Sytuacja górników z Kampanii Węglowej. 960 000 PLN odprawy dla Prezesa

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
Prezes spółki, która nie ma na wypłaty dla górników otrzymuje prawie milion złotych odprawy.
Miesięcznie zarabiał 80 000 zł.
Kampania Węglowa poprzez fatalne zarządzanie popadła w kłopoty. Ciekaw jestem Waszych opinii na temat przyczyn zadłużenia państwowych kopalni oraz jakie macie pomysły na ich uratowanie.



http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/847213,gornik-o-oszustwach-w-kopalniach.html
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
wszyscy są winni, politycy którzy sadzają kumpli by se pomenegerowali, związki które bronią status quo.
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
mamy towar w postaci węgla i ceny tego towaru.
Obrońcom górników proponuję aby udali się na wieś do kupujących ten węgiel jako opał i zaproponowali - w ramach walki o zachowanie etatów górników kupujcie węgiel drożej.
i co usłyszą na wsi ? oczywista oczywistość czyli "spierd."
Jak ktoś chce kupić taniej to będzie miał polski węgiel głęboko w d.
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
Też uważam że rynkowe ceny węgla powinny obowiązywać.
Pytanie dlaczego wydobycie węgla w Polsce kosztuje 300zl a jak się go chce kupić to płacimy 800zł? Ano podatki i Cargo które ma monopol na transport polskiego węgla.
Te spółki same sie zjadaja bo zarządzaja nimi "prezesi" oderwani od pługa
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
i tu trzeba też szukać przyczyn, siedzą kumple rządzących i se rządzą, ale trzeba to uczciwie powiedzieć że wszystkie partie w historii miały takich managerów i jeśli któraś z partii krytykuje PO za to upychanie kumpli to niech zacznie od siebie.
Zawsze jak będzie firma państwowa to będzie upychanie kumpli i nic nie dadzą żadne procedury, przetargi itp
 
S

serwor

Guest
Pytanie dlaczego wydobycie węgla w Polsce kosztuje 300zl a jak się go chce kupić to płacimy 800zł? Ano podatki i Cargo które ma monopol na transport polskiego węgla.
Sorry czy ty naprawde nie potrafisz napisac prawdy?
Przeciez czlowieku te bzdury ktore piszesz osmieszają cię, kolejny juz raz! Brak ci wiedzy w każdej dziedziny o której piszesz.
Jako kolejarz i maszynista kolejowy ktore pracuje w Cargo normalnie mnie rozsmieszasz.
Akurat Cargo mało wozi tego węgla, zresztą nie masz pojecia o tym ale za przewoz węgla placą nie kopalnie ale ich klienci!
A ci klienci , przynajmniej ci wielcy jak elektrocieplownie nigdy nie podpisują kontraktow o przewoz z jedną firmą!!!!
Ci wielcy ktorzy kupują wegiel mają przewaznie umowy z co najmniej dwowa a czesto z trzema firmami przewoznikow!

To jest robione dla bezpieczenstwa że towar dojedzie, bo co by bylo gdyby kontrakt byl tylko z Cargo a wybuchl by strajk, albo firma splajtowała?!
A przeciez prąd i ciepło musi byc zapewnione dla mieszkanców miast.
W Polsce jest kilkadziesiat firm kolejowych ktore przewoża towary, tak że Danielku, najpierw do SZKOLY , potem zabieraj glos!

Wiesz , ja przewoże dużo wegla ale akurat nie pamietam kiedy ostatnio wiozłem Polski węgiel, przewaznie idzie wegiel ze wschodu, tak że Herb jesli masz cieplo to dlatego ze ci przywiozlem do Warszawy Rosyjski węgiel.


Proponuje Herb abys w ramach sankcji przeiw Rosji zakrecil sobie kaloryfery i ciepłą wodę, bo to z wrogiego Kacapskiego Węglą.
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
Serwor po raz kolejny wprowadzasz na forum bydło i pyskówkę.
Troche kultury człowieku.
Jakoś o dostawy chleba i mleka sie nie martwisz a są robione przez tysiące małych i prywatnych firm. Mimo to niebezpieczeństwo głodu nam nie grozi prawda?
No chyba ze sie myle i chleb powinna wizic panstwowa spółka w trosce o nasze żoładki.
 
