jak powstaje call center

Potiomkin

Nowicjusz
Dołączył
13 Lipiec 2016
Posty
58
Punkty reakcji
0
Miasto
Częstochowa
Potrzebuję wskazówek odnośnie otwierania call center. Na jakiej zasadzie zbudować w ogóle ten biznes? Podnajmuje się firmę która dobiera specjalne rozwiązania? Nie bardzo rozumiem od czego się zaczyna a mam intratną propozycję wejścia w spółkę i mi przypadłaby własnie działka nadzorowania powstania takiego miejsca.
 

Mr Papuga

Nowicjusz
Dołączył
7 Maj 2017
Posty
237
Punkty reakcji
5
Miasto
Warsaw
To fakt, nie dowiesz się tutaj za wiele, spytaj się kogoś kto takie coś zrobił - zapłać mu pieniądze i uzyskasz pomoc. Tak działa ten świat.
 

jestemZpisu

Nowicjusz
Dołączył
8 Wrzesień 2017
Posty
58
Punkty reakcji
4
Wiek
74
Miasto
Warszawskie Szmulki
Najpierw sprawdź kilka rzeczy:

1. obsługa techniczna takiego CC przez operatora telefonii
2. zatrudnienie ludzi
3. licencje na oprogramowanie

Wyjaśnię na przykładzie 100 osób pracujących w takim centrum:

-100 osób ma komputer. 100 komputerów to 100 x 120W energii czyli w godzinę = 100 x 0,12kWh czyli 12kWh. W czasie 12godzin pracy CC = 144Kwh. Jeśli CC będzie czynne 24h to mamy 288kWh na dobę.
Rok ma 365 dni zatem 288kWh x 365 = 105120kWh rocznie / 12m-cy = 8760kWh miesięcznie tylko i wyłącznie w same komputery! 8760kWh x 0,67zł = 5896zł w prąd!

-100 osób dostaje wypłaty. Za mniej jak 2500zł netto nie znajdziesz nikogo. 2500zł netto + ZakładUbojuSpołecznego (ZUS) = 3610zł.
100 x 3610zł = 361000zł na wypłaty

-100 osób wykonuje codziennie minimum 100 połączeń. W Orange dla korporacji za zbiorczy numer bez limitu połączeń krajowych płacisz 99zł + VAT.
Tak, tak, za friko to to nie jest.
Każda z tych osób musi mieć osobna linię. Tak naprawdę masz 100 róznych numerów telefonu a spięte są w jeden przychodzący a za każdy musisz płacić.
100 x 121,77zł z VAT = 12177zł miesięcznie.

-100 osób korzysta z internetu.
Minimalna przepustowość by takie coś działało musi oscylować między 2 a 3 Mbps na komputer.
Masz ich 100 zatem potrzebujesz łącza o przepustowości minimum: 100 x 2Mbps = 200Mbps czyli światłowód

-z tego co wiem Call Center musi archiwizować nagrania z rozmów. 1 minuta rozmowy w najgorszym z możliwych kodeków = jakieś pół megabajta.
Masz 100 ludzi którzy wykonają za dnia powiedzmy 100minut każdy. To takie minimum.
100 minut x pół mega = 50MB x 100 ludzi = 5000MB
5000MB x 365 dni = 1825000MB / 12 m-cy = 1520833MB czyli około 152GB miesięcznie.
Niby nie wiele lecz tak naprawdę mając H263 zużyjesz około 2,5MB (typowe 128kbps). Jeśli zdecydujesz się na archiwizację dobrej jakości dzięku (mp4) będzie to 4MB.
Zatem skromne 100min jednego pracownika dziennie w mp4/H263 to już 1216GB miesięcznie.
Powiedz kolego - na czym to zapiszesz?
Standardowe dyski serwerowe mają dzisiaj wielkości rzędu max. kilku tera bajtów.
Przyjmijmy że jeden serwer będzie miał 8 dysków (8 x SATA3). Największe z obecnych HDD mają 16TB. 16TB x 8 = 128TB.
1216GB to około 121TB!
Jeden taki zestawik miesięcznie!
Koszt dysku 16TB to kwota około 1600zł. 8 x 1600zł = 12800zł miesięcznie na dyski x 12m-cy = 153600zł.

- komputery:
Standardowy, nowy PC do pracy w call.c. poskładasz za około 1000zł (płyta gigabyte, dysk, 4GB ram, jakiś Pentium Gxxxx, jakiś monitor 21" typu AOC).
1000zł x 100 stanowisk = 100000zł
Ale to nie koniec!
Oprogramowanie do obsługi Call Center to nie kartofle na rynku że wchodzisz, bierzesz i masz.
Za to płacisz licencję! Od stanowiska minimum 10 do nawet 30zł miesięcznie. Przyjmijmy że bnędzie to 10zł netto czyli 12zł z vat. 100x 12zł = 1200zł abonamentu.
Możesz też zatrudnić programistów i napisać własny soft. Licz się jednak z tym że aplikacja będzie kosztowała od 50 do nawet 150tys.zł.
Kolejna sprawa to Windows.
Do takiego czegoś musisz kupić wersję BOX oraz PRO. Skromny Windows 10 PRO BOX to kwota około 1200zł za stanowisko.
100 x 1200zł = 120000zł.

No dobra. Masz już sprzęt, ludzi, licencje.
Potrzebujesz jeszcze biura, klimatyzacji, drukarek, faxów, kopiarek, drukarek.
Potrzebujesz biurek, krzeseł i masy innych.

Powiedzieć wprost?
Nie wiem czy w milionie złotych się wyrobisz!
Sam tylko najem takiego biura o takiej powierzchni to minimum 20000zł netto płatne pewnie za nawet pół roku z góry + kaucje.
 

AkashaAkasha

Nowicjusz
Dołączył
8 Sierpień 2017
Posty
12
Punkty reakcji
0
z tych obliczeń wynika że call center nie istnieje bo nikogo na nie nie stać. abstrachując - potwierdzam
Mr Papuga napisał:
spytaj się kogoś kto takie coś zrobił - zapłać mu pieniądze i uzyskasz pomoc. Tak działa ten świat.
jest wielu fachowców zajmujących się usługami IT, popytaj w okolicy swojego miejsca zamieszkania to będziesz miał spojrzenie na sytuację i realną wycenę, jaka będzie cie dotyczyć.
 

KrzysztofWedkarz

Nowicjusz
Dołączył
26 Czerwiec 2017
Posty
15
Punkty reakcji
0
w lubelskim mogę polecić firmę SITT oni mają szeroką gamę usług pod takim kątem to na pewno coś więcej na ten temat powiedzą. bezpośredni kontakt jest ok, rzeczowo mówią, widać że znają się na tym co robią
 

Potiomkin

Nowicjusz
Dołączył
13 Lipiec 2016
Posty
58
Punkty reakcji
0
Miasto
Częstochowa
a korzystałeś, kontaktowałeś się osobiście? bo wiesz, jednak bo ktoś coś powiedział to inaczej niż samemu ma się do czynienia.
 

KrzysztofWedkarz

Nowicjusz
Dołączył
26 Czerwiec 2017
Posty
15
Punkty reakcji
0
no proste dlatego mówię co wiem. myślę, że w ramach jakichś rozwiązań połączeń przez internet by ci zaproponowali konkrety. to własnie ich przewaga, że nie tylko są wykonawcą ale i potrafią sami ergonomicznie rozplanować i zaproponować kilka dogodnych rozwiązań.
 
Do góry