co mówi Bóg w ostatniej części tego wersetu?
" ...i będzie panowanie na ramieniu jego, a nazwią imię jego: Dziwny, Radny, Bóg mocny, Ojciec wieczności, Książę pokoju;"
Musimy przestać ... musimy się zatrzymać i pomyśleć o tym. Czy to możliwe, że syn urodził się z dziewicy, którego imię jest Emmanuel, co znaczy "Bóg z nami", którego wyjścia są z dawna, ode dni wiecznych i którego nazwy zawierają nie tylko "Dziwny" i "Radny", ale także "Bóg Mocny, Ojciec wiecznośc, Książę Pokoju"?
Czy to możliwe, że Bóg po prostu deklaruje i wskazuje sprawe rzeczowo, że nadejdzie czas, gdy Mesjasz wejdzie do rodzaju ludzkiego i Osobą tego Mesjasza jest sam Wieczny Bóg? Zatrzymujemy się i zastanawiamy się: Czy to Bóg który jest od wieczności do wieczności, który w Jego wielkości i majestatu zamieszkuje wieczność, który jest Stwórcą, który przemówił i przyniósł na świat istoty, który stworzył wszechświat i wszystko co widzimy w Słowie, który jest Wielkim Ja Jestem, który ma nieograniczoną moc i potęgę i wiedzę, i który jest wspaniały w swej istocie? Ten Bóg stworzył człowieka jako jednego z Jego stworzeń [wykonany na Jego podobieństwo, ale nadal stworzenie, które jest niczym w porównaniu do samego Stwórcy]. Czy to możliwe, że ten Bóg Stwórca, Bóg Biblii, Bóg Pisma Świętego - ten Wielki i Chwalebny Bóg - ustalił, i zdecydował, że On sam w jakiś sposób wejdzie do łona dziewicy i narodzić się jako dziecko, jako syn danym tym których przyszedł zbawić oraz że On będzie wołany "Bóg Mocny, Odwieczny Ojciec," Książę Pokoju "?
Tak, jest to dokładnie to oczym Biblia mówi i widzimy dlaczego biblijna historia Bożego Narodzenia rozpoczął się przed "czasem." Wszystko zaczęło się w radzie wieczności w Osobie Boga Wszechmogącego. Zaczęło się od Jego decyzji wejścia w świat jako zwykły człowiek.