S

serwor

Guest
danielr9 napisał:
Serwor po raz kolejny wprowadzasz na forum bydło i pyskówkę.
Troche kultury człowieku.
Jakoś o dostawy chleba i mleka sie nie martwisz a są robione przez tysiące małych i prywatnych firm. Mimo to niebezpieczeństwo głodu nam nie grozi prawda?
No chyba ze sie myle i chleb powinna wizic panstwowa spółka w trosce o nasze żoładki.
Alez kolego ja bardzo kulturalnie odpisalem, to nie moja wina że piszesz o rzeczach o ktorych nie masz pojecia.
Nie mam tez pojecia po co piszesz o chlebie , co to ma wspolnego z węglem?

Ty po prostu nie rozumiesz o czym piszesz.
Ja staram sie zrozumiec twój wysilek intelektualny ale naprawde skąd ja mam wiedziec co ma chleb, panstwowa spólka wspólnego z węglem.

Nie rozumię też jak do tego doszedles ze Cargo ma monopol na przwoz węglą?!
I dlaczego to kopalnie mają coś z tym wspołnego?

Przeciez to normalne ze to kupiec zabiera sobie wegiel z kopalni i to on wybiera kto ma mu przewiezc.

A co do panstwowej spólki, na terenie Polski dziala tylko taka jedna, tyle że to firma z 100% udzialem panstwa niemieckiego, DB Schenker Logistics.
Tylko ta firma jest państwowa.
PKP CARGO to firma która ma mniej niż 50% udziału skarbu państwa, jak chcesz możesz sobie kupic udziały w tej firmie, bo jest ona na giełdzie.

Aha tak przy okazji zdaje się że DB Schenker Logistics ma podpisane duże kontrakty na przewóz węgla ze śląska bo widzę czesto ich pociągi które wożą wegiel z tamtych okolic.
Ale kontrakty są nie z kopalniami tylko z firmami ktore ten węgiel kupują.

Tak że nie osmieszaj sie wielki biznesmenie, masz zerową wiedze w tym temacie.


A tutaj masz cos o tej 100% panstwowej firmie.
http://www.logistics.dbschenker.pl/log-pl-pl/start/o-firmie/



A tutaj masz notowania PKP CARGO, może kupisz sobie .
http://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.html?symbol=PKPCARGO


No i dla wiadomosci, prawie 68% akcji PKP CARGO jest na gieldzie, skarb państwa ma niecale 33%.
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
Pkp Cargo jest monopolistą dostaw węgla w Polsce. Mam znajomego prezesa duzej elektrowni w Kozienicach. Nie moga obnizyc przez to kosztów transportu wegla.
To co napisalem jest 100% prawdą a Ty piszesz jak zwykle nie na temat rozwijajac o niemieckich spolkach i udzialach gieldowych pkp cargo.
Mnie udzialy nie interesuja..gdybys mial chociaz blade pojecie o spolkach akcyjnych to bys wiedzial ze moge miec 10% akcji spolki i nia zarzadzac. Najpierw sie doksztalc co to jest Rada nadzorcza spolek akcyjnych i jak wyglada zarzadzanie w wpolkach takich jak pkp cargo. Potem pisz na forum.
 
S

serwor

Guest
Pkp Cargo jest monopolistą dostaw węgla w Polsce. Mam znajomego prezesa duzej elektrowni w Kozienicach.
Koniec tematu, masz znajomego, sorry nie wiedzialem ze masz , moja wina.

Wiesz szkoda mi ciebie, ile razy można tak sie kompromitowac?
A więc pisze powoli bo wiem że ty czytasz powoli. W Polsce dziala kilkadziesiąt firm transportowych ktore woża towary po torach.
Poczytaj, spróbuj to zrozumiec i odpisz.


A tutaj masz te firmy w linku. do wyboru do koloru, wybieraj ktora firmę chcesz wynająć.

http://www.utk.gov.pl/pl/analizy-i-monitoring/statystyka-miesieczna/przewozy-towarowe-2014/2638,Przewozy-towarowe.html

Aha w innych panstwach w europie jest mniejsza konkurencja, na przyklad w Niemczech DB przewozi okolo 80% towarow, u nas Cargo ma mniej niz 50% przewozow...... niestety.


W Polsce jest 66 firm ktore mają licencje na przewoz towarow liniami kolejowymi i tylko od klienta zależy która firmę wybierze.

