II RP

Status
Zamknięty.

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
No, panowie...do trzech razy sztuka, tak? ;)

Nakręciłem się na klimat międzywojnia, znowu myślę nieśmiało o skleceniu sesji. Nauczyłem się trochę z tego co się działo w tym dziale i chyba coś jestem w stanie zrobić.
Chodzi mi o 3-4 graczy w czasach II RP, wstępnie rok 1918. Sesja bez robotów itp i chociaż może nie zupełnie wierna detalom to ogólna historia się będzie zgadzać z rzeczywistością. Postacie też ludzkie, bez mocy itp ;)
Mechanikę oparłbym na testach k20+staty z progami łatwy/normalny/trudny/b.trudny. Do tego smaczki w stylu specjalnej okazji, unikalnego skilla itp. Jak zawsze oczywiście mówię, że stawiam na telling ale rozumiem, że potrzeba nam chociaż tych statów i skilli. Nie ukrywam, że jakies tam pomysły mam z Dzikich pól, które trochę jeszcze poznałem.

Z góry przewiduję mniejsze tempo, mój post co 2-3 dni, tylko gdybym miał dużo chęci i czasu - na drugi dzień. Myślę, że takie tempo pozwoliłoby mi tym razem skończyć sesję. Sama fabuła byłaby też nakreślona na krótki quest i ewentualnie gadalibyśmy potem co dalej.

Czy ktoś, starzy wyjadacze lub nowi w tym dziale są chętni sprawdzić co mam w głowie?
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
no jasne, że tak: poczytałem parę artykułów o obronie Lwowa w 1918, to dobry temat ;) A co do ewentualnej sesji, jak widać.
zaraz użyję PW do osób co tu pytały niedawno o sesje
 

Snappy

Nowicjusz
Dołączył
1 Grudzień 2011
Posty
35
Punkty reakcji
0
Wiek
30
Miasto
Słupsk
Takie tempo mi odpowiada, akurat miałbym czas, żeby nie 'opóźniać' jednej sesji, w której biorę udział. Więc też się piszę :).
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
witam oczywiście, czekamy na 3go jak się uda ;)
 

Mayte

AlienumMundi
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
1 291
Punkty reakcji
48
Wiek
31
Dobra jestem wstanie się zgłosić. Tylko muszę poznać umiejętność i o co dokładniej biega w tej sesji. W końcu doświadczenie w takim rpg przyda się na jakieś inne sesje.

Dzikich Pól Komudy czy jakiegoś innego autora czy może w ogóle o coś innego chodzi? Tempo mi odpowiada, choć postaram się odpowiadać w na drugi dzień po poście MG, chyba że plany się posypią w życiu. A z tym nigdy nie wiadomo.
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
no proszę, witam :) tak, tych dzikich pól - ale to tylko ewentualne nawiązania tam gdzie chciałem zasięgnąć coś z mechaniki albo z tworzenia postaci.
skoro jest parę osób, opracuję wzór KP i postaram się dziś wrzucić - wtedy poznasz skille chociaż postaram się abyście mieli normalnych ludzi a nie cokolwiek innego. Mam już scenariusz oparty na wydarzeniach historycznych walk o Lwów. Zanim wstawię Wam KP dajcie znać jak dużo na temat tych walk wiecie - nawet znając historię, postacie i perypetie i tak będą zmyślone ale oprę się na historycznym tle i fabule. Dlatego, jeśli tej wiedzy za dużej nie macie, nie doczytujcie, będzie ciekawiej i się czegoś nauczymy :D hehe, sesja edukacyjna? :D
 

Mayte

AlienumMundi
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
1 291
Punkty reakcji
48
Wiek
31
Aha sorry że tak późno się zgłaszam ale nie przeglądałem forum oprócz tematów rpg.
Oprócz nikłych informacji to nic nie wiem o lwowie więc sesja jak najbardziej edukacyjna :D

ps. Dzięki tobie to nawet sobie przypomnę to dzieło komudy
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
Imię Nazwisko - powinny być dopasowane do pochodzenia

