Obliczenia na dlugosci i szerokosci

Status
Zamknięty.

metyl1987

Nowicjusz
Dołączył
16 Maj 2010
Posty
13
Punkty reakcji
1
Witam.
Moj problem dotyczy wizowania anten na duze odleglosci. Czy jest mozliwe(ewentualnie z jakiego wzoru to policzyc) wyznaczenie kata obrotu anteny wzgledem polnocy/poludnia wskazywanych przez kompas? Do dyspozycji mam wspolrzedne 2 punktow w formacie dziesietnym.
Drugie pytanie: jak wyznaczyc odleglosc miedzy tymi punktami.

Zalezy mi na tym aby nie uzywac mapy do tych celow, a jedynie obliczac, oczywiscie jesli jest taka mozliwosc.
Jestem laikiem jesli chodzi o geografie.
Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
 

Julka89

Bywalec
Dołączył
14 Luty 2010
Posty
2 342
Punkty reakcji
79
Miasto
mój kawałek podłogi
masz współrzędne? Co do obliczenia odległości bez mapy to chyba da się, ale w wielkim uproszczeniu... jedyne co na myśl mi przyszło to to aby zrobić rysunek pomocniczy i połączyć te dwa punkty linią prostą. W punkcie pierwszym i drugim poprowadzić proste prostopadłe, jedna jako szerokość, druga długość danego punktu. Z tych prostych otrzymasz prostokąt, czy jakąś inną tam figurę a odległość to będzie ta przekątna tej figury. Dalej obliczasz 2 boki w szerokości uwzględniając wschód zachód i stopień 180 i wyliczasz przekątną pewnie z twierdzenia Pitagorasa. Musisz znać ile to jest 1 stopień to ile jest kilometrów i wiedzieć, że 1 stopień ma 60 min.

Co do pierwszej części nie jest ona dla mnie zrozumiała, nie wiem jakie mam dane....

Możesz napisać treść zadania?

P.S. Dawno gegry nie miałam, więc może się mylę...
 

metyl1987

Nowicjusz
Dołączył
16 Maj 2010
Posty
13
Punkty reakcji
1
sam sobie zycie komplikuje i innym;p
zajmuje sie ogolnie pojeta komunikacja radiowa