Wykaz przewoźników realizujących w 2014 roku przewozy towarowe na podstawie licencji WPR wydanej przez Prezesa
Urzędu Transportu Kolejowego.

1


PKP CARGO S.A.

2

PKP LHS Sp. z o.o.

3

PKP Cargo Service Sp. z o.o.

4

PKP ENERGETYKA S.A.

5

CTL Express Sp. z o.o.

6

CTL Kargo Sp. z o.o.

7

CTL Kolzap Sp. z o.o.

8

CTL Logistics Sp. z o.o.

9

CTL Północ Sp. z o.o.

10

CTL Rail Sp. z o.o.

11

CTL Reggio Sp. z o.o.

12

CTL Train Sp. z o.o.

13

DB Schenker Rail Polska S.A.

14

DB Schenker Rail SPEDKOL Sp. z o.o.

15

Barter S.A.

16

Bartex Sp. z o.o.

17

Cargo Master Sp. z o.o.

18

CEMET S.A.

19

Centrum Logistyczne w Łosośnej Sp. z o.o.

20

DOLKOM Sp. z o.o.

21

Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o.

22

Ecco Rail Sp. z o.o.

23

EURONAFT Trzebinia Sp. z o.o.

24

F.H.U '' ORION Kolej" Krzysztof Warchoł

25

FREIGHTLINER PL Sp. z o.o.

26

Grupa Azoty ,,KOLTAR" Sp. z o.o.(PTK Koltar Tarnów Sp. z o.o.)

27

HSL Polska Sp. z o.o. (Extrail Sp. z o.o.)

28

Inter Cargo Sp. z o.o.

29

ITL Polska Sp. z o.o.

30

JD Trade Sp. z o.o.

31

Karpiel Sp. z o.o.

32

KOLEJ BAŁTYCKA S.A.

33

Koleje Czeskie Sp. z o.o.

34

KP KOTLARNIA S.A.

35

LOTOS KOLEJ Sp. z o.o.

36

Lubelski Węgiel Bogdanka S.A.

37

MAJKOLTRANS Sp. z o.o.

38

Moris Sp. z o.o.

39

Rail Time Polska Sp. z o.o. (NBE Rail Polska Sp. z o.o.)

40

NKN Usługi Kolejowe-Projektowanie, Budow., Tran. Sp. z o.o.

41

ORLEN KolTrans Sp. z o.o.

42

PCC Intermodal S.A.

43

PHU Lokomotiv Bronisław Plata

44

PNiUIK w Krakowie Sp. z o.o.

45

POL-MIEDŹ TRANS Sp. z o.o.

46

POLZUG Intermodal Polska Sp. z o.o.

47

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o.

48

POZ BRUK Sp. z o.o. S.K.A.

49

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o.

50

Przedsiębiorstwo Obrotu Surowcami Wtórnymi "DEPOL" Sp. z o.o.

51

PUK KOLPREM Sp. z o.o.

52

RAIL POLSKA Sp. z o.o.

53

S&K TRAIN TRANSPORT Sp. z o.o.

54

STK S.A.

55

TORPOL Sp. z o.o.

56

Trakcja PRKiI S.A. (PRKiI Wrocław S.A.)

57

Transchem Sp. z o.o.

58

Transkol Sp. z o.o.

59

TRANSODA Sp. z o.o.

60

WAM Sp. z o.o.

61

Wiskol Sołtys Waldemar, Sołtys Jarosław Sp.J.

62

Zakład Przewozów i Spedycji "SPEDKOKS" Sp. z o.o.

63

Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu Sp. z o.o.

64

Zakłady Prod-Nap. Taboru Maszyn i Urządzeń M.Dybowski S.J.

65

ZIK Sandomierz Spółka Jawna

66

ZUE S.A.
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
skoro jesteś taki znawca w dziedzinie transportu węgla to powiedz mi dlaczego:
PKP Cargo w grudniu 2004 oraz w 2005 roku zapłaciło dwie kary o łącznej wartości 60 mln złotych wlepione za praktyki monopolowe od UOKiK?