Pochodzenie / Narodowość - określamy skąd pochodzi postać i jakiej jest narodowości - np. ze Śląska możemy mieć Polaka czy Niemca a z Galicji od Austriaków po Ukraińców. Oczywiście bierzemy pod uwagę realia i sensowność wyboru - np. z bardziej egzotycznych możemy przyjąć Francuza (Polska współpracowała z Francją w XIX wieku) czy Holendra (potomka osadników holenderskich). Dopuszczam też specyficzne pochodzenie jak np. potomek Tatarów osiadły za Bugiem czy żyd z miasta Polski i wschodu (pamiętajmy, że to wtedy nie narodowość ale uznamy ją za taką). Poza rozsądkiem nie ograniczam Wam pochodzenia, jeśli przekroczycie granice dam znać. Weźcie też pod uwagę, że coś takiego jak narodowości białoruskie/ukraińskie/bałtyckie były dopiero formowane, tylko inteligencja uznawała się za taki naród - chłopi i robotnicy mogli być też nieuświadomieni. Pozwalam więc też mieć narodowość nieokreśloną, wtedy podajcie tylko skąd pochodzi. Pochodzenie może być także spoza Polski a jeśli chcecie z Polski, możecie sugerować się przedwojennymi województwami stąd: Podział administracyjny
Dzięki narodowości i pochodzeniu określę jakie znacie języki - dostajecie automatycznie "podstawowy" (polski, białoruski itp) i szansę na poznanie drugiego. Podajcie jaki język drugi byście chcieli a ja na podstawie pochodzenia zrobię test czy go otrzymacie (np. Polak-mieszkaniec Kresów ma 70% na naukę lokalnego języka niepolskiego ale niepolak-mieszkaniec Kresów 10% na naukę niemieckiego). zaplanujcie to przy pochodzeniu i historii postaci.

Wyznanie: rzym-kat/grek-kat/prawosławne/mojzeszowe/protestanckie/ew. muzułmańskie (wyjątkowo) - weźcie pod uwagę jaka religia ma sens w odniesieniu do pochodzenia, zbyt dziwne połączenia przedyskutujemy. Religia bedzie mieć wpływ głównie w kontaktach z innymi, zdobyciu zaufania itp. Niewykluczone, że NPC od razu wykaże określone nastawienie gdy macie takie a nie inne pochodzenie i wyznanie. Nie zakładamy, że każdy spotkany zna poglądy postaci itp ale będą mogi się tego dowiedzieć. Zauważcie też, że ludzie areligijni nie byli wtedy zbyt popularni - jeśli już coś po prostu lekceważyli obowiązki swego wyznania. Napiszcie więc też jak postać się odnosi do swojej religii (przyda się to przy ew. wyborach moralnych).

Klasa społeczna - ziemiaństwo(0.5%)/burżuazja(2%)/inteligencja(5.5%)/drobnomieszczaństwo(11%)/robotnicy(29%)/chłopi(50%). W nawiasach liczba tej ludności przed 1939, weźcie to pod uwagę i nie bójcie się brać dwóch ostatnich klas. Liczę, że chociaż jedna osoba weźmie pochodzenie chłopskie lub robotnicze, jeśli wszyscy spróbujecie najbogatszych, ja Wam wylosuję ;) Wpływać to będzie na dostępne na początku luksusy, na kontakty z innymi (np. robotnik nie będzie mógł łatwo przekonać inteligenta) oraz oczywiście na to, co będziecie w fabule robić. Najważniejsze chyba, będą dostępne odpowiednie bonusy do statów. Nie wszystkie skille, które wymienię na końcu będą też dostępne dla każdej klasy.

