Stygmatyzacja osób z problemami psychicznymi

Franken

Nowicjusz
Dołączył
6 Grudzień 2011
Posty
12
Punkty reakcji
0
Wiek
34
Witam wszystkich, jestem studentką psychologii społecznej i w ramach zajęć mam zrealizować pracę na temat stygmatyzacji osób z zaburzeniami psychicznymi oraz takich, którzy zasięgają pomocy psychologów i psychiatrów. Chciałabym poznać Wasze zdanie na ten temat, czy takie osoby są w jakiś sposób piętnowane, jak to wygląda w Polsce, czy macie jakieś doświadczenia związane z tym zjawiskiem. Proszę o wszelkie opinie na temat ludzi z problemami psychicznymi oraz ich funkcjonowania w codziennym życiu, chciałabym zebrać materiał mówiący co w tym temacie mają do powiedzenia polscy internauci. Zapraszam do dyskusji.
 
S

Spamerski

Guest
Moim zdaniem osoby z zaburzeniami psychicznymi oraz korzystające z pomocy pomocy psychologów lub psychiatrów są piętnowane. Wynika to z tego, w jakim społeczeństwie żyjemy. Przyklejanie "etykiet" innym, które mają postawić taką osobę w złym świetle, generalizując, jest wśród Polaków bardzo powszechne. Taka postawa wynikać może np. z historii, tradycji itd.; przykład: chwalenie kogoś, kto wykorzystał "frajera" zamiast piętnowanie nieprzestrzegania prawa czy stosowania podstępu w tej konkretnej sytuacji.

Zdanie internatów na ten temat można zobaczyć oglądając filmiki z Maćkiem z "Klanu" czy Kononowiczem. Jako że istnieje społeczne przyzwolenie na piętnowanie takich osób, to przepisy prawne, mimo że zabraniają ich dyskryminacji, są raczej postulatami niż realnie przestrzegane, o czym świadczyć mogą wymienione w tym akapicie osoby.