"UOKiK stwierdził, że spółka stosowała praktyki ograniczające konkurencję. Wymieniać można długo: poprzez przyznawanie w ramach umów wieloletnich, zróżnicowanych upustów na przewóz węgla kamiennego kontrahentom o podobnej wartości obrotów i wielkości masy przewożonych towarów; poprzez różnicowanie w umowach z kontrahentami warunków związanych z możliwością zmiany masy towarów deklarowanej do przewozów (bardzo uprzywilejowana była np. firma Trade Trans); poprzez zastrzeganie w treści zawieranej z kontrahentem umowy wieloletniej, iż PKP Cargo nie będzie realizować na jego rzecz przewozów do wymienionych stacji odbiorczych i wymienionych odbiorców towarów. Przy niektórych stacjach PKP Cargo czyniła zaś zastrzeżenia – godziła się na przykład wozić węgiel do odbiorców w Koszalinie, ale z wyjątkiem firmy Handel Hurtowy i Detaliczny S. Darda. Albo do Mielca – jednak bez tamtejszej elektrowni PZL Mielec. Do Wrocławia – zgoda, wozimy, ale nie do Zespołu Elektrowni Wrocławskich Kogeneracja S.A. I tak dalej.

Kary były i za to, że PKP Cargo wymuszała na swych kontrahentach wyłączność – jeśli ktoś chciał zawrzeć z tą spółką wieloletnią umowę, musiał się zgodzić na to, że będzie jej powierzał wszystkie ładunki, nie spróbuje sam ich wozić, nie będzie mógł zawierać umów z innymi przewoźnikami.

W grudniu 2005 r. spółka PKP Cargo znowu oberwała – tym razem 10 mln zł – za, jak pisze UOKiK, praktyki ograniczające konkurencję na krajowym rynku kolejowych przewozów, polegające na zawarciu porozumienia którego celem było ograniczanie dostępu do rynku usług spedycyjnych lub wyeliminowanie z tego rynku przedsiębiorców nieobjętych porozumieniem. Chodziło o to, że PKP Cargo dogadała się z jedną firmą spedycyjną (CTL Logistic) i obiecała jej, że żadnym innym firmom nie udzieli równie korzystnych warunków przewozu ładunków.

W lipcu 2007 r. UOKiK znów orzekł, że PKP Cargo stosuje praktyki monopolistyczne, ale tym razem obeszło się bez kary pieniężnej.

Spółka, o której mowa, to PKP Cargo, państwowy monopolista przewożący wagonami prawie trzy czwarte wszystkich ładunków w kraju. Firma ochoczo wykorzystuje dominującą pozycję na rynku. A niektórym firmom, które zlecają jej transport towarów, oświadcza, że ich ładunki może ewentualnie przewozić, ale za pieniądze większe niż te, które bierze od innych. A to zabroni swoim klientom korzystania z usług innych spółek przewozowych. A to zapowie, że niektórych stacji oraz odbiorców nie zamierza obsługiwać w ramach umów długoterminowych (jak u Barei: „Tych klientów nie obsługujemy”). A to z jednymi podpisze po uważaniu korzystne wieloletnie kontrakty na przewóz towarów, a z innymi nie. A to jednym pozwoli dostarczyć mniejsze ładunki niż się umówiono, innych zaś walnie za to po kieszeni inkasując za wożenie powietrza tyle samo, co za pełny wagon.
Na porządku dziennym było to, że jedna firma dostawała 3 proc. upustu od taryfy przewozowej, a inna, wcale niewysyłająca więcej towarów i w dłuższe trasy, 18 proc. Zdarzało się, że upusty sięgały nawet 70 proc. Chodzi o dużą kasę, bo na przykład przewóz 60-tonowego wagonu pełnego kruszywa na trasie liczącej 300 km kosztuje, wedle taryfy, średnio ok. 3000 zł. Firma dostająca 25-procentowy, w ostatnim czasie obligatoryjny upust, płaciła za transport ok. 2250 zł, zaś ta, której PKP Cargo przyznała 70 proc. upustu, tylko 900 zł. A niech tych wagonów będzie dziennie ze czterdzieści? Koszt transportu stanowi ponad jedną trzecią ceny kruszywa czy węgla. Przedsiębiorca dostający duże upusty od przewoźnika może te ceny bardzo obniżać i wykosić konkurentów. Jest więc o co się przymilać do PKP Cargo.
 
