Maj-maju

Nowicjusz
Dołączył
19 Luty 2013
Posty
1
Punkty reakcji
0
Witam, mam temat, tezę i literaturę podmiotu, brak mi tylko literatury przedmiotu i jakichś wskazówek jak to fajnie ugryźć, żeby wypaść całkiem dobrze w maju :)

Temat: Różne formy przetrwania w łagrach i obozach koncentracyjnych. Omów zagadnienie na podstawie wybranych utworów z literatury powojennej.

Teza: Heroiczna obrona ludzkich wartości jako protest więźnia obozów koncentracyjnych i łagrów przeciw zrówananiu go z narzędziem pracy.

Literatura podmiotu:
1. Opowiadania obozowe Tadeusza Borowskiego
2. "Inny świat" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego
3. "I boję się snów" Wandy Półtawskiej

Może mógłby ktoś coś doradzić? Byłabym baaardzo wdzięczna :))
 

hudyruj

Nowicjusz
Dołączył
25 Listopad 2012
Posty
37
Punkty reakcji
1
Wiek
28
Miasto
Wrocław
Po pierwsze w tezie brakuje orzeczenia. To co napisałeś to może być temat. Teza musi coś stwierdzać. Np. "Heroiczna obrona ludzkich wartości była protestem więźniów obozów koncentracyjnych [...]"
Jest problem ze ściśle literaturoznawczą literaturą podmiotu dot. tego tematu. Jest jakaś niedawno wydana książka ale ciężko dostępna. Radzę w takim razie umieścić w literaturze przedmiotu coś takiego jak:
- literatura współczesna w zarysie (z zaznaczeniem, że chodzi o te trzy nazwiska)
- słownik motywów literackich (śmierć)
- podręcznik do historii w rozdziałach dot. holocaustu, łagrów
- jeśli postarasz się o dobre wydania tych dzieł (Biblioteka Narodowa - ale nie wiem czy wydawała) to wstępy są cennym źródłem wiedzy i swobodnie można je umieścić w literaturze przedmiotu. Przykład:

Włodarski M., Wstęp,[w:] Polska poezja świecka XV wieku, oprac. M. Włodarski, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław 1997.​
 
Do góry