szkolenia w firmach

smart_me

Nowicjusz
Dołączył
4 Styczeń 2010
Posty
313
Punkty reakcji
1
czy waszym zdaniem warto jest robić w firmach szkolenia z umiejętności miękkich typu szybkie czytanie, radzenie sobie ze stresem, odpowiednie planowanie czasu pracy i tym podobne?
czy jako pracodawcy stawiacie lub stawialibyście na umiejętności miękkie czy te twarde przede wszystkim?
 

kostropaty

Nowicjusz
Dołączył
14 Sierpień 2009
Posty
132
Punkty reakcji
2
Wiek
43
Miasto
Mazury / Dolny Śląsk
To zależy o jakiej kadrze mówimy. Pracownikom niższego szczebla szkolenia miękkie są najczęściej zbyteczne. Manadżerom, kierownikom jak najbardziej wskazane.
 

smart_me

Nowicjusz
Dołączył
4 Styczeń 2010
Posty
313
Punkty reakcji
1
Nie mówimy tyutaj o pracownikach fizycznych oczywoście.
Ale nawet pracownicy niższego szczebla administracyjnego dobrze, żeby posiadali takie umiejętnosci jak np. sprytne planoanie sobie dnia pracy, prawda?
Moim zdaniem każdemu kto pracuje lub zamierza pracowac umysłowo takie umiejętności się przydają.
Weźmy np. taką umiejętność jak robienie map mysli. Potrafi ktoś? ja się nauczyłam dość niedawno na szkoleniu z tej umiejętnosci właśnie w May Agency.
Niby skill, bez którego można się w życiu obejść, ale jeśli ma się okazję to dlaczego nie spróbowąc i sie nie nauczyć?
Ograniczanie samego siebie myślami w stylu, że coś jest tylko dla menagerów jest bez sensu.
 

polinea

Nowicjusz
Dołączył
26 Maj 2009
Posty
474
Punkty reakcji
2
Wiek
37
też uważam, że wszystko zależy od kadry, ale jeżeli pracodawca ma głowę na karku to takie szkolenia organizuje, wtedy pracownicy się dokształcają i są bardziej wydajni...ciekawym szkoleniem było to przeprowadzone w czerwcu przez Joe Vitale nie było to typowe firmowe szkolenie, było ogólnodostęne i mówiło m.in. o samorealizacji i prawu przyciągania, teraz można zamówić materiały z tego szkolenia, ponieważ odbywa się przedsprzedaż, wydaje mi się, że to dobre materiały dla pracodawców, którzy są otwarci na alternatywne metody doskonalenia pracowników
 

lukaszsikora

Nowicjusz
Dołączył
25 Lipiec 2010
Posty
9
Punkty reakcji
0
Miasto
Kraków
Ciężko Ci będzie sprzedać takie szkolenia, pracodawcy po pierwsze nie są zbyt zainteresowani takimi szkoleniami a jeśli nawet to współpracują już z inną firmą szkoleniową i to je pewnie zlecą przeprowadzenie takiego szkolenia.
 

pis en lof

Nowicjusz
Dołączył
20 Luty 2010
Posty
244
Punkty reakcji
0
Ciężko Ci będzie sprzedać takie szkolenia, pracodawcy po pierwsze nie są zbyt zainteresowani takimi szkoleniami a jeśli nawet to współpracują już z inną firmą szkoleniową i to je pewnie zlecą przeprowadzenie takiego szkolenia.

Niekoniecznie.
Są ekstremalne firmy na naszym polskim rynku, które jednak zatrudniają zewnętrzne firmy szkoleniowe, bo wierzą w ich profesjonalizm i kompetencje.
Ci szkoleniowcy i trenerzy, którzy znają się na wszystkim tak naprawdę nie znają się na niczym.
Wolałabym takich unikać będąc pracodawcą.
 

salinna

Nowicjusz
Dołączył
3 Sierpień 2010
Posty
2
Punkty reakcji
0
Myślę, że szkolenia dotyczące radzenia sobie ze stresem są popularne. Moi znajomi z tych małych i wielkich firm mają takie i w są zadowoleni. Po fajniejszych to nawet zrelaksowani.
 