Bonusy klas: ziemiaństwo/burżuazja +2 charakter LUB +1 intelekt LUB 50% szansy na 2 język (gdyby losowanie "standardowe" się nie powiodło, jeśli się powiodło - na trzeci)
inteligencja i drobnomieszczaństwo +2 intelekt LUB +1 charakter LUB możliwość 100% szansy na 2 język i 25% na trzeci
Robotnicy i chłopi +2 ciało LUB +1 zmysły i +1 ciało LUB +1 ciało i czytanie/pisanie
Ziemiaństwo i burżuazja umieją pisać i czytać we wszystkich swoich językach. Inteligencja i drobnomieczaństwo w podstawowym języku i ma 50% szansy (od początku,bez zakupu) w innych. Chłopi i robotnicy mogą mieć tą umiejętność w swoim języku podstawowym jeśli wezmą tylko +1 ciało - jak wyżej.
Jak widzicie nie są to jakieś gigantyczne różnice; nie chcę, żeby klasa zdeterminowała postać zupełnie i ostatecznie pozwolę Wam nawet uzgodnić ze mną dowolne połączenia (np. napakowany ziemianin czy wyedukowany parobek) ale będą wtedy potrzebowały dobrego uzasadnienia w historii postaci i jej życiu. Potraktujcie klasy więc jako wskazówkę do wyobrażenia sobie kierunku postaci.
Zajęcie: tutaj nie podaję listy. Zaznaczam tylko: oficerowie (bo można wziąć) muszą być co najmniej z inteligencji albo wyżej. Duchowni (też można) mogą być z każdej klasy ale wtedy mamy wyznanie i reputację. Politycy mogą być z każdej klasy zasadniczo i potrzebują zdolności charakteru.
Zanim weźmiecie żołnierzy: Polska dopiero się tworzyła, mówimy raczej o armiach zaborczych co jednak nie przekreśla możliwości walki po polskiej stronie potem. Dla bardzo chętnych jest też opcja walki przeciwko Polakom ale może być niełatwo :D
Tak czy inaczej, jeśli pochodzenie z Kresów i wojsko to jasne, że będzie to wojsko carskie a na zachodzie polskich ziem - cesarskie. Albo więc wybierzecie sami armię rosyjską/austriacką/niemiecką albo ja to dla Was zrobię potem. Możecie być oczywiście żołnierzami przez całą sesję ale nie być nimi w historii postaci - wtedy chodzi oczywiście o zwykły zawód. Najczęściej żołnierzami zaś byli chłopi. Sprawa z byciem oficerem przedstawia się trudniej i nie chciałbym by było więcej niż jeden takich jeśli już chcecie koniecznie. W razie czego skorygujemy. Zajęcie postaci wpłynie w ten sposób, że może mieć związanego z nią skilla (np. nauczyciel czytanie/pisanie we wszystkich językach nawet gdy nie wylosował plus poziom wiedzy) ale go nie wybieracie, nadam go odgórnie.

Prowadzenie się: opiszcie sami jak postać jest honorowa/uczciwa czy też jak odnosi się do ludzi. Możecie tutaj od razu wpleść opis charakteru. Pamiętajcie, że pewne postacie muszą być honorowe (oficer) albo moralne (duchowny)ale oczywiście można robić dziwne hybrydy. Kiedy jednak określicie się jako niehonorowi i potem zechcecie zrobić coś zupełnie bohaterskiego bez żadnego pomyślenia, karma (czyli ja) może Was za to pokarać. Zróbcie postać, którą będziecie prowadzić według swojego opisu.

Politykowanie: partie chłopskie/narodowe/socjaliści/komuniści/mniejszości narodowe - nie podaję nazw, było wtedy dużo partii i nie każę do jakiejś konkretnej należeć, chodzi raczej o poglądy. Jeśli komuś się chce, może jednak odnaleźć jakąś konkretną pasującą do postaci i wpisać. Nie bez znaczenia jest, że większe stronnictwa polityczne miały swoje siły zbrojne. Jeśli ktoś zechce, mogę mu dobrać kiedy już poznam pochodzenie i inne cechy. Tutaj jest lista istniejących partii, nie wszystkie oczywiście działały już w 1918 stąd ostrożnie

----------------------------------------------------------------------------------


To określa postać opisowo, teraz numerki:
Ciało (testy związane z odpornością, siłą, wytrzymałością a więc od walki po picie alkoholu i skakanie z dużej wysokości...)
Intelekt (testy związane z rozumieniem rzeczy, wiadomości, zapisków, wypowiedzi itp, także rozumieniem zawoalowanych wypowiedzi, intryg...)
Charakter (testy związane z przekonywaniem, opieraniem się cudzemu zdaniu, wydawaniem i przyjmowaniem poleceń, wpływaniem na kogoś, uwodzeniem...)
Zmysły (testy związane z zauważaniem, reagowaniem, refleksem, podsłuchiwaniem, wpatrywaniem się, tutaj także testy zręczności w stylu strzelania, uchylenia się, odskoku czy skręcenia koniem w miejscu...)

