Gracie tutaj może w Wilkołaka, Wampira, Maga lub Zew Cthulhu

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
System stworzony przez Johna Wicka (tego od 7th Sea i książeczki graj twardo dla MG ;), do tego masy karcianek i planszówek) umiejscowiony w Rokuganie, stworzonym na wzór feudalnej Japonii z samurajami i całą otoczką (także rytuały, zwyczaje i Bushido). Poza Samurajami z 7 głównych klanów można grać klanami pomniejszymi. Każde klan ma także swego rodzaju "magów" - Shugenja. Do tego oczywiście można stworzyć postacie do dyplomacji i na dwór. Poza walką z innymi klanami mamy do czynienia z duchami, demonami i krainą ciemności, do której wiadomo wchodzą najlepsi z pośród których nieliczni wracają. System oparty na K10, moim zdaniem bardzo przyjemny, np: mamy 3 zręczności i 4 um. walki kataną. Na walkę rzucamy zr + um (7 kości) i zatrzymujemy tyle co cecha (3 kości). Sumujemy wynik, przerzucamy 10 i wynik musi być wyższy niż stopień trudności. Spodoba się wszystkim fanom Japonii, szczególnie że MG może przyznawać punkty bonusowe za ładne odegranie ceremonii parzenia herbaty :) W zasadzie podręcznik główny już daje możliwości poprowadzenia sesji niemal w każdym klimacie (intryga, bitwy klanów, mistyczne zagadki itd), a dodatki jedynie zwiększają wiedzę o klanach.

Przy dobrym mistrzu gry gra się bardzo przyjemnie
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Dodatki to jedynie klanowe książki? Na rebelu widziałem tylko kilka, do każdego klanu wyszło?
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
Wyszło do każdego klanu, ale nie wszystko przetłumaczono. Ja mam Skorpiona i Smoka. Widziałem Kraba i Żurawia chyba. Ale to samo było z WODem, wydali tylko kilka na setki dodatków. No ale na szczęście masa informacji jest w internecie. A jak napisałem, podstawka w zupełności powinna wystarczyć na pewien czas :)
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Nie takie setki. Raz, stary świat mroku prawie nie miał dodatków, dwa, w nowym to wychodziło, ale dodatki można by uznać za podręczniki, bo tak jak Wampir czy wilkołak ukazują grywalne grupy żyjące w tym świecie :) (no chyba że requeiem i odrzucenie uznać za dodatki xD )
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
Morion, setki ;)

Kiedyś kolekcjonowałem na dysku, ale potem gdzieś przepadły. To tak dla przykładu, same wampiry(oficjalne dodatki i podręczniki):

Vampire: The Masquerade Revised Edition.
Kindred of the Ebony Kingdom
A World of Darkness (Second Edition)
Blood Sacrifice: The Thaumatrugy Companion
Blood Magic: Secrets of Thaumaturgy
Guide to the Sabbat
Children of the Night
Clanbook: Cappadocian
Clanbook: Giovanni
Vampire Storytellers Handbook
Clanbook: Baali
Vampire Storytellers Companion
Vampire Players Guide
Clanbook: Tzimisce
Guide to the Sabbat
Vampire: The Masquerade Revised Edition
The Storytellers Handbook to the Sabbat
A Players Guide to the Sabbat
+ Clanbooki wszystkich klanów + settingi (w stylu chicago, nowy york itd.), wampiry bliskiego wschodu, Mroczne wieki i czasy wiktoriańskie.

Do tego dochodzą magowie (Polskich wyszło chyba 8 albo 9, było na pewno więcej. Zmiennokształtne (do samego wilkołaka dużo podręczników i settingów), do tego dochodzą inne zmiennokształtne jak koty, albo pajęczaki. No i mamy jeszcze łowców (tutaj chyba akurat nie było tak dużo), istoty z umbry, demony, changeling i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem. Ogólnie to whiote wolf nie próżnował z wydawaniem dodatków ;)
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Nie setki, po pierwsze mieszasz stary świat mroku z nowym, ja nowego póki co nie uznaje, nie podoba mi się. Po drugie część dodatków była tworzona przez fanów, jak w stylu wampir maskarada, wilkołak, łowca powstał dodatek w którym gra się jakimiś dziwnymi istotami - tylko po ang, dzieło fanów. Podobnie dodatki opisujące zaginioną dyscyplinę i wymarły klan - było o tym w oryginale wspomniane, fani to rozwineli. Clanbooki też nie były wydane

* Wampir: Maskarada (Vampire: The Masquarade)
* Wilkołak: Apokalipsa (Werewolf: The Apocalypse)
* Mag: Wstąpienie (Mage: The Ascention)
* Wraith: The Oblivion
* Changeling: The Dreaming
* Mumia (Mummy: The Resurrection)
* Rodzina Wschodu (Kindred of the East)
* Hunter: The Reckoning
* Demon: The Fallen
* Orpheus

* Wampir: Mroczne Wieki (Vampire: The Dark Ages) - Wampir w średniowieczu
* Werewolf: The Wild West - Wilkołak na Dzikim Zachodzie
* Mage: The Sorcerers Crusade - Mag w renesansie
* Wraith: The Great War - Wraith w okresie I wojny światowej
* Victorian Age: Vampire - Wampir w epoce wiktoriańskiej

