Filologia niemiecka (Germanistyka)

ala0711

Nowicjusz
Dołączył
21 Marzec 2010
Posty
46
Punkty reakcji
0
Od dłuższego czasu interesuję się językiem niemieckim. Jestem w 2 klasie technikum i po skończeniu szkoły chciałabym iść na studia na filologię niemiecką, lecz nie mam pojęcia jakie trzeba zdawać przedmioty na maturze, aby móc się tam dostać. No napewno niemiecki;p nie idzie mi z niemca źle bo mam same 4 i 5. Czy ktoś wie co trzeba zdać na maturze, aby się dostać?
 

samotnawsieci93

Bywalec
Dołączył
10 Grudzień 2008
Posty
2 716
Punkty reakcji
82
To zależy na jaką uczelnie się wybierasz. Najlepiej zajrzeć na stronę i tak sprawdzić. Najczęściej jest to język niemiecki rozszerzony, historia lub wos i jeszcze jakieś punkty dodatkowe za inny język.
 

Keehl

positive thinking sucks
Dołączył
4 Grudzień 2009
Posty
982
Punkty reakcji
35
Miasto
Śląsk Cieszyński
http://www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=188&Itemid=74&zakl=uczelnie tutaj możesz sprawdzić wymagania poszczególnych uczelni.

Np. UJ chce 1. język niemiecki /x3/; 2. jeden przedmiot spośród: filozofia, historia, język angielski, język łaciński i kultura antyczna, język polski /x1,5/

a UAM (P lub R – język polski, język obcy nowożytny /pisemny i ustny/); uwaga: od kandydatów wymagana jest znajomość języka niemieckiego na poziomie średniozaawansowanym.

Najczęściej będą chcieli polskiego, angielskiego i niemieckiego, w różnych wariantach.
 

Keehl

positive thinking sucks
Dołączył
4 Grudzień 2009
Posty
982
Punkty reakcji
35
Miasto
Śląsk Cieszyński
http://www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=188&Itemid=74&zakl=uczelnie tutaj możesz sprawdzić wymagania poszczególnych uczelni.

Np. UJ chce 1. język niemiecki /x3/; 2. jeden przedmiot spośród: filozofia, historia, język angielski, język łaciński i kultura antyczna, język polski /x1,5/