lasiczka_poznan

Nowicjusz
Dołączył
14 Luty 2009
Posty
404
Punkty reakcji
0
ja uwazam ze szkolania w 99% sa tak slabe ze lepiej ich nie robic w ogole. najlepiej szkolic wewnetrznie, np. doswaidczony handlowiec wproadza mlodego itd. praktyka a nie teoria sie liczy.
 

juliannos

Nowicjusz
Dołączył
16 Lipiec 2010
Posty
22
Punkty reakcji
0
Moim zdaniem szkolenia w firmie są przydatne - podnoszą kompetencje pracowników itd. Jednak jeżeli pracodawca ma wątpliwości, czy szkolenie przyniosło zamierzony efekt czy nie, może przeprowadzić ewaluację, która właśnie do tego służy. Zatrudnia się w tym celu specjalne instytucje, jak np. IAKG (Instytut Analiz im. Karola Gaussa)myślę, że warto skorzystac z takich usług, wtedy da się sprawdzic, co poszło nie tak i uniknąć błędów na przyszłość
 

smart_me

Nowicjusz
Dołączył
4 Styczeń 2010
Posty
313
Punkty reakcji
1
Ciężko Ci będzie sprzedać takie szkolenia, pracodawcy po pierwsze nie są zbyt zainteresowani takimi szkoleniami a jeśli nawet to współpracują już z inną firmą szkoleniową i to je pewnie zlecą przeprowadzenie takiego szkolenia.


A widzisz, a w naszej firmie takie szkolenie zostało przeprowadzone.
Rozumiem, że cięcia budżetowe, że można szkolenia w ogóle z pakietu socjalnego w pracy wyrzucić, ale niech 1 na 10 firm zorganizuje takie szkolenie jak nasze z May Agency i już rynek się kręci.
Ciężko mi zrozumieć, dlaczego nadal polscy pracodawcy nie inwestują w rozwój swoich pracowników, a później dziwią się, że ich efektywność spada, albo, że odchodzą.
Można się samodzielnie rozwijać, ale czasem potrzebny jest również bodziec ze strony miejsca pracy, prawda?
 

BandaiWanda

Nowicjusz
Dołączył
3 Sierpień 2010
Posty
226
Punkty reakcji
1
Miasto
Fotelik :)
moim zdaniem umiejętności miękkie, np zarządzanie czasem to szkolenie potrzebne wielu osobom w róznych firmach, nie tylko na stanowiskach managerskich, jesli pracownik potrafi dobrze zorganizawac sobie czas to na pewno z korzyścia dla firmy, chetnie sama bym skorzystała z takiego wsparcia szkoleniowego.
 

backspace

Nowicjusz
Dołączył
8 Kwiecień 2010
Posty
683
Punkty reakcji
1
Szkolenia miękkie dla menadżerów jak najbardziej. Dla pracowników niższego szczebla już niekoniecznie. Im chyba bardziej potrzebne są konkretne kursy, poszerzające ich wiedzę i konkretne umiejętności (jak kursy dla sprzedawców uczące nowych technik sprzedaży i komunikacji z klientem) - widziałem takie na mediakursy.pl Kursy poszerzające wiedzę zawsze są atrakcyjne dla pracowników. Ale takie jak zarządzenie czasem ,czy radzenie sobie ze stresem też są potrzebne i poszukiwane.
 

Jolcia05

Nowicjusz
Dołączył
7 Październik 2010
Posty
223
Punkty reakcji
2
Cieszę się, że istnieją takie firmy jak http://www.mayagency.com.pl/mindmapping.html, które organizują szkolenia dla firm i nie tylko. szczerze z chęcią wzięłabym udział w takim szkoleniu, szczególnie takim dotyczącym rozładowywania stresu w pracy. Wydaje mi się również, że przez tego rodzaju szkolenia pracownicy mogą się lepiej poznać i poczuć swobodniej w swoim gronie.
 

Oliwka79

Nowicjusz
Dołączył
3 Luty 2016
Posty
4
Punkty reakcji
0
Alior Instytut ma fajny pakiet dla firm za 1500 zł netto można mieć wykwalifikowanego trenera, który jest do dyspozycji dla 16 osób.Dają certyfikat ukończenia szkolenia. Warta uwagi propozycja zwłaszcza że w cenie freelancera będziemy mieli certyfikowanego trenera.A trenerów mają naprawdę z wyższej półki.
 