* Dark Ages: Vampire (zastąpił Vampire: The Dark Ages)
* Dark Ages: Werewolf
* Dark Ages: Mage
* Dark Ages: Inquisitor
* Dark Ages: Fae

A to nowy świat mroku poza samym Światem Mroku jako głównym podręcznikiem (czego nie było w starym świecie mroku, każda książka była samodzelna)
* Wampir: Requiem
* Wilkołak: Odrzuceni
* Mag: Przebudzenie
* Changeling: The Lost
* Promethean: The Created
* Geist: The Sin-Eaters
* Hunter: The Vigil

# Świat Mroku: Podręcznik Podstawowy
# Świat Mroku: Oczyma Duszy
to jakieś dwie pierdoły nowego świata mroku
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
Ale o ile się orientuję to nawet dodatki fanowskie nie raz nie dwa dostawały stempelek white wolfa na okładce ;) Nieważne...ważne jest to, że w Polsce się dużo nie pojawiło. A teraz chyba nowa edycja wyszła(L5K), która troszkę miesza w świecie i nie wszystkim fanom się podoba
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
nie znosze nowych edycji... powinien szlag trafić każdego kto wpadnie na pomysł nowej edycji czegoś tam w rpgach xD

to co wymieniłem to kompletna lista WoDu wydanego przez White Wolf :)
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
Mniejsza z tym:D W każdym razie było ich sporo, a prawda taka, że każda nowa edycja ma nabić kabzę, a nie uszczęśliwić graczy.
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Chyba, ze Whitewolf podpisał się pod fanowskimi dodatkami nie wydanymi, a umieszczonymi jedynie w necie :)

Nowy świat? lać na to, zamierzam skompletować stary kiedyś, choć wezme chyba parę dodatków do nowego przestawie sobie na stary, bo są formy istnień w nowym nie wydane w starym ;]
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
Ja kiedyś byłem bardzo wkręcony w WoD, ale chyba mi przeszło. Nie najlepszy MG, dużo turlania (a przecież to system głównie narracyjny), no i kilka systemów które przedstawiają ciekawszy świat. Polacy ostatnio zaczęli wydawać całkiem fajne RPGi. Klanarchia, Wolsung, Robotica (w to jeszcze nie grałem).
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Robotica jest Polska? Nie wiedziałem. No ale ja mam zawrót głowy, Klanarchia, chęć Robotice spróbować, Dzikich Pól nie sprawdzałem, Anima mnie interesowała, WoD to podstawa dla mnie, a i od DnD ciężko się oderwać, bo kocha człowiek druida, zmiennokształtnego czy Drowa swojego xD
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
A może się mylę co do "Robotica" (nie wiem ;)) W DnD najmniej grałem, Nigdy jakoś nie miałem stałej ekipy do tego. A teraz prowadzę Wolsunga i jest to bardzo nietypowy system. Wymaga całkowitego przestawienia się i MG (nie może już robić wszystkiego), i graczy (który mogą sami wprowadzań nowe elementy do gry). Wymaga bardzo dużo improwizacji.
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
Hmmm a Robotica to też system na k10 oparty? Bo po graniu w systemie k10 nie bardzo mnie ciągnie do babrania się milionem kości xD
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
W L5K jest max 10 kości na postać (ale to postać maksymalnie rozwinięta w jedną stronę), więcej system nie przewiduje. W Robotice pewnie będę grał jakoś w listopadzie? Najpierw kampania evernight (setting z savage worlds), a potem kampania w Wolsunga. Ja i tak najbardziej lubię systemu na k20 , jak np: w neuroshimie, albo gasnących słońcach.
 

Vardamir

Sinner
Dołączył
30 Sierpień 2007
Posty
10 335
Punkty reakcji
26
Wiek
35
Miasto
Necrovalley
poza k10 i k20 są inne systemy? xD
k10 jest idealny do luźnych rzeczy, bo nie wymaga tylu rzutów i na pbf to wychodzi
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
Są jeszcze na K6, K100 i cały zestaw (K4-K20 w zależności od poziomu cechy). K10 ma tę wadę, że w niektórych systemach są to całe wiaderka kości. Tak jest np: w Klanarchii, gdzie na jeden rzut potrafiłem rzucać ponad 20K10.
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Tak jest np: w Klanarchii, gdzie na jeden rzut potrafiłem rzucać ponad 20K10.
Też tak miałem. Generalnie Klanarchia jest świetnie zrobiona pod względem mechaniki. Jest jednak jedno ,,ale". Po jakimś czasie postać może się tak dopakować, szczególnie dzięki manewrom bojowym, że trzeba niestety przedłużać rozgrywkę, by przeliczać wynik na kościach. U mnie rekord na sesji to był rzut bodajże 25 x k10.
 

Luphis

Nowicjusz
Dołączył
6 Styczeń 2009
Posty
1 372
Punkty reakcji
5
Wiek
35
Miasto
Warszawa
To mi przypomniały się pierwsze sesje w wampira, gdzie miałem K100 i L10 i zazwyczaj ok 4-5 graczy :) Po jakimś czasie oczywiście każdy dokupił sobie swoje kostki, ale na początku były 2. I nagle przychodzi walka, wszyscy do stołu i każdy zlicza sukcesy i pechy...a godzinę później ;)
 
Do góry