Moja córka ma 11 lat. Rozpoczął się nowy rok szkolny i jak zwykle zaczęły się trudności w nauce. Pomimo tego że się stara ma problemy. Nic nie może zrozumieć i zapamiętać. Byłam z nią w poradni psychologiczno pedagogicznej. Przyczyną jej trudności jest prawdopodobne inteligencja niższa niż przeciętna. Już od pierwszych klas miała trudności w nauce ale zdawała do następnych klas z słabymi wynikami. W poradni wyszedł jej iloraz inteligencji na poziomie 77. Psycholog wytłumaczyła mi że jest to niski wynik ale mieszczący się w dolnych granicach normy.Córka nigdy jeszcze nie była z żadnego przedmiotu zagrożena. Jednak w nauke wkłada bardzo dużo wysiłku i dostaje najwyżej 2 lub 3. Fragment opinii z poradni wygląda tak Całokształt badań wskazuje na rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Bardzo wysoki poziom rozwoju przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Przeciętnie rozwinięta jest pamięć mechaniczna słuchowa krótkoterminowa. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz trwałość pamięci długoterminowej.
Córka coraz bardziej nie chce chodzić do szkoły i ciągle mówi że się stresuje. Zalecenia poradni wyglądają tak
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy ze względu na obniżony potencjał intelektualny, obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych oraz liczne zaległości edukacyjne.
1. Dostosować wymagania edukacyjne do możliwości uczennicy
2. Pozostawić więcej czasu na opanowanie trudnego dla niej materiału
3. Odpytywać z mniejszych partii materiału i o mniejszym stopniu trudności
4.Rozwijać mocne strony uczennicy
5.. Doceniać wysiłek władanych w nauke a nie tylko efekty
6. Przy odpowiedzi naprowadzić na właściwy tok myślenia
7. Włączyć do projektów grupowych i nagradzać w tym zakresie uczennicę
8. Włączyć do zajęć wyrównawczych
Zalecenia dla rodziców wyglądają tak
1. Zachęcać do czytelnictwa
2. Motywować do systmetycznej nauki w domu
3. Pomagać w odrabianiu zadań i nauce
4. Nagradzać za osiągnięcia
5. Stworzyć warunki do rozwoju zainteresowań córki
Stosownie się do tych zaleceń nie przynosi żadnych efektów
Córka coraz bardziej nie chce chodzić do szkoły i ciągle mówi że się stresuje. Zalecenia poradni wyglądają tak
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy ze względu na obniżony potencjał intelektualny, obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych oraz liczne zaległości edukacyjne.
1. Dostosować wymagania edukacyjne do możliwości uczennicy
2. Pozostawić więcej czasu na opanowanie trudnego dla niej materiału
3. Odpytywać z mniejszych partii materiału i o mniejszym stopniu trudności
4.Rozwijać mocne strony uczennicy
5.. Doceniać wysiłek władanych w nauke a nie tylko efekty
6. Przy odpowiedzi naprowadzić na właściwy tok myślenia
7. Włączyć do projektów grupowych i nagradzać w tym zakresie uczennicę
8. Włączyć do zajęć wyrównawczych
Zalecenia dla rodziców wyglądają tak
1. Zachęcać do czytelnictwa
2. Motywować do systmetycznej nauki w domu
3. Pomagać w odrabianiu zadań i nauce
4. Nagradzać za osiągnięcia
5. Stworzyć warunki do rozwoju zainteresowań córki
Stosownie się do tych zaleceń nie przynosi żadnych efektów