Na starcie macie 10 punktów na wszystkie 4 do rozdziału. Nie polecam ustawiania jednej z cech na zero ale jest to możliwe, chociaż trochę upośledzi postać. Do tego dodajemy bonusy z klasy - jeśli komuś nie pasują te, które widzi niech zaproponuje coś do siebie, motywując to jakoś rozsądnie - np dlaczego chłop dostaje +2 intelekt. W efekcie więc jest 10 dla Was + 2 po uzgodnieniu ze mną (chyba, że weźmiecie co jest).
Do tego bonusy do bardziej szczegółowych testów - np. żołnierz czy uliczny zawadiaka dostałby bonus do walki, polityk lokalny do kłótni a aktor teatralny do uwodzenia. Bonusy te nie są połączone wyłącznie z zajęciem postaci ani jej klasą - są raczej w mojej gestii wzmocnienia postaci w pewnym zakresie kiedy już pokażecie mi w jakim kierunku ona dąży. Ostatecznie możecie zasugerować do czego bonus byłby mile widziany ;) (wciąż mówimy o szczegółowym skillu wewnątrz podanych 4 grup testów).
Nie działa to tak, że np. w ramach ciała rozdzielamy punkty pomiędzy różne poszczególne cechy ale się je dodaje. Np. postać ma 3 pkt ciała i bije się z kimś. Określona trudność testu i jest rzut k20 + 3 punkty za ciało. Postać może jednak mieć punkty "walka", które są w ramach ciała i wtedy test=k20+3(ciało)+2(walka). Chodzi mi, że punkty nie muszą iść do którejś z umiejętności "wewnątrz" ciała. Ma to sens o tyle, że jeśli dostaniecie w nagrodę punkty, nie dajecie ich w poszczególne umiejętności ale na całe np. "ciało". Ja od siebie dam czasem bonus np. właśnie "walka" - taki, żeby nigdzie poza walką nie mógł być użyty.
Mam nadzieję, że nie było to zbyt pokręcone, dogadamy się w razie czego.

Na koniec dobieracie jedną zdolność z podanych:
Naprawianie maszyn, obsługa artylerii, pływanie, kierowanie samochodem, jazda konna, taniec, pilotowanie samolotu, leczenie, kowalstwo.
Nie daję wcale do nich punktów, mówią czy umiecie daną rzecz w ogóle zrobić - kiedy już umiecie, stosujemy test z ciała/intelektu itp. Niektóre rzeczy możecie podjąć się kiedy np. ktoś inny zna jazdę samochodem i poinstruuje jak to zrobić - ale dużo większa trudność. Nie mylić jednak z przyznawanymi przez mnie na różnym etapie bonusami do poszczególnych testów (wyżej przykład walki). Żebyśmy się więc rozumieli: można np. podjąć się przemowy do dużego tłumu nie mając takiej umiejętności i mamy trudny test charakteru. Nie można podjąć się pilotowania - wymagana wiedza specjalistyczna. Na potrzeby gry zakładamy, że wszystkie wymienione umiejętności wymagając wiedzy specjalnej. Nie ukrywam, że umiejętności te zostaną użyte raz, może dwa. Jeśli pokierujecie postacią w odpowiedni sposób, może nawet wcale.
Nie wykluczam, że dodam jeszcze jakieś umiejętności, które otrzymacie ewentualnie potem.
Napiszcie też na końcu, czy postać umie pisać i czytać.

Nie macie punktów obrażeń, musicie jeść, spanie pominiemy. Gdy otrzymujecie obrażenia, zależnie od tego jak mocno się nie powiódł test jest potem większa lub mniejsza szansa naprawdę nieprzyjemnych uszkodzeń. Na przykład test się nie udaje ale powiedzmy o 1 punkt. Robię drugi test, w którym macie 10% szans na poważne obrażenia. Inna sytuacja: macie obrażenia np. 7 powyżej progu testu - robię test na poważne obrażenia z 50% szans. Odpowiednio wyżej. Pomyślałem to i progi tak, żeby było ok 10-25% szansy poważnych obrażeń przy każdej walce. To mówi, że jeśli zostaniecie napadnięci np. przez dwóch na raz, macie 1-7% szansy zginięcia. Podobnie zresztą jeśli walka z jedną sobą się przedłuży. Jeśli będzie zbyt łatwe zwiększę w trakcie ;)

Myślę, że to wszystko, pytajcie o resztę.