S

serwor

Guest
Człowieku zglos sie do UOKiK, może mają jeszcze to w archiwum.
Spółka, o której mowa, to PKP Cargo, państwowy monopolista przewożący wagonami prawie trzy czwarte wszystkich ładunków w kraju.
Widzisz, to jakies stare dane, teraz PKP CARGO nie ma nawet 50% w przewozach towarowych, na dodatek nie jest juz firmą państwową, byc może wlasnie o to chodzilo, aby wpuscic obcy kapital i zniszczyc Polską firmę, to stary sposób walki z polskimi firmami, bo przeciez kapital nie ma narodowosci.
A tutaj masz tą firmę.
https://www.pkp-cargo.pl/PL


Możesz sobie poczytac o stratach i zyskach , jako spolka gieldowa musi ona podawac publicznie te dane.


Ale jesli chcesz jest i konkurencja.
http://www.ctl.pl/


http://www.logistics.dbschenker.pl/log-pl-pl/start/

http://www.railpolska.pl/


A tutaj firma CTL, chetnie przewiezie węgiel.
http://www.ctl.pl/pl/76,segment-gorniczy.html
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
Niepotrzebnie się tak antagonizujesz....unosisz i obrażasz innych.
Napisałem to co wiem na temat praktyki (nie pisze o teorii) w kwestii transportu węgla.
Praktyka jest niestety taka jak mówił mi mój znajomy - węgiel transportuje PKP Cargo i większość klientów jest uzależnionych od dostaw przez tego przewoźnika.

Wkleje Ci mój autentyczny mail, który pisałem do firmy której chciałem sprzedać sól drogową - wykropkowałem tylko nazwiska..
Zobacz - wspominałem o tym jak kosmiczna cena transportu jest.







Daniel (...) <daniel.(...)@gmail.com>



19.10.2011
cleardot.gif






cleardot.gif

cleardot.gif




do Krak(...)
cleardot.gif









Zadzwoniłem do PKP cargo i rozmawiałem o wariantach przewozu, rozładunku.
Jeżeli chodzi o transport pelletu drzewnego z Medyki do Krakowa to cena bez przeładunku kosztuje 100,35zł/tonę.
Cena z Hrubieszowa do Krakowa - 136,00zł/tonę. Kosmiczne wartości.....
LHS biorą taniej bo do Sławkowa za 50-60zł/tonę. Niemniej jednak trzeba by było znaleźć klientów żeby łączne zamówienie było ok 8-10 000 ton soli.
Wtedy możemy z nimi podpisać umowę na dostawę soli. Ja mam łącznie klientów na 2500 ton chętnych, ale to za mało.
Jakbyśmy kupili sól 8000 ton po 43 euro netto = 1 496 500zł netto = 187,05zł za tonę netto.
Do tego transport: powiedzmy, że te 60zł = 247,05zł netto.
Sprzedamy za 257zł netto w Sławkowie i zarobimy 80 000zł do podziału dla nas za każdy taki transport.


W dniu 19 października 2011 15:03 użytkownik Krak(...)<biuro@krak(..).pl> napisał:

cleardot.gif





Witam,

Dobra, zrozumiałem - mam kilka pytań do podanych punktów, tymczasem to co udało mi się zdobyć:

Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki:
======================================


Katowice :

Kraków PKP CARGO :

12 393 56 81 wew. 393 11 08

663 291 731

Katowice PKP CARGO

Kato 32 710 29 15 lub kom. 663 291 531


p. Elzbieta Jachyra ( z Krakowa - ona zrobi nam ofertę )









Wkleiłem to, ponieważ handlowałem trochę towarem i wiem co to znaczy współpraca z PKP....
możesz mi wierzyć lub nie...ale spróbuj inaczej przywieźć sól drogową z ArtymSol z Ukrainy....jak nie przez PKP.
Nie da się chłopie! Po prostu się nie da.
 
S

serwor

Guest
Niepotrzebnie się tak antagonizujesz....unosisz i obrażasz innych.
A konkretnie, co tak cie obraza?


Nie da się chłopie! Po prostu się nie da.
To co ja ci poradze ze inne firmy nie chca pracowac dla ciebie?
To wina PKP CARGO?!


Praktyka jest niestety taka jak mówił mi mój znajomy - węgiel transportuje PKP Cargo i większość klientów jest uzależnionych od dostaw przez tego przewoźnika.
No i znow wina PKP CARGO ze najtansze, to wez sobie droższa firme, niemiecką i czujesz sie europejczykiem.
To nie moja wina ze PKP CARGO ma najlepsza, najbardziej kompleksowa i solidna oferte.


