Sam wymyśliłem trening czy dobry?

19omi91

Nowicjusz
Dołączył
20 Czerwiec 2010
Posty
88
Punkty reakcji
0
Wiek
29
Miasto
Siem-ce
Witam

Zacząłem robić pompki, nie trzymam się żadnych porad ekspertów ( nie wiem czy źle nie robię) ale przybyło mi trochę masy i sporo siły. + 2 cm w bicepsie i +1,5 cm w klatce piersiowej na dzień dzisiejszy. Zacząłem ćwiczyć codziennie od 23.12.2012.

Mój program ćwiczeń polega na robieniu pompek., a wygląda on tak:
1. Kładę na łóżku nogi (kolana na krawędzi łóżka), pozycja do pompki, ręce na szerokości ramion i robię 50 pompek na dzień dzisiejszy.
2. Kucam plecami do krawędzi łóżka, rękami opieram się z tyłu o krawędź łóżka. Robię coś w rodzaju przysiadów tylko, że podnoszę się rekami, pośladki mam w powietrzu i opieram się nogami na piętach. Ciało mam pochylone lekko do tyłu. Pompek tyłem (tak to nazwałem) robię 30 na dzień dzisiejszy.
3. Minuta odpoczynku
4. Powtórka pierwszego ćwiczenia tylko, że robię tyle ile dam radę (do kresu sił) czyli obecnie 40 do 50 na dzień dzisiejszy.
5. Powtórka drugiego ćwiczenia także do kresu sił czyli 30 do 40 na dzień dzisiejszy.

Ilość pompek zwiększałem wraz ze wzrostem kondycji/siły. Jeśli stwierdziłem, że mogę już zrobić o 10 pompek więcej to zwiększałem ilość w serii. Po 2 tygodniu było widać zmiany w rzeźbie. Spore efekty były widoczne po niecałych 5-ciu tygodniach. W szczególności czuję wzrost siły.

Zaczynałem po jednej serii:
1. 30 - 35 pompek
2. 20 pompek

Powyższe informacje nie są po to by się chwalić, lecz żeby szczegółowo opisać mój tryb ćwiczeń.

Czy mój tryb ćwiczenia może być mało wydajny (w efektach mozolny) lub szkodliwy? Jeśli ktoś widzi jakieś minusy to niech napisze co o tym sądzi i co można by zmienić.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
Do góry