--------------------------------------------------

Przykładowy KP:

>zdjęcie<

Imię; Andrzej Kmicic
Pochodzenie/narodowość: Polak / Wileńszczyzna
Wyznanie: rzymskie
Klasa: ziemianin
Zajęcie: oficer carskiej kawalerii
Prowadzenie się: hulaka, który jednak zawsze broni swojego honoru i swojej rodziny, nie pozwoli też by atakowano jego ziemie i lud. W młodości zatracił się w niskich rozrywkach i teraz tym bardziej stara się przykładnie wypełniać swoje obowiązki w służbie państwu. Pyskaty i krewki, spędził niejeden dzień w kozie, regularnie grozi się mu też sankcjami a czasem także pojedynkami.
Politykowanie: nie należy do żadnej partii ale zwalcza komunistów i wywrotowców. Chce powrotu pańszczyzny i wygnania Turków z kraju.


Ciało 3 (+2 walka)
Intelekt 2
Charakter 5 (=3+2 za klasę)
Zmysły 2

Jazda konna, taniec
Język polski, rosyjski
Piśmienny w 2 językach

------------------------------------------
czerwone rzeczy otrzymał ode mnie na starcie: konie bo jest oficerem kawalerii, walkę bo jest żołnierzem i często się pojedynkuje
zielone - język - udało mu się wylosować
 

Mayte

AlienumMundi
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
1 291
Punkty reakcji
48
Wiek
31
Kdver kartę zrobię w sobotę o ile nie masz nic przeciwko.
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
no panowie, nie żebym Was poganiał... ;) Tak, może być i w sobotę, Bishop np. już wieczorem dodał :D
We wtorek jadę na święta i do stycznia będę zaglądał raczej nieregularnie - jeśli wrzucicie coś jutro/niedziela, przedyskutujemy jeszcze
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
hm, powiedzmy tak...do piątku jeśli się postaram będę miał dostęp do neta w ciągu dnia i będę wtedy odpisywać jak coś. Na same święta (powiedzmy 23-26) wątpię a potem bez obiecywania. Nie mówię, że niemożliwe, że będę nawet co dzień - ale jeśli powkurzam kogo nie trzeba to nie będę mieć neta :D
 

Mayte

AlienumMundi
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
1 291
Punkty reakcji
48
Wiek
31
U mnie taka sama sytuacja. Do piątku może soboty odpisuje. W święta mało prawdopodne bym był może gdzieś nocami. Tego nie wykluczam. Ale najpewniej mnie nie będzie. Więc z góry uprzedzam. KP popołudniu już będzie.

Edit. Usunąłem część porta ponieważ nie do tego tematu miało być.
 

Mayte

AlienumMundi
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
1 291
Punkty reakcji
48
Wiek
31
1.jpg
Imię: Mikołaj Stadnicki
Pochodzenie/narodowość: Polak / Lwów
Wyznanie: rzymskie(choć jak większość polaków rzadko ufa i korzysta z usług kościoła, tak samo rzadko słucha przykazań kościoła)
Klasa: inteligencja
Zajęcie: komiwojażer
Prowadzenie się: młody lekko gburowaty, rzadko się odzywający bez potrzeby. Przestrzegający swojego rodowego kodeksu honorowego, prawdę mówiąc to nie kodeks honorowy to zasady rodu, w jaki sposób zachowywać się w danej sytuacji. Główna zasada to: Ojczyzna i rodzina są najważniejsze, reszta się nie liczy.
Polityka: Na pierwszym miejscu jest kraj(stronnictwo narodowe)
Historia: Jeszcze w połowie XIX wieku jego ród władał włościami w Rożnowie. Jednak o ironio wytrzymali rabację chłopską, za to cesarstwo przeniosło ojca Mikołaja do Lwowa, zostawiając piękny zamek i dwór młodszemu bratu. Tak więc ojciec zajął się handlem z Cesarstwem Rosyjskim. Zrobił na tym majątek z którego potem miał skorzystać najstarszy jego syn Andrzej, Mikołajowi nic nie zostało. Gdy miał 17lat dostał konia, szablę, karabin wyborowy L42 i trochę monet. Nie wiedział czym się zając dlatego to pomagał komuś w handlu, to uczył młodszych burżujów, to pomagał fizycznie tylko by zarobić parę groszy, które skrzętnie chomikował. Nim jednak miał 18lat wybuchła wojna i...
Kodeks:
1. Ojczyzna(polska) jest najważniejsza.
2. Rodzinę można nienawidzić jednak to oni są krwią z naszej krwi więc pomagamy sobie za wszelką cenę.
3. Kradzież, oszustwo, morderstwo czy inny "zły" uczynek jest wybaczony gdy robisz to dla ojczyzny lub rodziny.
4. Jeśli dają to zastanów się dlaczego.
5. Przysięgi składane wrogowi lub nie polakowi nie obowiązują.
6. Fortel jest lepszy niż miecz.
7. Wrogów napuszczaj na siebie. Potem ich dobij.
8. Na przyjaciół miej oko najczęściej oni zdradzają.
9. Im mniej osób zna tajemnicę tym lepiej.
10. Broń jest najważniejsza ona nie zdradza jak ludzie.
11. Lepiej zginąć niż zdradzić kraj czy rodzinę.
Ciało: 2
Intelekt: 4(2+2 z klasy)
Charakter: 3
przekonywanie + 2
Zmysły: 3