Aha znalazlem cos o tej karze dla PKP CARGO, okazało sie że PKP CARGO nie chcialo dac znizki swoim konkurentom.

Zgodnie z informacjami zawartymi w Prospekcie Emisyjnym spółki, 7 lipca 2009 r. UOKiK wydał decyzję, w której uznał za praktykę ograniczającą konkurencję odmowę świadczenia przez spółkę usług kolejowego przewozu towarów swoim konkurentom na zasadach szczególnych, tj. w drodze zawierania umów przewidujących upusty od taryfy towarów spółki, oraz nałożył na spółkę karę pieniężną w wysokości 60.362.072 zł.
Czy to dziwne że firma nie chce wspierac swojej konkurencji?
Ale UOKiK musiał oddac pieniadze firmie.

PKP Cargo otrzymało zwrot kary nałożonej przez UOKiK

Fot. Kuba Gułajewski


PKP Cargo otrzymało ponad 60 mln zł z tytułu zwrotu kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spór między podmiotami trwa od lipca 2009 r.

- Zarząd spółki PKP Cargo poinformował, że w dniu 3 grudnia 2013 r. rachunek bankowy PKP Cargo S.A. został uznany kwotą 60.362.072 zł z tytułu zwrotu kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów („UOKiK”) – czytamy w komunikacie.
Zgodnie z informacjami zawartymi w Prospekcie Emisyjnym spółki, 7 lipca 2009 r. UOKiK wydał decyzję, w której uznał za praktykę ograniczającą konkurencję odmowę świadczenia przez spółkę usług kolejowego przewozu towarów swoim konkurentom na zasadach szczególnych, tj. w drodze zawierania umów przewidujących upusty od taryfy towarów spółki, oraz nałożył na spółkę karę pieniężną w wysokości 60.362.072 zł.
Decyzja ta została utrzymana w mocy wyrokami Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) oraz Sądu Apelacyjnego. W związku z tym, że decyzja stała się ostateczna, PKP Cargo zapłaciło karę w całości, składając jednocześnie skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego.
- W dniu 13 sierpnia 2013 r. Sąd Najwyższy postanowieniem przyjął do rozpoznania skargę kasacyjną spółki. Po rozpoznaniu sprawy na rozprawie w dniu 3 października 2013 r. Sąd Najwyższy uchylił zaskarżony wyrok Sądu Apelacyjnego i poprzedzający go wyrok SOKiK – czytamy dalej w komunikacie
Sprawa została przekazana przez Sąd Najwyższy do ponownego rozpoznania sądowi pierwszej instancji.
Swoją drogą powinni oddać z odsetkami!
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
Konkretnie to Twój ton wypowiedzi pogardliwy i tendencyjny. Mój post dotyczył sytuacji polskiego węgla w którym zaznaczyłem że transport jest zbyt drogi ale i sa inne czynniki takie jak wysokie podatki itd...
Nie chce pisac na temat PKP Cargo bo to nie ten temat.
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
chłopaki skupmy się na temacie

kłopoty polskiego węgla to przede wszystkim jego cena, jedzie do polski węgiel rosyjski, który zawsze będzie tańszy. Nie możemy obłożyć go cłem ani zakazami przywozu bo polityka celna to domena unijna i Polska nie posiada w tych materii uprawnień

i co dalej ?
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
Herbatniczku wytłumacz mi jakim cudem węgiel transportowany tysiące km do Polski może być tańszy niż nasz na miejscu?
Przecież całe koszty węgla to jest
A - koszty wydobycia
B - koszty transportu
C - podatki

Innych kosztów nie ma bo surowiec jest po ziemią a mamy go w brud.
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
co do ceny węgla rosyjskiego to pewne jest że górnicy rosyjscy mniej zarabiają a można jeszcze wzorem sowieckim zatrudnić więźniów. Można dotować transport. Poza tym to jest eksport to i ich wersji VAT też nie płacą
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
W 1975 roku w RFN wydobycie tony węgla było 4 razy tańsze niż w Polsce za Gierka.
Sądzisz że górnik w zachodnich Niemczech zarabiał mniej niż w Polsce?
 
Do góry