Prawo karne

jamesart

Nowicjusz
Dołączył
7 Listopad 2008
Posty
3
Punkty reakcji
0
Witam, jesli zamiesciłem temat nie tam gdzie trzeba to przepraszam ;)
Mam problem i szukam pomocy. 2 miesące temu byłem uczastnikiem kolizji drogowej. W piątek padł wyrok niekorzystny dla mnie (sprawa rozstrzygnieta bez udziału stron). Chciałbym złożyc apelację, ale nie wiem do jakiego organu to uczynic, jak powinien wyglądać wniosek i czy wysyła sie go normalnie pocztą czy trzeba osobiscie go przekazac? I jeszcze jedno pytanko: jestem jeszcze uczniem, utrzymuję sie z pieniędzy rodziców,nie zarabiam, jestem wspólwłaścicielem pojazdu- czy w takim razie moge otrzymac wyrok grzywny?

Prosze o pomoc, potrzebuje szybko informacji (na odwołanie mam 7 dni)przeszukuje strony internetowe ale tam zadnych konkretów jeszcze nie znalazłem :(
 

Kaznodzieya

Kaznodzieya
Dołączył
16 Luty 2006
Posty
10 124
Punkty reakcji
98
Dalczego bez udziału stron ? Nie byłeś powiadomiony o terminie rozprawy czy wniosek o taki rodzaj postępowania złożył powód ?
 

Lobo2007

Wyjadacz
Dołączył
25 Wrzesień 2007
Posty
10 249
Punkty reakcji
381
Wiek
44
A jak to sie stało, że nie masz pełnomocnika? Jeżeli wyrok jest zaoczny to możesz się z nim nie zgodzić, chociaż w naszym pięknym kraju choćbyś na sali rozpraw nie wiem jak udowodnił swojej niewinności to sąd z przekory zasądzi ten sam wyrok co poprzednio. Dopiero potem możesz się odwoływać i w sądzie apelacyjnym coś wskurać, ale do tego potrzebny Ci będzie adwokat. Jeżeli nie masz żadnych źródeł dochodu, to sąd powinien dać Ci obrońce z urzędu, choć jak masz bogatych rodziców to też nic z tego, bo liczy się status materialny, a nie zarobki.



A i musisz sie liczyć, że kiedy sąd uzna Twoją winę to oprócz grzywny będziesz musiał zapłacić jeszcze koszt procesu.
 

busik

Nowicjusz
Dołączył
10 Luty 2007
Posty
482
Punkty reakcji
0