Symulator kostki do gry w J2ME (nie tylko sześciennej)

lasek0110

Nowicjusz
Dołączył
22 Październik 2009
Posty
166
Punkty reakcji
4
Wiek
29
Miasto
Polska
Witam, mam następujące pytanie. Jak stworzyć prosty midlet symulujący rzut kostką do gry? Chodzi o aplikację, w której można wybrać przedział liczbowy (np. od 1 do 6 lub od 1 do 20), wybrać ile liczb ma się wygenerować i wynik resetuje się przy kolejnym losowaniu. Proszę o łopatologiczne tłumaczenie, programowanie obiektowe u mnie leży. Oczywiście, gdyby ktoś znalazł taki programik (w JAR, oczywiście) lub chciał takowy stworzyć, byłbym dozgonnie wdzięczny.
 

Laurearel

Nowicjusz
Dołączył
23 Marzec 2010
Posty
472
Punkty reakcji
22
użyć generatora Random w zakresie [1..x], gdzie x to podany przez użytkownika maksymalny zakres.

Generalnie tworzysz klasę kostka, w zalezności od potrzeb w konstruktorze podajesz lub nie jako paramter zakres, który przypisujesz potem do generatora, oraz metode losuj, która używa tego generatora, a jeżeli używasz jednego obiektu kostki to piszesz metodę zmieniającą zakres (właściwie to najlepiej podać w konstrukturze od razu i użyć w nim tej metody). I voila.

Łopatologicznie nie chce mi się tłumaczyć, bo nic nie zastąpi dyskusji w cztery oczy, a w javie nie piszę.
To będzie coś w stylu

-----------------------------------------
| Klas Kostka |
-----------------------------------------
| + Kostka(max_zakres=6, min_zakres=1) |
| + zmienZakres(max, min=1 |
| + losuj() |
-----------------------------------------
| - max_zakres |
| - min_zakres |
-----------------------------------------
Random używasz inicjując bezpośrednio metodzie losuj i tam również niszczysz, jeśli obiekt ma być tworzony raz, jeśli nie to unikaj tego, bo możesz mieć te same liczby losowane (tu warto używać generatory z dodatkowymi paramaterami losowymi).
 

lasek0110

Nowicjusz
Dołączył
22 Październik 2009
Posty
166
Punkty reakcji
4
Wiek
29
Miasto
Polska
Ale dlatego poprosiłem o łopatologiczne wytłumaczenie, gdyż nie do końca ogarniam, jak stworzyć klasy. W Internecie jest cholernie mało kursów, większość dla zaawansowanych, więc ciężko jest mi tego się nauczyć.
 
Do góry