- Dołączył
- 17 Kwiecień 2009
- Posty
- 6 075
- Punkty reakcji
- 561
Według mnie DevCpp jest dobry dla początkującego programisty może nie jest doskonały i np. nie jest za dobry w obiektowym podpowiadaniu metod czy zmiennych, ale na początek wystarczy - te błędy, które trzeba, wskaże i jest bardzo łatwy w obsłudze - F9 i jedziemy. W przeciwieństwie do np. Visuala, który wymaga utworzenia projektu nawet dla jednego pliku.(Ja osobiście preferuję Eclipse)
To jest tylko taka niepisana reguła. W praktyce jest tak, że każdy robi jak mu wygodniej.
Gra "Za dużo , za mało" Wszystko starałem się wytłumaczyć w komentarzach. Jeżeli coś jest niezrozumiałe proszę pisać. Postaram się wyjaśnić.
1. Nagłówki STLa powinno się deklarować tak:
a własne nagłówki tak:Kod:#include <iostream>
Kod:#include "moje.h"
To jest tylko taka niepisana reguła. W praktyce jest tak, że każdy robi jak mu wygodniej.
Gra "Za dużo , za mało" Wszystko starałem się wytłumaczyć w komentarzach. Jeżeli coś jest niezrozumiałe proszę pisać. Postaram się wyjaśnić.
Kod:
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
using namespace std;
void Start ();//definiujemy funkcje
void GetResults ();// j/w
int i, j, life, maxrand;
char c;
void
Start ()
{
i = 0;
j = 0;
life = 0;
maxrand = 6;
cout << "Wybierz poziom trudnosci:\n"; // wybor levelu
cout << "1 : Easy (0-15)\n";
cout << "2 : Medium (0-30)\n";
cout << "3 : Difficult (0-50)\n";
cout << "lub wcisnij jakikolwiek inny przycisk aby zakonczyc gre\n";
c = 30;
cin >> c; // zapytanie o wybor poziomu
cout << "\n";
switch (c)
{
case '1' : maxrand = 15; // the random number will be between 0 and maxrand
break;
case '2' : maxrand = 30;
break;
case '3' : maxrand = 50;
break;
default : exit(0);
/* Powyzsza linie spowoduje wyjscie z programu jezeli uzytkownik wprowadzi
wartosc rozna od 1 , 2 lub 3 */
break;
}
life = 5; // ustalenie maksymalnej liczby bledow gracza
srand( (unsigned)time( NULL ) );
j = rand() % maxrand; // przypisanie do zmiennj j wylosowanej liczby
GetResults();//wywaloanie funkji odpowiedzialnej za gre
}
void
GetResults ()//funckja odpwiedzialna na glowna czesc gry
{
if (life <= 0)
// jezeli zmienna life osiagnie wartosc 0 gracz przegrywa
{
cout << "Wykorztsales wszystkie mozliwe proby. Przegrales !\n\n";
Start();//rozpoczecie gry od nowa.
}
cout << "Podaj liczbe: \n";
cin >> i; // zgadywanie liczby
if ((i>maxrand) || (i<0)) /*Jeżeli gracz poda zla liczbe tzn nie znajdujaca
sie w zdefiniowanym zakresie to gra zaczyna sie od nowa*/
{
cout << "Error : Twoja liczba musi byc wieksza od 0 i mniejsza od \n" << maxrand;
GetResults();
}
if (i == j)
{
cout << "Brawo! Wygrales!\n\n"; // komnikat o wygranej
Start();// wywolanie funkcji od nowa
}
else if (i>j)
{
cout << "Podales za duza liczbe\n";
life = life - 1; // odjecie jednego "zycia"
cout << "Pozostalo Ci: " << life << "prob" "\n\n";
GetResults();
}
else if (i<j)
{
cout << "Podales za mala liczbe\n";
life = life - 1;
cout << "Pozostalo Ci:\n" << life << "prob" "\n\n";
GetResults();
}
}
int
main ()//funkcja glowna Zostanie wykonana jako pierwsza
{
cout << "** Gra \"za duzo za malo\" **\n";
cout << "Gra polega na odgadnieciu wylosowanej liczby\n";
cout << "Masz 5 prob.\n";
cout << "Jezeli podasz za duza lub za mala liczbe zostaniesz o tym poinformowany\n\n";
Start();//wywolanie funkcji start
return 0;
}