J

jolos

Guest
Warto jest robić szkolenia w firmach, zarówno jeśli chodzi i umiejętności miękkie, ale również te konkretne twarde. Bo to zależy o jakim szczeblu pracowników mówimy. Np. menadżerom są bardzo potrzebne umiejętności miękkie. Ale i tak jedną z najwazniejszych kwestii w firmie jest jednak zbudowanie zespołu przez duże Z. Takiego w którym interes wspólny jest ważniejszy niż popularny teraz wyścig szczurów. I to kształtowania tego lepsze są z kolei wyjazdy integracyjne, ale odpowiednio przeprowadzone. Moja firma miała ostatnio taki wyjazd, który uważam, że naprawdę pomógł zbudować team. To był wyjazd do Kudowy Zdrój do hotelu Verde Montana. Klasa hotelu najwyższa, przez co pracownicy czuli się wyróżnieni, ale nie tylko o to chodzi. W ich ofercie są pakiety dla firm przyjeżdzających na integrację, w ramach których Ty się nie martwisz, a oni wszystko organizują, tylko wybierasz jedną z opcji, która odpowiada najbardziej. My zgodnie zdecydowaliśmy się na Western City, czyli dzień spędzony na różnych konkurencjach na ranczu. Wszystko punktowane. Cały dzień dobrej zabawy. A na koniec jeszcze pokaz jazdy konnej. Po powrocie SPA, więc tym bardziej było miło. Warto wybierać takie miejsca na integrację, gdzie mają gotową, dobrze przygotowaną ofertę :)
 

janpi

Nowicjusz
Dołączył
24 Październik 2016
Posty
6
Punkty reakcji
0
Warto robić szkolenia, warto, jako pracodawca, spytać pracowników jakie szkolenia uważają, sami dla siebie, że by im się przydały. Tylko z polecenia jednak bym sugerował, albo żeby portfolio firmy szkoleniowej zawierało takie pozycje, które przekonują. I zróżnicować grupy docelowe w firmie, jakie szkolenie dla kogo.
 

Marta Bystrzycka

Nowicjusz
Dołączył
17 Listopad 2016
Posty
14
Punkty reakcji
2
W naszej firmie poza szkoleniami związanymi stricte ze staniwiskiem (managerowie, obsługa klienta etc) są tez szkolenia dla wszystkich o tym jak radzić sobie ze stresem, jak sobie zaplanowac posiłki, jakie ćwiczenia wyskonywac zeby uniknąć problemów ze zdrowiem. Większość z nas wykonuje prace biurowe i siedzimy po 8-10 godzin przed ekranami, takie szkolenia bardzo nam pomagają
Tutaj macie więcej o tych szkoleniach: healthtrainings.pl/
 

KamilKuc

Nowicjusz
Dołączył
24 Listopad 2016
Posty
2
Punkty reakcji
0
Nasza firma zorganizowała takie szkolenie dla wszystkich pracowników, nie tylko na stanowiskach menadżerskich. Kurs był dosyć długi, chyba ponad 300 godzin i organizowała go Szkoła Trenerów STER. W większości byliśmy zadowoleni, chociaż zawsze znajdą się marudni ;p Dobrze nam się pracowało z trenerami i trochę popracowaliśmy nad samymi sobą
 

alma1

Nowicjusz
Dołączył
28 Lipiec 2011
Posty
15
Punkty reakcji
0
Moim zdaniem w firmie warto zadbać o dobre szkolenie z komunikacji. U mnie w firmie były takie szkolenia i dużo dały mi i innym pracownikom, bo dzięki nim nie ma takich spięć jak wcześniej. Nauczyliśmy się bardziej asertywnego dialogu. Myślę, że wiele osób ma na tym polu braki i stąd często nieprzyjemna atmosfera w pracy... Dobry jest podobno trening interpersonalny.
 

agati866

Nowicjusz
Dołączył
20 Czerwiec 2016
Posty
25
Punkty reakcji
0
Oczywiście, że warto. Ja ciągle się szkole. Ostatnie szkolenia z których skorzystałam to dla najemców na akademianajemcy.pl
 
Do góry