Jazda konna, kierowanie samochodem
Język Polski,
Piśmienny
 

kdVer

Nowicjusz
Dołączył
5 Kwiecień 2008
Posty
1 609
Punkty reakcji
27
Wiek
35
trochę mi to się mocno kojarzy z typowym szlachcicem z innych czasów a obrazek jakiś...fantasy :D technicznych jednak zastrzeżeń nie mam - dopisz tylko potem przy wyznaniu albo przy prowadzeniu się jak jest z moralnością postaci żebym wiedział jak potem patrzeć na zachowania. Chodzi Ci, że te zasady rodzinne i żadnych innych zupełnie nie uznaje? W takim razie, jaki jest katalog tych jego zasad? :p

Czy dostajesz drugi język i zawód napiszę wieczorem
 

Mayte

AlienumMundi
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
1 291
Punkty reakcji
48
Wiek
31
obrazek całkowicie fantasy ale dobra poszukam lepszego typu obraz;], Tak, jest trochę staroświecki lub raczej uwielbia kulturę staropolską. Więc chyba dobrze go opisałem. Do moralności zaraz coś dodam, a kodeks jak znajdę trochę czasu to napiszę kilkanaście punktów. Oczywiście chodzi o to także, że ten cały kodeks jest dla niego ponad prawem. Głównie do niego się stosuje.
 

Bishop986

King of Mars
Dołączył
3 Sierpień 2008
Posty
8 886
Punkty reakcji
70
Miasto
Kraina "By żyło się lepiej"
ruvee1.jpg


Bogdan Gessner (26 lat)

Pochodzenie/Narodowść: Poznańskie (Wielkopolska)/Polak (niemieckie korzenie [Hessia])

Wyznanie: Rzymskokatolickie

Klasa społeczna: Drobnomieszczaństwo

Zajęcie: Najemnik

Historia: Bogdan urodził się w małym, wielkopolskim miasteczku. Jego ojciec, rzemieślnik i drobny handlarz, matka nauczycielka w gimnazjum dla dziewcząt, postarali się aby młody Gessner zapałał miłością do ojczyzny. Choć (podobnie jak wielu jego sąsiadów) miał również niemieckie korzenie, uważał się za Polaka i zresztą mógł się pochwalić nie lada pochodzeniem. Niestety jak to bywa, czasami i szlachta podupada. Sam Bogdan zawsze czuł, że ma duszę zawadiaki i ciągnęło go by zwiedzić świat. Przymusowo wciągnięty do armii niemieckiej zdezerterował i po kilku miesiącach trafił do Afryki subsaharyjskiej. Tam zaliczył przelotny romans z Legią Cudzoziemską a potem... potem działał na własną rękę. W 1918 w końcu wrócił do odradzającej się ojczyzny.

Prowadzenie się: Gessner ma duszę awanturnika. To niestety często wprowadza go w tarapaty, ale jest też powodem barwnej historii i licznych przygód. Trzyma się własnych zasad, do których zalicza jakieś podstawowe moralne odruchy. Nie jest święty i na takiego nie pozuje, aczkolwiek nie ma zamiaru zniżać się do poziomu zbrodniarzy.

Politykowanie: Nie należy do żadnej partii. Jego poglądy oscylują wokół obozu narodowego.

Języki: polski (piśmienny), niemiecki (piśmienny)

Ciało 3
Intelekt 2
Charakter 3
Zmysły 4 (strzelanie +2)

Umiejętność: Leczenie, pływanie
 
Status
Zamknięty.
Do góry